ویزا کارت

ویزا کارت PayWave چیست و چگونه کار می کند؟

ویزا کارت PayWave چیست و چگونه کار می کند؟

یکی از روش های متداول برای خرید از سایت های آنلاین خارجی و پرداخت ارزی در آنها، استفاده از انواع کارت بانکی بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت است. با استفاده از این کارتها که در دو نوع فیزیکی و مجازی صادر می شوند، شما تقریبا قادر به خرید از تمامی سایت های خارجی در سطح جهان خواهید بود. راحتی استفاده از این کارت ها باعث شده است که بسیاری از افراد از این کارت های ارزی به جای حساب بانکی بین المللی مانند حساب پی پال ، حساب وبمانی ، حساب پرفکت مانی و … استفاده کنند. اما آیا روش های راحتتری برای خرید آنلاین هست!؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با ویزا کارت PayWave و نحوه کار با آن آشنا شوید.

معرفی ویزا کارت PayWave

همان طور که گفته شد، ویزا کارت PayWave یکی از انواع ویزا کارت است که از آن برای خرید راحتتر از سایت های خارجی استفاده می شود. در این روش برای خرید از سایت های خارجی ، به جای آنکه رمز و اطلاعات کارت خود را وارد نمایید، می توانید با نزدیک کردن کارت به دستگاه POS بدون حتی برقراری تماس، پرداخت خود را انجام دهید.

ویزا کارت PayWave چگونه کار می کند؟

همان طور که در بخش قبل گفته شد، در این روش برای پرداخت هزینه، شما می توانید کارتتان را تا حداکثر فاصله 4 سانتی متری از دستگاه قرار داده و هزینه هایی که کمتر از 100 دلار هستند را پرداخت نمایید. در ساخت این کارت های فیزیکی از یک آنتن کوچک استفاده شده است که می تواند با دستگاه های پز ارتباط برقرار کرده تا بدون وارد کردن رمز، هزینه به صورت خودکار از کارت شما کسر شود.

بنابراین شما می توانید هنگام سفر به کشورهای خارجی، با استفاده از دستگاه هایی که از این روش پرداخت هزینه پشتیبانی می کنند، خریدتان را انجام دهید. برای انجام این کار کافی است که به مدت نیم ثانیه این کارت را در نزدیکی دستگاه قرار دهید تا 4 چراغ سبز شده و هزینه از کارت شما کسر شود.

ویزا کارت PayWave چیست و چگونه کار می کند؟

توجه: به خاطر داشته باشید که استفاده از این کارت ها به همان اندازه که می تواند خوب باشد، می تواند دردساز نیز باشد! چرا که احتمال اینکه هزینه های دیگران از حساب شما کسر شود، وجود دارد. بنابراین هنگامی که این کارت همراهتان است، سعی کنید از دستگاه به اندازه کافی فاصله داشته باشید، تا صورت حساب دیگران را به صورت ناخواسته پرداخت نکنید!

فعال سازی حالت PayWave چگونه انجام می شود؟

برای فعال سازی این قابلیت، باید یک حساب NetBank داشته باشید. بنابراین یک حساب کاربری ایجاد کرده و وارد بخش تنظیمات حسابتان شوید. بعد از آن گزینه تنظیمات امنیتی را انتخاب کرده و این قابلیت از کارت را فعال یا غیر فعال کنید.

مزیت استفاده از ویزا کارت PayWave چیست؟

  • پرداخت هزینه های زیر 100 دلار در کوتاه ترین زمان ممکن
  • پرداخت هزینه با استفاده از اپلیکیشن PayWave بدون نیاز به کارت
  • امکان بررسی تراکنش های انجام شه با استفاده از digibank
  • امکان پرداخت با استفاده از تکنولوژی اثر انگشت هوشمند در گوشی های سامسونگ

پس اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به وفور به کشورهای خارجی سفر می کنید و قصد دارید از ویزا کارت برای پرداخت هزینه هایتان استفاده کنید، می توانید از ویزا کارت PayWave استفاده کنید.

ویزا کارت PayWave چیست و چگونه کار می کند؟
یکی از روش های متداول برای خرید از سایت های آنلاین خارجی و پرداخت ارزی در آنها، استفاده از انواع کارت بانکی بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت...
3 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...