حواله ها

حواله سوئيفت

حواله سوئيفت

یکی از رایج ترین و قدیمی ترین راه های انتقال ارز، استفاده از حواله بین بانکی یا حواله سوئیفت است. با این نحوه ارسال حواله ارزی می توان به تمامی بانک های عضو شبکه سوئیفت حواله ارسال کرد. در کنار استفاده از حواله سویفت راه های دیگری نظیر حواله وسترن یونیون ، حواله مانیگرام و حواله پی پال نیز برای ارسال پول به کشور های مختلف وجود دارد. هر یک از این روش ها ویژگی های خاص خود دارند.

حواله سوئیفت چیست

SWIFT مخفف عبارت Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication می باشد که به معنای شبکه بانکی بین المللی است. با دسترسی به این شبکه امکان ارسال حواله به تمامی بانک های جز شبکه سوئیفت خواهد بود. حواله ی سوئیفت می تواند بین بانک ها در کشور های مختلف و با ارز های مختلف انجام شود. متاسفانه به دلیل تحریم ها بانک های ایران به شبکه بانکی جهانی دسترسی ندارند. به همین دلیل از بانک های ایران امکان ارسال حواله به بانک های خارجی وجود ندارد.

حواله سوئيفت

ارسال حواله سوئیفت

علی رغم تحریم ها ارسال حواله سوئیفت از ایران غیر ممکن نیست. به این منظور می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده کنید. از SWIFT برای پرداخت شهریه دانشگاه ، پرداخت اپلیکیشن فی و یا ارسال حواله دانشجویی استفاده می شود. برای ثبت درخواست روی دکمه ی زیر کلیک کنید. برای ارسال حواله از طریق ایرانیکارت، ارائه اطلاعات کامل حساب بانکی گیرنده ضروری می باشد.

ثبت درخواست

کارمزد حواله سوئیفت

کارمزد حواله سوئیفت شرکتی بدون در نظر گرفتن مقصد ارسال پول یا مبلغ حواله معادل 55 دلار و حواله شخصی 45 دلار می باشد. این یکی از مشکلاتی است که در رابطه با این شبکه وچجودذ دارد. چون در برخی موارد افراد ملزم به ارسال حواله با استفاده از کد سوئیفت هستند (چون در شرایطی گیرنده تنها حواله بانکی می پذیرد). اما با توجه به مبلغ حواله استفاده از این شیوه به صرفه نمی باشد. این مبلغ بدون نرخ تبدیل ارز می باشد. به عبارت دیگر در صورت تبدیل ارز حواله، مبلغ کارمزد نیز افزایش خواهد یافت.

مقایسه حواله سویفت با وسترن یونیون

یکی دیگر از پرکاربرد ترین شیوه های ارسال حواله ارزی استفاده از حواله وسترن یونیون است. حواله وسترن نیز به صورت بین المللی و با ارزهای مختلف قابل انجام است. وسترن نیز به همان میزان پرکاربرد و معتبر می باشد. تفاوت های حواله وسترن و سوئیفت چیست؟

مهم ترین تفاوت ارسال حواله وسترن در مقایسه با حواله سوئیفت، زمان ارسال حواله می باشد. برای ارسال حواله سوئیفت، حواله از حساب بانکی مبدأ به یکی از بانک های واسط اصلی منتقل می شود. تعداد بانک های واسط بستگی به سطح اعتبار بانک دریافت کننده دارد. به همین دلیل زمان لازم برای ارسال حواله با استفاده از کد سوئیفت بین یک روز الی یک هفته زمان می برد.

این در حالی ست که ارسال حواله وسترن یونیون بین یک تا سه ساعت کاری قابل انجام است. حواله وسترن بین بانک ها انجام نمی پذیرد و بین شعب مختلف شبکه مالی وسترن یونیون انتفال انجام می شود. برای ارسال حواله از طریق western union نیازی به افتتاح حساب در این شبکه نمی باشد. این درحالی است که حواله سویفت تنها از طریق حساب های بانکی طرفین انجام پذیر هستند.

کارمزد ارسال حواله وسترن یونیون به مبلغ حواله بستگی دارد و از 30 دلار تا 85 دلار متغیر است. حواله وسترن نیز با ارزهای مختلف امکان پذیر است. به جز برخی کشور ها، امکان تبدیل ارز حواله نیز از طریق وسترن یونیون وجود دارد.

حواله سوئیفت

کد سویفت چیست؟ BIC چیست؟

کد سوئیفت در واقع همان BIC می باشد که مخفف عبارت bank identifier code است. این کد برای هر بانک منحصر به فرد است. ساختار کد سوئیفت شامل 11 عدد و حرف می باشد. 4 حرف اول این کد نشان دهنده اسم بانک می باشد. دو حرف بعد نام کشور و دو حرف بعدی نیز نشان دهنده نام شهر می باشد. سه عدد باقی مانده یا نشان دهنده کد شعبه هستند یا به صورت XXX نشان داده می شوند.

کد سوئیفت بانک ملی

همان طور که اشاره شد، بانک های ایرانی امکان ملحق شدن به شبکه بانکی بین المللی را ندارند. به همین دلیل هیچ یک از بانک های ایرانی دارای کد سوئیفت نیستند.

برای ارسال حواله سوئیفت با ارائه اطلاعات حساب بانکی گیرنده می توانید به سادگی از ایران از خدمات ایرانیکارت بهره ببرید. برای ارسال انواع حواله ارزی با ایرانیکارت در ارتباط باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اصلی ترین و بهترین شیوه های انتقال پول کدامند؟
حساب های بین المللی
اصلی ترین و بهترین شیوه های انتقال پول کدامند؟
در بسیاری از شرایط شما نیاز دارید در کمترین زمان ممکن پولی را به نقطه ی دیگری از دنیا انتقال دهید. برای مثال زمانی که عضوی از خانواده شما در...
TransferWise بانک مجازی انتقال بین المللی پول
حواله ها
TransferWise بانک مجازی انتقال بین المللی پول
فهرست محتوا نرخ ها و هزینه های TransferWiseهزینه انتقال پول با TransferWise چقدر است؟چه نوع انتقال را می توانم با ترانسفر وایز انجام دهم؟مزایای ترانسفر وایزمعایب ترانسفر وایزچگونه می توان...
انتقال پول از ایران به روسیه و برعکس
حواله ها
انتقال پول از ایران به روسیه و برعکس
فهرست محتوا روش های مختلف انتقال پول از ایران به روسیهارسال حواله پی پالارسال حواله وسترن یونیونارسال حواله سوئیفتارسال حواله مانی گرامارسال حواله از روسیه به ایران بر خلاف گذشته،...