مسافرت و مهاجرت

اعلام برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2024 توسط یو. اس

اعلام برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2024 توسط یو. اس

دانشجویان زیادی وجود دارند که تا وقتی جوان هستند و تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و هنوز حال وهوای دانشگاه و درس خواندن در سرشان است، تمایل زیادی دارند در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول به تحصیل شوند. شاید شما هم یکی از آن‌ها باشید. بنابراین حتما تمایل دارید قبل از اقدام به مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی با بهترین دانشگاه‌های دنیا آشنا شوید. از کجام معلوم؟ شاید شما هم یکی از دانشجویان تحصیل کرده این دانشگاه‌ها شوید. بنابراین این مقاله را بخوانید تا بتوانید با برترین دانشگاه های جهان در سال 2024 آشنا شوید.

برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2024

دانشگاه‌های زیادی در کشورهای مختلف دنیا وجود دارد که اگر بخواهیم در مورد آن‌ها توضیح بدهیم طوماری از دانشگاه‌ها در اختیارتان قرار خواهد گرفت. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به معرفی 5 مورد از برترین دانشگاه های جهان بپردازیم تا با محیط آن‌ها آشنا شده و از امکانات و قابلیت‌های آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

دانشگاه ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology)

شاید شما هم دانش آموخته یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران باشید و بخواهید بدانید بهترین دانشگاه دنیا کدام است و یا این که دوست داشته باشید در بهترین دانشگاه جهان مشغول به تحصیل شوید. به هر حال هیچ چیز غیر ممکن نیست و بهتر است بدانید دانشگاه ماساچوست دانشگاه برتر دنیا است که در ماساچوست آمریکا واقع شده است.

در چند سال اخیر شرایط پذیرش دانشگاه ماساچوست کمی نسبت به گذشته متفاوت شده و اکنون دارای 6 بخش آموزشی است که در زمینه‌های مختلفی چون رشته معماری، مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنرهای زیبا، مدیریت و علوم و بهداشت می‌باشد. این دانشگاه به طور کلی 12 هزار دانشجو دارد که 900 استاد در حال تحصیل به این دانشجویان می‌باشند.

امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ای در این دانشگاه وجود دارد که باعث می‌شود علاقه بسیاری از افراد را برای تحصیل در این دانشگاه به خود جذب کند. این امکانات آموزشی باعث می‌شود دانشجویان بتوانند به صورت عملی و به بهترین نحو درس‌های خود را بیاموزند. این دانشگاه شبانه روزی دارای خوابگاه‌های متنوع با امکانات مختلف است که رفاه دانشجویان را به صورت خاصی تامین می‌کند.

برترین دانشگاه های جهان

دانشگاه کمبریج انگلیس(University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج یکی از معتبرترین دانشگاه‌های واقع در اروپا است که بسیاری از افراد آرزوی تحصیل در این دانشگاه بزرگ و محبوب را دارند. این دانشگاه در طول تاریخ هزاران دانش آموخته برجسته و دانشمند بزرگ و مطرح  را به جهانیان معرفی کرده است. از جمله دانش آموختگان می‌توان به تامپسون، استیون هاوکینگ، چارلز دیکنز و … اشاره کرد.

دانشگاه کمبریج یکی از معتبرترین دانشگاه‌های انگلستان و جهان است که در شهر جذاب کمبریج در انگلستان قرار دارد. کمبریج همیشه جزء 5 دانشگاه برتر جهان قرار داشته است و در طول تاریخ پربارش هزاران فارغ التحصیل برجسته و دانشمندان بزرگ را پرورش داده است. از فارغ التحصیلان معروف کمبریج می‌توان به چارلز دیکنز، آیزاک نیوتن، اما تامپسون، آریانا‌ هافینگتون، آلن تورینگ و استیون هاوکینگ اشاره کرد. دانشگاه کمریج انگلیس حدود 31 رشته مختلف را در 30 دوره کارشناسی و 300 برنامه کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

دانشجویان به اندازه کافی فرصت برای کارهای تحقیقاتی و مطالعه را دارند. از جمله دوره‌ایی که توسط این دانشگاه ارائه می‌شود می‌توان به زیست شناسی، فیزیک، زمین‌شناسی و ریاضیات اشاره نمود. دانشجویان علوم انسانی نیز می‌توانند واحدهایی مثل سیاست و روابط بین الملل، انسان شناسی و جامعه شناسی را انتخاب نمایند.

دانشگاه استنفورد Stanford University

داشنگاه استنفورد از جمله دانشگاه‌های مشهور آمریکایی است که حتما اگر شما هم با امکانات رفاهی و قابلیت‌های تحصیلی آن آشنا شوید، بی اختیار عزم خود را جزم کرده و برای تلاش می‌کنید شرایط لازم و مناسب برای تحصیل در این دانشگاه را بدست آورید. این دانشگاه در کالیفورنیا واقع شده است و از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به آب و هوای آفتابی، نزدیکی به سانفراسیسکو و اوقات فراغت و تفریحی جذاب و زیبا اشاره کرد.

این دانشگاه بزرگ و شناخته شده را جیمز و لیلاند به یاد پسرشان بنا کردند و هدف آن‌ها این بود که موسسه‌ای از آموزش‌های عملی باشد و دانش‌آموختگانی باسواد، آگاه و مفید را تربیت کند که البته به دف خود نیز دست یافتند. این دانشگاه از 7 دانشکده شامل علوم انسانی، مهندسی، محیط زیست، انرژی و زمین، پزشکی، آموزش و تجارت و حقوق تشکیل شده که 7000 دانشجوی کارشناسی دارد و 9000 دانشجوی آن تحصیلات تکمیلی هستند.

 دانشگاه آکسفورد Oxford University

یکی از مزیت‌های منحصر به فردی که دانشگاه آکسفورد را زبان‌زد خاص و عام کرده است، آموزش هفتگی و یک به یک آن می‌باشد. به این معنی که در این دانشگاه هر دانشجو 1 ساعت از وقت خود را با متخصص مرتبط با رشته خودش سپری می‌کند. کتابخانه محبوب و شناخته شده Bodleian نیز در این کشور قرار دارد که یکی از بزرگترین کتابخانه‌های بریتانیا می‌باشد. دانشگاه آکسفورد فرصت‌های مختلفی در زمینه تدریس، تحقیق و آموزش ارائه کرده و سابقه آن در ارائه موضوعات آموزشی بالاترین سطح جهان می‌باشد. دانشجویان این دانشگاه لذت تحصیل در یک دانشگاه بسیار عالی را با سابقه بسیار طولانی در موضوعات آموزشی مختلف تجربه می‌کنند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که درصد پذیرش دانشجو، توسط این دانشگاه بسیار پایین بوده و بنابراین برای قبولی در این دانشگاه تلاش زیادی باید صورت گیرد.

برترین دانشگاه های جهان

 دانشگاه هاروارد  Harvard University

حتما زمانی که عبارت بهترین دانشگاه‌های دنیا به چشمتان خورد، به دنبال اسم دانشگاه هارواد آمریکا گشته‌اید. بله درست است، دانشگاه هاروارد یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان می‌باشد که در سال 1636 توسط جان هاروارد، نماینده مجلس ماساچوست تاسیس گردید. این دانشگاه از 10 دانشکده مختلف به همراه موسسه مطالعات پیشرفته تشکیل شده است که رشته‌های مختلف و متنوعی را به دانش آموختگان دنیا ارائه می‌دهد. شهریه این دانشگاه بسیار بالا است ولی با این حال می‌توانید از طریق بورسیه‌های تحصیلی اقدام بهپذیرش در این دانشگاه کنید. متوسط حقوقی که به دانشجویان این دانشگاه تخصیص یافته 60 هزار دلار می‌باشد. بزرگترین کتابخانه جهان نیز در این دانشگاه قرار گرفته و به دلیل پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف، تنوع فرهنگی بسیار بالایی دارد.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله با برترین دانشگاه های جهان آشنا شدید. در صورتی که این دانشگاه‌ها برای شما جذاب بوده‌اند و به تحصیل در آن‌ها علاقه‌مند شده‌اید، همین روزها تلاش خود را برای گرفتن پذیرش در این دانشگاه‌ها به کار بگیرید. در ضمن به یاد داشته باشید که ایرانیکارت می‌تواند پرداخت  هزینه بسیاری از دانشگاه‌ها و سفارت‌ها را برای شما انجام دهد.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. خیلی خوب ترجمه کردید. دنبال این بودم که برای ادامه تحصیل ایران بمونم یا به یک دانشگاه خارج از کشور بروم. دنبال رتبه بندی علمی دانشگاههای دنیا می گشتم.
    متشکرم.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...