اکانت های خارجی

معرفی سایت آموزشی edX

معرفی سایت آموزشی edX

امروزه آموزش های آنلاین بسیار پرطرفدار شده است. این آموزش ها به پیشرفت ارتباطات و دانش علمی و کاربردی افراد کمک میکند. یکی از معتبرترین سایت در زمینه آموزش های آنلاین سایت edX می باشد. سایت آموزشی edX در کنار سایت های آموزشی Udemy و Coursera از سایت های پرطرفدار آموزش های آنلاین می باشد. در این مقاله مختصری درباره سایت edX و امکانات آن توضیح خواهیم داد.

آشنایی با وب سایت edx

edX یک پلتفرم یادگیری آنلاین با دسترسی آزاد است. در واقع edX توسط MIT و دانشگاه هاروارد در سال 2012 با سرمایه 30 میلیون دلاری تاسیس شده است. این سایت از اعضای هیئت علمی دانشگاه هاروارد و MIT در زمینه تدریس و یادگیری در فضای دانشگاه با استفاده از ابزارهایی که کلاس ها را غنی میکند پشتیبانی می کند. دسترسی آزاد (open-source) به این معناست که سایر دانشگاه ها و موسسات آموزشی به راحتی بتوانند وارد این پلتفرم آموزش آنلاین شوند. این پلتفرم از دانشگاه هارواد و MIT در انجام تحقیقات در زمینه آموزش و یادگیری نیز پشتیبانی خواهد کرد. سایت edX همانند coursera با همکاری بهترین دانشگاه های جهان، دوره هایی با سطح علمی بالا و مدرک معتبر ارائه می دهند. دوره‌های edX تنوع بی‌نظیری دارد و تقریبا همۀ رشته‌های دانشگاهی را شامل می شود. البته بیشترین تعداد دوره‌ها به ترتیب در رشته‌های علوم کامپیوتر، مدیریت و بیزینس، مهندسی، علوم اجتماعی و اقتصاد هستند. موسسه‌ها نیز از edX استفاده می‌کنند تا بر روی فرآیند یادگیری دانشجوها و اینکه چطور فناوری می تواند شیوه‌های آموزشی رو تغییر دهد، تحقیقات انجام دهند. در دسترس بودن دوره‌های آموزشی برای تمامی سنین و اهالی تمامی کشورها از اهدافی است که edX قصد دارد به آن ها برسد.

آموزش آنلاین در سایت edx

انواع دوره های سایت edX

آموزش های آنلاین سایت edX شامل انواع زیر می شود:

  • دوره های آموزشی (Course): این دوره های از اصلی ترین قسمت های پلتفرم edX می باشند و درواقع همان دوره های درسی دانشگاه ها هستند. تاکنون بیش از 2500 دوره دانشگاهی در edX ارائه شده است. در اکثر این دوره های می توان به صورت رایگان و بدون مدرک شرکت کرد. شما میتوانید از طریق ایرانیکارت برای خرید اکانت coursera اقدام کنید.
  • دوره های کسب وکار (Business): این دوره ها معمولا شخصی سازی شده اند. به این معنی که این دوره توسط دانشگاه های معتبر برای شرکت ها برحسب نیاز آنها طراحی شده اند و در دسترس عموم قرار ندارد.
  • دوره های حرفه ای (Professional Certificate Programs): این دوره های به صورت کاملا حرفه ای و کاربری جهت آماده سازی برای بازار کار ارائه شده اند. امکان شرکت در این دوره هایبه صورت رایگان وجود ندارد.
  • دوره های میکرومستر (MicroMaster): این دوره ها معمولا دوره های تخصصی و کوتاه مدت دانشگاهی بههمراه مدرک معتبر می باشند که امکان شرکت به صورت رایگان ندارد.
  • دوره های فوق لیسانس (Master’s Degrees on edX): این دوره های معمولا شامل 10 تا 12 دوره در یک حوزه می باشد. هزینه این دوره ها درمقابیسه با هزینه دورههای حضوری دانشگاه های ارائه دهنده خیلی کمتر می باشد. این دوره های زمانبر است و حدود 3 سال طول می کشد ولی در نهایت مدرک معتبر اعطا می شود.

مخاطبان edX

اصلی ترین مخاطبان آموزش های آنلاین edX خودآموزها هستند. خودرآموزها اغلب افرادی هستند که به دنبال دوره های دانشگاه های معتبر برای پیشرفت علمی و شغلی خود هستند. موضوعات دوره های edX خیلی گسترده می باشد. به دلیل معتبر بودن دوره ها، شناخته شده بودن و همچنین اعتبار مدارک edX اغلب افرادی که قصد تحصیل یا کار در خارج از کشور را دارند را می توان به عنوان مخاطبان این سایت درنظر گرفت.

خودآموز با استفاده از‌ آموزش های آنلاین

فرمت آموزش‌های وبسایت edX

فرمت آموزش های edX، ترکیبی از ویدیو، متن و پرسش‌های بین درسی است. از نظر در دسترس بودن دوره و زمانبندی آن، دوره‌های edX به پنج صورت هستند:

  • Current: دوره‌هایی که در حال حاضر در جریان هستند. در این دوره‌ها، دانشجوها در گفتگوی دوره (discussion) فعالیت بیشتری دارند و هر هفته حجم مشخصی از درس‌ها برای مطالعه در سایت قرار می‌گیرد.
  • Starting Soon: دوره‌هایی که تا یک ماه آینده شروع می‌شوند.
  • Upcoming: دوره‌هایی که تا چند ماه آینده شروع می‌شوند.
  • Self-Paced: اکثر دوره‌های edX خودخوان هستند و شما میتوانید با سرعت دلخواهتون پیش برید.
  • Archived: دوره‌هایی که به پایان رسیده و آرشیو شده‌اند و همۀ ویدیوها و متن‌های دوره برای استفاده موجود است.

ثبت نام در وبسایت edX و خرید دوره از edX

برای ثبت نام در وبسایت edx، در مرحله‌ی اول به راحتی و با دادن یک ایمیل یا اکانت گوگل انجام می شود و اگر بخواهید مدرک بگیرید از شما مشخصات شناسایی بیشتری میخواهد. گرفتن مدرک edX از ایران، پیچیدگی‌های زیاد دارد. بعضی از دوره‌هایی که در edX وجود دارد عبارتند از:

  • آمارو احتمالات
  • المان‌های سازه‌ای
  • پایه‌های گرافیک رایانه‌ای
  • الکترونیک و مغناطیس
  • مدار و الکترونیک
  • هوش مصنوعی
  • مکانیک کوانتوم
  • مقدمه‌ای بر رایانه و برنامه‌نویسی

برای استفاده از دوره‌های موردنظر خود باید اول فرم مشخصات رو تکمیل کنید و با پذیرفتن قوانین وبسایت edx به عضویت آن درآیید. بعد می‌توانید با توجه به بازه زمانی و پیش‌نیازها، دوره‌های آموزشی موردنظرخود را انتخاب و در آن ها شرکت کنید. در پایان بعضی از کلاس‌ها هم، در صورت دریافت نمره قبولی، گواهی‌نامه پایان دوره به شرکت‌کننده‌ها داده می شود. برای پرداخت هزینه مدرک و خرید از edX می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت بهره مند شوید.

معرفی سایت آموزشی edX
امروزه آموزش های آنلاین بسیار پرطرفدار شده است. این آموزش ها به پیشرفت ارتباطات و دانش علمی و کاربردی افراد کمک میکند. یکی از معتبرترین سایت در زمینه آموزش های...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...