ویزا کارت

ویزا کارت چیست؟ آشنایی با انواع و کاربردهای ویزا کارت در ایران

ویزا کارت چیست؟ آشنایی با انواع و کاربردهای ویزا کارت در ایران

ویزا کارت یکی از مهم‌ترین کارت‌های پرداخت بین‌المللی است که توسط بانک‌ها و موسسات مختلف صادر می‌شود. این کارت به تمامی کاربران امکان می‌دهد تا بدون کوچک‌ترین مشکلی هزینه کالاها و خدمات خریداری شده در فروشگاه‌های اینترنتی یا فیزیکی را پرداخت کنند. این کارت، اعتباری است که با داشتن اعتبار و موجودی کافی در حساب بانکی می‌توان از آن استفاده کرد. اما سوالی که ممکن است مطرح شود این است که کاربرد و مزایای ویزا کارت چیست و در ایران چگونه می‌توانیم ویزا کارت بگیریم؟ با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات شما در مورد این کارت اعتباری پاسخ دهیم.

ویزا کارت چیست؟

سال 1950 بود که شرکت ویزا کارت فعالیت خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های پرداخت آنلاین آغاز کرد. این شرکت بعد از گذشت چند سال، اولین کارت خود را با نام «BankAmericard» ارائه کرد تا افراد بتوانند به کمک آن خریدهای خود را در فروشگاه‌ها انجام دهند. درست است که ویزا کارت در ابتدا با نام بانک آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد، اما چند سال بعد و در سال 1958 به آمریکن اکسپرس (American Express) تغییر نام پیدا کرد. توسعه و پیشرفت این شرکت سال‌به‌سال بیشتر شد؛ به طوریکه در حال حاضر بیش از 190 کشور از آن پشتیبانی می‌کنند.

ویزا کارت توسط انجمن خدمات بین‌المللی ویزا (Visa International Service Association) در شهر سانفرانسیسکو کالیفرنیا صادر می‌شود. این کارت‌ها مانند تمام کارت‌های اعتباری دیگر بخش‌های مختلفی مانند شماره 16 رقمی، کد سه رقمی ccv2 و تاریخ انقضا دارند که شما برای استفاده از آن به تمامی این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

«به طورکلی، ویزا کارت یک کارت اعتباری است که به کمک آن می‌توانید پرداخت‌های بین‌المللی را انجام دهید و حتی در سفرهای خود از دستگاه ATM کشور مورد نظر، پول نقد برداشت کنید.»

معرفی ویزا کارت

آشنایی با انواع ویزا کارت

اکنون که با مفهوم ویزا کارت آشنا شدید، باید انواع مختلف آن را شناخته و بر اساس خصوصیات و ویژگی‌های هر یک، بهترین گزینه را خریداری کنید. به‌طورکلی ویزا کارت از لحاظ نحوه پرداخت و نحوه صدور به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

انواع Visa Card از نظر نوع پرداخت

ویزا کارت‌ها از نظر نوع پرداخت به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند و هرکدام به دلیل ویژگی‌های خاص، در مکان ویژه‌ای کاربرد دارند. موارد زیر مهم‌ترین انواع این کارت‌ها از لحاظ نوع پرداخت هستند:

1. کارت‌های نقدی ویزا کارت (Debit Cards)

این نوع از ویزا کارت‌ها با نام‌های مختلف از جمله دبیت کارت، چک کارت و کارت بانکی هم شناخته می‌شوند. ازآنجایی‌که کارت‌های نقدی به حساب اصلی متصل هستند، امکان برداشت، انتقال و پرداخت را برایتان فراهم می‌کنند. همچنین در هر کدام از درگاه‌های پرداخت اینترنتی که علامت VISA داشته باشند، می‌توانید از کارت خود استفاه کنید.

2. کارت‌های اعتباری ویزا کارت (Credit Cards)

کارت اعتباری کردیت کارت ویژگی‌هایی مشابه دبیت کارت دارد، با این تفاوت که شما با استفاده از این کارت می‌توانید پول بیشتری خرج کرده و بعد از 15 تا 45 روز بدهی خود به بانک را بپردازید.

3. کارت‌های پیش پرداخت ویزا (Prepaid Cards)

این نوع از کارت‌های اعتباری هم مانند دبیت کارت هستند، اما موجودی آن‌ها قبلاً مشخص شده است و به حساب بانکی متصل نیستند. کارت‌های پیش‌پرداخت به دو صورت قابل‌شارژ (Reloadable) و غیرقابل‌شارژ (Gift Card) ارائه می‌شوند اما معمولاً از کارت‌های غیرقابل‌شارژ برای هدیه استفاده می‌کنند.

انواع ویزا کارت

انواع Visa Card از نظر نوع صدور

با اینکه ویزا کارت‌ها ماهیت یکسانی دارند، اما آن‌ها را  به دو شکل مختلف صادر می‌‌کنند:

1.    ویزا کارت مجازی (Virtual Visa Card)

همان‌طور که از اسم این نوع کارت مشخص است، شما هیچ نوع کارتی در اختیار نخواهید داشت و تنها اطلاعاتی از جمله شماره 16 رقمی، ccv2 و تاریخ انقضا به شما داده می‌شود. این نوع از کارت‌ها تنها برای پرداخت‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2.    ویزا کارت فیزیکی

با خرید ویزا کارت فیزیکی یک کارت اعتباری به شما داده می‌شود که علاوه بر پرداخت‌های آنلاین، امکان خرید حضوری، استفاده از دستگاه خودپرداز و انجام سایر تراکنش‌های بانکی را فراهم می‌کند.

کارت فیزیکی

کاربردها و مزایای خرید ویزا کارت چیست؟

در ادامه معرفی ویزا کارت به کاربردها و مزیت‌های آن می‌رسیم. یکی از بهترین و مهم‌ترین مزایای ویزا کارت، مجهز بودن به تراشه EMV برای جلوگیری از سرقت اطلاعات است. در واقع استفاده از ویزا کارت تا حد بسیار زیادی امنیت حساب شما را بالا می‌برد. استفاده از این نوع کارت‌های اعتباری، مزایا و کاربردهای دیگری هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • خرید ارز دیجیتال
  • پرداخت گوگل ادوردز
  • پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت
  • انتقال پول به سایر حساب‌های بین‌المللی
  • اتصال ویزا کارت مجازی به حساب پی پال
  • خرید حضوری از دستگاه‌های کارتخوان (POS)
  • رزرو هتل کشورهای خارجی و خرید بلیط هواپیما
  • پرداخت هزینه ثبت‌نام در آزمون‌ تافل، آیلتس و یا GER
  • دسترسی به اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای اورجینال تمام پلتفرم‌ها
  • دریافت پول نقد (Cash) از دستگاه‌های ATM کشورهای خارجی
  • خرید از سایت‌های معتبر خارجی از جمله آمازون و دور زدن تحریم‌ها
  • خرید از درگاه‌های آنلاین، خودپردازها و کارتخوان‌ کشورهای مختلفی مانند آمریکا، فرانسه، تایلند، چین، استرالیا یا هند

نحوه دریافت visa card در ایران

حال که به طور کامل فهمیدید که ویزا کارت چیست، احتمالاً با این سوال مواجه می‌شوید که چگونه در داخل ایران ویزا کارت خریداری کنیم؟ فرقی نمی‌کند ویزا کارت Prepaid را خریداری می‌کنید یا سایر ویزاکارت‌های مختلف، به‌هرحال شما باید از طریق شرکت‌های واسطه معتبر مانند ایرانیکارت برای تهیه این نوع از کارت‌های اعتباری اقدام کنید.

همان‌طور که می‌دانید به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شرکت ویزا کارت در کشور ما نمایندگی ندارد، اما شرکت‌های واسطه با دریافت مدارک خاصی این امکان را برایتان فراهم می‌کنند تا به‌راحتی ویزا کارت تهیه کنید.

نحوه دریافت visa card در ایران

استفاده از ویزا در ایران

پس از تهیه‌ ویزا کارت در ایران، شما هم دارای یک حساب بین المللی می‌شوید و می‌توانید بدون واسطه، مبلغ مورد نظر خود را جا به جا کنید. علاوه بر این به راحتی در سایت‌های خارجی خرید کرده و قبل از سفر خودرو یا منزل خود را اجاره می‌کنید. البته نکته‌ای که در زمان استفاده از ویزا کارت‌‌ها در سایت‌‌های خارجی باید رعایت کنید این است که آی پی خود را به کشور دیگری غیر از ایران تغییر دهید.

نمونه‌ای از صفحات پرداختی که ممکن است در هنگام پرداخت‌های بین‌المللی با آن مواجه شوید در تصویر زیر آمده است:

در چنین صفحاتی باید Card Number یا شماره 16 رقمی کارت، Card Holder Name / Name on Card یا نام دارنده کارت، Expire Date / Valid Through Date یا تاریخ انقضای کارت، / CVV2 / Security Code / Card Verification Value / CID یا کد سه رقمی پشت کارت را وارد نمایید.

آیا صادرکنندگان ویزا کارت و مستر کارت در ایران قابل اعتماد هستند؟

درست است که با اعمال تحریم‌ها تا حدودی استفاده از خدمات ویزا کارت در ایران را با مشکل رو به رو شده است، ولی به این معنا نیست که استفاده از آن برای کاربران ایرانی غیر ممکن شده است. مجموعه ایرانیکارت توانسته است تا از طریق تفاهم نامه با دیگر کشورهای دنیا، روش‌هایی را ایجاد کند که ایرانیان بدون داشتن اقامت و فقط با یک پاسپورت، به یک حساب بین المللی دسترسی داشته و یک ویزا کارت برای خود داشته باشند. به این صورت حتی یک شهروند ایرانی نیز می‌تواند مانند شهروندان سایر کشورها از تمامی خدمات ویزا کارت استفاده کنند.

چگونه ویزا کارت بگیریم؟

اگر شما بخواهید نسبت به تهیه یک کارت معمولی هم اقدام کنید، شرایط دریافت آن را باید در نظر بگیرید. ساخت حساب ویزا کارت نیز شرایطی خاصی را دارد که در زمان دریافت آن باید به آن‌ها توجه کنید. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اظهارات بانکی
  2. عکس در سایز پاسپورت
  3. پر کردن فرم مربوط به ویزا کارت
  4. کپی کارت ملی، پاسپورت و سایر مدارک هویتی
  5. مدارک اقامتی از جمله قبض آب و برق، گواهینامه رانندگی
  6. و…

مراحل انتقال پول با استفاده از ویزا کارت

برای انتقال پول با استفاده از ویزا کارت، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ورود اطلاعات کارت پس از ورود به پنل بانک موردنظر
  • انتخاب گزینه add friend/family card to my list و وارد کردن کد 9 رقمی حساب، اطلاعات، نام دارنده کارت و…
  • انتخاب گزینه proceedپس از تایید شدن ارسال درخواست خود به ایمیل مورد نظر
  • ارسال پیام تایید و رضایت به شما در صورت تایید شدن درخواست از سمت مشترک موردنظر

یکی دیگر از روش‌های انتقال پول، استفاده از اکانت Paysera است؛ شما حتی با این اکانت می‌توانید حساب ویزا کارت خود را نیز شارژ کنید. برای این کار تنها نیاز است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ورود به اکانت Paysera
  • انتخاب گزینه Transfers > Between own accounts از منوی سمت چپ
  • انتخاب حساب برای انجام عمل انتقال و ورود اطلاعات حساب Paysera خود
  • ورود مبلغ شارژ کارت مورد نظر برای انتقال به حساب

شرایط انتقال وجه

انتقال پول با استفاده از ویزا کارت و به عبارت بهتر کارت به کارت کردن شرایط خاصی دارد که در جدول زیر به آن‌ها اشاره شده است:

شرایط انتقال
انجام نقل و انتقالات بین کارت‌های مستر و ویزا
انجام 95٪ از نقل و انتقالات در کمتر از 30 دقیقه؛ البته ممکن است بین 1 تا 5 روز کاری نیز طول بکشد.
کم شدن حدود 1٪ کارمزد برای انتقال کارت به کارت
امکان انتقال کارت به کارت ویزا به صورت شبانه روزی
متفاوت بودن میزان کارمزد بسته به نوع کارت مورد نظر؛ با مراجعه به بانک صادرکننده می‌توان میزان آن را مشخص کرد.

آشنایی با تفاوت ویزا کارت و مستر کارت

مستر کارت هم در کنار ویزا کارت به‌عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین کارت‌های اعتباری شناخته می‌شود و با اینکه کاربرد این کارت‌ها تقریباً مشابه است، اما در برخی از موارد با هم تفاوت دارند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم مهم‌ترین تفاوت ویزا کارت و مستر کارت هستند:

  • برنامه‌ها و تخفیف‌های ویزا کارت و مستر کارت با هم فرق دارند.
  • ویزا کارت توسط شرکت Visa Inc و مستر کارت توسط شرکت Mastercard ارائه می‌شود.
  • برخی از بانک‌ها از میان ویزا کارت و مستر کارت، ترجیح می‌دهند که یکی از آن‌ها را ارائه کنند.
  • ممکن است شرکت‌ها و موسسه‌های همکار ویزا کارت و مستر کارت با هم تفاوت داشته باشد.
  • ویزا کارت و مستر کارت دارای شبکه جهانی هستند، اما برخی از بانک‌ها ممکن است یکی از این کارت‌ها را نپذیرد.

سوالات متداول
Request for Quote

هزینه ویزا کارت به نوع کارت شما بستگی دارد؛ برای اطلاع دقیق از قیمت کارت‌های مختلف، می‌توانید به سایت ایرانیکارت مراجعه کنید.

بله؛ رزرو هتل یکی از مهم‌ترین کاربردهای این کارت‌هاست.

پر کردن فرم مربوط به ویزا کارت، عکس در سایز پاسپورت، کپی کارت ملی، پاسپورت، مدارک هویتی، قبض آب و برق، گواهینامه رانندگی، اظهارات بانکی و… از جمله مدارک مهمی هستند که باید برای دریافت کارت ارائه کنید.

بله؛ رزرو بلیط هواپیما یکی دیگر از کاربردهای مهم این نوع از کارت‌های اعتباری است.

بله؛ شما با این کارت‌ها می‌توانید عملیات انتقال وجه به حساب دیگران را هم انجام دهید.

بله؛ موجودی ویزا کارت می‌تواند به ارز‌های دیگر تبدیل شود.

ویزا کارت چیست؟ آشنایی با انواع و کاربردهای ویزا کارت در ایران
ویزا کارت یکی از مهم‌ترین کارت‌های پرداخت بین‌المللی است که توسط بانک‌ها و موسسات مختلف صادر می‌شود. این کارت به تمامی کاربران امکان می‌دهد تا بدون کوچک‌ترین مشکلی هزینه کالاها...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام
    آیا با ویزاکارت میشه پورسانتهای سایتهایی مثل یوتیوب یا پینترست رو دریافت و به ریال تبدیل کرد؟ برای اینکار ویزاکارت بهتره یا پی‌پال ؟
    ممنونم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، درامد یوتیوب علاوه بر حساب بانکی نیاز به ادسنس دارد و پیشنهاد می‌شود از خدمات مجموعه افراک استفاده کنید .
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام برای سفارش ویزاکارت یا مستر کارت مجازی ۱ دلاری هم نیاز به عکس و پاسپورت داریم؟ یا فقط با ساخت اکانت و پرداخت هزینه میشه این رو دریافت کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، دریافت کارت‌های مجازی با هزینه کمتر از ۲ میلیون تومان در حال حاضر نیاز به احراز هویت ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. با سلام و احترام
    یه سوال داشتم ممنون میشم اگه راهنمای کنید
    آیا میشه از طریق ویزا یا مستر کارت یه شخصی که تو ژاپن با واحد ین پول داره به ویزا یا مسترکارت یه شخصی که تو آمریکا با واحد دلار پول داره پول جا به جا کرد؟؟حالا چه آنلاین چه با ATM.
    پایدار باشید.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      این مورد بستگی به محدودیت‌های بانک صادر کننده و دریافت کننده دارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        ممنون بابت پاسخ گویی
        با paypal چطور آیا قابل انجام است؟؟
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • کاربر گرامی، از پی پال شخص ژاپنی میتوانید به پی پال شخص دیگری در امریکا انتقال وجه داشته باشید. ارز گیرنده هم قابل انتخاب است.

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. آیا برای شارژ کردن ویزاکارت و مستر کارت هم میشه از طریق ایرانی کارت اقدام کرد؟؟؟ در صورتی که بخواهیم موجودی کارت رو به ریال تبدیل کنیم باید چیکار کنیم؟؟ اگر جواب سوال اول مثبته، چند درصد برای شارژ حساب باید به ایرانی کارت بپردازیم؟؟ ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، برای بررسی امکان شارژ کارت شما یا نقد کردن موجودی حساب باید از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      ویزا شبکه مالی می‌باشد و نوع کارت برای پرداخت اینستاگرام حايز اهمین است که غالبا کارت متصل به حساب بانکی برای این درگاه استفاده می‌شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام و وقتتون بخیر.
    اگر من یه حساب تو بانک سوئیس داشته باشم و واحد پول هم مثلا فرانک باشه و اگر بخوام به ژاپن مسافرت کنم و بخوام از خودپرداز یا پوز استفاده کنم،واحد پول ها متفاوته!! ایا واحد پول ها خودکار عوض میشه؟؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      در بیشتر موارد وقتی که شما از یک خودپرداز یا پوز خارجی استفاده می‌کنید، واحد پول به صورت خودکار تبدیل می‌شود. به عبارتی، اگر شما یک حساب بانکی با واحد پول فرانک سوئیسی دارید و به ژاپن سفر می‌کنید، وقتی که از خودپرداز یا پوز ژاپنی استفاده می‌کنید، میزان مبلغ در حسابتان به واحد پول ژاپنی تبدیل می‌شود و از حساب شما کسر خواهد شد. معمولا برای تبدیل ارز کارمزد بالایی کسر می‌شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. نحوه استفاده از ویزا کارت پیش پرداخت ک از خارج از کشور برای ما ارسال شده ،در ایران چطوریه؟
    چطوری میشه نقدش کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      برای نقد کردن موجودی حساب خود، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. همانند کارت های ایرانی امکان انتقال پول به این کارت ها به صورت کارت به کارت وجود داره؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، دارای کد سوئیفت یک طرفه(قابلیت دریافت حواله) می‌باشند (ارسال ارز صرفا به صورت داخلی بانکی انجام می‌شود). نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید در صورتی که شماره حساب لیری خود را به فرستنده ارائه کنید و به ارز دیگری به جز لیر برای شما ارسال شود٬ به حساب شما لیر واریز شده و حدود ۴.۵ درصد کارمزد تبدیل ارز از آن کسر می‌گردد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. سلام
    آیا امکان دریافت کارت فیزیکی ویزا کارت فراهم هست؟
    من مطلب سایت شما در مورد مسترکارت رو خوندم و در اون توضیح داده بودید که با مراجعه به زراعت بانک ترکیه امکان دریافت مستر کارت فیزیکی به صورت قانونی فراهم هست.
    آیا برای ویزا کارت هم چنین چیزی فراهم هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، دبیت کارت‌ها ویزای الکترون هستند _ برای کارت‌های فیزیکی باید مراجعه به بانک داشته باشید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، برای خرید ویزا کارت می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کرده و درخواست خود را در پنل سایت ثبت نام نمایید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  9. بسیار کامل بود. به شخصه بعد از سال‌ها کارکردن با ویزا نمیدونستم سرویس الکترون چیه.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...