دانستنی های گیفت کارت

انواع گیفت کارت ها و کاربردهای آن (لیست کامل ۲۰۲۴)

انواع گیفت کارت ها و کاربردهای آن (لیست کامل ۲۰۲۴)

گیفت کارت نوعی کارت اعتباری است که توسط شرکت‌های معتبر ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند محصولات و خدمات مختلف آن‌ها را خریداری کنند. انواع گیفت کارت این امکان را به شما می‌دهند تا در سایت‌ها و فروشگاه‌های خارجی خریدهای خود را انجام داده و حتی به بهترین و جدیدترین بازی‌ها و نرم‌افزارهای روز دنیا دسترسی پیدا کنید. در یک پرسش و پاسخ در کشور آمریکا، بیش از 75 درصد شرکت‌کنندگان اظهار داشته‌اند که از این کارت‌ها استفاده می‌کنند.

برای اینکه بتوانید خرید گیفت کارت مورد نظر خود را انجام دهید، ابتدا باید با انواع آن آشنا شده و بدانید که هریک از آن‌ها در کدام سایت و یا پلتفرم کاربرد دارند. در ادامه این مطلب، انواع گیفت کارت‌های سال 2024 را معرفی می‌کنیم تا بیشتر از پیش با آن‌ها آشنا شده و بر اساس نیاز خود بهترین گزینه را خریداری کنید.

انواع گیفت کارت و کاربرد آن‌ها

گیفت کارت‌ها انواع مختلفی داشته و هر یک برای خرید از پلتفرم‌های اندروید، iOS یا سایت‌های خاص دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ با اینحال، در حالت کلی در دو نوع فیزیکی و مجازی وجود دارند. مهم‌ترین تفاوت این دو محصول این است که با استفاده از گیفت کارت فیزیکی، شما با یک کد مشخص می‌توانید خرید خود را انجام دهید؛ در حالیکه با گیفت کارت مجازی هر بار کدی را دریافت کرده و سپس خرید خود را نهایی می‌کنید.

مهم‌ترین انواع گیفت کارت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

گیفت کارت بازی

گیفت کارت‌های بازی یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین گیفت کارت‌هایی هستند که معمولاً دارندگان کنسول بازی پلی استیشن و سایر کنسول‌های بازی برای دریافت بازی‌ها و سایر قابلیت‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

در حالت عادی دسترسی به بازی‌های کنسول PS4 و یا کنسول بازی PS5 سخت و چالش‌برانگیز خواهد بود، اما گیفت کارت‌های بازی به دلیل قابلیت خاصی که دارند، امکان خرید بازی و سایر خدمات شرکت سونی و یا سایر شرکت‌های حوزه گیم را فراهم می‌کنند. موارد زیر مهم‌ترین و محبوب‌ترین گیفت کارت بازی هستند:

  • گیفت کارت پلی استیشن PSN & PS5 & PS4

کنسول‌های بازی کمپانی سونی از آن دسته کنسول‌های محبوب هستند که دسترسی به بازی‌های اورجینال آن‌ها برای گیمرهای ایرانی سخت و چالش‌برانگیز است. افرادی که از کنسول‌های بازی پلی استیشن استفاده می‌کنند، برای تجربه بازی‌های اورجینال و دسترسی به خدمات دیگر شرکت سونی، باید از گیفت کارت‌های پلی استیشن استفاده کنند.

گیفت کارت PS5 یکی از محبوب‌ترین گیفت کارت‌های پلی استیشن است که دارندگان این کنسول آن را خریداری می‌کنند. همچنین شرکت سونی این گیفت کارت را با خدمات و قابلیت‌های مشابه برای دارندگان کنسول PS4 ارائه کرده است.

فروشگاه پلی استیشن یا PSN خدمات گسترده‌ای را برای گیمرها فراهم می‌کند، اما تحریم‌ها مانع از دسترسی گیمرهای ایرانی می‌شوند، بنابراین برای استفاده از تمام محصولات فروشگاه، خرید گیفت کارت پلی استیشن بهترین روش ممکن به شمار می‌آید.

گیفت کارت پلی استیشن

  • Gift card ایکس باکس XBOX

در میان انواع گیفت کارت، برخی از آن ها از جمله گیفت کارت ایکس باکس محبوبیت خاصی در بین گیمرها دارند. شرکت مایکروسافت برای دارندگان کنسول ایکس باکس هم گیفت کارت خاصی در نظر گرفته است تا گیمرها بتوانند به‌راحتی بازی‌ها و سایر خدمات را خریداری کنند.

شرکت EA یک پلتفرم اشتراک بازی‌های کامپیوتری برای کنسول‌های مختلف از جمله ایکس باکس راه‌اندازی کرده است که شما با داشتن گیفت کارت می‌توانید به تمامی آن‌ها دسترسی داشته باشید. در نتیجه خرید گیفت کارت ایکس باکس یکی از بهترین راه‌های ممکن برای استفاده از امکاناتی است که سازندگان بازی‌های این کنسول‌ها در اختیار شما می‌گذارند.

  • گیفت کارت‌ فری فایر free fire

بازی فری فایر یکی از بازی‌های محبوب و پرطرف‌دار در ژانر بتل رویال است که تقریباً بیشتر گیمرهای حرفه‌ای، روزانه ساعت‌ها وقت خود را به انجام آن اختصاص می‌دهند. یکی از خصوصیات بازی فری فایر این است که گیمرها برای انجام بهتر آن باید پرداخت‌های درون برنامه را انجام دهند.

همان‌طور که می‌دانید، برای انجام بهتر بازی فری فایر و رقابت بهتر با سایر گیمرها، باید تعداد الماس خود را بالا ببرید. خرید الماس در بازی فری فایر نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای دارد که گیمرهای ایرانی با کارت بانکی خود نمی‌توانند این کار را انجام دهند. بهترین و آسان‌ترین راه برای خرید جم در بازی فری فایر، شارژ اکانت فری فایر با گیفت کارت است.

فری فایر بتل گراند یا garena free fire یکی دیگر از بازی‌های بتل رویال به شمار می‌آید که با خرید گیفت کارت فری فایر می‌توانید به قابلیت‌های مختلف آن دسترسی داشته باشید.

  • گیفت کارت استیم والت Steam

در ادامه معرفی انواع گیفت کارت به یکی دیگر از گیفت کارت‌ها بسیار محبوب می‌رسیم که امکان خرید بازی‌های شبکه استیم را برایتان فراهم کرده‌اند. گیفت کارت‌های استیم والت به دلیل ارائه بازی‌های متنوع و دسترسی خودکار به آپدیت آن‌ها، به‌عنوان یکی از گیفت‌های محبوب و پرطرف‌دار شناخته می‌شود.

توسعه استیم به‌وسیله شرکت Valve صورت گرفته است و در کنار دسترسی به بازی‌ها و آپدیت‌های آن‌ها، امکان ارتباط با سایر گیمرها و ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری فراهم شده است. شما با خرید گیفت کارت استیم والت می‌توانید به تمام این قابلیت‌ها دسترسی داشته باشید.

کارت استیم

  • گیفت کارت ماین کرافت

هنگامی که موجونگ استودیو Mojang Studios بازی ماینکرافت را به بازار عرضه کرد، در کمترین زمان ممکن طرف‌داران آن حسابی افزایش پیدا کردند. بازی ماینکرافت برای تمامی کنسول‌ها ارائه شده است تا گیمرها برای نصب آن مشکلی نداشته باشند.

برای اینکه بتوانید از تمام قابلیت‌های بازی ماینکرافت استفاده کنید و به ابزارها و سکه‌ها دسترسی راحت‌تری داشته باشید، باید خرید گیفت کارت ماین کرافت را انجام دهید. در واقع دسترسی به DLC ماینکرافت برای گیمرهای ایرانی زمانی ممکن می‌شود که از گیفت کارت برای شارژ حساب ماینکرافت استفاده کنند.

انواع گیفت کارت پرداخت آنلاین

یکی دیگر از انواع گیفت کارت که در میان مردم ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد، گیفت کارت «پرداخت آنلاین» نام دارد. این نوع از گیفت کارت‌ها در سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خارجی امکان خرید محصولات مختلف را برایتان فراهم می‌کنند. گیفت کارت‌های پرداخت آنلاین تنوع بالایی دارند که موارد زیر مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

  • گیفت کارت آمازون Amazon

آمازون یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌های جهان است که توسط جف بزوس راه‌اندازی شد. با اینکه موسس آمازون در سال 1990 جوان‌ترین معاون ارشد در شرکت D.E SHAW بود، اما تصمیم گرفت از کار خود استعفا دهد و چهار سال بعد آمازون را راه‌اندازی کند.

آمازون در تمام کشورهای دنیا شهرت بالایی دارد، اما در حال حاضر ایرانیان قادر به خرید آنلاین در این وب‌سایت نیستند. برای اینکه بتوانید در وب‌سایت آمازون پرداخت آنلاین انجام دهید، باید از کارت‌های اعتباری مختلف از جمله گیفت کارت استفاده کنید. شرکت آمازون گیفت کارت‌های خاصی تحت عنوان گیفت کارت آمازون به افراد مختلف ارائه می‌کند که شما از طریق سایت‌های واسطه معتبر مانند ایرانیکارت، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

  • گیفت کارت پی پال Paypal

سال 1998 بود که ایلان ماسک به همراه پیتر تیل و مکس لوچین سیستم انتقال پول پی پال را تاسیس و راه‌اندازی کرد. سیستم انتقال پی پال یک بستر عالی برای خرید از سایت‌های خارجی است، اما برای انجام این کار باید حساب خود را شارژ کنید. بهترین و مناسب‌ترین روش برای شارژ حساب پی پال و خرید از سایت‌های خارجی، خرید گیفت کارت پی پال است.

انواع گیفت کارت پی پال

  • گیفت کارت اسکریل

اسکریل یا مانی بوکرز یکی دیگر از سیستم‌های پرداخت آنلاین است که به کمک آن می‌توانید در سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر جهانی انواع محصولات مختلف را خریداری کنید. یکی از ویژگی‌های اسکریل این است که با استفاده از آن می‌توانید یک ارز را به 40 ارز مختلف تبدیل کنید.

برای استفاده از کیف پول اسکریل، باید با استفاده از گیفت کارت اسکریل آن را با مبلغ دلخواه شارژ کنید. در واقع اسکریل و پی پال تنها سیستم‌های پرداخت آنلاین هستند که گیفت کارت دارند و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به‌راحتی خریدهای خود را انجام دهید.

  • گیفت کارت اپن باکس

اگر می‌خواهید در سایت‌های خارجی معتبر مانند آمازون، Shell ،Dollar General Burger king و Circle خرید خاصی را بدون وارد کردن اطلاعات حساب خود انجام دهید، قطعاً گیفت کارت اپن باکس بهترین و مناسب‌ترین گزینه ممکن است. در میان انواع گیفت کارت که توسط شرکت‌های معتبری مانند ایرانیکارت صادر می‌شود، گیفت کارت اپن باکس برای آن دسته از افرادی که فاقد حساب بانکی یا کارت اعتباری هستند، یک روش عالی برای خرید از سایت‌های خارجی، پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌ها و… به شمار می‌آید.

  • انواع گیفت کارت اپلیکیشن یا پرداخت درون برنامه‌ای

در ادامه معرفی انواع گیفت کارت، به یکی دیگر از گیفت کارت‌های مهم و کاربردی می‌رسیم، گیفت کارت اپلیکیشن یا پرداخت درون برنامه‌ای به دلیل آسان کردن دسترسی به نرم‌افزارهای اورجینال و تمامی خدمات اپلیکیشن‌های معتبر در میان بهترین و کاربردی‌ترین گیفت کارت‌ها قرار می‌گیرند. گیفت کارت‌ اپلیکیشن انواع مختلفی دارند که موارد زیر مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

  • گیفت کارت اپل Apple

شرکت اپل یکی از شرکت‌های معتبر در سراسر جهان است که محصولات آن در میان مردم ایران محبوبیت خاصی دارند. تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است، باعث می‌شود که ایرانیان نتوانند به آیکلود، آیتونز یا سرویس‌های مختلف شرکت اپل دسترسی داشته باشند.

برای اینکه بتوانید تحریم‌ها را دور بزنید و به سرویس‌های مختلف اپل از جمله آیتونز دسترسی داشته باشید، باید گیفت کارت اپل را خریداری کنید. با خرید گیفت کارت اپل می‌توانید به‌راحتی حساب خود را شارژ و به محصولات جانبی، بازی‌ها و برنامه‌های پولی، خرید اشتراک سرویس‌های فیلم و موسیقی دسترسی داشته باشید.

کارت apple

  • گیفت کارت گوگل پلی google play

گوگل پلی انواع برنامه‌ها اپلیکیشن‌های اورجینال را به کاربران مختلف ارائه می‌کند، اما پرداخت درون برنامه‌ای باعث می‌شود که کاربران ایرانی نتوانند عملیات خرید را تکمیل کنند. شرکت گوگل با ارائه گیفت کارت گوگل پلی امکان خرید برنامه‌ها را برای سیستم‌عامل اندروید و سایر سیستم‌عامل‌های دیگر را فراهم می‌کند.

سرویس‌ها و خدمات گوگل پلی تنها به نرم‌افزارهای عادی محدود نمی‌شود، شما در گوگل پلی می‌توانید با استفاده از کارت google music از این سرویس جذاب استفاده کنید و حتی از مزایای google bookstore هم بهره ببرید.

تی افرادی که برای انجام خریدهای مختلف به cashback نیاز دارند، از طریق گوگل پلی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. تنها کاری که باید برای دسترسی به سرویس‌های گوگل پلی انجام دهید این است که گیفت کارت گوگل پلی را از ایرانیکارت خریداری کنید و با استفاده از آن موجودی حساب خود را برای پرداخت درون برنامه‌ای افزایش دهید.

  • گیفت کارت اسپاتیفای

در میان سایت‌ها و پلتفرم‌های خدمات پخش موسیقی، اسپاتیفای یکی از بهترین و مشهورترین آن‌ها به شمار می‌آید. سال 2008 بود که پلتفرم اسپاتیفای به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد و توانست مخاطبان بسیار زیادی را از سراسر جهان به سمت خود بکشاند.

شما می‌توانید به‌صورت رایگان از اسپاتیفای استفاده کنید، اما انجام این کار شما را با محدودیت‌های زیادی روبرو می‌کند. برای استفاده از تمام قابلیت‌های اسپاتیفای از جمله دسترسی به تمام موسیقی‌ها، پادکست‌ها و… باید اکانت پرمیوم را به کمک گیفت کارت اسپاتیفای خریداری کنید.

  • گیفت کارت اپل موزیک Apple music

شرکت اپل سرویس پخش آنلاین موسیقی را به‌صورت اختصاصی برای کاربران خود راه‌اندازی کرده است. استفاده از سرویس اپل موزیک رایگان نیست و شما باید مبلغ خاصی را برای استفاده از قابلیت‌های آن بپردازید. بهترین راه برای خرید اشتراک اپل موزیک، استفاده از گیفت کارت است. شرکت اپل گیفت کارت‌های خاصی را تحت عنوان گیفت کارت اپل موزیک ارائه می‌کند تا تمامی کاربران بتوانند به قابلیت‌های این سرویس دسترسی داشته باشند.

کلام آخر

با خرید گیفت کارت های دلاری دیگر نیازی به استفاده از کارت های ویزا و مستر ندارید. و می توانید تمامی پرداخت های ارزی خود را به راحتی انجام دهید. گیفت کارت های معرفی شده را می توانید از ایرانیکارت تهیه کنید. شما بیشتر از کدام گیفت کارت استفاده می کنید؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...