حساب های بین المللی

کیف پول الکترونیکی (قسمت دوم)

کیف پول الکترونیکی (قسمت دوم)

در قسمت اول مقاله توضیح داده شد که منظور از کیف پول الکترونیکی چیست و کاربرد آن ها کدام است. با توجه به ین مطلب، استفاده از برخی کیف پول ها در ایران ممنوعیت دارند. کاربرد کیف پول های الکترونیکی با یک دیگر متفاوت است. در این مقاله همراه ما باشید تا انواع کیف پول الکترونیکی را معرفی کرده و ویژگی های آن ها را بررسی کنیم.

انواع کیف پول الکترونیکی

کیف پول الکترونیکی به یک حساب کاربری آنلاین گفته می شود که قابلیت شارژ شدن با ارز های مختلف دارد. از این حساب ها برای انجام انواع پرداخت ارزی، پرداخت اپلیکیشن فی یا حتی ارسال حواله ارزی استفاده می شود. قابل ذکر است که اگر چه امکان افتتاح کیف پول با ارز های مختلف وجود دارد، اما برای مثال کیف پول دلاری امکان شارژ شدن با یورو ندارد و برای واریز هر ارزی به این حساب نیاز به تبدیل ارز خواهد بود. در ادامه برخی از معتبرترین کیف پول های الکترونیکی در دنیا را معرفی خواهیم کرد.

پی پال

پی پال یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین کیف پول الکترونیکی در سطح جهانی است. Paypal از سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرده. این کیف پول بر تراکنش های کاربران و فعالیت آن ها نظارت شدیدی دارد. این امر به دلیل جلوگیری از دزدی و پول شویی می باشد. اما در خصوص ایران این شرایط حتی سختگیرانه تر نیز می شود. چراکه به دلیل تحریم ها، استفاده از خدمات این کمپانی برای ایرانیان ساکن ایران ممنوع می باشد. به همین دلیل اگر قصد افتتاح حساب پی پال یا شارژ اکانت پی پال از ایران دارید باید از VPN با IP ثابت استفاده کنید. پی پال با توجه به شهرتی که دارد در اکثر سایت ها درگاه پرداخت دارد.

اسکریل

اسکریل کیف پول انگلیسی است. این کیف پول پذیرندگی کمتری نسبت به پی پال دارد. اما سخت گیری های اسکریل در حد پی پال می باشد. Skrill نیز برای ایران تحریم است. کاربران ایرانی این کیف پول الکترونیکی باید همواره مراقب تراکنش های خود باشند و حتی الامکان در این حساب سپرده نگه داری نکنند. برای خرید و فروش شارژ اسکریل نیز باید نسبت به IP خود محطاط باشید.

وب مانی

کیف پول وب مانی با دو کیف پول قبلی تفاوت بسیار دارد. اولین تفاوت، امکان استفاده از وبمانی در ایران است. وب مانی متعلق به کشور روسیه است و با توجه به روابط سیاسی که بین ایران و روسیه برقرار است، این کیف پول استفاده از خدمات خود را برای ایرانیان تحریم نکرده است. اگرچه کار با وب مانی از پی پال و اسکریل ساده تر است، اما این کیف پول الکترونیکی نسبت به آن دو کمتر مورد قبول سایت های مختلف است. به همین دلیل قبل از افتتاح حساب وب مانی مطمئن شوید سایتی که قصد استفاده از آن را دارید وبمانی قوبل می کند. نکته ی بعدی در این رابطه وب مانی ایران است. اکثر سایت هایی که پذیرنده وب مانی هستند، پرداخت با حسابی که در ایران اهراز هویت شده باشد قبول نمی کنند. از این قبیل سایت می توان به الیمپ ترید یا فارکس اشاره کرد.

پرفکت مانی

پرفکت مانی نیز مشابه وب مانی متعلق به کشور روسیه است. وب مانی و پرفکت مانی نظارت روی تراکنش های کاربران خود ندارند. پرفکت مانی از نظر ویژگی های مختلف به وب مانی شبیه است. برای شارژ پرفکت مانی می توان از ووچر پرفکت مانی استفاده کرد. ووچر یک کد رمز است که فرد گیرنده با ثبت این کد می تواند مبلغ شارژ آن را دریافت نماید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...