ثبت نام آزمون آیلتس

چگونگی ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون آیلتس در ایران

برای ثبت نام آزمون آیلتس IELTS دیگر نیازی به واسطه ندارید؛ با استفاده از خدمات ایرانیکارت به صورت مستقیم، پرداخت هزینه آزمون آیلتس مقدور گردیده است.

برای ثبت نام آیلتس و پرداخت هزینه آزمون از طریق این مجموعه ایرانیکارت مراحل زیر را طی نمایید:

  1. مرکز برگزار کننده آزمون خود را انتخاب نمایید.
  2. در سایت مربوطه ثبت نام کنید.
  3. تاریخ مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. در سایت ایرانیکارت ثبت نام کرده و مشخصات بالا را همراه با درخواست خود ثبت نمایید.

ثبت درخواستخدمات مرتبط 

ثبت نام آزمون آیلتس
پرداخت هزینه آزمون‌های بین‌المللی
پرداخت هزینه آزمون IELTS
ریپورت نمره آزمون آیلتس
پرداخت در 1 الی 5 ساعت کاری
مناسب‌ترین کارمزد

نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون آیلتس از طریق ایرانیکارت

ویدئوی معرفی ایرانیکارت
انتخاب مرکز برگزار کننده آزمون
مرکز و موسسه برگزار کننده آزمون آیلتس خود را انتخاب نمایید.
ثبت نام در سایت مربوطه
در سایت آزمون ثبت نام کرده و پروفایل خود را بسازید.
انتخاب تاریخ آزمون
تاریخ آزمون آیلتس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
ثبت درخواست پرداخت هزینه در ایرانیکارت
درخواست پرداخت هزینه آزمون آیلتس را در پنل ایرانیکارت ثبت کرده و پس از تکمیل اطلاعات و پرداخت، رسید آن را دریافت کنید.

هم‌‌اکنون درخواست پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون خود را ثبت کنید!

ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون آیلتس در کوتاه‌ترین زمان

چنانچه مایل به پرداخت ارزی هزینه آزمون آیلتس می‌باشید، از طریق دکمه‌ی مقابل، درخواست خود را ثبت نمایید. هزینه این آزمون حدودا بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار است.

سوال خود را از ایرانیکارت بپرسید

سوالات متداول کاربران

بله؛ این آزمون در ایران در مراکز مختلفی برگزار می‌شود. برای شرکت در هر یک از این مراکز، باید در سایت مربوط به آن مرکز ثبت نام نمایید.

با توجه به این که امتحان آیلتس، در تاریخ‌ها و مراکز مختلف برگزار می‌شود، برای ثبت نام آزمون آیلتس نمی‌توان تاریخ مشخصی اعلام نمود.

ایلتس هر ماه 5 الی 6 مرتبه برگزار می‌شود.

بطورکلی هزینه آزمون آیلتس براساس کشور و مرکز برگزارکننده و همچنین تاریخ آزمون متفاوت است و تازمانی‌که آزمون خود را رزرو نکنید، مبلغ نشان داده نمی‌شود. به همین دلیل نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد.

به‌عنوان مثال، درحال حاضر هزینه آزمون آیلتس کشور ترکیه حدود ۶۲۰۰ لیر و در ارمنستان 102600 درام است. هزینه آزمون آیلتس آنلاین نیز 133.88 دلار است.

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

مراحل ثبت نام آزمون آیلتس و پرداخت هزینه

  1. وارد سایت Ieltsessentials شوید و در قسمت Register for your Ielts test روی Book now کلیک کنید.
  2. در این صفحه، باید کشور، استان برگزاری، نوع آزمون( آکادمیک یا جنرال) و سپس تاریخ آن را انتخاب و روی continue کلیک کنید.
  3. درصورتی‌که قبلا در این سایت ثبت‌نام کرده‌اید، نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید. درغیراین‌صورت نسبت به ثبت نام در سایت اقدام کنید (دقت کنید که برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، ارائه مشخصات پاسپورت الزامی است).
  4. بعد از پایان مراحل ثبت‌نام، نام کاربری و پسورد به ایمیل شما ارسال می‌شود.
  5. تصویر صفحات اول و دوم پاسپورت خود را اسکن کرده و داخل سایت آپلود کنید.
  6. اگر دانشگاه شما عضو سیستم می‌باشد، اطلاعات آن را وارد کنید. درغیراین‌صورت، روی Continue کلیک کرده و به مرحله بعد بروید.
  7. پس از انتخاب Terms &Conditions روی Continue کلیک کنید.
  8. روی Pay Online کلیک کنید تا برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس، وارد درگاه شوید. (در بعضی از موسسه‌ها این هزینه از طریق درگاه بانکی که در سایت قرار دارد، پرداخت می‌شود).

برای پرداخت هزینه آزمون آیلتس می‌توانید از طریق خدمات ارزی ایرانیکارت اقدام کنید.

ثبت نام آزمون ایلتس
+۷۰۰۰۰۰
کاربران فعال
+۲۵۰۰
شرکت‌ها و مشتریان بزرگ
+۱۱
سال سابقه
+۱۰۰
سایر خدمات

بخش های مختلف امتحان آیلتس

آزمون زبان آیلتس در دو قسمت عمومی و آکادمیک برگزار می‌شود. افرادی‌که تمایل به اپلای برای ادامه تحصیل دارند، باید در آزمون آکادمیک شرکت نمایند و افرادی‌که برای مقاصد دیگر اقدام به مهاجرت کرده‌اند، در بخش عمومی شرکت می‌نمایند.

این آزمون شامل 4 مهارت خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری است و نمره ی این آزمون بین 0 تا 9 می‌باشد. سوالات آزمون به شکل گزینه ای، تصویری و حتی شفاهی طرح می‌شوند. برای دریافت ویزاهای مختلف باید نمره‌ی نهایی متقاضیان به سطح حداقلی مشخصی برسد. این نمره‌ی نهایی درواقع میانگین نمرات دریافتی از بخش‌های مختلف است.

بخش‌های آزمون آیلتس و اطلاعات آن‌ها عبارتند از:

  • Speaking (14 دقیقه زمان 11 بخش)
  • Listening (40 دقیقه زمان 40 عدد سوال)
  • Writing ( 60 دقیقه زمان 2 مرحله)
  • Reading (60 دقیقه زمان 40 عدد سوال)

مهارت خواندن Reading Comprehension

  • در این بخش حدود 3 متن با حجم تقریبی 2000 تا 2700 کلمه با موضوعات علمی و آکادمیک در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.
  • حدود 40 سوال، (آزمون جنرال و آکادمیک) در رابطه با موضوعات اصلی در اختیار داوطلب گذاشته می‌شود که به مدت 60 دقیقه باید به آن‌ها پاسخ دهد.
  • مهارت‌هایی که در این بخش ارزیابی می‌شوند شامل درک اصل مطلب، درک ایده اصلی، فهم جزئیات و اصطلاحات، خلاصه متن، درک استدلال‌ها، تشخیص صحیح نظریه‌ها و درک مقصود نویسنده است.
  • منابع سوالات این بخش از آیلتس، کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها هستند و برای کسب نمره عالی از این قسمت باید مهارت خلاصه برداری و برداشت سریع نکات مهم متن را داشته باشید.
  • واژه نامه کوتاهی نیز همراه آن وجود دارد که مخصوص متونی است که حاوی لغات تخصصی هستند.

بخش Reading آزمون آیلتس IELTS

مهارت شنیداری Listening Comprehension

مهارت شنیداریاین مرحله شامل دفترچه 40 سوالی می‌باشد که در 4 بخش تقسیم شده و مهلت پاسخگویی به سوالات 40 دقیقه است. فایل مربوط به Listening فقط یک بار پخش می‌شود و مخاطب باید با همان یک بار بتواند پاسخ درست را پیدا کند. موضوعات دو بخش اول اجتماعی است و مکالمه بین دو یا چند نفر می‌باشد. دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است؛ مثل یک مونولوگ با محتوای اجتماعی (مثلا یک سخنرانی در دانشگاه)

مهارت گفتاری Speaking Comprehension

سوالات آزمون آیلتس در این بخش به سه قسمت تقسیم شده که شامل:

  1. معرفی اولیه
  2. صحبت در مورد موضوعی خاص که عنوان آن روی کارتی به شما داده می‌شود.
  3. پاسخ دادن به سوالات مصاحبه کننده در مورد موضوعی که صحبت کردید. برای پاسخ گویی به این قسمت 11 الی 14 دقیقه فرصت خواهید داشت.

سوالات Speaking آزمون آیلتس، مکالمه زبان انگلیسی شما را ارزیابی می‌کند.

بخش Listening آزمون آیلتس IELTS

مهارت نوشتاری Writing Comprehension

دقت کنید که مدت زمان پاسخ دهی به این قسمت از آزمون آیلتس چه در آزمون جنرال و چه آکادمیک، 60 دقیقه است و در هر دو نوع آزمون دو موضوع در اختیار داوطلب گذاشته می‌شود. در آزمون آکادمیک هدف از طراحی سوالات، سنجش افرادی است که قصد تحصیل در دانشگاه یا فعالیت‌های حرفه‌ای را دارند. در آزمون آکادمیک موضوع اول یک نمودار، جدول و یا ترکیبی از هر دو در اختیار داوطلب گذاشته می‌شود و باید داده‌ها را توصیف کند و در مورد آن‌‌ها توضیح دهد. در موضوع دوم آزمون آکادمیک هم داوطلب باید نظر موافق یا مخالف خود نسبت به یک موضوع را بیان کند. در آزمون جنرال هم دو موضوع در اختیار داوطلب گذاشته می‌شود و در موضوع اول باید نامه‌ای به فردی نوشته شود و در مورد مسئله خاصی توضیح داده شود. در موضوع دوم هم باید نظر موافق یا مخالف خود نسبت به یک موضوع را بیان کند. زمان پاسخ گویی به این قسمت در آزمون جنرال و آکادمیک 60 دقیقه است و در هر دو آزمون موضوع اول باید حداقل 150 و موضوع دوم 250 کلمه داشته باشد. در صورتی که تعداد کلمات از این تعداد کمتر باشد، از امتیاز دواطلب کسر می‌گردد.

 

چرا ایرانیکارت را برای ثبت نام آزمون آیلتس انتخاب کنیم؟

با توجه به این که برای ثبت نام آزمون آیلتس می‌توان از راه‌های مختلفی اقدام کرد، چرا ایرانیکارت را انتخاب نماییم؟

  • پرداخت بدون واسطه

با استفاده از خدمات ایرانیکارت می‌توانید بدون واسطه پرداخت هزینه آزمون آیلتس خود را در تمام مراکز برگزار کننده انجام دهید.

  • ثبت نام فوری

ایرانیکارت خدمات ثبت نام آیلتس و پرداخت هزینه آزمون را طی یک الی پنج ساعت کاری انجام می‌دهد.

 

هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟

هزینه آزمون آیلتس ثابت نیست و به کشور و مرکز برگزاری آزمون وابسته بوده و متغیر است. در ایران تنها مرجع رسمی صادرکننده مجوز برگزاری امتحان آیلتس سازمان سنجش است. هزینه آزمون IELTS نیز توسط همین سازمان مشخص می‌شود. هزینه آزمون آیلتس در همه جای جهان یکسان نیست و براساس کشورهای مختلف، متغیر است. همچنین با وجود نوسانات نرخ دلار نیز امکان اعلام مبلغ مشخصی برای این آزمون فراهم نیست. به همین دلیل هنگام انتخاب بین مراکز برگزار کننده آزمون، به قیمت آن نیز توجه نمایید. همچنین توجه داشته باشید که برای پرداخت هزینه این آزمون نیاز به پرداخت ارزی خواهید داشت.

بطورکلی هزینه آزمون آیلتس بر اساس کشور و مرکز برگزارکننده و همچنین تاریخ آزمون متفاوت است و تا زمانی‌که آزمون خود را رزرو نکنید، نشان داده نمی‌شود.

مقایسه قیمت آزمون آیلتس در ایران و کشورهای دیگر

با توجه به اینکه هزینه آیلتس در ایران به شدت افزایش یافته است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای شرکت در این آزمون به یکی از کشورهای خارجی همسایه مانند ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و… سفر کنند.

درنظر داشته باشید که هزینه آزمون آیلتس ثابت نیست و در بازه‌های زمانی مختلف، کاملا متفاوت است. به عنوان مثال، در ادامه مبلغ ثبت نام امتحان آیلتس که در حال حاضر مشخص است را مشاهده می‌کنید.

کشور ارز رایج قیمت آزمون آیلتس
ترکیه لیر 6200
ارمنستان درام 102600
آذربایجان منات 390-360

چرا قیمت آیلتس افزایش یافت؟

احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که چرا قیمت آزمون آیلتس به ناگهان اینقدر افزایش یافت. بر اساس آنچه از سوی دولت اعلام شده است، هزینه برگزاری آزمون آیلتس با نرخ ارز دولتی محاسبه نمی‌شود. به همین دلیل با تغییرات نرخ دلار در بازار، نرخ این آزمون زبان انگلیسی نیز تغییر پیدا می‌کند.

زمان برگزاری آزمون آیلتس

برگزاری تمامی مهارت‌های آزمون ممکن است در یک روز انجام نشود. به عنوان مثال شاید مهارت گفتاری با اختلاف یک هفته با سایر مهارت‌ها برگزار شود. اما معمولاً 3 مهارت دیگر همزمان هستند.

با مقالات ایرانیکارت بیشتر آشنا شوید.

مقالات پیشنهادی

کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست؟
آزمون ها

کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست؟

هدف شما از گرفتن مدرک آیلتس چیست؟ آیا قصد مهاجرت از ایران را دارید یا می‌خواهید با استفاده از مدرک خود در ایران مشغول به کار شوید؟ به هر حال…
چرا آزمون آیلتس (IELTS) باید برای شما مهم باشد؟
آزمون ها

چرا آزمون آیلتس (IELTS) باید برای شما مهم باشد؟

آیلتس (IELTS) مخفف عبارت (International English Language Testing System) به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. آیلتس IELTS یکی از معتبرترین و مشهورترین آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی در جهان…
تافل بهتر است یا آیلتس ؟ | تفاوت تافل و آیلتس
آزمون ها

تافل بهتر است یا آیلتس ؟ | تفاوت تافل و آیلتس

یکی از اولین سؤالاتی که معمولاً تمامی دانشجویان قبل از مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای خارجی مانند کانادا و آمریکا دارند، اولین سوالی که برایشان مطرح می‌شود این است…
آیا آزمون IELTS Indicator جایگزین موقت آیلتس می باشد؟
آزمون ها

آیا آزمون IELTS Indicator جایگزین موقت آیلتس می باشد؟

آزمون آیلتس یکی از آزمون های بین المللی زبان می باشد. امروزه به دلیل محدودیت هایی که به خاطر بیماری کوید 19 ایجاد شده امکان برگزاری این آزمون وجود ندارد….
مقایسه آزمون های زبان و هرآنچه باید درباره آن ها بدانید (راهنمای تصویری و جدول)
آزمون ها

مقایسه آزمون های زبان و هرآنچه باید درباره آن ها بدانید (راهنمای تصویری و جدول)

اگر قصد مهاجرت برای کار، زندگی و یا ادامه تحصیل در کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا را دارید، لازم است که مدرک یکی از آزمون های تعیین سطح…
شما هم به جمع هزاران کاربر ایرانیکارت بپیوندید

هم‌اکنون هزینه ثبت نام آزمون آیلتس خود را پرداخت کنید.

در کمترین زمان ممکن در ایرانیکارت ثبت نام کن و هزینه آزمونتو پرداخت کن!
ثبت نام در ایرانیکارت در کمتر از ۵ دقیقه
آیا اطلاعات این صفحه مفید بود ؟
ثبت نام آزمون آیلتس IELTS
3.8 از 5 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید