اکانت های خارجی

نحوه استفاده از الکسا

نحوه استفاده از الکسا

رتبه الکسا برای همه ی افرادی که سئو کار می کنند، عنوانی شناخته شده است. رتبه الکسا یک ابزار اندازه گیری شهرت سایت است. الکسا میلیون ها سایت را در وب به ترتیب شهرت رتبه بندی می کند. یعنی سایتی که رتبه یک در الکسا داشته باشد، معروف ترین سایت در بین میلیون ها سایت است. الکسا رنک عملکرد سایت ها را با رقبا مقایسه می کند. این اطلاعات به سایت ها کمک می کند رقبا را بهتر تحلیل کنند. در صورتی تمایل به استفاده از این ابزار دارید، در این مقاله آموزش ثبت سایت در الکسا و نحوه استفاده از الکسا را بخوانید.

آموزش ثبت سایت در الکسا

الکسا چیست

الکسا رنک سایت زیر مجموعه وب سایت امازون می باشد. همان طور که گفته شد، الکسا یک ابزار برای ارزشیابی سئوی سایت ها می باشد. الکسا با بررسی عوامل مختلف جایگاه جهانی سایت ها را تعیین می کند. الکسا رنک اطلاعات تحلیل شده و مفیدی دراختیار کاربرانش قرار می دهد. اطلاعاتی نظیر مدت زمانی که کاربران روی سایت شما بوده اند، تعداد دفعاتی که از سایت شما خارج شده اند یا دسته بندی های دقیقی از کلمات کلیدی. به شما کلمات کلیدی که شما بیشتر از رقبا کار کرده اید، کلمات کلیدی که نیاز دارید بیشتر روی آنها کار کنید و یا کلماتی که رقبا از آنها غقلت کرده اند اما شما جایگاه مناسبی در آن ها دارید را نشان می دهد.

به طور کلی این ابزار برای بالا بردن سئو سایت یا بهبود سئو سایت بسیار کاربردی است. اگر کسب و کار اینترنتی هستید و میخواهید در صفحه اول گوگل ظاهر شوید پس برای آموزش ثبت سایت در الکسا همراه ما باشید.

برای آشنایی با ابزارهای دیگر مطلب خرید اکانت ahrefs یا خرید اکانت MOZ را بخوانید. همچنین می توانید با ابزار تصحیح ایرادات املایی، نگارشی و یا قواعدی در مطلب خرید اکانت گرامرلی (Grammarly) آشنا شوید.

نحوه ثبت سایت در الکسا

برخلاف تصور اغلب افراد، ثبت سایت در الکسا فرایند بسیار ساده ای است. در ابتدا لازم است که یک حساب کاربری ایجاد کنید. حساب های کاربری در الکسا دو نوع پیشرفته و شرکتی هستند. هزینه ماهانه اکانت agency الکسا 299 دلار در ماه و هزینه اکانت advanced 150 دلار است. البته در صورت تمایل می توان از اکانت advanced، 14 روز و از agency، 30 روز دوره آزمایشی طی کرد. برای استفاده از دوره آزمایشی نیازی به ایجاد حساب متفاوت نیست.

نحوه استفاده از الکسا

ساخت اکانت الکسا به این صورت است که اطلاعات کسب و کار و یک ایمیل وارد می کنید. سپس سایت از شما می خواهد که اطلاعات یک کردیت کارت مثل ویزا کارت یا مسترکارت را وارد کنید. در غیر این صورت امکان استفاده از خدمات سایت را نخواهید داشت.

طی دوره آزمایشی از حساب پولی کسر نخواهد شد. اما بعد از پایان دوره الکسا از شما می پرسد که آیا تمایل به تمدید حساب دارید. در صورتی که تمایل داشته باشید، هزینه ماهانه اکانت از کارت کسر می گردد. در غیر این صورت بدون پرداخت اکانت بسته خواهد شد.

پس از ایجاد حساب، شما تا 35 مورد امکان ثبت سایت در الکسا دارید. این فرایند بسیار ساده است. تنها لازم است آدرس سایت را ثبت کنید. چند ثانیه طول می کشد تا الکسا اطلاعات سایت شما را بدست آورد.

نحوه ثبت سایت در الکسا

نحوه استفاده از الکسا

نحوه استفاده از الکسا نیز به سادگی نحوه ثبت سایت در الکسا می باشد. هنگامی که وارد حساب کاربری خود شوید، می توانید 35 پروژه به اکانت خود اضافه کنید. این فرایند با ثبت آدرس سایت در قسمت مشخص شده انجام می شود.

ثبت سایت در الکسا

سپس تغییرات رتبه سایت شما را به صورت نموداری نشان می دهد.

آموزش ثبت سایت در الکسا

حدوداً چند ساعت طول می کشد تا داده های دقیق سایت شما را بدست آورد. اما در بخش SITE METRICS می توانید داده های دیگری از سایت خود را بررسی کنید.

آموزش ثبت سایت در الکسا

سایت الکسا رنک برای بررسی نقاط ضعف و قوت سایت در مقایسه با رقبا و بدون در نظر گرفتن آنها کاربرد دارد. اطلاعات سایت از این نظر کاربردی هستند که دیدگاه دقیقی از وضعیت کنونی و چشم انداز واضحی از آینده سایت به شما می دهد. این اطلاعات با ارزش هستند و با به کار گیری درست آن ها موقعیت سایت در نتایج گوگل تغییر خواهد کرد.

آیا از این آموزش ثبت سایت در الکسا و نحوه استفاده از الکسا رضایت داشتید؟ سوالات خود را بخش نظرات بپرسید.

نحوه استفاده از الکسا
رتبه الکسا برای همه ی افرادی که سئو کار می کنند، عنوانی شناخته شده است. رتبه الکسا یک ابزار اندازه گیری شهرت سایت است. الکسا میلیون ها سایت را در...
3 از 6 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام خیلی خوب بود. ولی من هنوز نتونستم سایتمو ثبت کنم لطفا برایم ثبتش میکنید به طور آزمایشی؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...