آزمون ها

آزمون SAT چیست ؟

آزمون SAT چیست ؟

آزمون SAT چیست؟ اگر تاکنون برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های خارجی اقدام کرده باشید، قطعا با این سوال مواجه شده اید! آزمون SAT یکی از انواع آزمون بین المللی است که داشتن نمره قبولی در آن برای تحصیل در مقطع کارشناسی بسیاری از دانشگاه‌های انگلیسی زبان مانند دانشگاه‌های امریکا، کانادا، ترکیه و … الزامی است. در واقع، SAT آزمونی است که برخلاف آزمون تافل و یا آزمون آیلتس در ایران برگزار نمی‌شود و برای شرکت در آن نیازمند سفر به کشورهای برگزارکننده همسایه خواهید بود. در این مقاله همراه ما باشید تا با آزمون اس ای تی و روند ثبت نام و پرداخت هزینه آن بیشتر آشنا شوید.

معرفی آزمون SAT

آزمون SAT که مخفف شده Scholastic Assesssment Test است، یک آزمون بین المللی بوده که برای سنجش توانمندی‌های تحصیلی افراد در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمون در سراسر جهان به دو شکل آزمون General و آزمون Subject برگزار می‌شود. افرادی که دانش آموز بوده و در حال طی کردن سال یازدهم و دوازدهم تحصیلی خود هستند باید در آزمون General ثبت نام کنند. اما کسانی که قصد تحصیل در یکی از رشته‌های ریاضیات، تاریخ آمریکا و جهان، زبان‌های خارجی، علوم و زیست‌شناسی، ادبیات انگلیسی و … را دارند، لازم است در آزمون Subject شرکت کنند.

 آزمون SAT اس ای تی چیست

آزمون اس ای تی از چند بخش تشکیل شده است؟

تنوع سوالاتی که در این آزمون باید به آن‌ها پاسخ داده شود را می توان در 4 دسته زیر قرار داد:

  • بخش ریاضیات

سوالات ریاضی که در این بخش در اختیار شما قرار داده می‌شود مربوط به مباحث مختلف مانند هندسه، جبر و … بوده و در دو بخش مجزا در اختیار شما قرار داده می‌شوند. بخش اول شامل 20 سوال بوده که برای پاسخ دادن به آن‌ها تنها 25 دقیقه بدون استفاده از ماشین حساب زمان دارید. بخش دوم شامل 38 سوال است که 55 دقیقه زمان با ماشین حساب برای پاسخگویی به آنها در نظر گرفته شده است. نکته مثبتی که در رابطه با این بخش از آزمون وجود دارد این است که هیچ گونه نمره منفی برای سوالات غلط جواب داده شده در نظر گرفته نخواهد شد.

  • بخش نگارش و زبان

این بخش از آزمون اس ای تی نیز از 44 سوال تشکیل شده است، که برای پاسخ به آنها 44 دقیقه زمان دارید. در این بخش نیز نمره منفی برای پاسخ به سوالات گرامی و دستور زبان انگلیسی در نظر نگرفته شده است.

  • بخش درک مطلب

مشابه با سایر آزمون‌های انگلیسی، در این آزمون نیز باید بر اساس متنی که در اختیارتان قرار داده می‌شود، به سوالات پاسخ دهید. مباحثی که در این متون به آن‌ها پرداخته می‌شود، شامل مواردی مانند جامعه شناسی، روان شناسی و … است. برای این بخش 65 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است تا به 52 سوال پاسخ داده شود. این بخش از آزمون نیز مشابه با سایر قسمت‌ها، نمره منفی ندارد.

  • بخش مقاله نویسی

در نهایت بخش آخر، مقاله نویسی قرار دارد که پاسخ دادن به سوالات آن، اختیاری است.

آموزش ثبت نام اس ای تی

متاسفانه به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، این سایت به روی کاربران ایرانی بسته شده است! بنابراین شما برای ورود به سایت ثبت نام آزمون SAT باید از فیلترشکن استفاده کرده و آی پی آدرس ایران را تغییر دهید. بعد از فعالسازی فیلترشکن، وارد سایت collegeboard شده و گزینه Register for the SAT را انتخاب کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون SAT

در صفحه ای که برای شما نمایش داده می‌شود، گزینه Sign Up را انتخاب کرده و در سایت ثبت نام کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون SAT

در همین بخش باید اطلاعات مختلفی از شخصی گرفته تا موقعیت جغرافیاییتان را وارد کرده و تایید نمایید. به خاطر داشته باشید که اطلاعات وارد شده باید با اطلاعاتی که روی پاسپورت شما ثبت شده اند همخوانی داشته باشد.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون SAT

 بعد از سپری کردن این مرحله، نوبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون SAT خواهد رسید. در ادامه روش‌هایی که در این سایت برای پرداخت هزینه در نظر گرفته شده است را به شما معرفی می‌کنیم.

هزینه ثبت نام آزمون SAT چگونه پرداخت می شود؟

برای پرداخت هزینه ثبت نام اس ای تی شما می‌توانید از یکی از 3 روش زیر استفاده کنید:

پرداخت با استفاده از کارت بانکی بین المللی ویزا کارت یا مستر کارت

استفاده از یکی از انواع کارت های ارزی، شاید معمول‌ترین روشی باشد که برای پرداخت ارزی در سایت‌های متنوع خارجی در نظر گرفته می‌شود. برای پرداخت هزینه این آزمون نیز، شما می‌توانید از یکی از انواع کارت‌های ویزا کارت یا مستر کارت برای پرداخت هزینه استفاده کنید. شما برای خرید این کارت‌ها که در سه نوع مجازی، فیزیکی و گیفت کارت صادر می‌شوند، می‌توانید از خدمات ارزی ایرانیکارت استفاده کنید.

برای خرید مسترکارت، می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

خرید مسترکارت مجازی

پرداخت با استفاده از حساب پی پال

پی پال یکی دیگر از روش‌های در نظر گرفته شده برای پرداخت در این سایت است که نه تنها برای خرید از سایت های خارجی بلکه برای انتقال ارز نیز استفاده می‌شود. در صورتی که شما هم می‌خواهید از مزایای این نوع کیف پول الکترونیکی استفاده کنید، می‌توانید از طریق طریق ایرانیکارت یک حساب وریفای شده پی پال ایجاد کرده و آن را متناسب با ارز مورد نیازتان شارژ نمایید.

برای افتتاح حساب پی پال وریفای شده، می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

افتتاح حساب پی پال

پرداخت با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت

در نهایت، در صورتی که قادر به استفاده از هیچ یک از روش های گفته شده جهت پرداخت هزینه ثبت نام آزمون SAT نیستید، می‌توانید از خدمات ارزی ایرانیکارت جهت انجام این پرداخت استفاده کنید. برای ثبت درخواست در سایت، باید نام کاربری، رمز عبور، تاریخ و محل برگزاری آزمون، نوع آزمون به همراه نام و نام خانوادگیتان را به انگلیسی برای ما ارسال نمایید، تا ثبت نام شما در سایت توسط کارشناسان ما ظرف 1 الی 3 ساعت کاری انجام گردد.

حال که با شرایط و نحوه پرداخت هزینه آزمون SAT آشنا شدید، می‌توانید برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون SAT از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

ثبت نام آزمون SAT

آزمون SAT چیست

مهمترین نکاتی که در رابطه با ثبت نام اس ای تی باید بدانید

  • همان طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، این آزمون در ایران برگزار نمی شود. بنابراین شما برای شرکت در این آزمون باید به یکی از کشورهای همسایه که مرکز برگزاری این تست هستند سفر کرده و در آزمون شرکت کنید. کشورهایی مانند ترکیه، ارمنستان، امارات و ….
  • هیچ محدودیت سنی برای ثبت نام آزمون SAT وجود ندارد. تنها شرط لازم، فارغ التحصیلی از دبیرستان است.
  • این آزمون 7 بار در سال برگزار می شود. که خوشبختانه هیچ محدودیتی برای تعداد دفعاتی که در آن شرکت می کنید، وجود ندارد.
  • هزینه ثبت نام آزمون SAT بسته به نوع آزمون و محل برگزاری آن متفاوت است. (در صورتی که در مراکز برگزاری آزمون ترکیه در این آزمون شرکت کنید، هزینه 50 دلار خواهد بود.)
  • مدت زمن پاسخ گویی به تمام 4 بخش این آزمون، 3 ساعت و 45 دقیقه است.

منابع آزمون SAT چیست؟

همان طور که حتما می دانید برای شرکت در آزمون های مختلف همیشه مراجع متنوعی وجود دارد، اما اینکه کدام یک اصلی و بهتر از بقیه مراجع بهتر هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است. بر اساس آنچه که موسسه کالج برد، مسئول برگزاری آزمون اس ای تی ، بیان کرده است، منبع The Official SAT Study Guide برای آزمون General و The Official SAT Study Guide For All SAT Subject Tests برای آزمون Subject بهترین مراجع اصلی هستند.

سایر مراجعی که می توانید از آنها برای موفقیت در آزمون از آنها استفاده کنید، عبارت هستند از:

  • The Critical Reader 2nd Edition – The Complete Guide to SAT Reading
  • The New SAT – 1,500 Practice Questions
  • SAT 2018
  • Master the SAT 2015
  • SAT با BARRON’S SAT 2400
  • Novas SAT Prep Course
  • The Official SAT Study Guide

توجه: همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، این آزمون به صورت بین المللی در سطح جهان از جمله خاورمیانه برگزار می شود. اما متاسفانه در حال حاضر این آزمون در کشورهایی نظیر ایران و افغانستان برگزار نمی شود. بنابراین اگر شما قصد شرکت در این آزمون را دارید، باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان و … سفر کرده و در آزمون شرکت کنید.

همراهان گرامی، شما می توانید برای پرداخت هزینه آزمون SAT از خدمات ارزی ایرانیکارت استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق شماره 03132112 با کارشناسان ما در تماس باشید.

آزمون SAT چیست ؟
آزمون SAT چیست؟ اگر تاکنون برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های خارجی اقدام کرده باشید، قطعا با این سوال مواجه شده اید! آزمون SAT یکی از انواع آزمون بین المللی است...
3 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...