مسافرت و مهاجرت

مدرک PMP

مدرک PMP

مدرک PMP یکی از مدارک بسیار مهم برای افرادی است که در حوزه مدیریت پروژه فعالیت می‌کنند. اگر شما نیز در این حوزه فعالیت می‌کنید احتمالاً نام موسسه مدیریت پروژه آمریکا یا PMI و مدرک PMP را شنیده‌اید. مانند سایر انواع مدارک PMI دریافت این مدرک نیازمند شرکت در آزمون بین المللی موسسه مدیریت پروژه آمریکا است. برای ثبت نام و شرکت در این آزمون شما به خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت همچون مسترکارت قابل شارژ، ویزاکارت مجازی یا فیزیکی و یا خدمات پرداخت ارزی وبسایت ایرانیکارت  نیاز خواهید داشت. در ادامه بیشتر با مدرک PMP و اهمیت آن آشنا خواهیم شد.

مدرک PMP چیست؟
مدرک PMP چیست؟

مدرک PMP یا مدرک مدیریت حرفه‌ای پروژه یکی از گواهینامه‌های بین المللی است که توسط موسسه مدیریت پروژه آمریکا به افرادی که در آزمون PMP بتوانند نمره قبولی را کسب کنند داده می‌شود. مدرک PMP اصلی‌ترین و با ارزش‌ترین مدرک در زمینه Project Management یا مدیریت پروژه در جهان است. مدرک PMP مدرک آکادمیک نیست و یک گواهینامه یا به عبارتی تأییدیه است که نشان دهنده سطح توانایی‌ها و مهارت‌های یک مدیر پروژه حرفه‌ای است. به دلیل اهمیت بین المللی این مدرک و تمرکز آن روی سطح حرفه‌ای بودن مدیران، در بسیاری از کشورهای جهان مدرک PMP حتی اهمیت بیشتری از مدرک آکادمیک مدیریت پروژه دارد.

نحوه دریافت مدرک PMP

برای دریافت مدرک PMP شما باید در آزمون PMP که به صورت بین المللی توسط انستیتو مدیریت پروژه آمریکا (PMI) برگزار می‌شود، شرکت کنید. برای اینکار ابتدا باید در سایت PMI ثبت نام کنید و بعد از آن فرم ثبت نام آزمون PMP را پر کنید. این کار نیازمند هزینه خواهد بود. بعد از تکمیل فرم ثبت نام به شما اجازه داده خواهد شد تا تاریخی را برای زمان امتحان خود انتخاب کنید. از آن جایی که در کشور ما این آزمون برگزار نمی‌شود باید در یکی از کشورهای همسایه (امارات، ترکیه و …) یا کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی برای این امتحان حضور داشته باشید. برای رزرو و تأیید زمان آزمون شما وارد سایت پرومتریک خواهید شد.

آزمون پرومتریک چیست؟

افرادی که با آزمون‌های بین المللی آشنایی داشته باشند، آزمون پرومتریک را به خوبی می‌شناسند. آزمون پرومتریک یا پرومتریک تستینگ، یک موسسه برگزاری آزمون‌های بین المللی است که مرکز آن در آمریکا است. شما برای ثبت نام در انواع آزمون‌های بین المللی نظیر SAT، PTE، تافل، PMP و.. سایر آزمون‌های مشابه که در ایران برگزار نمی‌شوند یا جنبه بین المللی دارند باید از آزمون پرومتریک استفاده کنید.

مدرک PMP مناسب چه افرادی است؟

مدرک PMP در واقع مدرکی است که حرفه‌ای بودن یک فرد در مدیریت پروژه را نشان می‌دهد. به این ترتیب علاوه بر افرادی که دارای مدرک مدیریت پروژه به صورت آکادمیک هستند، تمام افرادی که در این حوزه فعالیت دارند و دارای سابقه کار کافی باشند می‌توانند این مدرک را دریافت کنند. افرادی که قصد دریافت مدرک PMP را دارند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • افراد دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس باید سه سال و افراد دارای مدرک دیپلم باید 5 سال سابقه کاری داشته باشند
  • 35 ساعت سابقه شرکت در یکی از دوره‌های آموزشی بین المللی یا مورد تأیید PMI
استخدام با مدرک PMP
استخدام با مدرک PMP

استخدام با مدرک PMP

افرادی که دارای مدرک PMP باشند قطعاً دارای مهارت و توانایی‌های بسیار بالایی در مدیریت پروژه و حوزه‌های مرتبط با آن هستند. علاوه بر این مدرک معتبرترین مدرک مدیریت پروژه در جهان است که اعتبار بالاتری حتی از مدارک آکادمیک دارد. به همین دلیل شانس استخدام با مدرک PMP چندین برابر خواهد بود. همچنین علاوه بر این که در ایران شانس بالایی برای استخدام با مدرک PMP خواهید داشت، در خارج از ایران نیز این شانس بسیار بالا خواهد بود. برای مثال مدرک PMP در کانادا یکی از اصلی‌ترین شرایط اخذ صندلی مدیریت پروژه در بسیاری از شرکت‌ها است.

ثبت نام در آزمون PMP

برای ثبت نام در آزمون PMP ابتدا باید در سایت PMI ثبت نام کنید. برای ثبت نام باید 100 دلار آمریکا پرداخت کنید. اگر کارت اعتباری یا حساب ارزی ندارید می‌توانید با تهیه مستر کارت یا ویزا کارت از سایت ایرانیکارت ثبت نام خود را نهایی کنید. بعد از انجام ثبت نام در PMI شما به تمام امکانات سایت انستیتو مدیریت پروژه آمریکا دسترسی خواهید داشت. این امکانات شامل مطالب آموزشی مورد نیاز برای دریافت مدرک PMP نیز می‌شود. حالا می‌توانید از طریق صفحه PMP برای اپلای کردن این آزمون اقدام کنید. برای این کار ابتدا باید از طریق اکانتی برای ثبت نام در PMI استفاده کردید وارد سایت شوید. حالا باید سوابق خواسته شده به همراه تعداد زیادی از اطلاعات را وارد کنید. در نهایت با پرداخت 400 دلار ثبت نام شما نهایی خواهد شد.

 باز هم می‌توانید از طریق همان کارت‌های اعتباری که از ایرانیکارت تهیه کرده‌اید هزینه مد نظر را پرداخت کنید. البته با ثبت درخواست در حساب کاربری سایت ایرانیکارت می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت استفاده کنید و نیازی به خرید کارت‌های اعتباری نخواهید داشت. در نهایت در حدود یک هفته بعد کارت ورود به جلسه برای شما ارسال خواهد شد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...