مسافرت و مهاجرت

گرین کارت امریکا چیست؟

گرین کارت امریکا چیست؟

از نظر بسیاری از افراد، کشور آمریکا مقصد آمال و آرزوهای دور و دراز است چرا که با زندگی در آن می توان به آزادی بی حد و حصر و امکانات متنوعی دست پیدا کرد. به همین دلیل است که هر ساله قشر زیادی از افراد، از کشورهای خارجی من جمله ایران، برای اخذ ویزای امریکا اقدام کرده و شانس خود را امتحان می کنند! اما با توجه به این که در حال حاضر شانس زیادی برای اخذ ویزای امریکا به دلایل مختلف، چه تحصیلی و چه کار، وجود ندارد، افراد شانس خود را برای گرین کارت امریکا امتحان می کنند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید، تا شما را با شرایط اخذ این نوع اقامت دائم امریکا آشنا کنیم.

گرین کارت امریکا چیست؟

گرین  کارت امریکا به نوعی همان اقامت دائم امریکا است که شما می توانید از طریق روش های مختلف آن را دریافت کرده و به آمریکا مهاجرت کنید. به عبارت دیگر اگر شما به اندازه کافی شانس و حوصله داشته باشید، می توانید هر سال در لاتاری شرکت کرده و منتظر بمانید تا قرعه به نام شما در آید!

بیشتر بخوانید:

اقامت دائم امریکا

روش های اخذ گرین کارت امریکا چیست؟

همان طور که گفته شد روش های مختلفی برای مهاجرت به امریکا وجود دارد که یکی از آنها گرین کارت است البته اگر به اندازه کافی خوش شانس بوده و قادر به استفاده از یکی از روش های زیر باشید:

  • از طریق نامزدی
  • از طریق ویزای FB (به ویزایی گفته می شود که فردی که شهروند امریکا است می تواند برای افرادی مانند اعضای درجه 1 فامیل شامل همسر، فرزند زیر 21 سال، پدر و مادر، خواهر و برادر دریافت کند.)
  • از طریق ویزای EB1 (در صورتی که دارای توانمندی های خارق العاده هستید و می از یکی از شهروندان امریکا موفق به دریافت موقعیت کاری شده اید، می توانید از طریق این ویزا اقدام کنید.)
  • شرکت در لاتاری

لاتاری چیست؟

هر ساله، یک قرعه کشی به نام لاتاری از سوی اداره مهاجرت امریکا برگزار می شود. در این قرعه کشی، افرادی که اتباع کشورهای خاصی هستند، می توانند شانس خود را برای دریافت گرین کارت امریکا و مهاجرت به این کشور جهان اول امتحان کنند. خوشبختانه تا کنون ایران جزء کشورهایی بوده است که اجازه شرکت در لاتاری را داشته است اما تضمینی برای اینکه در آینده هم این اجازه را دارد یا نه، وجود ندارد!

اما معیار اصلی برای اجازه شرکت یک کشور در لاتاری امریکا ، به معیارهای مختلفی، من جمله تعداد مهاجران کشور مورد نظر به امریکا بستگی دارد. به عبارت دیگر، در صورتی که اتباع یک کشور بتوانند از طرق دیگر به امریکا مهاجرت کنند، شانس شرکت در لاتاری امریکا را نخواهند داشت. به عنوان مثال کشورهایی مانند کانادا، چین(سرزمین اصلی و تایوان، بجز هنگ کنگاس.آوآر.)، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، ال سالوادور، هائیتی، هند، جامائیک، مکزیک، فیلیپین، لهستان، کره جنوبی، انگلستان(بجز ایرلند شمالی).

مزایای گرین کارت امریکا چیست؟

با گرفتن گرین کارت ، شما می توانید به راحتی در آمریکا زندگی کرده و از تمام مزایا و امکاناتی که یک شهروند امریکایی دارد، برخوردار شوید. به عبارت دیگر شما می توانید در طول این مدت هم سر کار بروید، هم ادامه تحصیل دهید و … . اما در صورتی که اقامت دائم امریکا برای شما کافی نیست و ترجیح می دهید که به عنوان یک شهروند آمریکایی شناخته شوید، می توانید بعد از 5 سال برای اخذ شهروندی امریکا اقدام کنید.

بنابراین به خاطر داشته باشید که داشتن گرین کارت امریکا به معنای اخذ تابعیت امریکا نیست. چرا که شرایط اخذ این دو مفهوم با یکدیگر کاملا متفاوت است. به عبارت دیگر در صورتی که شما در لاتاری موفق شوید، دیگر برای ورود به امریکا به ویزا نیاز نداشته و می توانید از طریق گرین کارت اقدام کنید. و بعد از 5 سال حضور مداوم در این کشور، نسبت به اخذ شهروندی این کشور اقدام نمایید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...