حساب های بین المللی

مزایا و معایب پی پال

مزایا و معایب پی پال

بسیاری از شما دوستان عزیز با درگاه پرداخت الکترونیکی پی پال آشنا هستید و همانطور که می دانید، پی پال یکی از امن ترین و راحت ترین راه برای انجام پرداخت در وب سایت ها می باشد. تنها کافیست یک اکانت پی پال برای خود ایجاد نموده، وارد آن شوید، حسابتان را وریفای کرده و آن را تبدیل به یک حساب امن کنید. این کل کاری است که باید انجام دهید تا بتوانید از امکانات پی پال برای پرداخت های خود استفاده کنید. با وجود همه ی محبوبیت و امنیتی که پی پال دارد، این روزها خطراتی حساب های پی پال را نیز تهدید می کند. پس بهتر است ابتدا با برخی از مزایا و معایب پی پال آن آشنا شوید.

مزایا و معایب پی پال :

مزایای پی پال

  • یکی از بزرگترین مزایای استفاده از PayPal این است که اکثر افراد دارای یک حساب کاربری پی پال هستند، بنابراین پرداخت شما به همان راحتیِ ورود و پذیرشِ پرداخت، می باشد، همچنین شما به عنوان یک فردی که دارای کسب و کار است، می توانید انواع مختلفی از کارت های اعتباری را از مشتریان خود برای پرداخت بپذیرید، و به این ترتیب چندین گزینه ی پرداخت پیش روی مشتری قرار خواهد گرفت.
  • سال ها قبل پی پال یک اپلیکیشن طراحی کرد که با استفاده از آن وب دولوپرها می توانند به طور مستقیم پرداخت ها را به طور مستقیم با استفاده از این اپلیکیشن انجام دهند. آیا تا کنون وب سایت هایی را مشاهده کردید که شما را به درگاه پرداخت پی پال هدایت می کنند؟ این یکی از متدهای مجتمع سازی است که در پی پال انجام شده است. به این ترتیب به جای ذخیره ی داده ها در وب سرور، همه ی اطلاعات پرداخت و کارت های اعتباری در پی پال ذخیره می شود.
  • برای استفاده از اکثر سایت های پردازش تجاری، می بایست هزینه ی ماهانه پرداخت شود و سپس بسته به نوع کارت اعتباری مورد استفاده، هزینه دیگری را اتخاذ می کنند. اما پی پال این هزینه را برای کاربران خود حذف کرده است.
  • PayPal همچنین به شما اجازه می دهد به سادگی تنظیمات ماهانه پرداخت نیز داشته باشید. این برای افرادی که می خواهند هر گونه خدمات اشتراکی را راه اندازی کنند مفید است و یک مزیت بزرگی که پی پال در مقایسه با سایر پردازنده های پرداخت همین است.

نقاط ضعف و قوت پی پال

معایب پی پال

با وجود مزایای زیادی که برای پی پال می توان بر شمرد، میلیون ها مشتری و کاربر ناراضی دارد.

  • PayPal می تواند در سوی دریافت شکایت های فراوان از سوی مشتریان، حساب شما را بدون اطلاع به حالت تعلیق درآورد. پی پال همچنین می توانند حساب کاربری شما را محدود نماید. بنابراین اگر هزاران دلار در حسابتان داشته باشید، تا زمانی که حساب باز نشده باشد، به آن دسترسی ندارید.
  • چنانچه شما اقلام مجازی را در سایت خود می فروشید، پی پال برای ردیابی و پیگیری خرید مشتریان با آنها همراهی می کند و در صورتی که خواسته یا نا خواسته تخلفی از جانب شما در مورد خرید مشتریان اتفاق بیفتد، پی پال بدون اطلاع شما، حساب شما را مسدود خواهد کرد.
  • در حال حاضر، پی پال متعلق به E-bay می باشد. بنابراین زمانی که یک آیتمی را در E-bay می فروشید، هر دو حساب شما به یکدیگر لینک می شود. در این صورت شما حساب پی پال خود را از دست خواهید داد و ممکن است با حساب E-bay خود نیز دچار مشکل شوید.
  • به خاطر داشته باشید، پی پال هنگامی که شما مبلغی را دریافت می کنید، هزینه ای را برای شما در نظر می گیرد. بنابراین هنگامی که پی پال را به سرویس های خود اضافه می کنید این مسئله را نیز در نظر داشته باشید.
  • توصیه ی ما به شما این است که در صورتی که از درگاه پرداخت الکترونیک پی پال استفاده می کنید، حتما گزینه های پرداختی دیگری را نیز در کنار آن در سایت خود قرار دهید، چرا که در غیر این صورت چنانچه مشکلی پیش آید و منجر به مسدود شدن حساب شما توسط پی پال شود، برای پرداخت ها دچار مشکل خواهید شد.

در کل شما احتمالا می دانید که بیشتر افرادی که در بیزینس و کسب و کارهای تجاری هستند، از PayPal استفاده می کنند. با وجود اینکه پی پال یک درگاه پرداخت اینترنتی بسیار محبوب است و از نقاط قوت و مزایا بسیاری برخوردار است، اما با نقاط ضعف و معایب آن نیز می بایست به طور برنامه ریزی شده کنار آمد تا برای انجام خدمات پرداختی خود با آن دچار مشکل نشوید. از توجه و همراهی شما تا پایان مقاله مزایا و معایب پی پال کمال تشکر را داریم.

مزایا و معایب پی پال
بسیاری از شما دوستان عزیز با درگاه پرداخت الکترونیکی پی پال آشنا هستید و همانطور که می دانید، پی پال یکی از امن ترین و راحت ترین راه برای انجام...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام در حال حاضر نحوه نقد کردن موجودی داخل پی‌ پال در ایران چطور امکانپذیر است ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و وقت بخیر
      شما از طریق مجموعه ایرانیکارت میتوانید دلار پی پال خود را نقد نمایید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام من میخاهم یه حساب پیپال ازتون خریداری کنم وبه مشاوره احتیاج دارم چیکار کنم کارشناسی دارین که باهاشون مشورت کنم لطفا راهنماییم کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...