مسافرت و مهاجرت

چه رشته هایی در تحصیلات آنلاین محبوب تر هستند؟

چه رشته هایی در تحصیلات آنلاین محبوب تر هستند؟

این روزها که زندگی های کاری و روزمره ی ما هر روز بیش از روز قبل به سوی آنلاین شدن پیش میرود، دانشگاه ها هم از این روند عقب نمانده اند. آموزش عالی این روز ها با سرعت به سوی هرچه بیشتر آنلاین شدن و دور شدن از آموزش های سنتی پیش میرود. آموزش عالی به صورت سنتی نیازمند این است که فرد محصل، چندین سال از زندگی خود را کیلومتر ها دور از خانه و در خوابگاه ها یا خانه های دانشجویی بگذراند و به دلیل کمبود وقت در روز یا شغلی نداشته باشد و یا نهایتا شغلی پاره وقت و دانشجویی داشته باشد. به دلیل این مشکلات فراوان آموزش سنتی در دانشگاه ها و به این دلیل که بسیاری از افراد در سنین بالا تر و پس از سال ها اشتغال، به ادامه تحصیل علاقه مند میشوند و این توانایی را ندارند که شغل و حرفه ی خود را رها کرده و در شهر یا کشوری دیگر به دانشگاه بروند، دانشگاه ها رو به آموزش آنلاین آورده و هر روز افراد بیشتری در دنیا از دانشگاه های آنلاین استقبال میکنند. از سویی دیگر بسیاری افراد علاقه مند هستند که در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنند اما به هر دلیل قادر به ترک کشور و مهاجرت نیستند که در این صورت نیز بهترین انتخاب میتواند ثبت نام در دانشگاه های آنلاین باشد. یکی از مزایای تحصیلات آنلاین انعطاف پذیری زیاد برای دانش پذیران می باشد. در این مقاله ما به شما 5 رشته محبوب و مشهور در آموزش ها و مدارک آنلاین را معرفی میکنیم و مزایا و معایب تحصیل در هر کدام از این رشته ها را برای شما تشریح مینماییم.

تحصیلات آنلاین

محبوب ترین رشته ها در تحصیلات آنلاین

1- مدیریت کسب و کار (Business Administration)

طبق گزارشات متعدد، این رشته محبوب ترین رشته ی تحصیلی میان علاقه مندان به گرفتن مدرک دانشگاهی آنلاین است. دلیل اصلی محبوبیت بالای این رشته، کارآمدی اطلاعات آموخته شده در طیف وسیعی از مشاغل و بازار هاست. افرادی که در این رشته مدرک دانشگاهی دریافت میکنند، توانایی تحلیل آماری، مدیریت امور، ارتباط با مشتری و تصمیم گیری در شرایط سخت بازار را کسب میکنند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این رشته نیازمند بودن رو به گسترش ادارات و کمپانی ها به استخدام افراد متخصص در این حوزه است. تنها در آمریکا بیش از 6 ملیون نفر با داشتن مدرک در این رشته استخدام شده اند. حقوق و مزایای این رشته نیز کم نیست. در آمریکا هر فرد با لیسانس این رشته به طور متوسط 22 ملیون تومان در ماه حقوق دریافت میکند.

2- حقوق کیفری (Criminal Justice)

این رشته شاید برای ایرانیان بسیار کم شناخته شده باشد. گرچه دومین رشته محبوب تحصیلات آنلاین در دنیا رشته حقوق کیفری است، اما بیشتر محصلان در این رشته آمریکاییان هستند. افرادی که مدرک رشته حقوق کیفری یا عدالت کیفری را دریافت میکنند، دروس بسیار متنوعی را میگذارنند از جمله جامعه شناسی، جرم شناسی، علم شناسی، قانون و روان شناسی. افراد با دریافت مدرک این رشته در آمریکا میتوانند به عنوان جرم شناس، کارشناس پزشکی قانونی، تحلیل گر حقوقی و کارشناس پرونده های جنایی استخدام شوند. همچنین به دلیل افزایش روز افزون جرم های اینترنتی، افرادی که در این رشته تحصیل کنند و در علوم کامپیوتر نیز دارای تجربه و یا مدرک تحصیلی باشند، شانس استخدام بسیار بالایی در کشور های مختلف دارند. میانگین درامد اسخدام شدگان در این رشته در کشور آمریکا 18 ملیون تومان در ماه است.

آموزش آنلاین

3- روانشناسی (Psychology)

تحصیل در این رشته در های ورود به طیف وسیعی از مشاغل را برای شما باز میکند. در صورت دریافت مدرک روانشناسی میتوانید در شرکت های تبلیغاتی، کمپانی های بزرگ، ادارات حقوقی و دادگاه ها، ادارات خدمات اجتماعی و… شغل بیابید و یا به صورت مستقل کار کنید. افراد در این رشته دروس متنوعی چون ارتباط بین فردی، رشد انسان، ادراک و احساس و آسیب شناسی روانی را میگذرانند. درامد متوسط برای افراد شاغل در آمریکا که مدرک روانشناسی دارند، 26 ملیون تومان در ماه است که در میان مشاغل دیگر رقم قابل توجهی است. روانشناسی صنعتی-سازمانی یکی از بیشترین رشته هایی است که این روز ها در دنیا به آن نیاز است و با تحصیل در این رشته میتوان به سرعت شغل یافت.

4- پرستاری (Nursing)

تحصیل در این رشته بیش از هر چیز به علاقه نیاز دارد. افراد در این رشته علوم مختلفی از جمله جامعه شناسی و روان شناسی و از سوی دیگر زیست شناسی، آناتومی، شیمی و غیره را فرا میگیرند تا برای پرستاری از بیماران آماده شوند. بیشترین درسی که پرستاران با آن سر و کار دارند، دروس مرتبط با تجهیزات پزشکی و درمانی است. چه ابزاری که به وسیله آن از بیماران پرستاری میکنند و چه تجهیزاتی که از طریق آن اطلاعات بیماران را به روز کرده و مدیریت میکنند. رشته پرستاری در بسیاری از کشور ها کم ترین نرخ بیکاری را دارد و افراد با اتمام دوره تحصیلی خود به سرعت جذب بازار کار میشوند. درامد افراد شاغل در این رشته در کشور آمریکا به طور متوسط 20 ملیون تومان در ماه است.

تحصیل آنلاین

5- علوم تربیتی (Education)

اگر علاقه مندید که معلم شوید و بیشتر اوقات خود را با کودکان بگذرانید و وقت و انرژی خود را صرف آموزش آن ها نمایید، میتوانید در این رشته تحصیل کنید. افراد شاغل در این حوزه معمولا رضایت شغلی بالایی داشته و طبق برآورد ها 75% آن ها این باور را دارند که در بهبود دنیا و جهت دهی جهان به سوی بهتر شدن نقش موثری دارند. درآمد در مشاغل این حوزه به عوامل بسیاری بستگی دارد. اینکه فرد در مدارس خصوصی کار کند یا دولتی، در چه مقطعی تدریس کند و دارای چه سطحی از تحصیلات باشد.

مزایای آموزش آنلاین

1. یادگیری بیشتر و بهتر

2. راحتی در آموزش

3. رزومه سازی

4. هزینه های پایین

در نهایت شما می توانید به راحتی از تمامی امکانات تحصیلات آنلاین بهره مند شوید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت کلیه هزینه‌های مهاجرتتان را مانند پرداخت سفارت، پرداخت اپلیکیشن فی و … را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا از این قسمت درخواست خود را ثبت کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...