مسافرت و مهاجرت

آزمون Gmat

آزمون Gmat

اگر جزو افرادی هستید که در رشته‌های مرتبط با اقتصاد و امور مالی در حال تحصیل هستند احتمالاً بارها نام آزمون Gmat را شنیده‌اید. این آزمون و نمره‌ای که در آن به دست می‌آید نقش مهمی در آینده تحصیلی دانشجویان این رشته‌ها خواهد داشت. آزمون Gmat یکی از اصلی‌ترین شروط بررسی پرونده متاقضیان حضور در رشته‌های مربوط به Business در دوره‌های PhD یا دکترا در دانشگاه‌های مطرح است.

به این ترتیب اگر قصد ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط با اقتصاد، امور مالی و حسابداری در دانشگاه‌های مطرح را داشته باشید آزمون gamt اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت. برای شرکت در این آزمون شما نیاز به کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت و ویزا کارت یا حساب‌های ارزی مانند پرفکت مانیخواهید داشت. البته می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت به راحتی برای ثبت نام در آزمون gmat اقدام کنید. در ادامه بیشتر با این آزمون و نحوه شرکت در آن آشنا خواهیم شد.

اعتبار آزمون Gmat

آزمون Gmat از جمله معتبرترین آزمون‌های بین المللی است که گذراندن آن برای پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی MBA در دانشگاه‌های معتبر سراسر جهان خصوصاً آمریکا اهمیت زیادی دارد. این آزمون توسط GMAC برگزار می‌شود و هدف از آن تأیید آمادگی متقاضیان برای شرکت در دورهای تحصیلات تکمیلی است. در واقع اکثر دانشگاه‌ها و مدارس آموزش عالی MBA بعد از بررسی نمره Gmat شما به سراغ موارد دیگر همچون تجربه‌های کاری، سوابق تحصیلی و … می‌روند و صلاحیت شما برای شرکت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی را بررسی می‌کنند. در واقع شرکت در آزمون gmat پیش شرطی است که برای پذیرش در این مدارس باید پشت سر بگذارید. نمره بالا در آزمون باعث خواهد شد تا در دانشگاه‌ها و مدارس معتبرتری ادامه تحصیل دهید.

منابع آزمون Gmat چیست

همانطور که اشاره کردیم Gmac مسئول برگزاری آزمون جیمت است. به این ترتیب بهترین منابع آزمون gmat همان کتاب‌های راهنمای آزمونی هستند که توسط gmac ارائه شده‌اند. مجموعه راهنمای آزمون جیمت شامل سه کتاب زیر است:

  • The Official for GMAT Review: خلاصه مطالب به همراه تست‌های مربوط به کل بخش‌های آزمون
  • The Official Guide for GMAT Verbal Review: خلاصه مطالب و مرور مطالب مربوط به بخش‌های وربال آزمون
  • The Official Guide for GMAT Quantitative Review: خلاصه مطالبه به همراه سؤالات تستی و تشریحی مربوط به بخش کوانت آزمون
راهنمای آزمون gmat
راهنمای آزمون gmat

راهنمای آزمون gmat

برای ثبت نام در آزمون جیمت باید وارد سایت MBA شوید و در این سایت عضو شوید. بعد از عضویت در سایت باید وارد قسمت مربوط به آزمون gmat شوید و در آزمون ثبت نام کنید. حالا باید محل انجام آزمون را انتخاب کنید. همانطور که می دانید این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و باید مانند imat و PMP برای شرکت در آزمون یکی از کشورهای همسایه را انتخاب کنید. ترکیه بهترین گزینه محسوب خواهد شد. حالا باید تاریخ آزمون را انتخاب کنید. بعد از این مرحله می‌توانید برنامه GMATprep دانلود و نصب نمایید. در انتها نوبت به پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون gmat خواهد رسید.

هزینه آزمون Gmat

هزینه آزمون gmat در حال حاضر 250 دلار است. این هزینه باید از طریق کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و مستر کارت پرداخت شود. امکان پرداخت از طریق حساب‌های ارزی مانند پرفک مانی و کارت‌های هدیه و ووچر هم وجود دارد. علاوه بر این باید یک آدرس بیلینگ معتبر نیز در هنگام پرداخت هزینه آزمون وارد کنید. به این ترتیب برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند ثبت نام در این آزمون کار نسبتاً سختی خواهد بود. اگر در ایران زندگی می‌کنید و کارت اعتباری ارزی ندارید، بهترین راه برای پرداخت هزینه آزمون gmat، خرید مستر کارت فیزیکی یا خرید ویزا کارت فیزیکی است. زیرا کارت‌های اعتباری فیزیکی دارای آدرس بیلینگ معتبری هستند.

اگر به دنبال راهی هستید که بدون دردسر و با صرفه جویی در وقت و هزینه در آزمون جیمت ثبت نام کنید ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. کافی است تنها با چند کلیک در سایت ایرانیکارت سفارش ثبت نام در آزمون gmat را ثبت کنید. به همین سادگی می‌توانید تمام کارها را به ایرانیکارت بسپارید و هزینه ثبت نام را نیز به صورت ریالی پرداخت کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...