امنیت ارز دیجیتال

آموزش کیف پول کوینومی coinomi + نحوه نصب و راه اندازی

آموزش کیف پول کوینومی coinomi + نحوه نصب و راه اندازی

اگر به دنبال یک کیف پول ارز دیجیتال موبایل هستید که بسیار سریع و آسان باشد و از طیف گسترده‌ای از کوین‌ها پشتیبانی کند، کیف پول کوینومی گزینه مناسبی است. با کوینومی، می‌توانید پس از خرید ارزهای دیجیتال فقط با چند کلیک، آن‌ها را در تلفن همراه خود ذخیره کنید. در این مقاله با ما همراه باشید و تا با آموزش ساخت، راه اندازی و نحوه کار کیف پول کوینومی آشنا شده و با مزیت‌های و معایب آن نیز آشنا شوید.

کیف پول کوینومی چیست؟

کوینومی در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و جزو قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در بازار است. کوینومی این کیف پول را اولین بار در نسخه اندروید منتشر کرد اما بعدها نسخه IOS و در نهایت نسخه‌ی دسکتاپ آن را نیز در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد. کیف پول کوینومی طیف وسیعی از ارز‌های دیجیتال و همینطور بیش از ۱۲۵ بلاکچین را پوشش می‌دهد.

ویژگی‌های محرمانه حفظ حریم خصوصی و رابط کاربری آسان کیف پول کوینومی را به یک انتخاب محبوب برای کاربران تبدیل کرده است. Coinomi با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و معاملات داخلی برای تجارت سریع و آسان، یک بستر ذخیره‌سازی امن را برای کاربران خود فراهم می‌کند. همچنین این کیف پول از فناوری رمزگذاری قوی با یک طراحی کاربرپسند استفاده می‌کند که نصب و کار با آن را راحت‌تر کرده است.

کوینومی به ۲۵ زبان از جمله آلمانی و پرتغالی در دسترس است. تیم کوینومی اظهار داشته که برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر  برنامه و خدمات خود را به زبان‌های بیشتری ترجمه خواهد کرد. به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های چند زنجیره‌ای، به کاربران امکان ارسال، دریافت و مبادله انواع ارزهای دیجیتال را بدون هزینه اضافی (کارمزد صفر) می‌دهد.

کوینومی از SegWit پشتیبانی می‌کند. به این معنا که شما می‌توانید بیت کوین یا لایت کوین را با تایید سریع‌تر و همینطور کارمزد کمتر ارسال کنید. این ویژگی برای چندین آلت کوین دیگر نیز فراهم است.

مشخصات کیف پول کوینومی

مشخصات کیف پول Coinomi عبارتند از:

ویژگی توضیح
امنیت کلیدهای خصوصی همیشه در دستگاه باقی می‌مانند، رمزنگاری قوی
حریم خصوصی بدون KYC، عدم پیگیری تراکنش‌ها، حفظ ناشناسی کاربر
چند زنجیره‌ای پشتیبانی از بیش از 125 بلاکچین و هزاران توکن
پشتیبانی مشتریان پشتیبانی زنده 24/7/365
هزینه‌ها بدون هزینه ارسال و دریافت، هزینه‌های تراکنش پویا
چند سکویی پشتیبانی از iOS، Android و دسکتاپ
یک‌بار پشتیبان‌گیری استفاده از منطق BIP44
مبادلات داخلی تبادل ارزهای دیجیتال داخل برنامه
خرید با کارت امکان خرید ارز دیجیتال با کارت از طریق Simplex
پشتیبانی از چندین بذر مدیریت چندین کیف پول با تنظیمات امنیتی مختلف
تکنولوژی پشتیبانی کامل از توکن‌های ERC721، پشتیبانی از دیفای، مرورگر DApp و Web3

مزایا و معایب کیف پول کوینومی

مهم ترین مزایا و معایب کوینومی عبارتند از:

مزایا:

  • سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیت.
  • فرایند سریع و آسان معامله ارز دیجیتال از طریق ادغام داخلی با صرافی ShapeShift
  • کلیدهای خصوصی مرتبط با همه کیف پول‌های Coinomi فقط در دستگاه شخصی شما ذخیره می‌شوند.
  • حتی اگر تلفن شما به سرقت برود، هیچ کس قادر نخواهد بود بدون رمز ورود به حساب‌های شما دسترسی پیدا کند.
  • کیف پول را می‌توان با استفاده از کلید خصوصی خود به طور کامل ترمیم و یا به یک دستگاه جدید منتقل کرد.
  • پرداخت‌های زنجیره‌ای پشتیبانی می‌شوند و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون هیچ گونه مرحله اضافی، آلت کوین‌ها را مستقیماً به آدرس‌های بیت کوین ارسال کنید.

معایب:

  • از طریق برنامه کوینومی نمی‌توانید به طور مستقیم با فیات ارز دیجیتال خریداری کنید.
  • برخی از کد‌های کوینومی به صورت اپن سورس در دسترس عموم است اما بخش‌هایی از آن به صورت خصوصی نگهداری می‌شوند.

کیف پول کوینومی از کدام ارز‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

Coinomi به عنوان یک بستر چند ارزی طراحی شده است. علاوه بر پشتیبانی از بیت کوین، Coinomi با طیف گسترده‌ای از آلت کوین‌ها نیز سازگار است. همچنین پشتیبانی از کوین‌های جدید به طور مرتب اضافه می‌شود. در حال حاضر برخی از مهم‌ترین ارزهایی که کوینومی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، عبارتند از:

  • Bitcoin
  • Ethereum
  • Ripple
  • Litecoin
  • Bitcoin Cash
  • Monero
  • Dash
  • Zcash

امنیت کیف پول کوینومی coinomi

یکی از دلایلی که کوینومی به این شهرت و معروفیت رسیده، این است که در حیطه امنیت پیشتاز است. امنیت یکی از فاکتور‌های مهم برای کاربران و علاقه مندان به ارز دیجیتال است.

  • Coinomi یک کیف پول HD است. HD مخفف کلمه «Hierarchical Deterministic» است به این معنی که از یک نوع الگوریتم خاص برای ایجاد یک کلید خصوصی برای حساب شما استفاده می‌کند. کلید خصوصی به صورت یک سری کلمات به ظاهر تصادفی نمایش داده می‌شود و مانند رمز اصلی عمل می‌کند تا یک مرحله امنیتی اضافی برای حساب شما فراهم شود. شما باید کلید خصوصی خود را یادداشت کنید و آن را در مکانی امن به صورت آفلاین ذخیره کنید. کلید خصوصی به شما این امکان را می‌دهد که اگر اشتباهی رخ دهد، از جمله خراب شدن یا سرقت تلفن شما، به حساب خود دسترسی داشته باشید.
  • حتی اگر شخصی تلفن شما را سرقت کند، مادامی که حساب Coinomi شما از رمز عبور محافظت شده باشد و کلید اصلی خود را داشته باشید، دزد نمی‌تواند به بودجه شما دسترسی پیدا کند و شما می‌توانید با استفاده ازکلید خصوصی، حساب خود را به دستگاه جدید بازگردانید.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های کیف پول HD، از جمله Coinomi این است که آن‌ها یک آدرس کیف پول جدید برای هر تراکنش تولید می‌کنند. این امر باعث می‌شود با لینک دادن یک سری معاملات به یک آدرس واحد، سطح بیشتری از حریم خصوصی ایجاد شود.
  • جالب است بدانید کوینومی هیچکدام از اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری نمی‌کند و حتی آی پی‌های کاربران را مخفی می‌کنند تا از دزدی اطلاعات جلوگیری شود.

BIP39 در کیف پول کوینومی چیست؟

به طور مختصر BIP39 یک کلمه کلیدی دوم است. شما می‌توانید یک کلمه با ۲۴ حرف داشته باشید که به صورت اتوماتیک برای شما ساخته می‌شود. همینطور می‌توانید به عنوان پسوورد دوم با هر لغتی که می‌خواهید یک عبارت امنیتی دوم بسازید. در این حالت هر وقت بخواهید اطلاعات کیف پولتان را بر روی دستگاه دیگری بازیابی کنید، باید پسوورد BIP39 را وارد کنید.

ماجرای هک 60 هزار دلاری از کوینمی ولت

بسیاری از ولت‌های ارز دیجیتال تا به حال مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند و طی آن دارایی بسیاری از کاربران نیز به خطر افتاده است. اما ماجرای هک کوینومی کمی با هک‌های معمول متفاوت است. همانطور که گفتیم، کوینومی خود را رابط امن میان کاربران و بلاکچین معرفی می‌کند و همچنان در وب‌سایت خود ادعا می‌کند که هیچگاه مورد هک یا حمله اینترنتی قرار نگرفته است. پس داستان چیست؟

در سال ۲۰۱۹، دارایی یک کاربر کیف پول کوینومی که بیش از ۶۰ هزار دلار ارز دیجیتال در آن نگهداری می‌کرد، از این ولت به سرقت رفت. در واقع، این کاربر به دلیل ارسال برخی از داده‌های کیف پول به Google API، هدف یک حمله هکری قرار گرفت و ارزهای دیجیتالش سرقت شدند! به نظر می‌رسد که این حمله به دلیل ضعف امنیتی در کیف پول کوینومی رخ داده بود.

این کاربر استدلال می‌کند که غلط‌گیر املای داخلی کوینومی به‌طور خودکار عبارت اولیه او را بررسی می‌کند و آن را به عنوان متن ساده به یک وب‌سایت متعلق به Google ارسال می‌کند. این بدان معنی بود که رمزعبور وی می‌توانست رهگیری و منجر به از دست رفتن سرمایه شود. با وجود این که در ولت کوینومی چنین مشکل امنیتی وجود داشت اما کوینومی و بسیاری دیگر ادعای این کاربر را رد کردند و آن را شیوه‌ای از کلاهبرداری دانستند.

صحت ادعای این کاربر هنوز مشخص نشده اما در هر صورت پس از ماجرای هک 60 هزار دلاری از کیف پول کوینومی، این کیف پول اقداماتی برای افزایش امنیت خود انجام داده است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین

آموزش ساخت کیف پول کوینومی coinomi

در این بخش آموزش ساخت کیف پول کوینومی را بررسی می‌کنیم. همانطور که گفته شد کوینومی تقریبا تمام پلتفرم‌های اندروید، IOS، ویندوز، مک و همینطور لینوکس را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید نرم‌افزار مورد نظرتان را از طریق لینک‌های موجود در بخش بعد دانلود کنید.

دانلود کیف پول کوینومی والت

دانلود کیف پول کوینومی برای همه پلتفرم‌ها از طریق وبسایت رسمی آن به آدرس www. coinomi. com امکان‌پذیر است. با این حال به منظور راحتی شما عزیزان؛ لینک همه پلتفرم‌ها قرار داده شده است.

دانلود کیف پول کوینومی برای اندروید

دانلود کیف پول کوینومی برای IOS

دانلود کیف پول کوینومی برای دسکتاپ

طریقه نصب کیف پول کوینومی coinomi

نصب کیف پول کوینومی مرحله خاصی ندارد. چرا که پس از دانلود برنامه، به صورت مستقیم در دستگاه شما نصب خواهد شد. در بخش بعدی نحوه راه اندازی کیف پول کوینومی توضیح داده شده است.

نصب کیف پول کوینومی coinomi

مراحل راه اندازی کیف پول کوینومی

بعد از این که نرم‌افزار کوینومی را نصب کردید به راحتی می‌توانید کیف پول خودتان را ایجاد کنید. در ادامه قدم به قدم آموزش راه اندازی و ساخت کیف پول کوینومی برای موبایل را برایتان توضیح می‌دهیم.

  • ابتدا روی گزینه ساخت کیف پول (create new wallet) کلیک کنید.

مراحل راه اندازی کیف پول کوینومی- ایجاد کیف پول جدید

  • در مرحله بعدی ارز دیجیتال مورد نظرتان را که می‌خواهید به کیف پول منتقل کنید را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید بعدا هم می‌توانید ارزهای دیجیتال را اضافه کنید. در این قسمت ما بیت کوین را انتخاب کردیم.

مراحل راه اندازی کیف پول کوینومی - اضافه کردن ارز دیجیتال

  • سپس بر روی گزینه «+» کلیک کنید. حالا کیف پول شما در کوینومی نمایش داده می‌شود.

مراحل راه اندازی کیف پول کوینومی - افزودن توکن

  • شما باید این کیف پول را سیو کنید. بنابراین گزینه «Wallet not backed up. Tap to start» برای شما نمایش داده می‌شود. روی آن کلیک کنید. سپس یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود که عبارت کلیدی کیف پول شما را نشام می‌دهد. آن را با دقت و ترتیب داده شده یادداشت کنید. عبارات بازیابی شما همانند رمز گاوصندوق شماست. بنابراین چند نسخه از آن رونوشت کرده و در مکان‌های مختلف نگهداری کنید.

مراحل راه اندازی کیف پول کوینومی - مشاهده کلمات بازیابی

  • در این مرحله عبارت کلیدی برای شما نمایش داده می‌شود. در کوینومی به جای استفاده از کدهای طولانی و بدون مفهوم از یک عبارت استفاده می‌شود این عبارت از چندین کلمه به صورت رندوم استفاده می‌شود و به عنوان کلمه کلیدی شما تلقی می‌شود. نوجه داشته باشید اگر این عبارت کلیدی گم و یا فراموش شود دیگر دسترسی به کیف پولتان نخواهید داشت و دارایی شما از بین می‌رود. پس حتما این عبارت را در محل مناسبی سیو و ذخیره کنید.
  • بعد از این که عبارت کلیدی خودتان را ذخیره کردید گزینه‌ای در زیر عبارت وجود دارد به این معنا که «عبارت را ذخیره کرده ام» این گزینه را فعال و بر روی گزینه «next» کلیک کنید.
    در این مرحله از شما خواسته می‌شود که که عبارت کلیدی را وارد کنید. این برای آن است که از صحت ذخیره عبارت اطمینان حاصل کند.

مراحل راه اندازی کیف پول کوینومی - انتخاب پسورد

  • بعد از ذخیره کردن عبارت کلیدی وقت آن است که برای کیف پول خود رمز عبور تعیین کنید. استفاده از  رمز عبور امنیت کیف پول شما را بالاتر می‌برد.
  • گزینه‌های موجود در این صفحه، یکی امنیت پایین (least secure) و دیگری امنیت بالا (more secure) است. با کشیدن این آیکون به چپ و راست می‌توانید هرجور که مایل هستید امنیت کیف پولتان را انتخاب کنید. در ادامه به توضیح مختصری از این دو گزینه می‌پردازیم.

نحوه دریافت ارز دیجیتال در کیف پول کوینومی

اکنون که می‌دانید چطور می‌توان یک کیف پول کوینومی ساخت، باید با نحوه دریافت ارزهای دیجیتال نیز آشنا شوید. برای اینکه بتوانید ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود دریافت کنید، باید آدرس ارز مورد نظر را داشته باشید. برای پیدا کردن آدرس طبق راهنمای زیر عمل کنید.

  • صفحه ابتدایی که برای شما ظاهر می‌شود مانند تصویر زیر است با این تفاوت که اگر تازه کیف پول را ساخته باشید موجودی آن صفر است.

نحوه دریافت ارز دیجیتال در کیف پول کوینومی

  • بر روی ارز دیجیتالی که آدرس آن را می‌خواهید، کلیک کنید.
  • صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود. سه گزینه دریافت (receive)، بالانس (balance) و ارسال (send) در بالای صفحه مشاهده می‌کنید.
  • تب «receive» را باز کنید یک QR کد همراه با یک کد حروف مانند تصویر زیر برای شما نشان داده می‌شود.

نحوه دریافت ارز دیجیتال در کیف پول کوینومی - انتخاب ارز

  • این آدرس کیف پول شما در بلاکچین ارز دیجیتالی است که انتخاب کرده‌اید و به شما نمایش داده می‌شود. در ابتدا روی گزینه default هستید ولی برای بعضی انتقالات که برای والت‌هایی امکان‌پذیر است که با اعداد ۱ یا ۳ شروع شود. پس اگر شما بر روی گزینه‌های «Compatibility» و یا «Legacy» کلیک کنید، آدرس کیف پول عوض شده و ابتدای این آدرس با ۱ یا ۳ شروع می‌شود و در نطر داشته باشید که این گزینه فقط برای کیف پول بیت کوین است.

نحوه ارسال ارز دیجیتال در کیف پول کوینومی

  • در قسمت home page جایی که ارزهای دیجیتال شما نمایش داده می‌شود روی ارز دیجیتالی که می‌خواهید ارسال کنید، کلیک کنید.
  • در قسمت بالایی که به رنگ آبی است گزینه send را کلیک کنید در تصویر زیر ارسال بیت کوین را برای شما آورده‌ایم.

نحوه ارسال ارز دیجیتال در کیف پول کوینومی

  • در قسمت «To» باید آدرس کسی که میخ واهید ارز دیجیتال برای او بفرستید را وارد کنید. همچنین شما می‌توانید با اسکن کردن QR کد کیف پولی را که می‌خواهید به آن ارسال کنید، انتخاب کنید که راه آسان‌تری است.
    در قسمت «Amount» باید مقدار از ارز دیجیتالی را که می‌خواهید ارسال کنید، وارد کنید. در ادامه روی گزینه Send کلیک کنید. به این ترتیب ارز مورد نظر شما ارسال می‌شود.

آموزش بازیابی کیف پول کوینومی

اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که چطور می‌توانیم کیف پول کوینومی خودمان را بازیابی کنیم؟ اگر شما مجبور به فرمت کردن موبایل، کامپیوتر، تبلت و یا نوت بوک خودتان شدید یا موبایل و رایانه شما به سرقت رفت و یا هر اتفاق دیگری که باعث از دست رفتن کیف پولتان شود؛ با استفاده از کلمات بازیابی کیف پول، می‌توانید کیف پول و وجوه خود را بازیابی کنید.

بازیابی به وسیله عبارت بازیابی

با استفاده از کلمات بازیابی کیف پول، به سادگی می‌توانید بازیابی کیف پول کوینومی را انجام دهید. مراحل بازگردانی کیف پول کوینومی به شرح زیر است:

  • کوینومی را در دستگاه جدیدی نصب کنید.
  • روی صفحه home page بر روی گزینه بازگردانی کیف پول restore a wallet کلیک کنید.

آموزش بازیابی کیف پول کوینومی

  • کلید خصوصی را وارد کنید. به این ترتیب کیف پول شما بازیابی می‌شود.

نکته: اگر شما کیف پول خودتان را با BIP39 ساخته‌اید پس گزینه advanced options را انتخاب کنید و کد BIP39 خودتان را وارد کنید. سپس چند دقیقه‌ای باید منتظر بمانید تا با بلاکچین هماهنگ شود. به همین سادگی بازگردانی کامل شده و کیف پولتان قابل دسترسی است.

حفظ عبارت بازیابی خود در محلی امن و محفوظ و عدم به اشتراک گذاری آن با دیگران بسیار مهم است. همچنین، اطمینان حاصل کنید که چندین نسخه از عبارت بازیابی خود را در اختیار دارید تا در صورت از دست دادن یا خراب شدن یکی از نسخه‌ها، بتوانید از نسخه دیگری استفاده کنید.

دریافت TXID در کوینومی والت

TXID یا همان شماره تراکنش انتقال ارزهای دیجیتال، عددی منحصربه‌فرد است که به شما کمک می‌کند تراکنشی را در بلاکچین ردیابی کنید. در واقع، به هر تراکنش که در بلاکچین اجرا می‌شود یک TXID به صورت تصادفی ساخته می‌شود. این کد معمولا در لیست تراکنش‌ها در اپلیکیشن یا وب سایتی که تراکنش را برای شما انجام داده، قابل روئت است. برای دریافت TXID در کیف پول کوینومی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

دریافت TXID در کوینومی والت

  • ورود به بخش تراکنش‌ها

در صفحه اصلی کیف پول کوینومی، بر روی آیکون تراکنش‌ها کلیک کنید. در این بخش، تمامی تراکنش‌هایی که با این کیف پول انجام شده‌اند، لیست شده‌اند.

  • جستجوی TXID

برای جستجوی TXID، می‌توانید از قسمت جستجوی کیف پول کوینومی استفاده کنید. در این قسمت، کافیست شناسه تراکنش را وارد کنید تا جستجوی آن انجام شود.

  • استفاده از بلاک‌چین

برای پیگیری وضعیت تراکنش و دریافت TXID، می‌توانید از سایت‌های بلاک‌چین مختلف مانند blockchain.com و blockchair.com استفاده کنید. در این سایت‌ها، با وارد کردن آدرس کیف پول و شناسه تراکنش، می‌توانید وضعیت تراکنش و TXID آن را بررسی کنید.

اتصال کوینمی والت به DApps

کیف پول کوینومی از پروتکل Wallet Connect پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با استفاده از این پروتکل، به DApps مختلف متصل شوید. برای بهره‌گیری از این ویژگی، می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

اتصال کوینمی والت به DApps

  • ورود به بخش DApp Browser

در صفحه اصلی کیف پول کوینومی، بر روی آیکون DApp Browser کلیک کنید.

  • اتصال به DApp

پس از ورود به بخش DApp Browser، می‌توانید با استفاده از QR کد یا لینک مربوط به DApp مورد نظر، به آن متصل شوید.

  • انتخاب کیف پول

پس از اتصال به DApp، ممکن است بخواهید از یک کیف پول خاص استفاده کنید. در این صورت، می‌توانید کیف پول مورد نظر را انتخاب کنید.

  • انجام تراکنش

پس از انتخاب کیف پول، می‌توانید تراکنش مورد نظر را انجام دهید.

مقایسه کوینمی و تراست ولت

در هنگام انتخاب ولت ارز دیجیتال امکان ندارد سرمایه‌گذاران میان کیف پول انتخابی خود و تراست ولت شک نکنند. همانطور که می‌دانید trust wallet جزو محبوب‌ترین ولت‌های ارز دیجیتال در ایران است که محدودتی برای استفاده ایرانیان ندارد. اما کدام بهتر است؟ در ادامه به مقایسه این دو ولت می‌پردازیم.

  • امنیت: تراست ولت از نظر امنیتی بسیار قوی است و از تکنولوژی رمزنگاری پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. همچنین، تراست ولت دارای یک سیستم پشتیبانی از کلید خصوصی است که از دسترسی هکرها جلوگیری می‌کند. اما کوینومی یکبار در سال ۲۰۱۹ مورد حمله قرار گرفت و دارایی یکی از کاربران به سرقت رفت. هرچند که صحت این هک هنوز معلوم نیست اما کوینومی از آن زمان سوراخ‌های امنیتی خود را رفع کرده است.
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال: کوینومی از بیش از 500 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند در حالی که تعداد ارزهای تراست ولت از 1600 ارز دیجیتال نیز عبور می‌کند.
  • صرافی داخلی و DApp: هر دو کیف پول امکان تبادل ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند و همچنین از یک DApp Browser پشتیبانی می‌کنند.
  • استیکینگ: هم کیف پول تراست و هم ولت کوینومی امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند.
  • نسخه های قابل نصب: کوینومی برای سیستم عامل‌های مختلفی از جمله ویندوز، مک، لینوکس و اندروید قابل نصب است. تراست ولت نیز برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS قابل نصب است. بنابراین کوینومی را هم می‌توانید روی موبایل و هم دسکتاپ داشته باشید اما تراست ولت تنها بر روی موبایل موجود است.
  • پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته: کوینمی پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته ندارد در حالی که کاربران تراست از این قابلیت بهره‌مند هستند.
  • تعداد کاربران: تراست ولت حدود 5 میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد و کوینومی حدود 1 میلیون کاربر.

در کل، هر دو کیف پول کوینومی و تراست ولت دارای مزایا و معایب خود هستند و انتخاب بین این دو بستگی به نیازهای شخصی کاربر دارد.

مقایسه کوینومی با تراست ولت و متامسک

مقایسه کوینومی و متاماسک

متاماسک از دیگر ولت‌های ارز دیجیتال معروف است که سطح امنیتی خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. این ولت نیز تا حد زیادی مشابه یکدیگرند و سرمایه‌گذاران را برای انتخاب بر سر دو راهی می‌گذارند. به همین دلیل در ادامه به مقایسه این دو ولت نیز می‌پردازیم.

  • امنیت: هر دو کیف پول از نظر امنیتی بسیار قوی هستند و از تکنولوژی رمزنگاری پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند.
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال: کوینومی از بیش از 1000 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و متاماسک تنها معاملات بیش از 50 ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد.
  • نسخه‌های قابل نصب: کوینومی برای سیستم عامل‌های مختلفی از جمله ویندوز، مک، لینوکس و اندروید قابل نصب است. در مقابل متاماسک تنها به صورت افزونه برای کامپیوتر و برای سیستم عامل‌های اندروید و ios قابل نصب است.
  • پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته: ولت کوینومی پشتیبانی آنلاین ندارد اما کاربران متامسک می‌توانند از پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته استفاده کنند.
  • قابلیت‌های اضافی: کاربران کوینومی و متاماسک می‌توانند از امکانات اضافه‌ای مانند استیکینگ، سواپ، معاملات دیفای و مرورگر Dapps استفاده کنند.

در کل، هر دو کیف پول کوینومی و متاماسک دارای مزایا و معایب خود هستند و انتخاب بین آن‌ها بستگی به نیازهای شخصی کاربر دارد.

کوینومی یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

کوینومی یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار است. همانطور که در آموزش کیف پول کوینومی خواندید؛ این کیف پول دارای مزایا و معایبی است. ما هم در این مقاله به بررسی کامل و آموزش کیف پول کوینومی چیست پرداختیم تا شما بتوانید با اطلاعات کامل انتخاب کنید. نکته‌ای که یکی از کاربران این کیف پول به آن اشاره کرده پشتیبانی خوب این کیف پول است و به گفته‌ی این کاربر، هیچ تمایزی بین کاربر جدید و کاربر قدیمی در کوینومی وجود ندارد و همه از ویژگی‌ها و امتیازات برابری برخوردارند.

فراموش نکنید که همیشه کلید امنیتی و عبارت کلیدی خودتان را محفوظ و ایمن داشته باشید تا تجربه‌ی خوبی از این کیف پول بسازید. اگر شما هم این کیف پول را انتخاب کرده‌اید و یا از این کیف پول استفاده می‌کنید حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول
Request for Quote

کوینومی از بیش از ۱۲۰ شبکه بلاک چین به همراه هزاران توکن از جمله رمزارزهای برتری مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و… پشتیبانی می‌کند.

کوینومی از شبکه ERC20 و ERC721 پشتیبانی می‌کند.

کارمزد تراکنش در کیف پول کوینومی ۰ است. با این حال برای انتقال ارز همه افراد باید کارمزد شبکه را بپردازند. این موضوع در همه کیف پول‌ها صادق است.

دفتر مرکزی این شرکت در رود تاون، جزایر ویرجین قرار دارد.

بله، این کیف پول از لحاظ امنیت بسیار مشهور است و از عناصر امنیتی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند.

شما می‌توانید هم از طریق وبسایت رسمی آن و هم از طریق لینک‌هایی که در این مقاله قرار دادیم برای دانلود کوینومی استفاده کنید.

بله، کیف پول کوینومی از ۲۵ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و علاوه بر زبان انگلیسی، می‌توانید زبان فارسی را روی این کیف پول فعال کنید.

اگر ارز به کیف پول شما ارسال شده باشد ولی در دارایی تغییری ایجاد نشده باشد، می‌توانید ابتدا مطمئن شوید که تراکنش به درستی انجام شده است و آدرس کیف پول شما درست وارد شده است. در صورتی که تراکنش به درستی انجام شده باشد ولی در دارایی شما تغییری ایجاد نشده باشد، ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند باگ در کیف پول یا مشکلات در بلاک چین باشد. در این صورت، می‌توانید به پشتیبانی کیف پول خود مراجعه کنید و مشکل را گزارش دهید.

خیر، کیف پول کوینومی برای ایرانیان تحریم نیست و همه کاربران ارز دیجیتال می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند.

آموزش کیف پول کوینومی coinomi + نحوه نصب و راه اندازی
اگر به دنبال یک کیف پول ارز دیجیتال موبایل هستید که بسیار سریع و آسان باشد و از طیف گسترده‌ای از کوین‌ها پشتیبانی کند، کیف پول کوینومی گزینه مناسبی است....
4 از 4 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. درود و وقت خوش.
    ممنون از زحمات و خدمات شما. من حدود یک الی دو سال هست که از کوینومی استفاده میکنم و مشکل خاصی ندارم و نداشتم. فقط یک سوال ذهنم رو درگیر کرده که ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. من میدونم که بخشی از امنیت کیف پول، به خودمون (مثل ذخیره آفلاین کلمات بازیابی) و بخشی دیگرش به دستگاه بستگی داره (مثل نصب نکردن بد افزار، متصل نشدن به وای فای عمومی و…) و بخشی هم به امینت کیف پول مورد استفاده بستگی داره. حالا سوالم اینه باجه به اینکه تو کوینومی “کلید‌های خصوصی و پسورد‌ها نزد کاربران ذخیره می‌شود که این کار هک کردن و دزدی از کیف پول‌ها را غیر ممکن شود”، میشه گفت که امنیتی برابر با کیف پول های سخت افزاری داره؟ چون کلید رو در خودش ذخیره نمیکنه و در اختیار کاربر است.
    ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      با اینکه کلید خصوصی کوینومی هرگز به اینترنت متصل نمی شود و در خود دستگاه ذخیره می شود؛ با این حال بازهم کیف پول های سخت افزاری به دلیل استفاده از استانداردهای امنیتی فوق پیشرفته از کیف پول های نرم افزاری، امنیت بیشتری دارند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام خوبید؟
    ایرانیکارت تو اپلیکیشن امکان شارژ کوینومی رو داره؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربرگرامی ضمن تشکر از توجه شما به اطلاع می‌رسند، می‌توانید خرید ارز خود را انجام دهید و آدرس ارز موردنظر را در درخواست خود بارگذاری کنید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام
    ضمن عرض تشکر بابت خدمات شما ، سوالی داشتم.

    من دوتا گوشی موبایل دارم که توی هر کدومشون یک کیف پول کوینومی مجزا نصب شده و استفاده میشه.
    اما مجبورم یکی از گوشیهامو بفروشم.
    آیا میشه کیف پول اونو به این گوشی دیگه انتقال بدم؟
    یعنی همزمان از دو کیف کوینومی در یک گوشی استفاده کنم؟
    ممنون میشم کمک کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      به استحضار می رساند شما میتوانید بر روی سیستم خود کیف پول را نصب کنید و با استفاده از کلمات ریکاوری خود موجودی یکی از کیف پول ها را بر روی کیف پول جدید باز یابی کنید و کیف پول مورد نظر را از گوشی خود حذف نمایید 
چنانچه قصد یکی کردن کیف پول را داشته باشید لازم است موجودی یکی را به دیگری انتقال دهید
      پیروز باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام
    چطور کاردانو و تزوس رو میتونم تو کیق پول کوینومی داشته باشم؟ تو لیست پیداشون نمیکنم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      به استحضار می رساند ابتدا رمز ارزهای مورد نظر خود را در کیف پول خود اد کنید و از طریق گزینه ی receive ادرس انها را میتوانید مشاهده نمایید.
      جهت شارژ کیف پول خود نیز میتوانید درخواست خرید خود را در سایت در بخش رمز ارزها….> خرید رمز ارز از ایرانیکارت ثبت درخواست نمایید
      پیروز باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. آیا ممکنه یه روزی به خاطر تحریم موجودی کیف پولمون را بلوکه کنن؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر
      بله – متاسفانه به دلیل تحریم هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. باسلام وعرض خسته نباشی- حدود ۲ هفته قبل مقدار ۰.02اتریوم به کیف پول کوینومی ارسال کردم.اما تاکنون بحساب کیف پول واریز نشده است .لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر
      لطفا از طریق پشتیبانی کوینومی پیگیر باشید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام اگر ایران جلوی صرافی ها رو بگیره اونوقت ارز ما چی میشه . مخصوصا اینکه این کیف پول هم ایرانیه

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • با سلام و عرض ادب
          کاربر گرامی
          ضمن تشکرر از توجه شما به اطلاع می رساند کیف پول موردنظر شما ایرانی نمی باشد و در صورت رعایت مسائل امنیتی موجودی شما محفوظ خواهد ماند
          پیروز باشید
          ایرانیکارت

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. سلام
    می خام از سایت شما Tron بخرم
    آدرس کیف پول conomi را از کجا باید پیدا کنم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر
      لطفا در سایت ثبت نام کنید و به بخش پشتیبانی تیکت ارسال فرمایید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر
      پس از انتخاب کردن ارز موردنظر خود (tron) در قسمت بالای برنامه سه گزینه می باشد. شما باید گزینه receive را انتخاب کنید تا آدرس کیف پولتان به شما نمایش داده شود.
      در صورتیکه مشکل برطرف نشد لطفا به بخش پشتیبانی تیکت ارسال فرمایید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. باسلام.کیف پول کوینومی روی گوشیم نصب بوده و متاسفانه عبارت بازیابی داخل گوشیم بوده و گوشیم در آتش سوزی سوخته و داخل کیف پولیم بیت کویین بوده چگونه میتوانم به بیت کوین ها دسترسی پیدا کنم.ممنون از راهنماییتون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر، بسیار ناراحت کننده بود این اتفاق و متاسفانه باید د عرض کنم که امکان بازیابی فراهم نخواهد بود و در دنیا 5 میلیون بیت کوین به سرنوشت بیت کوین های شما دچار شده اند، ولی باز با پشتیبانی کوینومی مکاتبه فرمایید؛ امید که کارگشا باشد

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...