امنیت ارز دیجیتال

مقایسه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس

مقایسه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس

Nano S و Nano X کیف‌پول‌های سخت‌افزاری رمزنگاری هستند که فضای ذخیره‌سازی سرد و آفلاین را ارائه می‌کنند. این کیف پول‌ها که توسط لجر، یک تولیدکننده مشهور فرانسوی ساخته شده‌اند، ارز دیجیتال را ایمن نگه می‌دارند. به صورت کلی در مقایسه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس می‌توان گفت نانو اس Nano S برای افرادی که مقدار کمی رمز ارز دارند و نانو ایکس Nano X برای افرادی که سبد سرمایه گذاری متنوع تری دارند، مناسب هستند. در این مطلب لجر نانو ایکس و اس را از جهت ویژگی‌ها، ارزهایی که پشتیبانی می‌کنند، امنیت، سهولت استفاده و قیمت مقایسه کرده ایم.

کیف پول لجر نانو اس و ایکس چه تفاوت‌هایی دارند؟

کیف پول لجر نانو اس و ایکس چه تفاوت‌هایی دارند؟

کیف پول‌های لجر نانو جزو امن‌ترین کیف پول‌های رمزنگاری هستند. این کیف پول‌ها برای نگهداری ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریوم و… استفاده می‌شوند. سطح امنیت در یک کیف پول ارز دیجیتال امری حیاتی است. زیرا در صورتی که این کیف پول هک شود، ارز از دست رفته قابل بازیابی نخواهد بود. کیف پول لجر انواع مختلفی دارد که از بین آن‌ها ledger nano s و ledger nano x شهرت زیادی دارند اما کدام کیف پول سخت افزاری لجر نانو برای نگهداری انواع ارز دیجیتال مناسب است؟ در صورتی که بین خرید لجر نانو اس و خرید لجر نانو ایکس تردید دارید، در ادامه بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو را مطالعه کنید.

کیف پول لجر نانو اس و ایکس چه ویژگی‌هایی دارند؟

این دو از بهترین کیف پول‌های بیت کوین هستند و میلیون‌ها کاربر دارند. هر دو با برنامه موبایل Ledger Live کار می‌کنند، جایی که سرمایه گذاران می‌توانند موجودی ارزهای دیجیتال را بررسی کنند و تراکنش‌های آنلاین انجام دهند. کاربران Nano S فقط می‌توانند از طریق ویندوز، لینوکس، دسکتاپ مک یا دستگاه اندروید 7 به بالا به Ledger Live دسترسی داشته باشند. در مقابل، Nano X از دسکتاپ، iOS و دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند.

بررسی طراحی کیف پول لجر نانو اس ledger nano s و ایکس ledger nano x

بررسی طراحی کیف پول لجر نانو اس و ایکس

Nano X دارای بلوتوث است تا به راحتی به تلفن همراه شما متصل شود یا می‌توانید از کابل USB-C به USB-A همراه خود استفاده کنید. در مقابل، برای استفاده از Nano S با گوشی هوشمند یا دسکتاپ خود، باید (OTG) خریداری کنید. Nano X دارای یک باتری بزرگتر 100 میلی آمپر ساعتی است که امکان استفاده مداوم چندین‌ ساعته را بدون شارژ مجدد فراهم می‌کند. لازم است بدانید هیچ یک از کیف پول‌های سخت افزاری لجر دارای صفحه نمایش لمسی نیستند، با این حال نمایشگر Nano X نسبت به Nano S بزرگتر می باشد که این موضوع خواندن اعلانات را آسان‌تر می‌کند.

قیمت کیف پول لجر نانو اس و ایکس چقدر است؟

لجر نانو ایکس به دلیل صفحه نمایش بزرگنر و حافظه بیشتر برنامه قیمت بالاتری دارد. در صورتی که از ارز‌های دیجیتال مختلفی استفاده نمی‌کنید و با نانو اس با مشکل کمبود فضا مواجه نخواهید بود، خرید لجر نانو اس ببیشتر توصیه می‌شود. چرا که قابلیت‌های کیف پول لجر نانو اس و ایکس تقریباً مشابه هستند اما کیف پول لجر نانو اس مقرون به صرفه‌تر است. با این حال اگر خواهان امکانات بیشتر هستید، لجر نانو ایکس برای شما مناسب است. شما می توانید قیمت روز این دو کیف پول را در صفحات خرید مربوطه مشاهده کنید.

خرید لجر نانو ایکس خرید لجر نانو اس

کیف پول لجر نانو اس و ایکس چه شباهت‌هایی دارند؟

درست است که لجر نانو ایکس نسخه ارتقا یافته لجر نانو اس می‌باشد اما تنها برخی ویژگی‌های آن ارتقا یافته و سایر مشخصات مانند تعداد ارزهای پشتیبانی کننده، امنیت، برنامه موبایلی و … در هر دو دستگاه مشترک است. در ادامه شباهت‌های کیف پول لجر نانو اس و ایکس را بررسی می‌کنیم.

لجر نانو اس و لجر نانو ایکس از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کنند؟

هر دو کیف پول سخت افزاری لجر بیش از 1800 آلتکوین مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، چین لینک (LINK)، دوج کوین (DOGE) و… را پشتیبانی می‌کنند. توجه کنید که این دو کیف پول از توکن‌هایERC20 ،TRC20 ،TRC10 ،BEP2 ،  NEP5 ،SOL هم پشتیبانی می‌کنند اما با این وجود تعداد توکن‌های ERC20 که پوشش می‌دهند بیشتر از سایرین است. با استفاده از برنامه موبایل Ledger Live که مخصوص این دو کیف پول است، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنید.

آیا امنیت کیف پول لجر نانو اس و ایکس یکسان است؟

آیا امنیت کیف پول لجر نانو اس و ایکس یکسان است؟

هر دو دستگاه Ledger از یک نوع استاندارد امنیت استفاده می‌کنند. Nano S از تراشه امنیتی ST31 استفاده می‌کند در حالی که Nano X دارای تراشه امنیتی ST33 است. اگرچه دومی کمی قدرتمندتر است، اما همانطور که گفتیم هر دو توسط ANSSI (یک آژانس امنیت سایبری مستقر در فرانسه) CC EAL5+ رتبه‌بندی شده اند. یعنی Nano X و Nano S از لحاظ امنیت فناوری مورد تایید قرار گرفته اند. همچنین هر دو کیف پول به یک پین کد (حداقل 4 عدد) نیاز دارند که این مورد نیز به حفظ بیشتر امنیت آن‌ها کمک می‌کند.

» پیشنهاد مطالعه:  امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

از چه برنامه موبایلی برای کیف پول لجر نانو اس و ایکس استفاده می شود؟

اگرچه دستگاه‌های لجر نانو S و نانو X از طریق دو دکمه و نمایشگر کار می‌کنند، این شرکت برنامه Ledger Live را ارائه می‌کند که برای دانلود در دسکتاپ، iOS یا دستگاه‌های اندرویدی موجود است. برنامه تلفن همراه دارای یک رابط کاربری ساده است. همچنین همگام‌سازی آن دقیق بوده به همین دلیل می‌توانید هنگام مدیریت ارزهای خود بین نسخه دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه جابجا شوید. با استفاده از نرم افزار لجر لایو کاربران می توانند موارد زیر را انجام دهند.

  • مدیریت ارزها
  • مشاهده موجودی ارزهای دیجیتال با نرخ روز
  • خرید یا فروش ارز دیجیتال از طریق Ledger، Coinify
  • تبادل ارز از طریق صرافی Changelly (برای کاربران مستقر در ایالات متحده موجود نیست)
  • افزایش دارایی‌ها با استیکینگ یا وام دادن

سهولت استفاده کیف پول لجر نانو اس و ایکس

راه اندازی و استفاده از هر دو کیف پول ارز دیجیتال، حتی برای مبتدیان، آسان است. دستگاه ها دارای دو دکمه و یک صفحه نمایش هستند. دکمه‌ها به شما امکان می‌دهند به راحتی در منوی دستگاه حرکت کنید. همچنین برنامه Ledger Live کاربران را در راه‌اندازی راهنمایی می‌کند. هر کسی می‌تواند دستورالعمل‌ها را دنبال کند و دستگاه خود را در حدود پنج دقیقه یا کمتر راه‌اندازی کند. استفاده از Nano X به لطف صفحه نمایش بزرگتر، وضوح بالاتر و دکمه‌های بزرگتر کمی آسان‌تر است.

سخن آخر

Ledger Nano S و Ledger Nano X کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری از یک برند قابل اعتماد هستند. هر دو از انواع ارزهای مشابه پشتیبانی می کنند، با یک اپلیکیشن موبایل کار می کنند و سطح بالایی از امنیت را ارائه می دهند. تفاوت اصلی در قیمت و ظرفیت ذخیره سازی است. یک Nano X دو برابر قیمت Nano S هزینه دارد اما دستگاه بزرگتر، دارای بلوتوث و عمر باتری طولانی است. علاوه بر این، کاربران می‌توانند بین 100 برنامه رمزنگاری در Nano X در مقایسه با حداکثر سه برنامه در Nano S مانور دهند. در این مقاله به مقایسه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس پرداختیم. چنانچه به مشاوره نیاز دارید با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

مقایسه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس
Nano S و Nano X کیف‌پول‌های سخت‌افزاری رمزنگاری هستند که فضای ذخیره‌سازی سرد و آفلاین را ارائه می‌کنند. این کیف پول‌ها که توسط لجر، یک تولیدکننده مشهور فرانسوی ساخته شده‌اند،...
4.46 از 13 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام در لجر نانو ایکس میشه دلار ذخیره کرد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      با توجه به اینکه نانو پلاس محصول جدید است، به زودی مقاله به روز رسانی خواهد شد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. با سلام
    میخواستم بدونم این ۲ کیف پول از تتر پشتیبانی میکنند یا نه ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله هردوی کیف پول های نامبرده از تتر در شبکه اتریوم، پالیگان و آوه پشتیبانی می کنند. البته نکته این است که در حال حاضر تولید نانو اس متوقف شده و لجر نانو اس پلاس جایگزین آن شده است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام ارادت برای نگه داری بیت کوین اتریوم سولانا کاردانو فانتوم متیک و سندباکس کدوم کیف پول پیشنهاد میدین ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      ارزهای نام برده جزو ارزهای دیجیتال برتر هستند و در اکثر کیف پول های سخت افزاری پشتیبانی می شوند. بنابراین انتخاب کیف پول سخت افزاری به مواردی مانند بودجه و … شما بستگی دارد. همه کیف پول های ارائه شده در ایرانیکارت، جزو برترین کیف پول های ارز دیجیتال محسوب می شوند. به این ترتیب شما می توانید از لجر، ترزور، الیپال، سیف پال، کویل ولت و … استفاده کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام خسته نباشید ممنون از مطالب مفیدتون
    پیروز و پایدار باشید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. باسلام
    ممنون از توضیحاتتون
    این ۲تا کیف پول از نظر میزان حجم رمز ارز تفاوتی ندارن؟
    به خصوص درمورد لجر اس میپرسم که محدودیتی در نگهداری حجم رمزارز نداره؟ مثلا ۱ بیتکوین یا ۱۰۰ بیتکوین؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      ضمن تشکر از توجه شما، به اطلاع می‌رساند که کیف پول لجر نانو اس، محدودیتی در نگهداری رمز ارز ندارد.
      پایدار باشید
      ایرانکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و درود.
      لجر نانو اس قابلیت ذخیره 6 تا رمز ارز رو داره؟ منظور از مشکل فضا
      تعداد رمز ارزهاس یا حجم اونا.
      ممنون از پاسخگویی شما ?

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • با سلام و عرض ادب
        کاربر گرامی منظور از مشکل فضا، حجم آن‌ها می‌باشد.
        برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول لجر نانو اس، به مقاله کیف پول لجر نانو اس چیست، مراجعه فرمایید.
        پایدار باشید
        ایرانیکارت

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • با سلام و عرض ادب
          اگه کیف پول سخت افزاری رو گم کنیم میشه یه کیف جدید از همون مدل بخریم و با کدهای بازیابی که داریم موجودی کیف رو برگردونیم؟
          ممنون میشم راهنمایی کنین

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
          • سلام و احترام
            بله برای بازیابی باید عبارت بازیابی را در کیف پولی مشابه کیف پول قبل وارد کنید تا ولت ریکاوری شود.
            پایدار باشید

            آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. درود بر شما
    من لجر نانو اس از ایرانیکارت خریدم متاسفانه مشکل فضا دارد می تونم مثلا کیف ترون رو حذف کنم کیف پول دیگه ای نصب کنم ایا موجودی کیف پول ترون از بین نمی رود

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...