دامنه و هاست

کلود فلر Cloudflare چیست +‌ کاربردها و مزایای کلودفلر

کلود فلر Cloudflare چیست +‌ کاربردها و مزایای کلودفلر

Cloudflare یک شبکه تحویل محتوا (CDN) است که برای بهبود امنیت، عملکرد، سرعت و قابلیت اطمینان وبسایت‌های کوچک و بزرگ طراحی شده است. این سرویس ابری با ارائه ویژگی‌هایی مانند مدیریت DNS، حفاظت از حملات DDoS، رمزگذاری SSL/TLS و مدیریت cash، قدرت خود را نسبت به رقبا دوچندان کرده است. این شرکت برای رفع نیازهای هر شرکت، پلن‌های متفاوتی را در نظر گرفته است که شامل ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوتی می‌باشد. اگر شما هم می خواهید بدانید کلود فلر چیست و به دنبال راهی برای افزایش سرعت و امنیت وبسایت خود هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد نحوه کار، مزایا، معایب این تکنولوژی و خدمات جایگزین آن صحبت کنیم.

کلود فلر Cloudflare چیست؟

تکنولوژی CloudFlare مجموعه‌ای از سرورهایی است که در نقاط مختلف جهان قرار دارند. بسته به موقعیت مکانی کاربر، محتوا از نزدیکترین سرور به آن‌ها ارائه می‌شود. این، به این معناست که، هر بازدید کننده از وبسایت شما، اطلاعات موردنظرش را از نزدیکترین سرور CloudFlare دریافت خواهد کرد؛ نه از سرور یا هاست اصلی! علاوه‌بر این، با راه‌اندازی سرویس CloudFlare بر روی سایت، هر درخواستی که به وبسایت شما ارسال ‌شود، از فیلترهای آن عبور خواهد کرد. اگر یک ربات یا هکر قصد خرابکاری در وبسایت شما را داشته باشد، فایروال‌­های قدرتمند این سرویس آن را شناسایی کرده و مسدود می‌کنند.

بسیاری از صاحبان وبسایت‌های بزرگ، برای توسعه و نگهداری سایت‌های خود به خرید سرویس‌های خارجی مانند، خرید سرور مجازی، هاست خارجی، دامنه خارجی و حتی سرویس کلودفلر روی آورده‌اند. این سرویس‌ها، علاوه‌بر اینکه خدمات و پشتیبانی خوبی را در سطح جهانی ارائه می‌دهند، از لحاظ کیفیت و کارایی نیز، می‌توانند در بهبود سایت شما تاثیر قابل توجهی را داشته باشند.

 

اگر برای کسب و کارتان، وبسایت شخصی خود را دارید، توصیه می‌کنیم، مقاله بهترین سایت خرید هاست خارجی را از دست ندهید!

 

مزایای سرویس Cloudflare کلود فلر چیست؟

  • افزایش سرعت بارگذاری سایت

Cloudflare توانایی ذخیره بخش‌های ثابت وبسایت شما، مانند جاوا اسکریپت، CSS  و تصاویر را دارد. این ویژگی باعث می‌شود که خدمات وبسایت با سرعت و کیفیت بالا، حتی برای کاربرانی که از سرور اصلی دور هستند ارائه شود.

  • افزایش امنیت سایت

Cloudflare  مانند دیواری است که تمام درخواست‌ها، آدرس‌های IP بازدیدکنندگان و داده‌های ورودی و خروجی باید از آن عبور کنند تا به ‌سایت شما برسند. علاوه‌بر این، می‌توانید تنظیمات خاصی را در سرورهای Cloudflare ایجاد کنید تا به عنوان یک فایروال اختصاصی برای سایت شما عمل کند.

  • تاثیر بر سئو سایت

امنیت بالا، افزایش سرعت به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان با وبسایت شما ارتباط برقرار کنند؛ با اینکار، توجه گوگل هم به سایت شما جلب شده و رتبه شما در موتورهای جستجوی گوگل افزایش خواهد یافت.

  • راه اندازی آسان

برای استفاده از Cloudflare، هیچ اقدام خاص و پیچیده‌ای نیاز نیست و شما می‌توانید این سرویس را برای وبسایت خود تنها با چند کلیک راه‌اندازی کنید. در کمترین زمان، پس از جایگزینی DNS سایت شما با DNS معرفی شده توسط Cloudflare، این سرویس در سایت شما فعال خواهد شد. علاوه‌بر این، غیرفعال کردن این سرویس در هر زمان آسان است.

  • دسترسی به SSL

برای محافظت از وبسایت خود، به گواهی SSL نیاز دارید تا ارتباطات کاملاً رمزگذاری شده را فعال کنید. یک سایت امن که از HTTPS استفاده می‌کند، تضمین خواهد کرد که تمام داده‌های منتقل شده بین کاربر و سیستم امن است و هیچ کس دیگری به آن دسترسی نخواهد داشت.

مزیت اصلی استفاده از سرویس کلود فلر چیست؟

همانطور که قبلا هم گفتیم، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت CloudFlare، افزایش سرعت دسترسی به وبسایت، امنیت بالا و عملکرد استثنایی این فناوری در محافظت از وبسایت شما در برابر عوامل مخرب و حملات DDoS است.

مزایای کلودفلر چیست

معایب کلود فلر

این سرویس نیز مانند سایر تکنولوژی‌ها، دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

  • این سرویس باید برای وبسایت­های پربازدید استفاده شود، زیرا کارایی آن برای سایت‌های کوچک مؤثر نیست.
  • از آنجایی‌که Cloudflare به عنوان یک واسطه عمل می‌کند، در صورت بروز مشکل ممکن است وبسایت شما لود نشود.
  • گاهی اوقات کاربران عادی را به عنوان هکرها و عوامل مخرب شناسایی کرده و دسترسی آن‌ها را به وبسایت مسدود می‌کند.
  • اگر از هاست اشتراکی استفاده می­کنید، باید اطمینان حاصل کنید که Cloudflare به میزبانی اشتراکی دسترسی دارد.
  • سرویس رایگان Cloudflare محدودیت­های زیادی دارد و طرح‌های پولی آن نیز ارزان نیستند.

Cloudflare چگونه کار می‌کند؟

سایت هایی که از کلودفلر یا CDN دیگری استفاده نمی کنند، هنگام ورود کاربر به سایت درخواست وی به صورت مستقیم به سرورهای سایت ارسال می شود. اگر تعداد درخواست کاربران به سمت سرور افزایش یابد ممکن است سرور از دسترس خارج شود و دیگر پاسخگوی کاربران نباشد. برای حل چنین مشکلاتی بهتر است از کلودفلر و شیکه عظیم سرورهای آن استفاده کرد. با استفاده از این سرویس زمانی که درخواستی از سمت کاربر برای سایت شنا ارسال می شود، پاسخ از نزدیکترین CDN برای آن ارسال می گردد نه لزوما از سرورهای سایت شما. همین مساله باعث افزایش سرعت لود سایت نیز می شود. به همین منظور کلودفلر برای افزایش رضایت کاربران خود بالغ بر 180 دیتاسنتر در سطح جهان قرار داده است تا اطلاعات سایت از نزدیکترین CDN از نظر جغرافیایی به کاربر برای وی ارسال شود. علاوه بر آن Cloudflare می تواند از سایت شما در برابر حملات DDoS، هکرها و ربات ها محافظت کند و امنیت را برای سایت شما فراهم آورد.

در مورد ایمن‌سازی یک وبسایت، هنگامی که در Cloudflare مشترک می‌شوید، باید DNS سایت خود را به DNS سایت Cloudflare تغییر دهید؛  به این دلیل که بتوانید وبسایت خود را به سرورهای CloudFlare متصل کنید تا فایروال، رمزگذاری داده ها و روش های مختلف حفاظت را اعمال کند.

کلودفلر چگونه کار می کند cloudflare

آموزش نصب کلود فلر

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه

برای نصب کلودفلر مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. مرحله اول

    ابتدا باید یک حساب کاربری در www.cloudflare.com داشته باشید. برای عضویت روی گزینه Sign up در منوی بالای سایت کلیک کنید.

  2. مرحله دوم

    با وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور خود یک حساب Cloudflare بسازید. برای ادامه روی گزینه Sign up  کلیک کنید.آموزش نصب کلود فلر

  3. مرحله سوم

    پس از عضویت، به صفحه Add site هدایت می‌شوید. برای وارد کردن آدرس وبسایت، باید آدرس را بدون عناصری مانند HTTP و HTTPS وارد کنید. سپس روی گزینه Add site کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.آموزش نصب کلودفلر در سایت

  4. مرحله چهارم

    در این مرحله باید پلن کاربری مورد نظرتان را انتخاب کنید. اولین پلن یعنی “رایگان” را انتخاب کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید. البته با پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌توانید از سایر اشتراک‌ها استفاده کنید.نحوه نصب کلودفلر

  5. مرحله پنجم

    در این مرحله، لیستی از تمام رکوردهای DNS برای دامنه وب سایت شما، از جمله ساب دامین‌ها، نمایش داده می‌شود. اگر نیاز به ایجاد یک رکورد جدید دارید، می‌توانید با کلیک روی Add Record، یک رکورد مرتبط اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام زیردامنه را می‌خواهید فعال یا غیرفعال کنید. پس از تأیید سوابق DNS خود، روی Continue کلیک کنید.

  6. مرحله ششم

    آخرین مرحله این است که نام سرورهای دامنه (NS) خود را طبق آنچه Cloudflare گفته به‌روز کنید. این عملیات ممکن است برای نیم سرورهای جدید کمی طول بکشد، اما  نکته مهم اینجاست که، هنگامی‌که Name Servers  را بروزرسانی می‌کنید، هیچ اختلالی در دسترسی به ‌سایتتان به‌وجود نمی‌آید.

تا کنون مراحل فعال سازی CloudFlare را گذراندید، اما این پایان کار نیست، در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه نصب افزونه CloudFlare در وردپرس را به شما آموزش دهیم.

استفاده از Cloudflare به کمک نصب پلاگین

برای رفع خطاها و دسترسی سریع‌تر، بهتر است افزونه Cloudflare را از قسمت افزونه‌های وردپرس به لیست افزونه‌های خود اضافه کنید. پس از نصب و فعالسازی، Settings و سپس Cloudflare را باز کرده و بر روی Sign in here را کلیک کنید.

استفاده از Cloudflare به کمک نصب پلاگین

آدرس ایمیل حساب Cloudflare خود را به همراه کلید key Cloudflare API  وارد کنید؛ اگر آن را ندارید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مراجعه به داشبورد Cloudflare 
  • کلیک برروی آیکون حساب کاربری و انتخاب گزینه My Profile
  • روی تب API Tokens کلیک کنید و گزینه View را در کنار کلید Global API انتخاب کنید. کد ارائه شده توسط Cloudflare را کپی کرده و به داشبورد وردپرس بازگردید.

با وارد کردن آدرس ایمیل، کلید API و انتخاب گزینه \”Save API credentials\”، داشبورد Cloudflare  را به وردپرس اضافه کرده‌اید.

آموزش Cloudflare برای سایت

پس از راه‌اندازی CloudFlare برای وبسایت، نوبت به تنظیمات آن میرسد. در ادامه به چندین مورد از این تنظیمات اشاره می‌کنیم:

  • تنظیمات Performance

شما می­توانید تنظیمات Performance  را در داشبورد حساب کاربری در بخش Speed ​​و Caching در منوی بالا تنظیم کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات را با توجه به نیازهای عملکردی خود مدیریت کنید.

اگر بخشی از سایت شما پس از فعال کردن Cloudflare کند یا ناپدید شد، RocketLoader و Auto- minify  را غیرفعال کنید.

 

  • تنظیمات Security

به طور پیش فرض، تنظیمات امنیتی روی  Medium ​​تنظیم شده است. برای تغییر تنظیمات امنیتی، روی قسمت Firewall در داشبورد CloudFlare کلیک کنید و تنظیمات مورد نظرتان را اعمال کنید.

  • نگهداری اطلاعات آی‌پی بازدید کنندگان

از آنجایی که Cloudflare به عنوان یک پروکسی معکوس عمل می‌کند، آدرس IP Cloudflare به جای آدرس IP بازدید کننده در سرور شما نمایش داده می‌شود. اگر برای شما مهم است که آدرس IP اصلی بازدیدکننده را مشاهده کنید، به قسمت تنظیم مجدد آدرس IP بازدیدکننده مراجعه کنید.

  • اجازه دسترسی به وب‌سایت به آی‌پی سرویس‌های مورد استفاده

توصیه می‌کنیم آدرس‌های IP را برای سرویس‌های خاصی مانند‌API ها، مرورگرها و ارائه‌دهندگان پرداخت در لیست سفید قرار دهید. برای دسترسی به سایت‌هایی با معیارهای خاص، باید Access Rule ایجاد کنید. برای ایجاد Access Rule ، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به حساب Cloudflare خود وارد شوید.
  • از منو، گزینه Firewall را انتخاب کنید.
  • در بخش Access Rule، یک آدرس IP، محدوده IP یا کد کشور دو رقمی انتخابی خود را به لیست سفید اضافه کنید.
  • لیست سفید را از منوی کشویی انتخاب کنید، یک برچسب (به عنوان مثالPayment Gateway) اضافه کنید و روی « Add » کلیک نمایید.

پورت های کلود فلر چیست ؟

  • پورت‌های مجاز برای سرویس HTTP
  1. 80
  2. 8080
  3. 8880
  4. 2052
  5. 2082
  6. 2086
  7. 2095
  • پورت های مجاز برای سرویس HTTPS
  1. 443
  2. 2053
  3. 2083
  4. 2087
  5. 2096
  6. 8443

 

 

سرویس های جایگزین برای کلود فلر چیست؟

بسیاری از شرکت‌ها، CDN ارائه می‌دهند؛ یکی از آن‌ها Cloudflare است که متاسفانه کاربران ایرانی ممکن است در استفاده از این سرویس با مشکلات زیادی مواجه شوند؛ به همین دلیل، برخی از این کاربران به دنبال جایگزینی برای Cloudflare هستند. در زیر، گزینه‌های جایگزین برای این سرویس را معرفی می‌کنیم:

  • Fastly

Fastly  نسبت به سایر‌CDN های موجود جدیدتر است، اما به دلیل سرعت بالای خود توانسته نام و جایگاه رسمی‌تری را در بین آن‌ها کسب کند! این سرویس ویژگی‌های مختلفی مانند بروزرسانی سریع پیکربندی، پاکسازی سریع، ذخیره‌سازی محتوای پویا، گزارش‌دهی همزمان، تجزیه و تحلیل و محافظت در برابر افزایش ترافیک را ارائه می‌دهد. Fastly همچنین از ویژگی‌هایی مانند پخش محتوا، WAF و ابزارهای مختلف سفارشی‌سازی پشتیبانی می‌کند.

  • Stack path

Stackpath  دارای 35 سرور در اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، آسیا و استرالیا است که اکثر این سرورها در کشورهای غربی هستند. یکی از ویژگی‌های مهم این سرویس، امکان پاکسازی و آنالیز فوری، امکان تغییرات سریع در سایت و رابط کاربری ساده آن می‌باشد.

این سرویس، SSL مشترک رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. علاوه‌بر این، امنیت خوبی دارد و از سایت شما در برابر DDoS محافظت خواهد کرد؛ همچنین از فایروال Web Application و EdgeRules هم پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال یک سرویس مقرون به صرفه با ابزار و پشتیبانی با کیفیت هستید، Stackpath  یک انتخاب عالی است.

  • Akamai

Akamai  قدیمی‌تر از Cloudflare است و این امر باعث شده تا سهم بازار بیشتری نسبت به Cloudflare داشته باشد. در مقایسه با Cloudflare،Akamai  اقدامات امنیتی بسیاری را برای‌CDN ها و برنامه‌های کاربردی وب ارائه می‌دهد؛ اما محدودتر است و پیکربندی آن زمان بیشتری می‌برد.

  • Imperva Incapsula

Incapsula و Cloudflare تقریبا باهم راه‌اندازی شدند و رقبای سرسختی هستند. این سرویس تمام خدمات Cloudflare را ارائه می‌دهد.

  • Amazon CloudFront

CloudFront  داده­ها، رسانه­ها، برنامه­ها و‌API ها را با حداقل تأخیر و سرعت انتقال بالا در یک محیط امن ارائه می‌دهد. تنظیمات این سرویس به یک تکنسین نیاز دارد که آن را به درستی اعمال کند.

یکی از ویژگی‌های عالی CloudFront این است که به طور خودکار سخت‌افزار بیشتری را برای افزایش ترافیک غیرمنتظره اختصاص می‌دهد؛ بنابراین، سایت می‌تواند بدون خرابی به کار خود ادامه دهد. این ویژگی در هنگام حملات DDoS مفید است. این DNS اطلاعات مفیدی مانند نوع دستگاه و سیستم عامل کاربر را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید هشدارهایی را در این پلتفرم تنظیم کنید؛ بنابراین زمانی که مصرف داده‌تان از حد معینی فراتر رفت، به شما هشدار داده می‌شود.

  • Cloudinary

اگر وب سایتی دارید که استفاده از تصاویر در آن الزامی است، بهتر است از سرور جایگزین استفاده کنید. کلودیناری همان سروری است که می‌تواند تصاویر شما را میزبانی کند.

هزینه های سرویس Cloudflare

این سرویس دارای دو پلن رایگان و پولی می باشد. پلن رایگان کلودفلر ویژگی هایی ازجمله بهینه سازی HTML سایت و جلوگیری نسبی از SQL injection دارد. این پلن معمولا برای وب سایت های شخصی مناسب می باشد. پلن های دیگر این سرویس ویژگی های بیشتری دارد که در جدول زیر مشاهده می کنید:

ویژگی ها Free Pro Business Enterprise
هزینه رایگان ماهانه 20 دلار ماهانه 200 دلار تماس بگیرید
کاهش حمله DDoS
 CDN جهانی
پشتیبانی از طریق ایمیل
امنیت پیشرفته با فایروال برنامه وب (WAF)  
بهینه سازی تصاویر  
بهینه سازی خودکار موبایل  
پشتیبانی چت آنلاین 24x7x365    
 آپتایم صددرصدی  SLA
   
سازگاری تنظیم CNAME    
انطباق آسان PCI    
گواهینامه SSL    
مدیریت ربات      
پشتیبانی تلفن 24x7x365      
پشتیبانی فنی از روش های نام برده      
افزایش 25 برابری بازپرداخت SLA      
دسترسی وظیفه محور به کاربران      

کلودفلر در یک کلام!

همانطور که بدان اشاره شد، Cloudflare یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های CDN در جهان می‌باشد که شامل مجموعه‌ای از سرورها در سراسر دنیاست. کلودفلر یک سرویس عالی و پرکاربرد برای وبسایت‌های پربازدید است که به عنوان یک واسطه، بین سرور اصلی وبسایت و مخاطبان، برای افزایش سرعت سایت عمل می‌کند. این تکنولوژی می‌تواند تمامی خدمات مربوط به حفظ امنیت و مدیریت حملات DDoS و بهینه‌سازی را به صورت همزمان و با کمترین هزینه و دردسر ارائه دهد. اگر می‌خواهید امنیت و کارایی سرور و وب سایت خود را افزایش دهید، سیستم Cloudflare بهترین انتخاب است. اگر شماهم تجربه استفاده از کلودفلر را دارید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
معرفی سایت ثبت و خرید دامنه Dynadot
دامنه و هاست
معرفی سایت ثبت و خرید دامنه Dynadot
اگر قصد راه اندازی سایت دارید و به فکر خرید دامنه از سایت های خارجی می باشد، Dynadot می تواند یکی از گزینه های شما باشد. Dynadot یک سایت ثبت...
معرفی سایت جوکر (joker.com)  و نحوه خرید دامنه از آن
دامنه و هاست
معرفی سایت جوکر (joker.com) و نحوه خرید دامنه از آن
اولین اقدامی که پیش از راه اندازی یک سایت لازم است انجام دهید ثبت و خرید یک دامنه مناسب است. انتخاب دامنه مناسب می تواند به خوبی آینده ی کسب...
رزرو هاستل خارجی در سایت Hostelworld
مسافرت و مهاجرت
رزرو هاستل خارجی در سایت Hostelworld
امروزه هاستل ها نه تنها برای کسانی که به دنبال اقامت کم هزینه هستند بلکه برای کسانی که به دنبال ملاقات  با افراد جدید یا تجربه مکان های جدید هستند...