دامنه و هاست

آموزش خرید و فروش محصول در تم فارست

آموزش خرید و فروش محصول در تم فارست

انتخاب قالب یکی از مراحل طراحی سایت می باشد. امروزه اکثر طراحان وب به جای برنامه نویسی برای طراحی یک سایت از قالب های آماده استفاده می کنند. سایت های زیادی وجود دارند که قالب های آماده و افزونه های مورد نیاز آن را به فروش می رسانند. یکی از محبوب ترین سایت های موجود در بین طراحان ایرانی سایت ThemeForest می باشد. سایت تم فارست توسط شرکت Envato به منظور کسب درآمد آنلاین و یادگیری آنلاین طراحی شده است. در این مقاله ابتدا درباره ThemeForest یک توضح مختصری ارائه می شود سپس نحوه خرید از تم فارست و فروش در تم فارست بیان می شود.

فروش قالب در ThemeForest 

معرفی سایت تم فارست

سایت تم فارست یکی از مارکت پلیس های بین المللی فروش قالب و افزونه های وردپرس می باشد. ThemeForest علاوه بر قالب های وردپرس (WordPress) به فروش قالب های جوملا (Joomla)، دروپال، HTML، محصولات صوتی و تصویری و گرافیکی نیز می پردازد. عمده دلیل معروفیت این سایت خرید قالب از تم فارست توسط طراحان سایت می باشد. وقتی صحبت از مارکت پلیس می شود یعنی یک فروشگاه کامل که هر فروشنده ای می تواند محصولات خود را در آنجا بفروشد و محصولات مورد نیاز خودش را از آنجا خرید کند. پس خود Themeforest عملا محصولی را برای فروش قرار نمی‌دهد. بلکه از فروش محصولات دیگران سود کرده و پورسانت دریافت می‌کند.

مزایای خرید از تم فارست (ThemeForest)

اما چرا باید از ThemeForest خرید کرد؟ مزیت خرید از تم فارست نسبت به سایر فروشگاه های آنلاین چیست؟ در این قسمت به برخی از مزیت های اصلی خرید از تم فارست اشاره شده است:

  • کیفیت بالای محصولات دیجیتالی
  • تنوع قیمت در ThemeForest 
  • کسب درآمد آنلاین
  • پشتیبانی سایت ThemeForest 
  • جامعه بزرگ ThemeForest 

خرید قالب سایت از تم فارست

نحوه فروش در تم فارست

اگر به فکر کسب درآمد دلاری هستید باید بدانید که فروش در تم فارست یکی از روش های آن می باشد. درحال حاضر شما می توانید اقدام به فروش در تم فارست کنید ولی ثبت محصول در ThemeForest کنونی نسب به چند سال گذشته بسیار سخت شده است. دلیل این امر این است که فروشگاه و افراد حرفه و موفق در این سایت وجود دارد که باعث شدند رقابت سنگین تر شود. محصولی که شما ارائه می کنید باید دارای بالاتری کیفیت و استاندارد از لحاظ کدنویسی، طراحی و غیره داشته باشد چون با کوچکترین مشکل کارشناسان ThemeForest آن را رد می کنند. اگر قصد دارید محصولات خود را در تم فارس بفروش برسانید به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • قوانین GPL

قالب شما باید دارای یک فایل متنی در مورد قوانین استفاده و انتشار محصولات ThemeForest با فرمت txt باشد که شامل فایل GPL1 باشد. (برای قالب های وردپرس نیاز نیست چون به صورت خودکار توسط ThemeForest اضافه می شود)

  • گرفتن حق فروش فایل های استفاده شده

گاهی ممکن است شما از یک افزونه پرمیوم در قالب خود استفاده کرده باشید که در این صورت باید لایسنس یا حق فروش آن را برای ThemeForest ارسال کنید تا محصول شما ثبت شود.

  • ارائه مستندات آفلاین و آنلاین

برای محصول خود یک فایل راهنمای کامل آماده کنید. بهتر است فایل راهنمای شما به صورت آفلاین و آنلاین در دسترس باشد تا مشتری به راحتی بتواند از آن استفاده کند. این فایل راهنما کمک میکند که تیکت های کمتری برای پشتیبانی از محصول دریافت کنید. البته ناگفته نماند که پشتیبانی از محصولات در ThemeForest بسیار مهم است و ممکن است فروش محصول شما را متوقف کند.

  • آپلود فایل در تم فارست

برای ثبت محصول در ThemeForest باید ابتدا یک حساب کاربری در Envato بسازید سپس فایل های خود را آپلود کنید.
سایت تم فارست

نحوه خرید از تم فارست

برای خرید از تم فارست شما ابتدا یک حساب کاربری برای خود ایجاد نموده و وارد حساب کاربریتان شوید. سپس با استفاده از قابلیت های سایت محصول موردنظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب محصول و بررسی جزئیات مربوط به آن با کلیک بر روی گزینه خرید و پرداخت هزینه محصول موردنظر خرید خود را انجام دهید.

نکته مهمی که در رابطه با خرید و فروش در ThemeForest وجود دارد این است که به دلیل تحریم ها امکان پرداخت ارزی با استفاده از کارت های بانکی ایران وجود ندارد. برای پرداخت هزینه محصول فروخته یا خریده شده، نیاز به یک کردیت کارت مثل ویزا کارت یا مسترکارت دارید. یا می توانید با استفاده از پی پال پرداخت کنید. برای بهره گیری از این خدمات می توانید از خدمات ارزی مجموعه ایرانیکارت استفاده کنید.

آموزش خرید و فروش محصول در تم فارست
انتخاب قالب یکی از مراحل طراحی سایت می باشد. امروزه اکثر طراحان وب به جای برنامه نویسی برای طراحی یک سایت از قالب های آماده استفاده می کنند. سایت های...
3 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام وقت بخیر
    سوالم اینه فایل برای اپلود چه ویژگی هایی داشته باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، باید فایل متنی با پسوند txt ارائه شود. همچنین قوانین مربوط به انتشار محصولات تم فارست نیز باید وجود داشته باشد.
      یک فایل راهنما در خصوص قالب یا هر محصولی که قصد دارید آن را در تم فارست منتشر کنید، ایجاد نمائید تا خریداران راحت‌تر بتوانند از آن استفاده کنند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام وقتتون بخیر. ممنون از راهنمایی تون – یه سوال داشتم هنگام باز کردن حساب ئ=داخل سایت جه کشوری رو باید انتخاب کنیم؟ که مشکلات مالیاتی نداشته باشه و راحت بشه از طریق پی پل برداشت کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، همه کشورها در سایت تم فارست شامل فی، برای قالب انتخاب خواهد شد ولی معمولا امارات کمترین فی که ۲ دلار می باشد را اضافه می‌کند.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. با سلام وقت بخیر
    درامد حاصله از فروش محصول در تم فارست چگونه به تومان می توان انتقال داد؟ در بخش ثبت اطلاعات بانکی چگونه باید باشد؟ یا ایرانیکارت می تواند ان موارد را انجام بدهد؟
    لطفا پاسخ را به ایمیل بنده ارسال بفرمایید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، بله توسط مجموعه ایرانیکارت نقد می‌شود. لطفا در پنل سایت تیکت ارسال فرمایید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام
    در این سایت ها چه نوع حساب ارزی باید درست کنیم ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام
    در مورد فروش در سایت تم فارست بیشتر توضیح بدید بخشهای مختلفی در این زمینه داره نمیدونیم چه مراحلی رو باید طی کنیم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام وقت بخیر، بله بخش های مختلفی وجود دارد، بخش مورد نظر خود را در بلاگ ایرانیکارت جست و جو کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
معرفی سایت ثبت و خرید دامنه Dynadot
دامنه و هاست
معرفی سایت ثبت و خرید دامنه Dynadot
اگر قصد راه اندازی سایت دارید و به فکر خرید دامنه از سایت های خارجی می باشد، Dynadot می تواند یکی از گزینه های شما باشد. Dynadot یک سایت ثبت...
معرفی سایت جوکر (joker.com)  و نحوه خرید دامنه از آن
دامنه و هاست
معرفی سایت جوکر (joker.com) و نحوه خرید دامنه از آن
اولین اقدامی که پیش از راه اندازی یک سایت لازم است انجام دهید ثبت و خرید یک دامنه مناسب است. انتخاب دامنه مناسب می تواند به خوبی آینده ی کسب...
رزرو هاستل خارجی در سایت Hostelworld
مسافرت و مهاجرت
رزرو هاستل خارجی در سایت Hostelworld
امروزه هاستل ها نه تنها برای کسانی که به دنبال اقامت کم هزینه هستند بلکه برای کسانی که به دنبال ملاقات  با افراد جدید یا تجربه مکان های جدید هستند...