ویزا کارت

مقایسه ویزا کارت مجازی و فیزیکی

مقایسه ویزا کارت مجازی و فیزیکی

افرادی که با سایت های خارجی کار می کنند، یا به دنبال راهی برای خرید از سایت های خارجی هستند، معمولاً برای انتخاب بین خرید یکی از انواع کردیت کارت یا گیفت کارت های مجازی به مشکل بر می خورند. این مشکل ممکن است به دلیل عدم اطلاع کاربر از تفاوت های این کارت ها یا قابلیت های آنان باشد. در این مقاله سعی شده تا به صورت کامل به مقایسه ویزا کارت مجازی و فیزیکی پرداخته شود. همراه ما باشید.

ویزا کارت مجازی چیست؟

ویزا کارت مجازی به نوعی کارت اعتباری گفته می شود که ماهیت فیزیکی نداشته و تنها به صورت آنلاین قابل استفاده است. کارت های مجازی در انواع و موجودی های مختلفی موجود هستند. در واقع بسیاری از سایت های خارجی از گیفت کارت ها برای افزایش فروش خود استفاده می کنند. این کارت ها توسط بانک ها، موسسات مالی و حتی برخی کسب و کار های آنلاین صادر می شوند.

کردیت کارت ویزا یا مستر چیست؟

کردیت کارت به صورت کلی به کارت های اعتباری فیزیکی گفته می شود. کردیت کارت ها نیز انواع مختلفی دارند. به صورت کلی با داشتن ویزا کارت فیزیکی می توان به صورت آنلاین یا حضوری خرید کرد. ویزا کارت و مستر کارت فیزیکی از جانب بانک صادر می شود. اما در واقع ویزا کارت و مستر کارت دو شبکه مالی هستند و نه بانک یا نوعی کارت اعتباری.

بیشتر بخوانید: کارت هدیه ویزا چیست؟ (معرفی و راهنمای سفارش)

ویزا کارت مجازی

مقایسه شباهت های ویزا کارت مجازی و فیزیکی

کارت های اعتباری به دو شکل مجازی و فیزیکی وجود دارند. بسته به شبکه صادر کننده کارت ها می توانند کاربرد های مختلف داشته باشند. کارت های مجازی و فیزیکی هر دو قابلیت پرداخت به صورت آنلاین دارند. در ادامه به تفاوت های این دو نوع کارت پرداخته می شود.

تفاوت های گیفت کارت و کردیت کارت

یکی از مهم ترین تفاوت های ویزا کارت مجازی با ویزا کارت فیزیکی مسئله حساب بانکی است. ویزا یا مستر کارت فیزیکی متصل به حساب بانکی هستند. در حالی که کارت های مجازی بدون نیاز به حساب ارزی قابل تهیه هستند. تفاوت های دیگر این کارت ها را در ادامه بخوانید.

خرید ویزا کارت فیزیکی

مهم ترین نکته در رابطه با این کارت ها در ایران شرایط دریافت آن هاست. برای دریافت ویزا کارت فیزیکی در ایران باید به خارج از کشور سفر کنید. به دلیل تحریم ها امکان افتتاح حساب ارزی در ایران وجود ندارد. لازم به ذکر است که به صورت کلی به کارت های متصل به حساب بانکی کردیت کارت گفته می شود. اما کردیت کارت خود نوعی کارت فیزیکی است که قابلیت های خاصی دارد.

خرید گیفت کارت

برای خرید انواع گیفت کارت نیازی به باز کردن حساب بین الملی نیست. همان طور که گفته شد این کارت ها توسط بانک ها صادر نمیشوند.

برای مشاهده و خرید انواع گیفت کارت، از طریق دکمه زیر درخواست خود را ثبت کنید.

خرید گیفت کارت

ویزا کارت فیزیکی

پرداخت با ویزا کارت مجازی

پرداخت با ویزا کارت مجزای تنها به صورت آنلاین امکان پذیر است. با توجه به این که شبکه ویزا کارت پذیرنگی و اعتبار بالایی در سراسر جهان دارد، لذا اغلب سایت ها پرداخت با گیفت کارت ویزا را می پذیرند. اما کارت های مجازی ممکن است ویاز یا مستر نباشند. برای مثال با خرید گیفت آمازون تنها از سایت آمازون می توایند خرید کنید. به خاطر داشته باشید که امازون تنها سایتی نیست که برای افزایش فروش محصولات خود از گیفت کارت استفاده می کند.

پرداخت با ویزا کارت فیزیکی

با استفاده از کارت های فیزیکی می توانید از تمامی سایت های خارجی خرید کنید. به علاوه برخی سایت ها هستند که پرداخت های انجام شده با استفاده از ویزا کارت مجازی را نمی پذیرند. با داشتن ویزا کارت فیزیکی اطمینان خواهید داشت که با این مشکل مواجه نخواهید شد. به علاوه این کارت ها قابلیت رزرو هتل از سایت های خارجی یا وریفای کردن اکانت فریلنسر نیز دارند. همه این قابلیت ها جدای قابلیت پرداخت از طریق پوز و برداشت با استفاده از ATM است.

تجربیات خود را در رابطه با استفاده از ویزا کارت مجازی یا ویزا کارت فیزیکی با ما به اشتراک گذارید.

مقایسه ویزا کارت مجازی و فیزیکی
افرادی که با سایت های خارجی کار می کنند، یا به دنبال راهی برای خرید از سایت های خارجی هستند، معمولاً برای انتخاب بین خرید یکی از انواع کردیت کارت...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. آیا از خارج میشه به مسترکارت مجازی ما پول بریزه کسی؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، با مسترکارت مجازی نمی‌توان وجهی را ارسال کرده و یا دریافت نمود. شما می‌توانید از سایر کارت‌های اعتباری دریافت وجه خود را انجام دهید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام .
    اصلا درباره دریافت ارز در کارت های مجازی صحبت نکرید.

    میخواستم بدونم اگر من ویزا کارت مجازی تهیه کنم، می تونم در به فروشگاه اینترنتی سایتم متصل کنم و درآمد ارزی داشته باشم ؟ یا نه حتما باید فیزیکی باشه.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، درحال حاضر کارت‌های مجازی مجموعه از شبکه ویزا صادر می‌شوند و لول آن‌ها پری پید است و فقط قابلیت پرداخت در سایت‌های امریکایی را دارند.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام کارتهای مجازی برای همیشه نیست یعنی یکبار مصرف هستن ؟قابل شارژ مجدد نیستن/برای انقال پول ودریافت مناسبند؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر، کارت مجازی که به آن ها virtual card نیز گفته می شود به نوعی کارت اعتباری گفته می شود که به صورت صرفاً شامل اطلاعات یک کارت اعتباری هستند و ماهیت فیزیکی ندارند. کارت های مجازی شامل گیفت کارت ها و کارت های prepaid هستند. بر خلاف گیفت کارت ها، کارت های prepaid گاهی قابلیت شارژ شدن دارند که این مورد تنها توسط موسسه صادر کننده انجام پذیر است. موردی که در رابطه با کارت های prepaid وجود دارد، همین مورد است. در صورت افزایش کارمزد توسط موسسه صادر کننده، کاربر امکان انتقال به موسسه دیگری نخواهد داشت. برای خرید مناسب هستند

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...