اخبار

پرداخت های خود را با موبایلتان انجام دهید.

پرداخت های خود را با موبایلتان انجام دهید.

پرداخت با استفاده از تکنولوژی NFC

به طور حتم تا کنون با شیوه ھای مختلف پرداخت ھای الکترونیکی سر و کار داشته اید. پرداخت با کارت ھای اعتباری و عضو شتاب، پرداخت ھای اینترنتی، کارت ھای مترو و اتوبوس که روزانه از آنھا استفاده می کنید جزء روش های پرداخت های الکترونیکی می باشند. حتی پرداخت ھایی که شما با موبایل خود به صورت ھای مختلف انجام می دھید نیز در این دسته بندی قرار می گیرد. اما مدتی است که تکنولوژی NFC (ارتباط میدان نزدیک) به این روش ھای پرداخت اضافه شده است.

در این مقاله به معرفی این تکنولوژی می پردازیم که به موبایل شما قابلیت تبدیل شدن به یک کیف پول الکترونیک را می دھد. اغلب گوشی ھای ھوشمند از این تراشه پشتیبانی می کنند و تعداد آنھا هر روزه در حال افزایش است. اما اگر گوشی شما جدید نیست هم اصلا نگران نباشید. این تراشه را می توان از بازار خریداری کرده و با چسباندن آن روی باطری گوشی، از این تکنولوژی برخوردار شوید. برای اینکه بتوان از این تکنولوژی جھت پرداخت پول به وسیله گوشی استفاده کرد، کاربر اطلاعات کارت بانکی خود را در گوشی ذخیره میکند. ھنگام خرید شما تنها گوشی را به دستگاه NFC خوان نزدیک می کنید. به همین راحتی تلفن همراه شما نقش کیف پول شما را ایفا خواهد کرد.

پرداخت های خود را با موبایلتان انجام دهید.

استفاده از تکنولوژی NFC در پرینتر و تلویزیون

البته تنها مورد استفاده از تکنولوژی NFC انجام پرداخت به صورت الکترونیکی نیست. شما به کمک ارتباط میدان نزدیک می توانید با گوشی خود به دستگاه های پرینتر مجهر شده به NFC نیز وصل شوید. تنها کافی است عکس یا متن مورد نظر را انتخاب کرده و سپس گوشی خود را در فاصله چند سانتی متری دستگاه مورد نظر بگیرید. دستگاه عکس یا متن مورد نظر را چاپ کرده و به شما تحویل می دهد.

یکی دیگر از جدیدترین خدماتی که NFC ارائه داده است، قابلیت اتصال به تلویزیون های مجهز به این تکنولوژی است. روش کار به این شکل است که شما گوشی خود را در فاصله نزدیک نسب جدید تلویزیون های مجهر به NFC نگه می دارید. سپس تصاویری که مد نظرتان می باشد از تلفن همراهتان به تلویزیون انتقال می یابد.

سیم ‌کارت NFC در ایران رونمایی شد!

سیم کارت NFC به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات مربوط به انواع کارت های بانکی را روی سیم کارت و به صورت امن ذخیره کنید. سپس پرداخت های آنلاین خود را از طریق شبکه شتاب و با استفاده از سیم کارت NFC انجام دهید.

در غرفه راه کارهای سازمانی ایرانسل در نمایشگاه 2016 تله کام، ایرانسل با شبیه سازی فروشگاهی به بازدیدکنندگان این امکان را داد تا خرید مجازی و پرداخت با موبایل را بر بستر جدیدترین فناوری پرداخت در دنیا یعنی NFC تجربه کنند.

شرکت به پرداخت ملت، سرویس پرداخت NFC را از طریق اپلیکیشن ممکن ساخته است. اپلیکیشن سکه (سامانه کیف ھمراه به پرداخت ملت) به شما این امکان را می دھد که به سادگی و با نزدیک کردن گوشی به دستگاه پوز و وارد کردن رمز 4 رقمی، پرداخت را انجام دھید. البته این مدل پرداخت فقط با پوزھای بانک ملت کار می کند اما می توان از کارت ھای بانکی دیگر که به اپلیکیشن اضافه شده اند ھم استفاده کرد. ھم اکنون بیش از 80 درصد پوزھای نصب شده از تکنولوژی NFC پشتیبانی می کنند.

پرداخت های خود را با موبایلتان انجام دهید.

چگونه گوشی ھای NFC دار را شارژ کنیم؟

به منظور شارژ کردن گوشی های مجهز به تکنولوژی NFC تنها کافی است به دستگاه ھای خودپرداز مراجعه نمایید. شما باید کارت بانکی را وارد نموده و سپس تعیین مبلغ مورد نظرتان را ثبت نمایید. حال گوشی خود را به دستگاه ATM نزدیک کرده و رسید تایید خود را دریافت کنید. به همین راحتی!

اگر موبایلتان گم شود چه اتفاقی برای NFC گوشی شما می افتد؟

اگر موبایل خود را گم کردید یا آن را جایی جا گذاشتید، اصلا نگران نباشید. از آنجایی که برای انتقال وجه از طریق NFC یا خرید با آن سقف معینی تعیین شده است، برای استفاده بیشتر از آن سقف باید از رمز عبور یا پسورد استفاده کنید. پس جای نگرانی نیست و شما فرصت دارید تا کیف پول موبایلی خود را غیر فعال کنید تا سوء استفاده از آن صورت نگیرد.

از آنجایی که مقدار فاصله بین موبایل و NFC باید بین 1 تا 5 سانتی متر باشد، اگر کسی بخواھد از دستگاه شما سوء استفاده کند باید به طور مشکوک و غیر عادی به شما نزدیک شود که این کار قطعا توجه شما را جلب خواھد کرد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...