خرید کالا از سایت های خارجی

معرفی سایت آمازون

معرفی سایت آمازون

یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در دنیا، فروشگاه بین‌المللی آمازون (Amazon) است. این کمپانی که از سال 1994 فعالیت خود را شروع کرد، ابتدا به فروش کتاب اقدام نمود و موفق شد درآمد زیادی از این طریق داشته باشد. البته سایت آمازون تنها برای فروش محصولات مختلف نیست بلکه به صورت بین‌المللی در زمینه تجارت الکترونیک، پردازش ابری، توزیع محصولات دیجیتال و هوش مصنوعی نیز فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید در مورد این سایت و خرید از آمازون اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله را تا آخر بخوانید.

یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در دنیا، فروشگاه بین‌المللی آمازون (Amazon) است. این کمپانی که از سال 1994 فعالیت خود را شروع کرد، ابتدا به فروش کتاب اقدام نمود و موفق شد درآمد زیادی از این طریق داشته باشد. البته سایت آمازون تنها برای فروش محصولات مختلف نیست بلکه به صورت بین‌المللی در زمینه تجارت الکترونیک، پردازش ابری، توزیع محصولات دیجیتال و هوش مصنوعی نیز فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید در مورد سایت آمازون اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله را تا آخر بخوانید.

تاریخچه شرکت آمازون

تاریخچه شرکت آمازون به سال 1994 باز می‌گردد، زمانی که جف بزوس (Jeff Bezos) در آپارتمان خود در سیاتل واشنگتن، آغاز به کار کرد. ایده اصلی جف بزوس، برنامه‌ریزی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین کتاب بود. در ژوئیه 1995، آمازون به‌طور رسمی با نام Amazon.com در زمینه فروش آنلاین کتاب فعالیت خود را آغاز کرد. نخستین کتابی که در آمازون فروخته شد،Fluid Concepts & Creative Analogies Computer Models of the Fundamental Mechanisms of Thought اثر داگلاس هوف‌‌‌شتادت بود. باگذشت زمان، آمازون به یک فروشگاه آنلاین تبدیل شد و به تدریج محصولات و خدمات خود را گسترش داد. این خدمات شامل لوازم الکترونیکی، لباس‌ها، لوازم خانگی، فیلم‌ها، موسیقی، اسباب‌بازی‌ها و بسیاری از محصولات می‌باشد. مهم‌ترین گام در تاریخچه آمازون در سال 2005 با معرفی سرویس آمازون پرایم (Amazon Prime) می‌باشد. این سرویس به مشتریان امکاناتی را مانند ارسال سریع و دسترسی به محتوای دیجیتال ارائه می‌کند. پس از آن، آمازون خدمات ابری، خدمات رسانه و فروش بین‌المللی را نیز به خدمات خود اضافه کرد.

تاریخچه امازون

آمازون چگونه شکل گرفت؟

  • در اواخر دهه ۱۹۸۰، جف بزوس که در صنعت مالی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کرد، پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه پرینستون، در شرکت Bankers Trust و سپس در شرکت Fitel برای پروژه‌های مربوط به شبکه‌های ارتباطی شروع به فعالیت ‌کرد.
  • در سال ۱۹۹۴، بر اساس یک طرح تجاری که به دنبال تجارت الکترونیکی مبتنی بر اینترنت بود، از شهر نیویورک به سیاتل مهاجرت کرد و آغاز به کار در آپارتمان خود نمود.
  • در ۵ ژوئیه ۱۹۹۴، دامنه آمازون (com) ثبت شد و این نشان‌دهنده شروع رسمی فعالیت این شرکت بود. ابتدا، آمازون به عنوان یک فروشگاه آنلاین کتب شروع به کار کرد.
  • در اوایل دهه ۲۰۰۰، آمازون گسترش یافت و به فروشگاه آنلاین گسترده‌ای تبدیل شد.
  • در سال ۲۰۰۵، با معرفی سرویس آمازون پرایم (Amazon Prime) که امکان ارسال سریع‌تر سفارشات و دسترسی به محتوای دیجیتال فراهم شد، آمازون به یکی از بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌های جهان تجارت الکترونیک تبدیل شد.

سایت آمازون (Amazon) چیست؟

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که قصد خرید محصولی را داشته باشید و آن کالا فقط در سایت‌های خارجی مثل آمازون وجود داشته باشد. به هر حال با وجود حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی، گاهی پیش می‌آید که یک محصول فقط خارجی آن در دسترس باشد. کاربران زیادی هستند که در اینترنت کالای مورد نیاز خود را از آمازون خریداری و درب منزل دریافت می‌کنند. شما هم می‌توانید قبل از این که به مطالعه ادامه این مطلب بپردازید، سری به سایت آمازون (Amazon) زده و با محصولات مختلف آن آشنا شوید.

آمازون شاپینگ چیست؟

آمازون شاپینگ، خدمات خرید و فروش آنلاین موجود در وب‌سایت آمازون است. آمازون یک شرکت بزرگ تجارت الکترونیک آمریکایی است که به عنوان یک بازار آنلاین فعالیت می‌کند و اجازه می‌دهد تا فروشندگان از سراسر جهان کالاها و خدمات خود را به مشتریان بفروشند. با استفاده از سرویس‌های آمازون، مشتریان می‌توانند انواع محصولات از لوازم الکترونیکی و لباس‌ها تا کتب و لوازم خانگی را آنلاین سفارش دهند.

آمازون اف بی ای چیست؟

آمازون اف بی ای ((Amazon FBA مخفف Fulfillment by Amazon است که یک خدمت ارائه شده توسط آمازون به فروشندگان آنلاین می‌باشد. این سرویس به فروشندگان این امکان را می‌دهد که محصولات خود را در انبارهای آمازون ذخیره کرده و خدمات ارسال، بسته‌بندی، و پشتیبانی را به عهده آمازون بگذارند.

آمازون پرایم گیمینگ چیست؟

پرایم گیمینگ  (Prime Gaming)یکی از امکانات مرتبط با سرویس Amazon Prime است. در واقع، این سرویس پیشینه‌ای به نام Twitch Prime دارد ولی در سال 2020 به نام Prime Gaming تغییر یافت. Prime Gaming به اعضای Amazon Prime امکانات و مزایای ویژه‌ای ارائه می‌کند. کاربران Prime Gaming می‌توانند هر ماه از یک یا چند بازی رایگان به عنوان بخشی از اشتراک خود بهره‌مند شوند. این بازی‌ها ممکن است بر روی پلتفرم‌های مختلف اجرا شوند. Prime Gaming اغلب بسته‌ها، اقلام و محتواهای اضافی را برای بازی‌های مشخص به کاربران خود ارائه می‌کند.

آمازون کارت چیست؟

آمازون کارت به کارت اعتباری مربوط به آمازون یا خدمات مرتبط به آن گفته می‌شود. کارت‌هایی که از طرف آمازون ارائه می‌شوند 2 نوع هستند که به شرح زیر می‌باشند:

Amazon Credit Card (کارت اعتباری آمازون)

کارت اعتباری آمازون (Amazon Credit Card)، با همکاری برخی شرکت‌های اعتباری، عرضه می‌شوند. این کارت‌ها اغلب با امکانات ویژه مرتبط با خریدهای آمازون همراه هستند، مانند تخفیف‌ها، امتیازهای پاداش و شرایط اقساط ویژه.

Amazon Gift Card (کارت هدیه آمازون)

این کارت‌ها به عنوان هدیه به دیگران یا برای استفاده شخصی خریداری می‌شوند. موجودی این کارت‌ها به حساب آمازون افزوده می‌شود و با آن می‌توان از فروشگاه آنلاین آمازون خرید انجام داد.

معرفی سایت آمازون

سایت آمازون چگونه به وجود آمد؟

در دهه 90 میلادی، بسیاری از استارت آپ‌های اینترنتی و شبکه‌های آنلاین رشد بسیار خوبی داشتند و حتی استفاده از اینترنت در سال 1994 رشد 20 برابری داشته است. همین باعث شد که ایده تجارت فروشگاه الکترونیکی (ecommerce store) در ذهن جف بیزوس خطور کند و استارت کار آمازون از آنجا شروع شود.

با تحقیقات زیادی که توسط جف بیزوس انجام شد، به این نتیجه رسید که شروع این کار، با فروش کتاب بهتر می‌باشد. سپس به تعداد محصولات افزود و به فروش 20 محصول که پتانسیل فروش بیشتری داشتند اقدام کرد. قبل از فروش اینترنتی کتاب، تنها بخش کوچکی از انواع کتاب در اختیار عموم قرار بگیرد. در صورتی که با فروش آنلاین کتاب میلیون‌ها کتاب به افراد مختلف سراسر دنیا عرضه شد.

انواع محصولات آمازون

محصولات عرضه شده در سایت آمازون در دو دسته فیزیکی و دیجیتال قرار می‌گیرند که در زیر توضیحاتی در این باره ارائه می‌شود.

محصولات دیجیتال آمازون 

امروزه با وجود انواع فروشگاه‌ها و سرویس‌های محصولات دیجیتال، همچنان خرید از آمازون برای دریافت انواع محصولات مثل کتاب‌های دیجیتال، آلبوم‌های موسیقی و انواع نرم افزار پرطرفدار است. با توجه به این که آمازون یک ناشر، شرکت پخش موسیقی و کمپانی ضبط فیلم نیز به حساب می‌آید، ممکن است محصولاتی که در این سایت عرضه می‌شوند جز تولیدات همین کمپانی باشند. اگرچه همچنان برای خرید انواع محصولات دیجیتال می‌توانید به وبسایت آمازون مراجعه کنید.

محصولات فیزیکی آمازون

آمازون در ابتدا سایت عرضه انواع کالاهای فیزیکی بوده است. همچنان یکی از بهترین سایت‌ها برای خرید لباس یا خرید لپ تاپ لوازم دیجیتال قطعاً سایت آمازون است. این سایت انواع مختلف محصولات را با قیمت‌های مختلف و حتی در برخی موارد با قیمت کمتر از قیمت بازار عرضه می‌کند. پس از خرید از آمازون کالا توسط پست برای مشتری ارسال می‌گردد.

محصولات سایت آمازون

خرید از آمازون

برای خرید از امازون در ایران نیاز به پرداخت ارزی دارید. که به این منظور باید به یکی از راه های پرداخت اینترنتی مثل انواع کردیت کارت یا کیف پول پی پال دسترسی داشته باشید. برای دریافت ویزا کارت یا مستر کارت فیزیکی نیاز به افتتاح حساب ارزی دارید. یکی دیگر از راه های خرید از وبسایت Amazon با استفاده از گیفت کارت آمازون است.

چنانچه به این راه ها دسترسی ندارید می توانید با ثبت نام در سایت ایرانیکارت نسبت به دریافت کارت اعتباری بین المللی یا اکانت پی پال خود یا هر روش دیگری اقدام نمایید. به علاوه چنانچه علاقه ای به استفاده از این روش ها ندارید می توانید از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت بهره ببرید.

ثبت سفارش

دلیل انتخاب نام آمازون

انتخاب برند مناسب به خصوص در دنیای کسب و کار اینترنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. جف بیزوس در سال 1994 نام شرکت خود را کادابرا (Cadabra) انتخاب کرد. کادابرا در زبان انگلیسی به معنی یک ورد جادویی می‌باشد (مثل اجی مجی لا ترجی) و به این دلیل این اسم را انتخاب کرد که این فروشگاه ایترنتی مانند یک غول چراغ جادو، هر کتابی مورد نیاز کاربر باشد را در اختیارش می‌گذارد.

بعد از مدتی جف بیزوس متوجه شد که وکیل آمازون به جای کادابرا اسم این فروشگاه بین المللی را کاداورا به معنی جسد تلفظ می‌کند. به دلیل شباهت این دو اصطلاح با یکدیگر تصمیم به تغییر اسم آن گرفت. علاوه بر این جف بیزوس دامنه Relentless را نیز خریداری کرد ولی چون به معنی بی رحم است و چندان مورد استقابل اطرافیانش قرار نگرفت، استفاده نشد.

مهم‌ترین دلیلی که جف، نام آمازون را برای کسب و کار خود انتخاب کرد؛ خاص بودن آن است و این که آمازون بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین رود جهان می‌باشد که در امریکای جنوبی واقع شده و با هدف جف که داشتن بزرگترین فروشگاه آنلاین بود، همخوانی دارد. همچنین چون اسم آمازون با A شروع می‌شود، از این نظر که در آینده در راس فهرست اسامی فروشگاه‌ها و رقبا قرار گیرد، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: صاحب آمازون کیست؟

طرح لوگوی آمازون به چه معناست؟

شرکت آمازون از سال تاسیس تا به امروز 3 بار لوگوی خود را تغییر داده و سرانجام لوگویی که در تصویر زیر می‌بینید انتخاب نهایی آن شده که تا امروز تغییری روی آن انجام نشده است. لوگوی آمازون یک فلشی است که حرف A را به Z وصل می‌کند و این یعنی شما می‌توانید تمامی اجناس را از حرف A تا Z به فروش می‌رساند و این باعث خشنودی مشتری شده و لبخند را بر روی لبان آن‌ها می‌نشاند. دقیقا تصویر فلش هم مانند یک لبخند می‌باشد.

خرید از آمازون و تحویل درب منزل در ایران

خرید از آمازون و تحویل درب منزل در ایران

خدمات خرید از آمازون ایرانیکارت شامل پرداخت هزینه محصول، دریافت آن در خارج از کشور و ارسال کالا به ایران می‌باشد. برای خرید کالای مورد نیاز خود از سایت آمازون و دریافت آن در ایران با ایرانیکارت در ارتباط باشید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید که سایت آمازون (Amazon) چیست، چگونه به وجود آمد و چه محصولاتی را عرضه می‌کند. آیا شما تجربه خرید از آمازون را داشته‌اید؟ پیشنهاد خرید چه محصولاتی از آمازون را می‌دهید؟

معرفی سایت آمازون
یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در دنیا، فروشگاه بین‌المللی آمازون (Amazon) است. این کمپانی که از سال 1994 فعالیت خود را شروع کرد، ابتدا به فروش کتاب اقدام...
4.5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  1. سلام روز بخیر آتنای عزیز ممنون از توضیحاتت میشه لطفا بیشتر توضیح بدی من می تونم کتاب چاپ کنم و توی سایت آمازون بفروشم چطور مچکرم یا اینکه کتاب های معروف رو صوتی کنم ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، فروش کالا در سایت آمازون از خدمات ایرانیکارت نمی‌باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      از دیدگاه شما متشکریم.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام
      در حال حاضر امکاناتی برای این نوع پرداخت ها وجود ندارد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام من الان ثبت نام رو انجام دادم حالا برای خرید از امازون باید چیکار کنم ؟
    باید قیمت کالای مورد نظرمو از سایت بدونم و بعد به همون اندازه کیف پول رو شارژ کنم؟! بعدش میتونم خرید کنم؟؟میتونین راهنماییم کنین؟!

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. امکان ارسال کالای خریداری شده از امازون به ایران وجود دارد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. با سلام. درحال حاضر کدام سایت های خارجی مانند ebay – amazon . banggod و… ارسال مستقیم به ایران دارند که با پرداخت ارزی بتوان مستقیما کالا رو در ایران تحویل گرفت. و در کل برای مبالغ اندک و زیر ۵۰ دلار خرید از چه سایتی با توجه به هزینه های ارسال تا تحویل مرقوم به صرفه هست ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. در حال حاضر خرید از آمازون و ایبی همراه با ارسال کالا به ایران هستند. خرید از سایت های خارجی توسط مجموعه انجام پذیر است اما خدمات ارسال کالا ارائه نمی گردد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
خرید از آمازون با پی پال
حساب های بین المللی
خرید از آمازون با پی پال
آمازون یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین جهان است که محبوبیت زیادی بین افراد مختلف دارد و روش‌های متنوعی برای پرداخت کاربران در سایت خود گذاشته است. اگر شما دارای حساب...
خرید لباس از سایت آمازون
خرید کالا از سایت های خارجی
خرید لباس از سایت آمازون
خرید لباس از سایت آمازون ممکن است برای خیلی از افراد دور از ذهن باشد. این سایت آمریکایی، فروشگاهی آنلاین و معتبر در جهان است. در سراسر جهان افراد از...
قوانین فروش کتاب در آمازون
خرید کالا از سایت های خارجی
قوانین فروش کتاب در آمازون
حتما می‌دانید که آمازون فعالیت خود را با فروش کتاب آغاز کرد و از این طریق توانست در همان اولین سال شروع کار خود، سود بسیار زیادی کسب کند. فروش...