آزمون ها

معرفی آزمون USMLE برای دانشجویان پزشکی

معرفی آزمون USMLE برای دانشجویان پزشکی

اگر دانشجوی پزشکی یا پزشک عمومی هستید حتما با آزمون USLME آشنا هستید. امتحان USMLE یکی از معتبرترین آزمون های پزشکی در جهان است. در واقع این آزمون یکی از سه آزمونی است که باید با موفقیت سپری کنید تا به عنوان یک پزشک مجاز ایالات متحده شناخته شوید. برای آشنایی بیشتر با این آزمون در این مقاله همراه ما باشید.

آزمون USMLE

آزمون USMLE یا United States Medical Licensing Examination یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین آزمون های پزشکی در جهان است. این آزمون برای دانشجویان یا پزشکانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی دردانشگاه های آمریکا را دارند مناسب است. هدف آزمون USMLE سنجش توانمندی پزشک در استفاده از دانش و اصول آموخته در طی دوران تحصیل خود و همچنین تعیین مهارت های ضروری در رفتار با بیمار است. پزشکانی که مدرک پزشکی خود را از دانشگاه های خارج از آمریکاو کانادا دریافت کرده اند باید ابتدا از طریق موسسه ECFMG گواهی تایید مدارک تحصیلی خود را دریافت کنند سپس در آزمون شرکت نمایند.

امتحان usmle

سطوح مختلف امتحان USMLE

سطح یک (step-1): در این سطح از آزمون اطلاعات علوم پایه داوطلب در ارتباط با بالین سنجیده میشود. سوالات این آزمون چند گزینه‌ای است و به صورت آنلاین برگزار می‌شود. مدت زمان این آزمون حدود 8 ساعت در یک روز می باشد.

سطح دو (step-2 CK): در این سطح CK مخفف Clinical Knowledge است. این سطح از آزمون توانایی به کار بردن دانش پزشکی، مهارت‌ها و درک علوم بالینی لازم برای تامین سلامت بیمار بستری در مراکز درمانی را ارزیابی می کند. سوالات این آزمون چند گزینه‌ای است و به صورت آنلاین برگزار می‌شود. طول مدت آزمون ۹ ساعت و در یک روز می‌باشد.

سطح دو (step-2 Cs): دراین سطح CS مخفف Clinical Skill است. در این سطح توانایی فرد در معاینه بیمار، جمع آوری اطلاعات از بیمار، تشخیص آزمایش های لازم و درنهایت تشخیص بهترین راهکار برای درمان بیمار ارزیابی می شود. این مرحله 8 ساعت طول می‌کشد و به صورت شفاهی می باشد و فرد باید به ۱۲ بیمار سرکشی کند.

سطح سوم (step-3): این مرحله آخرین و سخت ترین مرحله از آزمون USMLE است. گذراندن این مرحله  برای ورود به رزیدنتی لازم نیست اما برای طبابت در آمریکا و اخذ ویزای کار H1 لازم است. خیلی از متقاضیان این مرحله را در پایان سال اول رزیدنتی در آمریکا میدهند چون برای موفقیت در این امتحان باید از سیستم پزشکی و بیمارستانی آمریکا به خوبی آگاه بود. در این مرحله قدرت مدیریت پزشکی در اداره کردن بیمار بدون بدون نظارت پزشکی دیگر (منطبق با استانداردهای ایالات متحده) ارزیابی میشود. این مرحله در دو روز و به صورت آنلاین برگزار می شود.

usmle

نحوه برگزاری آزمون USMLE

امتحان USMLE برای دریافت گواهینامه جهت طبابت یا صدور مجوز پزشکی در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. حامیان مالی و برگزارکننده‌های این آزمون اتحادیه فدراسیون انجمن پزشکی آمریکا FSMB و انجمن ملی بازرسان پزشکی آمریکا NBMS می‌باشند. این آزمون در سه سطح و چهار مرحله برگزار می‌شود که هر مرحله هزینه جدا دارد. مرحله اول و دوم در کشورهای مختلف از جمله ترکیه و امارات برگزار می‌شود ولی مراحل سوم و چهارم فقط در کشور آمریکا برگزار می‌شود. این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود.

منابع آزمون USMLE

منابع مختلفی برای سطوح مختلف این آزمون وجود دارد. با توجه به محتوای هر مرحله از آزمون باید منابع مرتبط با همان مرحله را تهیه کنید. یکی از مهمترین منابع برای هر چهار مرحله از آزمون Content Description and General Information Booklet می باشد. برای مرحله سوم (step-2 cs) نیز ویدئوهای آموزشی وجود دارد که می‌توانید با دیدن آن‌ها برای آزمون شفاهی آماده شوید. شما می‌توانید ویدئوی های آموزشی را از سایت USMLE تهیه کنید.

منابع آزمون usmle

نحوه شرکت در امتحان USMLE

برای شرکت در امتحان USMLE باید ابتدا مدارک و سوابق تحصیلی شما توسط موسسه ECFMG تایید شود. برای دریافت تاییدیه این موسسه باید در سایت ECFMG ثبت نام کنید، وارد حساب کاربری خود شوید و در قسمت IWA فرمی که برای ثبت نام امتحان USMLE هست را پر کنید. در این فرم اطلاعات مدرک و دانشگاه شما پرسیده می شود که باید با دقت پر کنید. در نهایت فرمی به شما داده می شود که باید پرینت بگیرید و توسط دانشگاه خود تایید کنید سپس برای ECFMG بفرستید.

پس از طی این مراحل شما می توانید برای امتحان USMLE ثبت نام کنید. تمام اطلاعات و دستورالعمل های مورد نیاز درهنگام تکمیل پروفایلتان به شما داده خواهد شد. در ضمن، وقتی مدارک تحصیلی شما توسط ECFMG تایید شد، شما در هر زمانی که در امریکا نیاز به تایید مدارک یا نشان دادن نمره USMLE داشته باشید ECFMG این کار را برای شما انجام میدهد. این تایید مدارک تحصیلی محدودیت زمانی ندارد و برای ادارات و موسسات دیگری نیز قابل استفاده است.

برای ثبت نام USMLE باید هزینه آن را به صورت ارزی پرداخت کنید. جهت پرداخت ارزی می توانید ارز کردیت کارت هایی همچون مسترکارت یا ویزاکارت استفاده کنید. اگر به روش های پرداخت ارزی دسترسی ندارید می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید. مجموعه ایرانیکارت ضمن ارائه انواع کارت های اعتباری، خدمت ثبت نام آزمون USMLE را نیز به شما دانشجویان و پزشکان عزیز ارائه می دهد.

معرفی آزمون USMLE برای دانشجویان پزشکی
اگر دانشجوی پزشکی یا پزشک عمومی هستید حتما با آزمون USLME آشنا هستید. امتحان USMLE یکی از معتبرترین آزمون های پزشکی در جهان است. در واقع این آزمون یکی از...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...