ویزا کارت

ویزا کارت یا مستر کارت| ویزا کارت بهتر است یا مستر کارت

ویزا کارت یا مستر کارت| ویزا کارت بهتر است یا مستر کارت

از میان ویزا کارت یا مستر کارت کدام‌ یک را انتخاب کنیم؟ مستر کارت بهتره یا ویزا کارت؟ اینها سوالات بسیار مهمی هستند که معمولاً افراد در حوزه کارت‌های اعتباری با آن‌ها مواجه می‌شوند و همواره به دنبال اطلاعات دقیقی برای انجام انتخاب بهتر می‌گردند.

ویزا کارت و مستر کارت به‌ تنهایی تحول عظیمی در صنعت پرداخت الکترونیک ایجاد کردند. در واقع این دسته از کارت‌های اعتباری، پرداخت بین بانکی را برای تمامی افراد راحت‌تر و در این زمینه، خدمات مختلفی را به آن‌ها ارائه کردند. در حال حاضر، حوزه پرداخت الکترونیک زیر نظر چند بانک مختلف مانند امریکن اکسپرس (American Express) و دیسکاور (Discover) قرار دارد.

ویزا کارت و مستر کارت خصوصیات و مزایای خاص خود را دارند، برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید، باید ویژگی آن‌ها را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهید. در ادامه این مطلب با ارائه اطلاعات کامل به شما کمک خواهیم کرد تا از میان ویزا کارت و مستر کارت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

ویزا کارت یا مستر کارت؟

طبق نظرسنجی سال 2020 فدرال رزرو، حدود 42٪ از آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند قبوض خود را با کارت نقدی بپردازند؛ در حالی که 29٪ از آن‌ها استفاده از کارت اعتباری را ترجیح می‌دهند. در واقع 71٪ از مردم یکی از این روش‌ها یا هر دو را برای پرداخت قبض‌ها انتخاب می‌کنند.

کارت‌های اعتباری با نزدیک به 1 تریلیون دلار موجودی اعتباری معوقه تا پایان سه ماهه اول سال 2021 همواره سرخط خبرها هستند؛ در سال 2019 فدرال رزرو تحقیقی درباره پرداخت‌ها انجام داد که طبق این تحقیق متوجه شد، دبیت کارت و سایر پرداخت‌های غیر نقدی در سال 2018 حدود 174.2 میلیارد تراکنش پرداخت را به خود اختصاص داده‌اند که معادل 97.04 تریلیون دلار ارزش سالانه است.

با تکامل بازار فناوری مالی، کارت‌های اعتباری بیشتری به مرور زمان، به بازار عرضه خواهند شد؛ این دسته از کارت‌ها سرمایه‌ای حدود 294.44 میلیارد دلار در سال 2020 تولید می‌کنند. در واقع هنگامی که این آمار را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که افزایشی 38.1 درصدی نسبت به سال 2019 دارد؛ بدون شک این افزایش چشمگیر ناشی از بحران اقتصادی سال 2020 است.

مستر کارت بهتره یا ویزا کارت

ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت چیست؟ سال 1950 بود که شرکت ویزا اولین کارت اعتباری مصرف‌کننده را به کمک بانک آمریکا در ایالات متحده آمریکا ارائه کرد. استفاده از این کارت به کاربران کمک می‌کرد که بدون هیچ چالش خاصی وجه نقد را از طریق کارت‌های پیش‌پرداخت، کارت‌های نقدی و اعتباری در سراسر جهان انتقال دهند. در واقع ویزا کارت کارت‌های مختلفی مانند کارت نقدی، پیش‌پرداخت و اعتباری را شامل می‌شود که خدمات مختلفی را در زمینه امور مالی به شما ارائه می‌کند.

مستر کارت چیست؟

قبل از اینکه ویزا کارت یا مستر کارت را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم، باید بدانیم مستر کارت چیست و اطلاعات خاصی درباره ماهیت آن پیدا کنیم. این کارت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های پرداخت جهان شناخته می‌شود که در دهه 1960 توسط گروهی از بانک‌ها برای رقابت با انحصار پردازش پرداخت ویزا ایجاد شد. همچنین Mastercard به طور گسترده‌ای در میان 210 کشور و منطقه مختلف پذیرفته شده است.

مستر کارت بهتره یا ویزا کارت؟ بررسی تفاوت‌ها

برای اینکه جواب دقیقی برای این سؤال پیدا کنید، باید ابتدا تفاوت این کارت‌های اعتباری را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهید. موارد زیر مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت این کارت‌هاست که در نهایت پروسه انتخاب و خرید را برای شما آسان‌تر می‌کند.

بررسی تفاوت کارت‌ها

1. میزان مقبولیت ویزا کارت و مستر کارت

برای اینکه بتوانید مستر کارت یا ویزا کارت را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید، در مرحله اول باید مقبولیت آن‌ها در میان تمام جوامع را مورد بررسی قرار دهید. به‌طورکلی این کارت‌ها مقبولیت بسیار زیادی در بین تمام کشورها دارند، اما اگر برخی از فاکتورها را با جزئیات بررسی کنیم، خواهیم فهمید که برتری‌های خاصی نسبت به هم دارند.

در جدول زیر می‌توانید مقبولیت ویزا کارت و مستر کارت را از جنبه‌های مختلف مشاهده کنید:

عوامل مختلف ویزا کارت مستر کارت
تراکنش‌ها به میلیارد 37 24
پذیرش جهانی به میلیون 35 35
حوزه فعالیت 210 کشور 210 کشور
سهم از بازار 48.50 31.70
سطح کاربر Standard VISA Standard VISA
کارت صادره به میلیارد 2.1 1.2
تراکنش در سال به دلار 6.5 تریلیون 3.6 تریلیون
تعداد خودپرداز به میلیون بیش از 2 میلیون بیش از 1 میلیون

2. تفاوت در قیمت‌ها

قیمت کارت‌های اعتباری یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که تا حد زیادی به این پرسش پاسخ می‌دهد که مستر کارت بهتره یا ویزا کارت؟ در واقع قیمت این کارت‌ها بیشتر بر اساس میزان کارمزد آن‌ها تعیین می‌شود؛ از آنجایی هم که تنوع این کارت‌ها بالاست، میزان دقیق کارمزد باید در هنگام خرید تعیین شود.

به‌طورکلی Visa و Mastercard هر دو از طریق کارمزد پردازش پرداخت، کسب درآمد می‌کنند؛ اما روش شارژ کارمزدها متفاوت است. شرکت ویزا بر اساس هر تراکنش یا بر اساس حجم کارت، از صادرکننده، هزینه دریافت می‌کند. برعکس، مستر کارت بر اساس درصد حجم دلار جهانی به حجم کل تمام تراکنش‌ها، هزینه استانداردی را اعمال می‌کند.

«در کشور ایران معمولاً کارمزد مستر کارت 2.5٪ مبلغ شارژ است؛ اما این عدد برای ویزا کارت حدود 4٪ برای هر میزان مبلغ خواهد بود.»

3. تکنولوژی مورد استفاده

ویزا کارت و مستر کارت از تکنولوژی پیشرفته برای تأمین امنیت حساب کاربران استفاده می‌کنند. در واقع Verified by Visa یک قابلیت است که تراکنش‌های شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود انجام خرید توسط شما مجاز است. درصورتی‌که از دستگاه جدیدی استفاده می‌کنید یا پرداخت زیادی انجام می‌دهید، باید اطلاعات بیشتری و رمز عبور خود را ارائه دهید.

همچنین مستر کارت با قابلیت SecureCode by MasterCard شرایط خرید را برایتان امن کرده است. در واقع هنگامی که بخواهید خرید آنلاین را انجام دهید، SecureCode by MasterCard برایتان یک کد خصوصی ایجاد می‌کند. به‌طورکلی تکنولوژی پیشرفته‌ای که در مستر کارت و ویزا کارت استفاده شده است، خیالتان را بابت امنیت حساب راحت می‌کند.

تکنولوژی مورد استفاده

4. ویزا کارت یا مستر کارت؛ انواع کارت‌ها

هنگام خرید ویزا کارت یا مستر کارت، باید به کارت‌های متنوع هریک از این شرکت‌ها دقت کنید. به‌طورکلی انواع ویزا کارت‌ها به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • ویزا کارت Traditional یا سنتی: این نوع کارت خدمات محدودی را ارائه می‌کنند.
  • ویزا کارت Signature یا امضا شده: این ویزا کارت به نسبت ویزای سنتی امکانات بیشتری را ارائه خواهد کرد.
  • ویزا کارت Infinite یا نامحدود: این ویزا کارت بهترین و جامع‌ترین امکانات را به دارندگان کارت ارائه می‌کند.

مستر کارت هم مانند ویزا کارت انواع کارت‌های مختلف را به کاربران خود ارائه می‌کند که موارد زیر مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند:

  • مستر کارت استاندارد (Standard MasterCard): مناسب ایجاد گردش مالی در حساب و همچنین پرداخت هزینه‌های روزانه
  • مستر کارت جهانی (World MasterCard): مناسب مسافرت‌های بین قاره‌ای و افرادی که دارای کسب‌و‌کار کوچک و معمولی
  • مستر کارت الیت جهانی (World Elite MasterCard): مناسب استفاده در سفرهای لوکس و بهره‌مندی از تخفیفات لوکس بسیار عالی

شرکت‌های ارائه‌دهنده کردیت کارت‌ها چه سودی دارند؟

هنگام انتخاب ویزا کارت یا مستر کارت، مطمئن باشید که هر دوی آن‌ها مزیت‌های بسیار خوبی مانند امکان کارت به کارت کردن و انتقال دادن وجه، صرفه‌جویی در تولید پول‌های نقد از جمله اسکناس و سکه، امکان خرید اینترنتی در هر ساعت از شبانه‌روز، حفاظت از منابع طبیعی، سهولت در خرید و فروش به دنبال دارند.

ویزا کارت بهتر است یا مستر کارت؛ خرید کدام یک سود بیشتری دارد؟

برای اینکه بتوانید از میان مستر کارت یا ویزا کارت بهترین گزینه را انتخاب کنید، باید با انواع کارت‌ها و خدمات آن‌ها آشنا شوید. به‌طورکلی هریک از این کارت‌ها خدمات بسیار خوبی را در زمینه امور مالی ارائه می‌کنند، اما تنوع بالای خدمات ویزا کارت و سابقه طولانی‌تر آن باعث می‌شود که کفه ترازوی آن مقداری سنگین‌تر باشد.

سوالات متداول
Request for Quote

شرکت ویزا بر اساس هر تراکنش یا بر اساس حجم کارت، از صادرکننده کارت هزینه دریافت می‌کند. برعکس، مستر کارت بر اساس درصد حجم دلار جهانی به حجم کل تمام تراکنش‌ها، هزینه استانداردی را اعمال می‌کند. معمولاً میزان کارمزد ویزا کارت بیشتر است.

بله؛ برای پرداخت درون برنامه‌ای و خرید آنلاین می‌توانید از هر کدم از این کارت‌های اعتباری استفاده کنید.

ویزا کارت یا مستر کارت| ویزا کارت بهتر است یا مستر کارت
از میان ویزا کارت یا مستر کارت کدام‌ یک را انتخاب کنیم؟ مستر کارت بهتره یا ویزا کارت؟ اینها سوالات بسیار مهمی هستند که معمولاً افراد در حوزه کارت‌های اعتباری...
4 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
مستر کارت
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر تا کنون برای خرید به سایت های خارجی سری زده باشید. به این مورد برخورد کرده اید که در بخش پرداخت این سایت ها معمولا از شما اطلاعات حساب...
مسترکارت چگونه کار میکند
مستر کارت
مسترکارت چگونه کار میکند
آیا می خواهید با مزایای استفاده از مسترکارت آشنا شوید؟ آیا می خواهید بدانید MasterCard چگونه کار می کند؟ آیا می خواهید از اهمیت استفاده از مستر کارت در امور...
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
ویزا کارت
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
برای خرید از سایت‌های خارجی مثل خرید از آمازون و به طور کلی پرداخت ارزی در سایت‌های مختلف، مانند ثبت نام آیلتس، ثبت نام تافل و… معمولاً از انواع کارت...
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...