حساب های بین المللی

آموزش انتشار برنامه در اپ استور

آموزش انتشار برنامه در اپ استور

در طول سال های اخیر، در توسعه برنامه های تلفن همراه پیشرفت زیادی وجود داشته است. چرا که برنامه نویسی iOS یکی از بهترین روش های کسب درآمد دلاری از طریق اینترنت و البته فریلنسری است. اگر شما هم در زمینه این نوع برنامه نویسی مهارت دارید، بهتر است شانس خود را برای افزایش درآمدتان از این طریق امتحان کنید. پس در این مقاله آموزش انتشار برنامه در اپ استور و شروع کسب درآمد اینترنتی همراه ما باشید.

بعد از اینکه شما برنامه نویسی اپلیکیشن مورد نظرتان را به پایان رساندید، باید آن را فروشگاه اپ استور منتشر کنید. اما برای انجام این کار باید چالش های مختلفی را طی کنید چرا که بر اساس گزارشی که از سوی کمپانی اپل منتشر شده است، حدود 62 درصد از توسعه دهندگان نرم افزارهای iOS به دلیل عدم آشنایی کافی با قوانین و روند انتشار برنامه در اپ استور موفق به انجام این کار نشده و از سوی این فروشگاه رد می شوند!

مراحل انتشار برنامه در اپ استور

اگر نمی خواهید برای انتشار برنامه در اپ استور به مشکلی بر بخورید، بهتر است که آموزش 8 مرحله ای و گام به گام زیر را دنبال کنید:

اطمینان حاصل کنید که برنامه شما بر اساس قوانین اپ استور ایجاد شده است

اپ استور با داشتن چیزی حدود 2 میلیون کاربر، به عنوان یکی از بهترین مراجع دانلود نرم افزار کاربران iOS در نظر گرفته می شود. با این وجود هر توسعه دهنده ای باید قبل از انتشار برنامه، به خوبی با قوانین و دستور العمل های کمپانی اپل به خوبی آشنایی باشد تا بعدا در طول فرآیند انتشار برنامه با مشکلی مواجه نشود. به عنوان مثال یکی از رایج ترین مواردی که منجر به رد شدن برنامه شما می شود، محتوای نامناسب و یا توهین آمیز به قشر خاصی از افراد است.

نرم افزارتان را تست کنید

یکی دیگر از مواردی که موجب رد درخواست انتشار برنامه در اپ استور می شود، وجو باگ و مشکلات متنوع در نحوه اجرای برنامه است. به عنوان مثال عدم مناسب بودن نمایش برنامه در دستگاه های مختلف اپل، مانند آیفون، آیپد و … . بنابراین حتی اگر برنامه نویس ماهری هستید، بهتر است قبل از اینکه برنامه تان را در اختیار کمپانی اپل قرار دهید، آن را از هر جنبه ای تست کنید.

یک حساب کاربری دولوپر اپل ایجاد کنید

بعد از اینکه از آماده بودن برنامه تان در اپ استور اطمینان حاصل کردید، می توانید از طریق حساب کاربری دولوپر اپل برنامه تان را در اختیار عموم قرار داده و نظرات و میزان دانلود آن را مدیریت و مشاهده کنید.

توجه: برای استفاده از امکانات حساب کاربری دولوپر اپل باید با پرداخت هزینه ای، در آن ثبت نام کنید. اگر به صورت انفرادی در حوزه توسعه برنامه در حال فعالیت هستید، می توانید از یک اکانت با هزینه 99 دلار در ماه استفاده کنید. اما اگر یک گروه برنامه نویس هستید، می توانید از طرح یک ساله 299 دلاری استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که هیچ راه حل جایگزینی برای انتشار برنامه در اپ استور وجود ندارد.

پس اگر به افتتاح حساب کاربری دولوپر اپل نیاز دارید، می توانید از طریق خدمات ارزی شرکت ایرانیکارت این هزینه را پرداخت نموده و ثبت نامتان را تکمیل نمایید.

حساب کاربری دولوپر اپل

ایجاد حساب iTunes Connect برای مدیریت برنامه

iTunes Connect مجموعه ای از ابزارهای مبتنی بر وب برای مدیریت برنامه های فروخته شده در فروشگاه App برای iPhone، iPad، Mac، Apple Watch، Apple TV و iMessage است. بنابراین به عنوان یک توسعه دهنده برنامه های iOS می توانید از این طریق، داده های مربوط به برنامه منتشر شده تان را مدیریت نمایید.

پیکر بندی برنامه نوشته شده برای انتشار

برای آماده سازی کامل برنامه جهت انتشار، باید آیکون، پیش نمایش برنامه و توضیحات تکمیلی را آماده کنید. بنابراین شما نمی توانید بدون داشتن یک آیکون جذاب برای برنامه تان آن را در اپ استور انتشار دهید. برای آشنایی با نکات طراحی آیکون می توانید از بخش Human Interface Guidelines در اپ استور استفاده کنید.

علاوه بر این، باید از طریق اسکرین شات و یا ویدئویی که آماده می کنید، پیش نمایشی از برنامه تان در اختیار کاربران قرار دهید. در حالت ایده آل بهتر است که از 5 عکس به همراه حداقل 1 ویدئو جهت معرفی ساختار برنامه تان به کاربران استفاده کنید.

در نهایت نیز با استفاده از توضیحات تکمیلی هر آنچه که برای جلب اعتماد کاربر ضروری است را باید در اختیارش قرار دهید: نام برنامه، ورژن برنامه، دسته بندی، شرح مفصل و کلمات کلیدی مربوط به برنامه.

توجه: به خاطر داشته باشید که در بخش توضیحات تنها باید اطلاعات مهم را در اختیار کاربران قرار دهید نه آنکه بازاریابی کرده و آنها را به دانلود برنامه تشویق نمایید.

برنامه iOS تان را آپلود کنید

بعد از اینکه اطلاعات مورد نیاز را در iTunes Connect وارد کردید، باید از طریق پلتفرم های واسطی مانند Xcode یا Application Loader برنامه تان را آپلود نمایید. در صورتی که همه چیز به درستی انجام شده باشد، یک کد برای سرور اپل ارسال شده و برنامه تان آماده انتشار در اپ استور می شود.

ارائه برنامه برای بررسی

قبل از اینکه برنامه تان در اپ استور منتشر شود، باید آن را جهت بررسی در اختیار توسعه دهندگان اپل قرار دهید. معمولا زمانی که برای بررسی برنامه نیاز است، بین 1 الی 3 روز متغیر است. در صورتی که در بررسی برنامه تان، مشکلاتی وجود داشت شما می توانید از طریق مذاکره با بررسی کنندگان، مشکلات موجود را رفع نمایید.

انتشار برنامه در اپ استور

بعد از آنکه برنامه شما کاملا مورد تایید قرار گرفت، می توانید به صورت دستی و یا اتوماتیک درخواست انتشار آن در اپ استور را داشته باشید.

به همین سادگی در صورتی که به درستی تمام قوانین اپل را رعایت کرده باشید، می توانید برنامه تان را در اپ استور انتشار دهید! فراموش نکنید که در صورت وجود سوال در رابطه با پرداخت هزینه حساب کاربری دولوپر اپل می توانید از طریق شماره 03132112 و یا چت آنلاین با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آموزش انتشار برنامه در اپ استور
در طول سال های اخیر، در توسعه برنامه های تلفن همراه پیشرفت زیادی وجود داشته است. چرا که برنامه نویسی iOS یکی از بهترین روش های کسب درآمد دلاری از...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...