دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

فریلنسر چیست؟

فریلنسر چیست؟

فریلنسر به افراد با مهارت های مختلفی گفته می شود که ترجیح می دهند خارج از چهارچوب های ساعات کاری و اداره ها کار کنند. به عبارت دیگر فریلنسر به شخصی گفته می شود که برای خودش کار می کند. فریلنسر ها برای پیدا کردن کار، می توانند در یک سایت فریلنسر یا همان سایت دورکاری ثبت نام کنند. به این طریق افرادی که به دنبال یک دورکار برای پروژه های خود باشند، می توانند آنان را پیدا کنند. در این مطلب توضیح داده می شود که  فریلنسر چیست و انواع سایت فریلنسر خارجی را معرفی می کنیم.

فریلنسر چیست؟

معنی واژه ی فریلنسر چیست ؟

این کلمه به معنی مستقل می باشد. فریلنسر ها افرادی هستند که پروژه های کاری را بدون نیاز به حضور در محیط کاری و زمان بندی مشخص انجام می دهند. پروژه ها طبق قرارداد و طی زمان مشخص باید تحویل داده شوند. اما یک فریلنسر لازم نیست مانند کارکنان یک شرکت طبق برنامه در محیط کار حاضر شود. به فریلنسری، دورکاری نیز گفته می شود.

مهارت های یک فریلنسر چیست ؟

افرادی که دورکاری می کنند، مهارت های مختلفی دارند. ممکن است تنها مهارت یک فریلنسر تایپ کردن باشد. یا ممکن است به انواع زبان های برنامه نویسی مسلط باشد. در هر دو حالت، میتوانند در انواع سایت دورکاری برای مهارت های خود کار پیدا کنند. اما بهترین راه برای استخدام فریلنسر چیست ؟ بهترین قسمت انواع سایت فریلنسر نظرات کاربران قبلی است. افراد بعد از کار کردن با فریلنسر هایی که از طریق یک سایت فریلنسر پیدا کنند، نظر خود را از این تجربه کاری ثبت می کنند. این قضیه به قدرت انتخاب کاربران بعدی کمک میکند. همچنین برخی سایت دورکاری هستند که به صورت خودکار فریلنسر ها را بر اساس مهارت و عوامل دیگر، امتیاز دهی می کنند.

سایت فریلنسر

سایت فریلنسر

بهترین راه برای پیدا کردن پروژه های دورکاری در یک سایت دورکاری است. همچنین از طرف دیگر، بهترین راه برای پیدا کردن فریلنسر با مهارت کافی نیز در همین سایت فریلنسر هاست. یک سایت دورکاری در واقع پلتفرمی برای انجام پروژه های دورکاری در فضایی مورد اطمینان طرفین می باشد. سایت های فریلنسر به کارفرماها اطمینان می دهند که کار در زمان مقرر شده و با مشخصات تعیین شده انجام خواهد شد. از طرف دیگر فریلنسر ها اطمینان دارند که به موقع دستمزد خود را عیناً دریافت خواهند کرد.

سایت های فریلنسر زیادی وجود دارند. سایت های فریلنسر ایرانی و سایت فریلنسر خارجی فعالیت های نسبتاً مشابهی دارند. اغلب افراد کار کردن با سایت های دورکاری ایرانی را به یک سایت فریلنسر خارجی ترجیح می دهند. چون با نقد کردن درآمد ارزی خود از این سایت ها مشکل دارند. اما فریلنسر ها برای نقد کردن درآمد ارزی می توانند به ایرانیکارت رجوع کنند.

کار کردن با سایت فریلنسر خارجی درآمد بیشتری دارد. چون علاوه بر کاربران بیشتر و تنوع پروژه ها، درآمد بدست آمده از سایت های دورکاری خارجی، به صورت دلاری یا ارزهای دیگر خواهد بود. اگر فریلنسری هستید که تمایل به کار کردن در سایت فریلنسر خارجی دارید، در ادامه این مطلب می توانید با بهترین سایت های فریلنسر خارجی به انتخاب entrepreneur آشنا شوید.

بهترین سایت های فریلنسر خارجی

سایت Upwork

این سایت با بیش 1.5 میلیون مشتری، برای هر فریلنسر با هر مهارتی پروژه دارد. پروژه های متنوعی ارائه می کند. مثلاً پروژه های کوتاه مدت یا بلند مدت، برای مبتدی ها یا متخصصان، به صورت ساعتی و یا پروژه ای. پس با هر سطحی از مهارت، در Upwork می توانید کار پیدا کنید.

تنها مشکلی که این سایت دورکاری برای فریلنسر های ایرانی دارد، مشکل پرداخت است. برای دریافت درآمد لازم است یک کردیت کارت خارجی مثل ویزا کارت یا مستر کارت و یا یک حساب پی پال داشته باشید.

سایت Toptal

این سایت با دیگر وب سایت های لیست بهترین سایت های فریلنسری تفاوت دارد. این تفاوت در این است که toptal برای متخصصین در حوزه های مختلف است. با عبور از فرایند غربالگری این سایت به پروژه های مهمی دسترسی خواهید داست. پروژه هایی که کارفرمای خیلی مهمی دارند مثلاً شرکت نرم افزاری zendesk یا وبسایت AirBNB. مزیت دیگر این سایت، استراتژی دستمزد سایت به فریلنسر هاست که باعث میشود مبالغ پایین به کلی در سایت دیده نشود.

همچنین می توایند با پیوستن به جامعه کاربران این سایت در جلسات و رویدادهای فنی Toptal شرکت کنید.

سایت Freelancer

تفاوت اصلی سایت freelancer با سایر سایت ها در این است که به فریلنسر ها اجازه می دهد با یکدیگر رقابت کنند. به این ترتیب مهارت های خود را ثابت می کنند. پس اگر به مهارت های خود اطمینان دارید، بهترین جا برای به نمایش گذاشتن آن در سایت فریلنسر است.

در وبسایت فریلنسر بهتر است حساب کاربری خود را وریفای کنید. برای آشنایی با این فرایند مطلب چگونه اکانت فریلنسر را وریفای کنیم؟ را بخوانید.

سایت guru

این سایت دورکاری به فریلنسر ها اجازه می دهد به راحتی سابقه کاری خود را نمایش دهند. همچنین به صورت روزانه پیشنهادهایی را که مناسب مهارت و حیطه ی کاری کاربران باشد، معرفی می کند. به این ترتیب یک فریلنسر در این سایت، فرصت هیچ شغلی ای را از دست نخواهد داد.

بهترین سایت فریلنسر خارجی

توانایی کار کردن در خانه و کسب درآمد دلاری ، مزیتی است که هر فرد با مهارت های مختلف در اختیار دارد. از تایپ کردن تا حسابداری، از طراحی گرافیکی تا عکاسی یا ضبط صدا. با بدست آوردن مهارت مناسب، هر کسی می تواند از طریق انواع سایت دورکاری درآمد بدست آورد. اگر با تمایل به کار با سایت فریلنسر خارجی دارید، می توانید با خدمات نقد کردن درآمد ارزی شرکت ایرانیکارت، درآمد خود را به هر حساب بانکی ایرانی که تمایل داشته باشید واریز کنید.

تجربه شما از کار کردن با سایت فریلنسر چیست ؟ آیا از شرایطی که سایت های فریلنسر خارجی ایجاد کرده بودند رضایت داشتید؟

فریلنسر چیست؟
فریلنسر به افراد با مهارت های مختلفی گفته می شود که ترجیح می دهند خارج از چهارچوب های ساعات کاری و اداره ها کار کنند. به عبارت دیگر فریلنسر به...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. خب نتیجه گیری که کردم اصلا نمیتونیم ثبت نام کنیم سایت فریلنسر که نمیشه چون تحریمیم بقیه سایت های دیگم همینطور کردیت کارت میخوان خب اگر کردیت کارت میداشتم روزی صد مورد کار از طریق پیمان کار خارجی رد نمیکردم بزرگوار این همه دردسر هم نمیکشیدیم .چه گناهی کردیم تو این خراب شده افتادیم تک وتنها توی این گوشه از دنیا در کل ممنون بخاطر راهنمایتون استفاده کردیم ولی نتیجه همش شد نه… ونمیشه.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، برای دریافت کردیت کارت شما می‌توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده نمایید. همچنین برای دریافت درآمد خود و نقد کردن آن در برخی از سایت‌های فریلنسری نیز می‌توانید از طریق مجموعه ایرانیکارت اقدام کنید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1402)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...