حساب های بین المللی

چگونه از هک شدن اکانت پی پال (PayPal) جلوگیری کنیم؟

چگونه از هک شدن اکانت پی پال (PayPal) جلوگیری کنیم؟

پی پال (PayPal) بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات مالی آنلاین جهان است. این وب سایت با دارا بودن بیش از 200 میلیون کاربر و همچنین نقل و انتقال میلیون‌ها دلار در روز، یکی از مهم‌ترین اهداف هکر‌ها و کلاه‌برداران اینترنتی است. هکر‌ها با استفاده از جعل صفحات ورود وب سایت پی پال و همچنین سرقت یوزر نیم و پسورد کاربران با استفاده از ارسال هرزنامه به ایمیل‌های مختلف، می‌توانند اطلاعات ورود کاربران پی پال را به سرقت ببرند. وب سایت پی پال هم برای کاهش این میزان از حملات به طور مداوم آی پی آدرس‌های کاربران را ثبت می‌کند. در صورتی که هر کاربری با آی پی آدرس غیر معمولی وارد اکانت خود شود پی پال سریعا اکانت را مسدود می‌کند. از طرفی در چند سال اخیر پی پال برای افزایش ضریب امنیت اکانت کاربران اقدام به تأیید آدرس محل سکونت افراد می‌کند. با استفاده از ارسال تأییدیه به آدرس محل سکونت هر کاربر، پی پال از حضور فیزیکی کاربران مطلع می‌شود. در این مطلب برخی از راه های جلوگیری هک شدن اکانت پی پال را بیان شد است.

منظور از هک شدن اکانت پی پال چیست؟

همانطور که گفتیم هکرها با استفاده از روش‌های مختلف حسال پی پال کاربران را هک می‌کنند. با سرقت اطلاعات ورود کاربران پی پال و ورود به پنل کاربری، هکرها می‌توانند مبالغ موجود در حساب‌های مختلف را منتقل کنند. از طرفی حتی برخی از حساب‌های هک شده با وجود خالی بودن حساب، در بازارهای سیاه هکرها خرید و فروش می‌شوند. این نوع اکانت‌های را اکانت‌های هک شده می‌نامند و بر اساس قوانین پی پال استفاده از این اکانت‌ها می‌تواند پیگیرد قانونی بین‌المللی را به همراه داشته باشد.

راه های حفط امنیت حساب پی پال

راهکارهای حفظ امنیت اکانت پی‌‌پال چیست؟

راهکارهای متعددی برای حفظ امنیت اکانت پی پال شما وجود دارد که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

اطمینان از اتصال آی پی های یکسان برای ورود به اکانت پی پال

همانطور که اشاره کردیم وب سایت پی پال بر روی آی پی ورود کاربران بسیار حساس است. حتی پس از ورود به اکانت هم در صورت تغییر آی پی اینترنت، اکانت شما با خطر بلاک شدن مواجه خواهد شد. به همین خاطر باید اطمینان حاصل کنید که در هنگام ورود به اکانت پی‌پال همواره از آی پی یکسانی استفاده می‌کنید. برای این کار شما می‌توانید از آی پی های سرورهای مجازی خارج از کشور استفاده کنید. این آی پی ها همواره ثابت هستند و با هزینه پایین قابل خرید می‌باشند.

تعیین پسورد پیچیده

تعیین یک کلمه عبور پیچید ه می‌تواند احتمال هک شدن اکانت شما را به شدت پایین بیاورد. یک کلمه عبور امن شامل حداقل 12 کارکتر است و حداقل باید دو کلمه بزرگ انگلیسی (مانند T یا U)، دو کلمه کوچک انگلیسی (مانند r یا y)، دو عدد (مانند 7 و 9) و دو علامت‌های غیر مرسوم (مانند & یا #) داشته باشد. در ضمن پیشنهاد می‌شود که پسورد اکانت پی‌پال خود را حداقل هر شش ماه یکبار تغییر دهید.
برای تغییر پسورد اکانت پی پال کافی است پس از ورود به اکانت خود وارد بخش امنیت (Security) شوید. در این بخش بر روی گزینه کلمه عبور (Password) کلیک کند و کلمه عبور خود را تغییر دهید.

استفاده از قابلیت‌های امنیتی پی‌پال

یکی از بهترین‌ راه‌های جلوگیری از هک شدن اکانت پی‌پال استفاده از قابلیت امینتی پی پال است. این قابلیت به جواب به سوالات از پیش تعیین شده برمیگردد. در حقیقت شما در وبسایت پی‌پال به سوال‌های امنیتی جواب میدهید . پس از ثبت آنها هربار که بخواهید وارد اکنت خود شوید پی‌پال همان سوالات امنیتی را از شما میپرسد و شما تنها با دادن پاسخ صحیح میتوانید وارد اکانت خود شوید. با این روش هکر‌ها حتی با در دست داشتن پسورد شما هم قادر نخواهند بود وارد اکانت شما شوند. برای تعیین سوالات امنیتی، پس از ورود به اکانت پی‌پال وارد بخش امنیت (Security) شوید و در آنجا با ورود به بخش سوالات امنیتی (Security Questions) سوالات امینتی خود را ثبت کنید.

راه های جلوگیری از هک شدن اکانت پی پال

احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید

بیشتر برنامه های پرداخت نظیر به نظیر اکنون به کاربران امکان می دهند تا امنیت خود را با تأیید هویت دو مرحله ای تقویت کنند. این بدان معناست که شما باید قبل از پرداخت هزینه ، رمز عبور و اطلاعات اضافی خود را ارسال کنید، که معمولاً یک پیامک با کد ویژه  است (فقط برای اثبات این که واقعاً شما هستید!)

استفاده از آنتی ویروس برای جلوگیری از بدافزار ها

ویروس ها یا بدافزارها نرم افزارهای مخربی هستند که از طریق حفره های امنیتی یا اقدامات کاربر می توانند روی سیستم شما نصب شوند. شخصی می تواند یک پرونده آلوده را ارسال کند، یا شما  چیزی را که به نظر بی خطر است دانلود کنید. اگر بدافزار روی سیستم شما وجود داشته باشد، می تواند همه چیزهایی را که تایپ می کنید مانند رمزهای ورود به حساب ایمیل، حساب پی پال و سایر حسابهای مالی شما را ضبط کند. این موارد می تواند برای کلاهبرداران ارسال شود و آنها به حساب های شما دسترسی پیدا کنند و باعث ایجاد مشکلات مالی شوند. بدافزار می تواند تمام پرونده های سیستم شما، از جمله ایمیل، سوابق مالی و اطلاعات شخصی شما را بخواند. بدافزار همچنین می تواند سیستم شما را برای ارسال ایمیل های SPAM یا حمله به حساب های افراد دیگر به دست گیرد. نرم افزار آنتی ویروس می تواند بررسی های برنامه ریزی شده را انجام دهد. آنتی ویروس ها سیستم شما و ورودی هایی که برای سیستم شما ارسال می شوند را بررسی می کنند. در صورتی که مشکلی در سیستم شما وجود داشته باشید اعلام می کنند یا در صورت امکان آن را برطرف می کنند.

با رعایت راهکارهای حفط امنیت میتوانید از هک شدن اکانت پی پال خود جلوگیری کنید. حال که با جنبه های مختلف از امنیت اکانت پی پال آشنا شدید می توانید نسبت به افتتاح حساب از طریق لینک زیر اقدام کنید.

افتتاح حساب پی پال

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
حساب های بین المللی
آشنایی با اجاره حساب پی پال در ایران
پی پال (PayPal) سامانه‌ای است که برای پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی به کار گرفته می‌شود؛ افراد مختلف با استفاده از آن می‌توانند سرمایه خود را ارسال، دریافت و برداشت...
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
حساب های بین المللی
چگونه ووچر پرفکت مانی رایگان بگیریم؟
پرفکت مانی را که می‌شناسید؟ یک سیستم انتقال پول بین‌المللی است که برخلاف انتظار خیلی از افراد، کاربران ایرانی‌ نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. حالا پرفکت مانی را گوشه...
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
حساب های بین المللی
ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
پرفکت مانی (Perfect Money) یک حساب ارزی بین‌المللی است که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از تراکنش‌های مالی خارجی خود را انجام داده و یا درآمد فریلنسری خود را...