ویزا کارت

credit card چیست؟ : همه چیز در مورد کردیت کارت

credit card چیست؟ : همه چیز در مورد کردیت کارت

به طور میانگین چند مرتبه در روز از کارت اعتباری خود استفاده می‌کنید؟ چند بار آن را در پوز و ATM و چند بار برای پرداخت آنلاین و خرید اینترنتی به کار می برید؟ افرادی که با سایت‌های خارجی کار می‌کنند، تمایل به خرید از سایت های خارجی دارند، به خارج از کشور زیاد سفر می‌کنند یا به هر دلیلی نیاز به پرداخت ارزی دارند، باید به یکی از انواع روش‌های پرداخت بین المللی دسترسی داشته باشند. برای انجام امور ارزی مانند خرید اینترنتی و پرداخت آنلاین، سیستم‌های سنتی بانکی تنها انتخاب پیش رو نیست. شما می‌توانید با انواع کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و مسترکارت از سایت‌های مختلف مانند آمازون، سوق و … خرید اینترنتی انجام دهید و یا هزینه آزمون‌های مختلف مانند GRE را پرداخت نمایید. یکی از متداول‌ترین روش‌های پرداخت ارزی استفاده از کردیت کارت Credit Card است. آیا می‌دانید کردیت کارت credit card چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مقاله همراه ما باشید.

کردیت کارت credit card چیست؟

به انواع کارت اعتباری فیزیکی در خارج از کشور کردیت کارت credit card گفته می‌شود. کارت‌های فیزیکی که از نوع Credit Card باشند، توسط شبکه‌های مالی معتبر یا بانک ها صادر می‌شوند. این کارت ها متصل به حساب بانکی بوده و قابلیت دریافت و ارسال حواله سوئیفت را دارا می‌باشند.

به بیان ساده‌تر، کردیت کارت به یک نوع کارت بانکی گفته می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید تا سقف معینی که از سوی بانک تعیین می‌شود، خرید داشته باشید. به عبارت دیگر می‌توان این نوع کارت‌ها را نوعی وام دانست که دارای یک سقف محدود هستند. با این تفاوت که شما وام را از بانک به صورت نقدی دریافت می‌کنید، در حالی که با استفاده از این نوع کارت‌ها تا زمانی که قرضتان را بازگردانید، می‌توانید خرید داشته باشید.

قابلیت کارت های فیزیکی کردیت کارت

  • قابلیت دریافت حواله بین بانکی دارند.
  • متصل به حساب بانکی بین المللی هستند.
  • قابلیت ارسال پیامک به ازای هر تراکنش به خطوط داخل ایران دارند.
  • قابل استفاده از تمامی خود پردازهای متصل به شبکه صادر کننده کارت هستند.
  • قابل استفاده در تمام دستگاه‌های پوز متصل به شبکه صادر کننده کارت.
  • قابلیت اتصال به کیف پول های الکترونیک مانند پی پال.

منظور از شبکه صادر کننده کارت شبکه‌های مالی بین‌المللی مثل ویزا یا مسترکارت است. در واقع این کارت‌ها از درگاه های شبکه صادر کننده قابل استفاده هستند. اما به دلیل اعتبار بالای این شبکه ها تقریباً در سراسر دنیا پرکاربردترین شبکه های پرداخت به حساب می آیند.

تهیه کردیت کارت

کردیت کارت credit card چگونه کار می‌کند؟

برای خرید با استفاده از این کارت‌ها، شما باید اطلاعاتی از کارت خود را در سایت پذیرنده قرار دهید. سپس با استفاده از پروتکل های امنیتی بررسی می‌شود که آیا کارت شما معتبر هست یا نه و آیا امکان خرید با آن وجود دارد یا نه! بنابراین اگر اعتبار شما نزد بانک صادر کننده کارت خوب باشد، می‌توانید خریدتان را با موفقیت انجام دهید.

به عبارت دیگر با هر خریدی که شما انجام می‌دهید، از میزان اعتباری که بانک برای شما در نظر گرفته است، کم می‌شود. به عنوان مثال، اگر اعتبار کارت شما 100 دلار باشد و 25 دلار خرید انجام داده باشید، برای خریدهای بعدی تنها 75 دلار خواهید داشت. فراموش نکنید که شما به ازای هر خریدی که انجام می‌دهید به بانک بدهکار می‌شوید. در مثالی که ما بیان کردیم، 25 دلار به بانک بدهکار خواهید بود تا خرید بعدی!

تفاوت اصلی که کردیت کارت credit card با وام‌های بانکی در تعداد باری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر باز هم به مثال خودمان برگردیم، شما با پرداخت بدهی 25 دلاری‌تان به بانک، باز هم 100 دلار اعتبار برای خریده‌ای بعدی خواهید داشت. در حالی که شما از وام‌های بانکی تنها 1 بار می‌توانید استفاده کنید.

فراموش نکنید، در صورتی که مشتری خوش حسابی باشید و قرض‌هایتان را به موقع پرداخت کنید، نه تنها نیازی به پرداخت جریمه ندارید بلکه به مرور زمان می‌توانید اعتبارتان را افزایش دهید.

  • جریمه دیرکرد کردیت کارت credit card چقدر است؟

معمولاً هر بانک صادر کننده‌ای، مدت زمان معلومی را برای بازپرداخت هزینه در نظر می‌گیرد. این زمان معمولاً 20 الی 25 روز بعد از انجام خرید است. در صورتی که مهلت پرداخت شما به پایان برسد، جریمه می‌شوید! این جریمه و یا کارمزد اضافی بسته به نوع بانک، میزان دیرکرد و مبلغی که بدهکار هستید، متفاوت است.

توجه : معمولاً نیازی به بازپرداخت تمام میزان بدهکاری نیست. بسته به نوع بانکی که از خدماتش استفاده می‌کنید، می‌توانید حداقل مقدار ممکن را به عنوان قسط اول پرداخت کنید.

  • نرخ بهره کردیت کارت credit card چقدر است؟

نرخ بهره این نوع کارت‌ها باز هم به عوامل مختلفی مانند نوع کارت، تاریخچه اعتبار شما و … بستگی دارد. به عبارت دیگر اگر شما مشتری خوش حساب برای بانکتان باشید، هزینه‌ای که به عنوان نرخ بهره باید پرداخت کنید کمتر خواهد بود.

همراهان عزیز اگر در رابطه با کردیت کارت credit card سؤال دیگری نیز دارید، حتماً از طریق چت آنلاین با ما مطرح نمایید.

کردیت کارت در ایران

همانطور که در قسمت قبلی بدان اشاره شد، کارت های بانکی در خارج از ایران انواع و عنوان های مختلفی دارند. اما به طور کلی به کارت‌هایی که متصل به حساب بانکی باشند، کردیت کارت گفته می‌شود. برای دریافت کردیت کارت نیاز به افتتاح حساب در یکی از بانک‌های خارجی خواهید داشت. به دلیل این که این بانک ها متصل به شبکه بانکی بین المللی یا شبکه سوئیفت هستند، امکان انتقال وجه به کشور های مختلف و یا حتی ارز های مختلف دارند. اما به دلیل تحریم ها کارت های بانکی ایرانی، دسترسی به این شبکه محدود بودو به همین دلیل امکان انتقال ارزی با حساب های بانکی ایرانی وجود ندارد.

از طرفی ایرانیانی که اقامت خارج از کشور نداشته باشند، امکان تهیه کردیت کارت ندارند. زیرا امکان افتتاح حساب بانکی ندارند. اما با استفاده از خدمات ایرانیکارت، تهیه و خرید کردیت کارت برای شهروندان ایرانی میسر گشته است. کارت هایی که ایرانیکارت به کاربران عرضه می کند از نوع دبیت کارت هستند که یکی از انواع کردیت کارت به حساب می آیند. این کارت ها متصل به حساب بانکی بوده و نام کاربر روی کارت حک شده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خرید مستر کارت مجازی قابل شارژ

ویژگی های یک کردیت کارت چیست

علی رغم پیشرفت روز افزون تکنولوژی و پیدایش روش های جایگزین برای کارت های اعتباری مثل انواع کیف پول الکترونیکی یا انواع ارز دیجیتال همچنان استفاده از انواع کردیت کارت مثل ویزا کارت فیزیکی یا مستر کارت فیزیکی در سراسر جهان پرکاربرد ترین روش برای انجام انواع پرداخت است.

بر خلاف کارت های بانکی ایرانی، کارت های اعتباری در خارج از کشور انواع مختلفی دارند. برای تهیه کردیت کارت باید با انواع مختلف آن آشنا باشید و بدانید که ویژگی های هر کدام چیست.

کردیت کارت چیست

انواع کردیت کارت چیست؟

کارت های اعتباری فیزیکی در انواع مختلفی از جمله دبیت کارت، کردیت کارت و گیفت کارت فیزیکی موجود هستند. اما به صورت کلی به این دسته بندی کردیت کارت گفته می شود. در ادامه توضیح داده خواهد شد که ویژگی های هر یک از این کارت ها چیست.

  • دبیت کارت

دبیت کارتها دقیقاً مشابه کارت های بانکی ایرانی هستند. این کارت ها بسته به موجودی حساب بانکی که به آن متصل هستند شارژ دارند. یعنی اگر کارت متصل به حساب بانکی شما از نوع دبیت باشد، با توجه به موجودی حساب خود می توانید از کارت برداشت داشته باشید. با اتمام موجودی کارت باید مجدداً به حساب بانکی خود پول واریز کنید تا بتوانید از کارت استفاده نمایید.

  • کردیت کارت credit card

کردیت کارت ها نیز شبیه به دبیت کارت ها متصل به حساب بانکی هستند. اما این کارت ها تفاوت بارزی با دبیت کارت ها دارند. بانک صادر کننده این کارت ها، بسته به اعتبار مالی صاحب حساب برای وی کردیت به صورت ماهانه در نظر می گیرد. به این معنا که فرد، بدون توجه به موجودی حساب بانکی خود ماهانه تا سقف معینی امکان برداشت از کارت داشته، و در بازه ی معینی متعهد به باز پرداخت بدهی خود به بانک می شود.

برای مثال کردیت ماهانه فردی 5000 دلار است، می تواند هر ماه تا 5000 دلار از کارت برداشت نماید حتی زمانی که موجودی حساب خود کمتر از 5000 دلار باشد. وی تا زمان مشخصی مثلاً 15 روز فرصت دارد این برداشت مازاد از کارت را به بانک برگرداند.

بیشتر بخوانید: گیفت کارت چیست؟

چگونه کردیت کارت تهیه کنیم؟

با توجه تحریم های مالی علیه ایران، برای دریافت کارت های متصل به شبکه بانکی بین المللی نیاز به افتتاح حساب ارزی خواهید داشت. افتتاح حساب ارزی نیز مشروط به اقامت شهروندان ایرانی در کشور های خارجی می‌باشد و شما ملزوم به به ارائه مدارکی مبنی بر اقامت خود در خارج از ایران دارید. اما اگر امکان ارائه این مدارک برای شما فراهم نیست، بدون داشتن اقامت در کشور های دیگر، با استفاده از خدمات مجموعه ایرانیکارت می‌توانید نسبت به دریافت مسترکارت فیزیکی یا ویزا کارت اقدام نمایید.

مهم ترین نکته ای که در رابطه با خرید کردیت کارت از ایرانیکارت وجود دارد، امکان حک نام صاحب حساب روی کارت می‌باشد. به این صورت که افتتاح حساب برای کاربران با نام آن ها انجام خواهد گرفت. بنابراین کارت صادر شده از این حساب نیز به همان نام خواهد بود. این امر باعث می شود کارت ها کاربرد احراز هویت داشته باشند.

به این منظور تنها کافی است در سایت ایرانیکارت درخواست ثبت نمایید. سپس طی سفر یک روزه به کشور همسایه کارت بانکی خود را دریافت نمایید. برای تهیه کردیت کارت از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت نمایید.

برای خرید کردیت کارت، درخواست خود را از طریق دکمه زیر ثبت نمایید.

خرید کردیت کارت

کردیت کارت چیست

دریافت کردیت کارت

پس از افتتاح حساب توسط ایرانیکارت به منظور دریافت کردیت کارت نیاز به حضور صاحب حساب در بانک صادر کننده کارت می‌باشد. این فرایند با سفر یک روزه به یکی از کشور های همسایه انجام پذیر است. قابل ذکر است که این کارت ها متعلق به دو شبکه مالی ویزا کارت و مستر کارت هستند.

توجه داشته باشید که انواع کارت ها به صورت زیر می باشند:

مستر کارت ویزا کارت
مستر کارت استاندارد ویزاکارت کلاسیک
مستر کارت گلد ویزا کارت گلد
مستر کارت پلاتینیوم ویزا کارت پلاتینیوم

خرید با کردیت کارت

خرید کردیت کارت انواع خرید ها را ساده تر خواهد کرد. با داشتن این کارت ها خرید از سایت های خارجی، پرداخت های ارزی یا دریافت حواله ارزی به راحتی قابل انجام خواهد بود. هر یک از این کارت ها سقف برداشت و پرداخت مختلفی دارند، اما همه ی آن ها قابلیت دریافت حواله سوئیفت، برداشت از طریق ATM و پرداخت با استفاده از دستگاه پوز را دارا می‌باشند.

تجربیات خود را از سفر کردن بعد از خرید کردیت کارت با ما به اشتراک گذارید.

credit card چیست؟ : همه چیز در مورد کردیت کارت
به طور میانگین چند مرتبه در روز از کارت اعتباری خود استفاده می‌کنید؟ چند بار آن را در پوز و ATM و چند بار برای پرداخت آنلاین و خرید اینترنتی...
3 از 8 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. اگر مبلغ کارت رو پرداخت نکنیم و خارج از اون کشور محل زندگی باشیم چه اتفاقی میوفته؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربرگرامی، این مورد بستگی به صلاحدید بانک دارد و تا امروز مورد مشابهی تجربه نشده است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام کربت کارت ها رمز دارن اگه تو پوز بکشم رمز میخواد لا نه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، کردیت کارت پلاتینیوم که توسط مجموعه ارائه می‌شود به صورت فیزیکی بوده و امکان استفاده از آن در دستگاه‌های کارتخوان وجود دارد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام میخوام به چین حواله بزنم ولی نمیدونم از طریق مسترکارت میشه یا کردیت کارت ؟ و اینکه روش حواله به چه شکلیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، ضمن تشکر از توجه شما به اطلاع می‌رساند که پرداخت حواله در سرویس‌های ایرانیکارت نمی‌باشد و شما باید از طریق صرافی اقدام نمایید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام
    میخواستم بپرسم این کارت merchant card چه کارتیه ?
    ایا شما دارید ?
    چون یه پرداخت مال یک سایت دارم که فقط با این کارت میشه پرداخت کرد
    ممنون میشم جوابمو بدید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام
      کاربر گرامی merchant یک درگاه پرداخت است. همکاران ما در بخش پرداخت در سایت های خارجی میتوانند به شما برای انجام پرداخت به شما کمک نمایند.
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مجموعه تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱۹۱۰۹۱۰۰۰
      شماره تلفن های دفترمرکزی:
      ۰۳۱۳۱۱۱۷

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام من میخوام کارتی بی نام بخرم که بشه از همه سایت خرید کنم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      به استحضار می رساند کلیه کارت های ارائه شده توسط مجموعه به نام می باشند و امکان صدور کارت بی نام وجود ندارد
      پیرو باشید
      ایرانیکات

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. من میخوام یک کریدیت کارت ، (ویزا، مستر یا دینر) تو ایران بگیرم ، چیکار باید بکنم .

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      به استحضار می رساند در حال حاضر صدور کارت های مجازی از دو شبکه مالی ویزا و مسترکارت توسط مجموعه انجام می شود.
      برای ثبت درخواست می توانید روی سایت بخش خرید ویزا و مسترکارت اقدام نمایید، پس از ثت اطلاعات کارت از طریق ایمیل خدمت شما ارسال خواهد شد .
      پیروز باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. باسلام و وقت بخیر
    ببخشید میخواستم بپرسم از کارت های دبیت(فقط دبیت نه کردیت) میشه برای نقد کردن درآمد یورو استفاده کرد؟
    در صورت انجام، راه تبدیل آن به ریال چیست؟
    باتشکر

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر
      درصورتیکه کارت دبیت از طریق مجموعه ایرانیکارت تهیه شده باشد بله امکان پذیر می باشد ولی در صورتیکه از مجموعه های دیگر تهیه شده باشد امکان پذیر نمی باشد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. درود بر شما
    من میخوام به آلمان سفر کنم چه کارت بانکی میتونم داشته باشم که هم در اروپا بتونم خرید ، برداشت نقدی از خودپرداز و همچنین انتقال به کارت های ایرانی و از کارت ایرانی به کارت مذکور داشته باشم
    ممنون از حوصله شما

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • شما میتوانید مستر و یا ویزاکارت کلاسیک تهییه فرمایید و از طریق حواله ها پول خود را منتقل کنید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  9. سلام من الان اگه به شماره credit card یکی از اقوام بخوام پول واریز کنم میشه یا نه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  10. سلام وقت بخیر. من میخوام کریدیدت کارت را ایران تهیه کنم. از کجا باید تهیه کنم.؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • میتوانید مراحل را از طریق ایرانیکارت انجام دهید ولی جهت دریافت باید یک سفر به آذربایجان داشته باشید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  11. سلام خسته نباشید چندتا از سایت کاریابی مثل
    Freelance و upwork همچنین کارت هایی رو فقط پشتیبانی میکنند، آیا امکان واریز به این کارت ها ممکنه. من تا حالا فکر میکردم برای شغلم از پای پل استفاده کنم ولی اکثر سایت ها credit card or deposit پشتیبانی میکنند. البته یه درصدی از مبلغ رو هم بر میدارند بعد پروژه از روی کارت
    تشکر

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  12. سلام من میخوام از کردیت کارت بزنم به کارت بانکی خودم در ایران آیا میشه یا نه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام. بله اگر کارت شما امکان ارسال حواله سوئیفت داشته باشه می تونید موجودی مد نظرتون رو برای مجموع حواله کنید و معادل ریالی اون رو در حساب بانکی ایران خودتون دریافت کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
مستر کارت
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر تا کنون برای خرید به سایت های خارجی سری زده باشید. به این مورد برخورد کرده اید که در بخش پرداخت این سایت ها معمولا از شما اطلاعات حساب...
مسترکارت چگونه کار میکند
مستر کارت
مسترکارت چگونه کار میکند
آیا می خواهید با مزایای استفاده از مسترکارت آشنا شوید؟ آیا می خواهید بدانید MasterCard چگونه کار می کند؟ آیا می خواهید از اهمیت استفاده از مستر کارت در امور...
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
ویزا کارت
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
برای خرید از سایت‌های خارجی مثل خرید از آمازون و به طور کلی پرداخت ارزی در سایت‌های مختلف، مانند ثبت نام آیلتس، ثبت نام تافل و … معمولاً از انواع...
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...