دانستنی های گیفت کارت

تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت

تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت

کارت مجازی و  گیفت کارت ها هر دو از انواع کارت اعتباری هستند. کارت های بانکی بین المللی انواع مختلفی دارند. یکی از معروف ترین آن ها کردیت کارت می باشد. کارت هایی که شبیه به کارت های بانکی ایران هستند دبیت کارت نامیده می شوند. این دو نوع کارت متصل به حساب بانکی هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت بپردازیم.

بررسی ویژگی های گیفت کارت و کارت مجازی

علی رغم کردیت کارت ها و دبیت کارت ها، گیفت کارت و کارت مجازی متصل به حساب بانکی نیستند. کارت های متصل به حساب بانکی قابلیت دریافت و ارسال حواله دارند. این ویژگی در رابطه با گیفت کارت ها و کارت های مجازی صدق نمی کند. برخی افراد این دو نوع کارت را با یک دیگر یکی می دانند. اما بین این دو کارت تفاوت مشخصی وجود دارد.

گیفت کارت ها در دو حالت کارت مجازی و کارت فیزیکی وجود دارند. در حالی که کارت های مجازی در دو نوع گیفت کارت و کارت prepaid وجود دارند. گیفت کارت ها از معمولاً از شبکه های مالی صادر می شوند. اما کارت های prepaid از موسسات مالی و شرکت ها صادر می شوند. برای درک بهتر این مفاهیم، در ادامه هر کدام به صورت جداگانه توضیح داده خواهند شد.

خرید گیفت کارت

گیفت کارت

گیفت کارت چیست؟ این کارت به نوعی کارت اعتباری گفته می شود که قابلیت شارژ مجدد و تمدید ندارند. به این معنا که کارت ها زمانی که صادر می شوند موجودی آن ها تعیین می گردد و پس از به پایان رسیدن این موجودی قابل استفاده نیستند. استفاده از کارت های هدیه در خارج از کشور بیشتر به دلیل سهولت صدور آن ها کاربرد دارند. اما در ایران کاربران به دلایلی فراتر از سهولت در صدور کارت از آن ها استفاده می کنند. برای صدور گیفت کارت نیازی به ارائه مدارک زندگی در خارج کشور نیست.

کارت مجازی

کارت مجازی که به آن ها virtual card نیز گفته می شود به نوعی کارت اعتباری گفته می شود که به صورت صرفاً شامل اطلاعات یک کارت اعتباری هستند و ماهیت فیزیکی ندارند. کارت های مجازی شامل گیفت کارت ها و کارت های prepaid هستند. بر خلاف گیفت کارت ها، کارت های prepaid گاهی قابلیت شارژ شدن دارند که این مورد تنها توسط موسسه صادر کننده انجام پذیر است. موردی که در رابطه با کارت های prepaid وجود دارد، همین مورد است. در صورت افزایش کارمزد توسط موسسه صادر کننده، کاربر امکان انتقال به موسسه دیگری نخواهد داشت.

کاربرد ها

از گیفت کارت های مجازی برای خرید از سایت های خارجی ، پرداخت هزینه وقت سفارت، ثبت نام آزمون PTE و موارد مشابه استفاده می‌شود. این کارت ها مثل انواع کردیت کارت فیزیکی امکان دریافت حواله سوئیفت ندارند. به همین دلیل از گیفت کارت ها نمی توان برای وریفای اکانت در سایت فریلنسر یا نقد کردن درآمد ارزی استفاده کرد. مورد بعدی ارسال حواله می باشد. برای ارسال حواله نیز نمی توان از کارت مجازی استفاده کرد.

کارت مجازی

خرید ویزا کارت مجازی 10 دلاری

برخی سایت ها هستند که به کاربران اجازه می دهند برای مدت محدود، از خدمات غیر رایگان سایت استفاده کنند. به منظور استفاده از این قابلیت، نیاز به یک کردیت کارت دارید. نه برای اینکه پرداختی انجام دهید، بلکه به این منظور که صرفاً اطلاعات آن را در سایت وارد نمایید. به طور کلی برای استفاده از دوره آزمایشی سایت ها (trial) نیازی به پرداخت هزینه ای نیست. اما سایت از کاربر درخواست می کند که اطلاعات کارت خود را وارد کند.

برخی کاربران با خرید ویزا کارت مجازی 10 دلاری (یا حتی 5 دلاری)، از اطلاعات کارت برای دسترسی به دوره آزمایشی سایت ها استفاده می کنند. با توجه به این که قرار نیست مبلغی از کارت برداشت شود، موجودی کارت اهمیت چندانی ندارد. به همین دلیل کاربران کارت هایی با حداقل موجودی خریداری کرده، و از اطلاعات آ« ها استفاده می کنند.

خلاصه

با بررسی تفاوت های گیفت کارت و کارت مجازی متوجه شدیم، که این دو مفهوم با یک دیگر یکسان نیستند اما برخی کارت ها هستند که شامل هر دو نوع کارت می شوند. انواع گیفت کارت مجازی این دسته کارت ها را تشکیل می دهند. نظرات خود را در رابطه با این کارت ها و تفاوت های آنان با ما به اشتراک گذارید. برای خرید گیفت کارت می توانید به ایرانیکارت مراجعه کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...