مسافرت و مهاجرت

راهنمای سفر به آذربایجان

راهنمای سفر به آذربایجان

سفر به آذربایجان می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای شما باشد چرا که در مدت زمانی که در این کشور اقامت دارید، می‌توانید از سواحل و مکان‌های تاریخی این کشور دیدن کنید. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان آذربایجان و ایران بسته شده است، افراد این دو کشور می‌توانند بدون نیاز به ویزا به این کشورها سفر کنند. متأسفانه هنوز این قانون به صورت رسمی اجرا نشده است و شما برای سفر به باکو نیاز به ویزای توریستی آذربایجان دارید. در این مقاله با راهنمای سفر به آذربایجان همراه ما باشید.

توجه : در صورتی که قصد اخذ ویزای آذربایجان را دارید، می‌توانید از طریق لینک زیر درخواست ویزای الکترونیکی آذربایجان را برای ما ارسال کنید.

ویزای توریستی آذربایجان

علاوه بر این با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت می‌توانید خودتان برنامه‌ریزی سفرتان را انجام دهید بدون اینکه هزینه بیشتری به آژانس‌های هواپیمایی بپردازید. بنابراین رزرو هتل خارجی ، خرید بلیط هواپیمایتان و خرید سیم کارت بین المللی را نیز به ما بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مقاله های زیر استفاده کنید :

راهنمای سفر به آذربایجان

هزینه سفر به باکو

همراهان عزیز، به طور کلی نمی‌توان قیمت مشخصی برای هزینه سفر به باکو تعیین کرد. چرا که همه چیز به برنامه‌ریزی سفر شما بستگی دارد. به عنوان مثال اینکه کجا اقامت می‌کنید، در چه رستورانی غذا می‌خورید و … . اما سای هزینه‌هایی که برای سفر به آذربایجان باید پرداخت کنید، عبارت است از :

پرداخت هزینه ویزای آذربایجان (در صورتی که از خدمات ایرانیکارت استفاده کند، این هزینه 35 دلار است.)

عوارض خروج از کشور (به هر شکل هوایی، زمینی و دریایی سفر کنید، هزینه عوارض برای بار اول 220 هزار تومان، بار دوم 330 هزار تومان، بار سوم 440 هزار تومان است. برای دفعات چهارم به بعد، هزینه همان 440 هزار تومان خواهد بود، تا سال بعد!)

هزینه بیمه مسافرتی (بسته به شرکتی که مد نظر دارید، این هزینه متفاوت است. فراموش نکنید که داشتن این بیمه در طول سفر، کمک بزرگی به شما می‌کند. چرا که اگر به هر دلیلی نیاز به دکتر پیدا کنید، تمامی هزینه به عهده شرکت بیمه خواهد بود. حتی در صورتی که خودتان مجبور به پرداخت هزینه‌ای شدید، می‌توانید زمانی که به ایران برگشتید، با ارائه فیش به شرکت بیمه، معادل هزینه‌ای که کرده‌اید را دریافت نمایید.)

واحد پول آذربایجان منات است (هر 100 قپیک برابر است با 1 منات). در حال حاضر 1 مانت معادل با 75000 ریال است. (برای آگاهی از نحوه تبدیل ارز از مقاله مرتبط با آن استفاده نمایید.)

راهنمای سفر به آذربایجان

جاهای دیدنی آذربایجان

در ابتدای سفر به آذربایجان بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این کشور هیچ جای دیدنی ندارد. که البته طبیعی هم است. چرا که برای دیدن مکان‌های تاریخی آذربایجان نیاز است که یک شناخته کلی از این کشور داشته باشید.

  • پارک ملی آبشرون
  • آتش فشان قره سو
  • چاه نفت نفتالان
  • قوبوستان
  • دریای خزر
  • پارک ملی شیروان
  • نابران
  • شهر شکی
  • یانار داغ
  • پارک ساحلی باکو
  • آتشگاه
  • یانار بلاغ

معروف‌ترین بازارهای آذربایجان

مگر می‌شود سفر به باکو داشته باشید و به بازارهای سنتی این شهر سر نزنید!؟ در ادامه به معرفی برخی از بهترین بازارهای آذربایجان می‌پردازیم.

بازار تازا

بازار تازا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای خیابانی آذربایجان است که 6 ورودی مجزا دارد. در صورتی که به این نوع بازارها و یا مواد غذایی مانند سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی شیرین و آبدار، هویج، هندوانه آذربایجان، گلابی، سیب، گیلاس، توت فرنگی، ادویه‌های مختلف، ماهی، گوشت، انواع ترشی، چای و … علاقه دارید، حتماً به این بازار سر بزنید.

بازار یاشیل

اگر می‌خواهید خاطره خوشمزه‌ای از سفر به باکو داشته باشید، حتماً به بازار یاشیل که بزرگ‌ترین بازار باکو است، سر بزنید. اگر به دنبال تازه‌ترین خوراکی‌ها هستید، اول صبح بهترین زمان برای رفتن به بازار یاشیل است. اما اگر تحمل شلوغی را ندارید، شب بعد از شام بهترین زمان است. در این بازار می‌توانید انواع خوردنی‌ها مانند غذاهای محلی آذری، میوه‌های خشک، انجیر، پرتقال، گیلاس، زردآلو، نارگیل و … را امتحان کنید.

راهنمای سفر به آذربایجان

بازار نسیمی

نام این بازار برگرفته شده از شاعر و عارف بزرگ آذربایجانی است. اگر از تماشای گل و گیاه طبیعی لذت می‌برید، در مدت زمان سفر به آذربایجان حتماً سری به این بازار بزنید.

بهترین زمان سفر به باکو

به طور کلی هر سفر به آذربایجان در هر زمان به جز اواسط تابستان و اواسط زمستان مناسب است. چرا که در این مواقع از سال به ترتیب درجه حرارت هوا بالای 40 درجه سانتی گراد و پایین تر از 0 است.

راهنمای سفر به آذربایجان

سؤالات رایج در رابطه با سفر به آذربایجان

مردم آذربایجان به چه زبانی سخن می‌گویند؟

زبان اصلی مردم آذربایجان، آذربایجانی است. اما نگران نحوه برقراری ارتباط با مردم این کشور نباشید چرا که روسی و انگلیسی دو زبان رایج دیگر در بین مردم آذربایجان است. البته، اگر تا کنون تجربه سفر به ترکیه را داشتید، به راحتی متوجه می‌شوید که زبان آذربایجانی تا چه حد به ترکی شباهت دارد.

شرایط اینترنت در آذربایجان چگونه است؟

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد هنگام سفر به باکو یا سایر نقاط آذربایجان، شرایط اینترنت است. خبر خوب این است که شما در هر هتلی که اقامت داشته باشید می‌توانید از یک اینترنت پر سرعت استفاده کنید. مسلماً هرچه که هتل بهتر باشد، شرایط خدماتی که ارائه می‌دهد نیز بهتر است. (در صورتی که یکی از انواع سیم‌کارت‌های بین المللی را خریداری کرده باشید، می‌تواند بدون وابستگی به مکان از اینترنت خط استفاده کنید.)

سیستم حمل‌ونقل در آذربایجان چگونه است؟

در صورتی که قصد استفاده از سیستم حمل‌ونقل در آذربایجان را دارید، بهترینِ گزینه استفاده از تاکسی‌های Uber است. البته به شرط آنکه حواستان را خوب جمع کنید و اطمینان حاصل کنید که سوار تاکسی Uber می‌شوید. چرا که در غیر این صورت باز هم طعمه یکی از شیوه‌های کلاه‌برداری هنگام سفر به آذربایجان می‌شوید. اگر قصد استفاده از ناوگان اتوبوس‌رانی را دارید، باید از کارت‌های اتوبوس مخصوص استفاده کنید و نه پول نقد. اما اگر تمایلی به استفاده از سرویس حمل‌ونقل عمومی ندارید، می‌توانید اجاره خودرو در کشورهای خارجی را امتحان کنید.

راهنمای سفر به آذربایجان

بهترین روش برای بردن ارز به آذربایجان چیست؟

همراهان عزیز، هنگام سفر به آذربایجان به جای این که از روش‌های سنتی استفاده کنید و ارز مورد نیازتان را به صورت نقدی با خود حمل کنید، بهتر است که از کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و مستر کارت استفاده کنید. با استفاده از این نوع کارت‌ها که قابلیت شارژ مجدد هم دارند، می‌توانید نه تنها به صورت آنلاین بلکه در تمامی فروشگاه‌های خارجی که دارای دستگاه‌های پز هستند، خرید انجام دهید. (البته توجه داشته باشید که دستگاه پز و یا ATM باید از این نوع کارت‌ها پشتیبانی کند.)

مهم‌ترین نکاتی که هنگام سفر به باکو باید بدانید

  • راه داشتن آذربایجان از یک طرف به دریای خزر باعث شده است که باکو به عنوان یک شهر بادخیز در نظر گرفته شود. بنابراین لباس مناسب همراهتان داشته باشید.
  • در صورتی که شی گران قیمتی همراهتان دارید، در قسمت باربری تحویل ندهید و در چمدان نگذارید. یا اگر جای دیگری برای نگهداری این شی ندارید، حتماً به مأمورین فرودگاه اطلاع دهید. چرا که در غیر این صورت هر خسارتی که به بسته شما وارد شود، فرودگاه مسئولیتش را به عهده نمی‌گیرد.
  • کلاه‌برداری از توریست در باکو به وفور اتفاق می‌افتد. بنابراین خوب حواستان را جمع کنید که بیشتر از آنچه که باید، پرداخت نکنید. این اتفاق در مراکز خرید و خصوصاً رستوران‌ها به وفور اتفاق می‌افتد.
  • برنامه خرید و دیدن بازارهای آذربایجان را برای ساعت 11 صبح به بعد قرار دهید. چرا که تمایل اصلی مردم این کشور، به دیرباز کردن مغازه‌هایشان است.
  • در صورتی که قصد شرکت در نمایشگاه و یا فستیوال خاصی را دارید، بهتر است که قبل از سفر بلیطش را خریداری نمایید. شما می‌توانید با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت، بلیط هر مکان دیدنی در آذربایجان را خریداری نمایید.

همراهان عزیز، شما می‌توانید با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت با کمترین هزینه سفر به آذربایجان را تجربه کنید. در صورتی که برای خرید بلیط، گرفتن ویزا و هر آنچه که به سفرتان مربوط می‌شود سوالی دارید، می توانید از طریق چت آنلاین و یا شماره‌های موجود در سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...