حساب های بین المللی

تفاوت وب مانی و پی پال

تفاوت وب مانی و پی پال

وب مانی و پی پال هر دو از کیف پول های الکترونیکی هستند که به صورت بین المللی کاربرد دارند. این کیف پول ها فرایند پرداخت آنلاین را نسبت به قبل بسیار ساده تر کرده اند. از انواع کیف پول الکترونیکی برای ارسال حواله ارزی ، پرداخت در سایت های خارجی و یا دریافت درآمد ارزی استفاده می شود. ایرانیانی که نیاز به استفاده از کیف پول های الکترونیکی دارند، کدام کیف پول مناسب تر است؟ در این مقاله همراه ما باشید تا با تفاوت وب مانی و پی پال آشنا شویم.

پی پال چیست

پیپال یک کمپانی آمریکایی است که در سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرده است. پیپال یکی از معتبر ترین کیف پول های الکترونیکی در دنیاست. این شرکت به منظور جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت از طریق تراکنش های خود، نظارت شدیدی بر آن ها دارد. این بررسی دقیق از طرفی اعتبار تراکنش های انجام شده از طریق این شبکه را بالا برده و از طرف دیگر، ریسک کار با آن نیز بیشتر شده است. paypal برخی تراکنش ها را مشکوک شناسایی کرده و آن ها را به صورت خودکار hold می کند یا حتی اکانت را لیمیت می کند و برای این موضوع توضیحی به کاربر ارائه نمی دهد. این مشکلی است که به صورت بین المللی کاربران با paypal دارند اما این مشلات در ایران بیشتر تکرار می گردند.

وبمانی چیست

وبمانی یک کمپانی پرداخت آنلاین روسی تبار است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1998 آغاز کرده و رقیب قابل توجهی برای پیپال حساب می شود. وبمانی نیز موفق شده به شهرت جهانی دست یابد اما بیشترین کاربرد آن در سایت های روسی است. وب مانی اکانت های مختلفی به کاربران ارائه می هد که هر کدام سطح بالاتری نسبت به دیگری دارد. به انواع کیف پول وب مانی پاسپورت وبمانی گفته می شود. برای ارتقای حساب وبمانی به سطح بالاتر نیاز به بالا بردن سطح اهراز هویت اکانت دارید.

تفاوت وب مانی و پی پال

وب مانی و paypal هر دو به صورت بین الملی فعالیت می کنند و خدمات هر دو در راستای تسهیلات پرداخت به صورت آنلاین می باشد. هر دو کیف پول علاوه بر پرداخت، قابلیت دریافت حواله ارزی دارند و ارز های مختلفی را پشتیبانی می کنند. با این وجود، استفاده از هر کدام از این کیف پول ها تجربه ای متفاوت خواهد بود. برخی سایت ها پرداخت های یکی از این دو را قبول نمی کنند و برای برخی سایت استفاده از یکی مناسب تر است. در ادامه تفاوت وب مانی و پی پال به تفضیل توضیح داده خواهد شد.

وب مانی

ساخت پی پال

به علت تحریم ها ساخت حساب پی پال در ایران به صورت مستقیم و با IP ایران غیر ممکن است. برای ساخت اکانت پی پال از ایران باید از VPN استفاده کنید. همچنین هنگام وریفای کردن حساب پی پال باید از آدرس و شماره تماس خارجی استفاده کنید. پس از افتتاح حساب پی پال 10 تراکنش اول کاربر به صورت خودکار hold می شوند. این یکی از مراحل نظارتی پی پال برای جلوگیری از کلاهبرداری است. بعد از مدت نامشخصی که پی پال تراکنش را عادی شناسایی کند، پول از حالت hold خارج می گردد.

حساب وبمانی

وب مانی تحت تاثیر تحریم هایی که علیه ایران وجود دارند، واقع نشده و استفاده از خدمات خود را برای ایرانیان تحریم نکرده است. برای ساخت حساب وبمانی نیازی به VPN و آدرس و شماره تلفن جعلی نیست. شهروندان ایرانی می توانند با مشخصات خود افتتاح حساب وبمانی داشته باشند. این مورد اولین تفاوت وب مانی و پی پال می باشد که درواقع برتری است که وبمانی نسبت به پی پال دارد.

پی پال در ایران

استفاده از پیپال برای شهروندان ایرانی با ریسک های عدیده ای همراه است. به این دلیل که پی پال اجازه وارد شدن به اکانت با IP ایران نمی دهد. لذا در صورتی که متوجه شود کاربری از ایران یا با استفاده از VPN قصد استفاده از این سرویس را دارد، سریعاً اکانت وی را لیمیت کرده و دسترسی کاربر را به حساب به کلی قطع می کند. به همین دلیل باید زمانی که از paypal استفاده می کنید، همواره از VPN با IP ثابت استفاده کنید.

وب مانی در ایران

همان طور که اشاره شد استفاده از وب مانی در ایران ممنوع نیست. پس برای استفاده از وبمانی در ایران نیازی به VPN نیست. این مورد بعدی از تفاوت وب مانی و پی پال است.

در وبلاگ ایرانیکارت با وب مانی در ایران بیشتر آشنا شوید.

تفاوت وب مانی و پی پال

پرداخت پی پال

پرداخت با پی پال در بسیاری از سایت ها کاربرد دارد. به دلیل اعتبار این شبکه بیشتر سایت ها برای پرداخت، درگاه پیپال ارائه می کنند. چون استفاده از این شبکه علاوه بر امنیت، سهولت نیز دارد. برای پرداخت ارزی بی شماری می توان از پیپال پرداخت کرد. همچنین بسیاری از سایت ها برای واریز درآمد کاربران مثل سایت های فریلنسری یا فارکس و الیمپ ترید از اکانت پی پال کاربران استفاده می کنند.

خرید و فروش وبمانی

در مقایسه با paypal، سایت های کمتری پرداخت با وب مانی را می پذیرند. وب مانی روی تراکنش هایی که کاربران انجام می دهند، نظارت چندانی اعمال نم یکند. به همین دلیل از نظر بین المللی، تراکنش های وبمانی امن نیستند به همین دلیل از درگاه پرداخت وب مانی در سایت خود استفاده نمی کنند. مورد دیگر در تفاوت وب مانی و پی پال پذیرندگی این دو کیف پول است.

اگرچه کاربران برخی سایت ها مثل الیمپ ترید از هر دو برای نقد کردن درآمد ارزی خود استفاده می کنند، اما همچنان وبمانی ایرانی با مشکل مواجه خواهد شد. پس برای استفاده از الیمپ ترید در ایران باید از وبمانی استفاده کنید که با مشخصات ایرانی وریفای نشده باشد.

کارمزد پی پال

کارمزد پیپال معادل 3.5 الی 5 درصد مبلغ حواله است که از گیرنده کسر می گردد.

کارمزد وب مانی

کارمزد وب مانی 0.8 درصد می باشد و از فرستنده کسر می شود.

پی پال و وب مانی هر دو کیف پول های معتبری هستند، اما بسته به نیاز افراد انتخاب یکی بر دیگری ارجحیت خواهد داشت. با چه موارد دیگری از تفاوت وب مانی و پی پال مواجه شده اید که اشاره نشده است؟ دیدگاه های خود را با ما به اشتراک گذارید.

تفاوت وب مانی و پی پال
وب مانی و پی پال هر دو از کیف پول های الکترونیکی هستند که به صورت بین المللی کاربرد دارند. این کیف پول ها فرایند پرداخت آنلاین را نسبت به...
4 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. با سلام، آیا وب مانی از تتر جهت خرید و فروش تمام ارزهای دیجیتال در کیف پول خود حمایت می کند و می توان محتوای ولت آنرا به trust walletمنتقل نمود و بالعکس.ایا با وب مانی چگونه می توان در بانک زراعت ترکیه افتتاح حساب نموده تا بتوان از ATM های ترکیه لرز برداشت نمود و اینکه در پرداخت ها در ترکیه مورد قبول است مانند مستر کارت یا گلدکارت؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      وب مانی از بیت کوین و لایت کوین و …پشتیبانی می‌کند. همچنین وب مانی و زراعت بانک دو سرویس جدا از هم هستند و فقط در سطح پرسونال امکان انتقال از وب مانی و زراعت وجود دارد و از زراعت نمی‌توان به وب مانی انتقال داد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام ، تفاوت در نظارت تراکنش که پی پال برتری دارد نظر به توضیحات اراءه شده، و از انجا که اینجانب برداشت نمودم ،کسر مالیات در پی پال از گیرنده است و از وب مانی فرستنده که باز هم پی پال انصاف را رعایت نموده، اما از لحاظ فیلترینگ برتری با وب مانی باشد اگر تبصره های بین المللی مربوط به مالیات فرستنده و گیرنده نباشد سپاسگذارم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...