معرفی ارز دیجیتال

بایننس کوین چیست ؟

بایننس کوین چیست ؟

بایننس یکی از معتبر ترین صرافی های بین المللی در سراسر جهان است. این صرافی در ابتدای دوران قعالیت خود، نوعی ارز دیجیتال به نام بایننس کوین به کاربران معرفی کرد. بایننس کوین برای کاربران بایننس مزایایی مانند کم کردن کارمزد معاملات، افزایش شانس دریافت توکن‌های IEO و کاربردهای دیگری دارد. آیا میدانید بایننس کوین چیست ؟ برای معرفی این ارز دیجیتال در این مقاله همراه ما باشید.

خرید و فروش بایننس کوین

معرفی صرافی بایننس و بایننس کوین

یکی از بهترین راه ها برای خرید و فروش بیت کوین یا هر گونه ارز دیجیتال با استفاده از صرافی بایننس می باشد. پیش از آن که با این نوع از رمز ارز آشنا شویم بهتر است کمی در رابطه با صرفی بایننس بدانیم.

تاریخچه بایننس

صرافی بایننس بزرگترین صرافی از نظر حجم مبادلات روزانه است. بنیان‌گذار این صرافی، چانگ‌پنگ ژائو (ملقب به CZ) از ثروتمندترین و شناخته‌شده‌ترین چهره‌های فعال جامعه ارزهای دیجیتال است.

این صرافی جزو یکی از مورداعتمادترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای کاربران است. این اعتماد به اندازه‌ای است که پس از اضافه شدن یک ارز دیجیتال به لیست بایننس، قیمت آن به طور قابل توجهی رشد می‌کند. ژائو در سال 2005 برای کارگزاران سیستم معاملاتی به نام فیوژن را طراحی کرده بود. او همچنین در سال 2013 به عنوان سومین عضو تیم، به پروژه کیف پول بلاک چین دا‌ت‌اینفو پیوست.

پیش فروش اولیه‌ سکه (ICO) بایننس در ۱۴ ژولای ۲۰۱۷ آغاز شد که طی ۱۳ روز ۱۰۰ میلیون توکن به فروش رفت و در مجموع 15 میلیون دلار جمع‌آوری شد. این صرافی که کار خود را از چین آغاز کرده بود، در پی ممنوعیت خریدوفروش ارزهای دیجیتال در این کشور، سرورها و تشکیلات خود را به ژاپن منتقل کرد. در مارس 2018، این شرکت دفاتر خود در تایوان را نیز گسترش داد. در آوریل 2018، این صرافی اعلام کرد که با سخت‌گیری دولت‌های چین و ژاپن تصمیم گرفته که مقر اصلی خود را به کشور مالت منتقل کند.

بایننس کوین چیست

بلاک چین بایننس

شبکه ی تبادل بایننس کوین چیست ؟ بلاک چین بایننس که در سال 2019 آزمایش و راه‌اندازی شد، در واقع بستری برای اجرای صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) است. به گفته مدیر بایننس، سرعت و توانایی مدیریت حجم عظیم تراکنش‌ها در این بلاک چین اولویت داشته و افزودن قابلیت‌های مختلف در اولویت‌های بعدی قرار دارند. با راه‌اندازی رسمی بلاک چین در آوریل 2019، فرایند انتقال توکن‌های بایننس از بلاک چین اتریوم نیز آغاز شد.

این بلاک چین به گونه‌ای طراحی شده که توانایی مدیریت میزان مشابه از معاملات صرافی اصلی را داراست و بیش از هزاران تراکنش در ثانیه را می‌تواند پشتیبانی کند. زمان ایجاد بلاک در این بلاک چین یک ثانیه بوده و برای افزایش سرعت انجام معاملات، تعداد محدودی تاییدکننده (یا تولیدکننده بلاک) در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: بلاکچین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گفتنی است که معماری و ساختار اصلی بایننس چین از بلاک چین کاسموس (Cosmos) گرفته شده است. در حال حاضر قرارداد هوشمند بر روی بایننس چین وجود ندارد و تنها فریم‌ورکی برای ایجاد و خریدوفروش توکن‌ها در نظر گرفته شده است.

اصول طراحی بایننس چین به شرح زیر است:

  • نگهداری از سرمایه به عهده کاربران خواهد بود و کنترل کلیدهای خصوصی‌ را خودشان برعهده خواهند داشت.
  • عملکرد بالا و تاخیر زمانی بسیار پایین که پاسخگوی تعداد زیاد کاربران باشد.
  • تجربه کاربری بهینه، همانند سایت اصلی بایننس
  • قابل توسعه در بخش معماری، ایده‌ها
  • هزینه کارمزد پایین

بایننس کوین چیست

در حال حاضر بایننس چین امکان ایجاد توکن‌های جدید را در بستر خود می‌دهد که می‌توان آن‌ها را ارسال، دریافت و فریز کرد. حتی امکان ایجاد جفت‌ارز بین توکن‌های مختلف نیز در این بلاک چین در نظر گرفته شده است.

کاربرد های بایننس کوین چیست 

پلتفرم لانچ‌پد به عنوان بستری برای برگزاری عرضه اولیه صرافی تاکنون سرمایه‌پذیری جمعی را برای چند پروژه مختلف انجام داده است. کاربران با داشتن توکن‌های BNB بلیط‌هایی را دریافت می‌کنند که با آن‌ها شانس خود را برای دریافت توکن پروژه‌ها افزایش می‌دهند.

همچنین بایننس یک برنامه‌ی رفرال بسیار بزرگ دارد؛ به این طریق که هر کاربر با لینک بازاریابی دیگری ثبت‌نام کند ۲۰ درصد از کمیسیون کاربر به فرد رفرال دهنده تعلق می‌گیرد.

استفاده از توکن بایننس برای تخفیف ترید‌ها در صرافی بایننس سال اول ۵۰ درصد، سال دوم ۲۵ درصد، سال سوم ۱۲.۵ درصد، سال چهارم ۶.۲۵ و درنهایت در سال پنجم به بعد این تخفیف دیگر وجود ندارد.

علاوه بر این 31 مورد کاربرد دیگر در سایت بایننس برای توکن BNB لیست شده که بیشتر آن‌ها استفاده از توکن بایننس در پلتفرم‌های شرکای خود است. این همکاری به صورت متقابل بوده و ارزهای دیجیتال پروژه‌های مختلف نیز در بایننس برای خریدوفروش قرار گرفته است.

تجربه شما از خرید و فروش ارز دیجیتال چیست؟ آیا تجربه ای از تبادل باینسس کوین دارید؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

بایننس کوین چیست ؟
بایننس یکی از معتبر ترین صرافی های بین المللی در سراسر جهان است. این صرافی در ابتدای دوران قعالیت خود، نوعی ارز دیجیتال به نام بایننس کوین به کاربران معرفی...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. طریقه ارسال از سایت به باینانس رو می خواستم بدونم مقدوره یا نه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • وقت بخیر
      در صورتیکه قصد خرید ارز دیجیتال را دارید می توانید آدرس کیف پول بایننس خود را موقع خرید ارائه کنید و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...