آموزش ترید ارز دیجیتال

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟

کپی کردن معاملات معامله‌گرهای برتر، یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای استفاده از فرصت‌های مناسب بازار است. این تکنیک که اصطلاحا کپی تریدینگ نام دارد برای افرادی که می‌خواهند بدون دردسر به درآمد برسند مناسب است. اگر می‌خواهید از Copy trading برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال  استفاده کنید، از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ایرانیکارت همراه باشید.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ (Copy Trading)، نوعی معامله است که در آن یک معامله‌گر تازه‌کار، با الگوبرداری از یک معامله‌گر باتجربه، عملکرد او را مو به مو انجام می‌دهد. دلیل اصلی کپی کردن معامله این است که افراد با اشتباهات کمتر به اندازه یک سرمایه گذار موفق سود داشته باشند. با این حال، قبل از تصمیم‌گیری برای کپی تریدینگ، داشتن اطلاعات پایه راجع به تحلیل بازار، مهم است.

کپی تریدینگ چیست؟

نحوه کارکرد کپی تریدینگ

سیستم کپی تریدینگ از سه بخش ارائه‌دهنده، کپی‌کننده و بروکر تشکیل می‌شوند. این سه بخش دست به دست هم می‌دهند تا فرآیند کپی تریدینگ صورت بگیرد و هر دو طرف معامله یعنی کپی‌کننده و ارائه‌دهنده سود کنند. 

  • ارائه‌دهنده: منظور از ارائه‌دهنده (Provider)، معامله گری است که افراد دیگر معاملات وی را کپی می‌کنند. به پروایدرها مستر تریدر (Master Trader) و ارائه‌دهنده سیگنال (Signal Provider) نیز می‌گویند.
  • کپی‌کننده: منظور از کپی‌کننده فردی است که معاملات ارائه‌دهنده را عینا کپی می‌کند.
  • بروکر: بروکر (Broker) به عنوان واسطه بین ارائه دهنده و کپی کننده است که دسترسی به پلتفرم کپی تریدینگ را فراهم می‌کند.

کاربران ابتدا یک پلتفرم مناسب برای انجام کپی تریدینگ و بازار مورد نظر خود یعنی بازار اسپات یا فیوچرز پیدا می‌کنند تا معاملات خود را در آن انجام دهند. سپس به یک کپی تریدر یا ارائه‌دهنده با تجربه ملحق می‌شوند تا معاملات آن را کپی کنند.

در مرحله بعدی کپی کنندگان تنظیمات دلخواه خود را اعمال می‌کنند تا کپی کردن طبق استراتژی آن‌ها پیش برود. این کار از متحمل شدن ضررهای زیاد جلوگیری می‌کند و با توجه به سلیقه شخصی کپی‌کننده انجام می‌شود. در نهایت معاملات توسط کپی‌کننده کپی و پس از بسته شدن معامله، سود آن به حساب فرد کپی کننده واریز می‌شود.

انواع کپی تریدینگ

از اواخر دهه ۲۰۱۰ تا اوایل دهه ۲۰۲۰ شاهد پیشرفت فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در کپی تریدینگ بودیم. این موضوع باعث شد که کارایی و اثربخشی فرآیند کپی تریدینگ افزایش یابد و از آن استقبال بیشتری شود. کپی تریدینگ انواع مختلفی دارد که در ادامه هریک از موارد را بررسی کرده‌ایم.

1- کپی تریدینگ دستی

در این نوع کپی تریدینگ، کپی‌کنندگان باید معاملات را به‌ صورت دستی کپی کند. در واقع در این روش کاربر باید اطلاعات کافی نسبت به بازار یعنی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز دیجیتال داشته باشد. در نهایت با بررسی وضعیت بازار، معاملات مناسب را از تریدر مورد نظر کپی کند. تریدر معاملات را در حساب خود اجرا می‌کند و مسئولیت صد درصدی معاملات را بر عهده دارد. کپی تریدینگ دستی به تمرکز و زمان زیادی نیاز دارد و اگر تریدر دانش کافی برای فعالیت در بازارهای مالی نداشته باشد، احتمال موفقیت آن کمتر خواهد بود.

2- کپی تریدینگ اتوماتیک

کپی تریدینگ اتوماتیک نسبت به نوع دستی آن از محبوبیت بیشتر برخوردار است. در این روش، معاملات به‌صورت خودکار کپی می‌شوند و کپی‌کننده با داشتن کمترین دانش معاملاتی می‌تواند سود قابل توجهی از معاملات به دست آورد. کپی تریدینگ اتوماتیک به صرف وقت، انرژی و تلاش کمتری نیاز دارد و به افزایش بازدهی معاملات کمک می‌کند.

مزایای کپی تریدینگ

کپی تریدینگ فوق العاده به نظر می‌رسد. شما به طور خودکار استراتژی معامله گران حرفه‌ای را بدون زحمت تکرار می‌کنید و از نتایج معاملات لذت می‌برید. اما پنیر رایگان در تله موش است. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع، از مزایا و معایب کپی تریدینگ آگاه باشید. کپی ترید نوعی سرمایه‌گذاری است و ممکن است برای تمامی افراد با شرایط مالی متفاوت مناسب نباشد؛ زیرا استراتژی معاملاتی بستگی به مدیریت ریسک و سرمایه شما دارد و کاملا شخصی است. در این بخش مزایا و معایب کپی تریدینگ آورده شده‌ است.

  • انعطاف پذیری بالا

کپی تریدینگ انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات لازم برای ورود و خروج از معامله را لحاظ کنید. در واقع شما می‌توانید میزان ورود سرمایه به هر معامله، میزان ریسک معاملات و سود حاصل از آن را مشخص کنید.

  • عدم نیاز به دانش و تجربه

استفاده از سیستم Copy trading نیاز به دانش و تجربه زیادی ندارد. اگر سرمایه کافی دارید و بتوانید یک کپی تریدر موفق پیدا کنید به‌راحتی می‌توانید معاملات سودآور داشته باشید. در واقع شما بدون داشتن استراتژی یا دانش تحلیلی و تنها با استفاده از کپی تریدینگ می‌توانید از بازارهای مالی کسب سود کنید. مزیت اصلی کپی تریدینگ توانایی خودکار کردن معاملات خود با پیروی از سایر معامله گران پرسود است. تنها تلاشی که باید انجام دهید این است که یک معامله گر سودآور با نتایج معاملاتی خوب پیدا کنید و به طور دوره‌ای عملکرد معامله گر را بررسی کنید.

  • شفاف بودن

سیستم کپی تریدینگ کاملا شفاف است و شما می‌توانید تمام اطلاعات قبلی تریدر مورد نظر را مشاهده کنید. میزان سود و زیان، سابقه فعالیت و تعداد معاملات کاملا مشخص است و شما می‌توانید با بررسی آن‌ها یک تریدر موفق برای انجام معاملات خود انتخاب کنید.

کسب نتیجه سریع‌تر از مزایای کپی تریدینگ

  • کسب نتیجه سریع‌تر

بدون شک همه معامله‌گران دوست دارند که معاملات پر سودی داشته باشند. رسیدن به این درجه از این موفقیت نیاز به تلاش و زمان زیادی دارد. اما استفاده از سیستم کپی تریدینگ به‌عنوان یک راه میانبر برای تریدرها در نظر گرفته می‌شود چون می‌توانند از تجربیات تریدرهای با تجربه استفاده کرده و در مدت زمان کمتری به نتیجه دلخواه خود برسند.

  • پاداش معامله گران حرفه‌ای

در بیشتر پلتفرم‌های کپی تریدینگ، به کسانی که به دیگران اجازه کپی برداری از معاملات خود را بدهند، حق کمیسیون تعلق می‌گیرد. به‌ این‌ ترتیب با افزایش دنبال کنندگان آن‌ها، پاداش بیشتری دریافت می‌کنند. با این مزیت، معامله گران تلاش بیشتری برای موفقیت تحلیل‌های خود می‌کنند تا افراد بیشتری به سوی آن‌ها جذب شوند و در کنار درآمد حاصل از معاملات روزانه ، پورسانت نیز دریافت کنند.

  • آموزش آسان‌تر

پلتفرم ‌های کپی تریدینگ جنبه آموزشی هم دارند و برای کسانی که قصد یادگیری دارند می‌تواند بسیار کارآمد باشد. آن‌ها با مشاهده معاملات افراد حرفه‌ای با روشی آسان‌تر و در عمل تحلیل ارزهای دیجیتال را فرا ‌می‌گیرند.

معایب کپی تریدینگ

فعالیت در بازارهای مالی بدون ریسک نیست. این قضیه برای کپی تریدینگ نیز صدق می‌کند و شما نمی‌توانید به‌صورت صد درصدی از نتیجه آن مطمئن باشید. طی Copy trading شما معاملات خود را از یک تریدر دیگر کپی می‌کنید و احتمال غلط بودن تحلیل‌ها و پوزیشن‌های او وجود دارد. بنابراین اگر تریدر با تجربه و موفقی را برای این کار انتخاب نکنید احتمال از بین رفتن سرمایه شما وجود دارد. به عبارت دیگر کپی تریدینگ به معنای خوابیدن و پول در آوردن نیست؛ زیرا شرایط و موقعیت‌های زیادی می‌توانند موجب ضرر شدید شما شوند! بنابراین عاقلانه است که تهدیدات و چالش‌های کپی تریدینگ را نیز بشناسید. به‌طور کلی اصلی‌ترین معایب کپی تریدینگ عبارت‌اند از:

  • ریسک بازار

همانطور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال و سایر بازارهای مالی نوسانات زیادی به همراه دارند و این موضوع باعث می‌شود که نتیجه‌گیری سخت‌تر شود. عوامل دیگری همچون وضعیت اقتصادی جهان، اخبار ارز دیجیتال و رویدادهای غیرمنتظره نیز می‌توانند بازار را تحت تاثیر قرار بدهند.

  • نیاز به هزینه

بسیاری از پلتفرم‌ها ممکن است از شما بخواهند که برای دریافت نرم‌افزار هزینه‌های هنگفت انجام دهید. در نتیجه پیدا کردن یک پلتفرم مناسب که در عین ارائه بهترین خدمات، ارزان نیز باشد؛ می‌تواند برای تازه واردها کمی چالش برانگیز به نظر برسد.

  • پیدا کردن تریدر موفق

شما وابسته به عملکرد تریدر هستید و اگر تریدر کم تجربه‌ای را برای این کار انتخاب کنید باعث می‌شود که سرمایه خود را به خطر بیندازید. تعیین اینکه کدام معامله گر واقعا کار درست است، کمی سخت است. در دنیای نامحدود رسانه‌های اجتماعی، افراد به جای اینکه صرفاً به عکس پروفایل توجه کنند، باید تحقیقات عمیقی انجام دهند. هنگامی که به دنبال یک معامله گر برای کپی کردن از آن هستید، حتما عملکرد و نتایج معاملگران را بررسی کرده و نهایت احتیاط را بکار بگیرید.

  • عدم رسیدگی و آگاهی سرمایه گذاران

پیشنهاد معامله‌گران حرفه‌ای برای انجام کپی تریدینگ این است که قبل از هر اقدامی، معامله‌گر جدید آشنایی کافی با کارکرد و چگونگی تنظیمات کپی تریدینگ در پلتفرمی که در آن کار می‌کند را داشته باشد. اگر از یک نرم‌افزار خودکار استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که نظارت کاملی بر ضررها و سودهای خود دارید. حتی ممکن است گاهی تنظیمات اشتباه درکپی تریدینگ باعث صفر شدن موجودی تریدر شود. تنظیمات پلتفرم کپی تریدینگ باید با دقت و در نظر گرفتن تمام شرایط انجام شود.

به عنوان مثال؛ ممکن است تریدر اصلی به انجام یک معامله سنگین با اهرم بالا متمایل باشد در حالی که این اقدام می‌تواند برای معامله‌گری با سرمایه‌ کوچک، ریسک بالایی داشته باشد. امکان دارد معامله‌گری که آن را دنبال می‌کنید گاهی اوقات اشتباهات وحشتناکی مرتکب شود. همچنین اخبار و رویدادهای ناگهانی هم می‌توانند به راحتی روند بازارها را تغییر دهند. پس هرگز دارایی‌هایتان را به حال خود رها نکنید!

  • ریسک

معامله‌گران تازه‌کار بهتر است در کپی تریدینگ با مبلغ بسیار پایین شروع کنند تا درفرایند آزمون و خطا ضمن شناسایی نقص‌های خود از ضررهای بیشتر جلوگیری کنند. اشکال اصلی کپی ترید این است که عملکرد معاملاتی شما کاملاً به نتایج معاملات تحلیلگرانی که دنبال می‌کنید بستگی دارد. اگر آن‌ها یک معامله اشتباه انجام دهند، آن معامله اشتباه در حساب معاملاتی شما نیز ظاهر می‌شود. برای برطرف کردن این عیب بزرگ، پلتفرم‌های معاملاتی کپی به شما این امکان را می‌دهند که تعیین کنید چقدر می‌خواهید به هر معامله‌گر اختصاص دهید یا که چقدر می‌خواهید در هر معامله ضرر کنید (استاپ لاس). همچنین اگر احساس می‌کنید که معامله کپی شده به خوبی پیش نمی‌رود، می‌توانید به صورت دستی آن را ببندید.

بهترین پلتفرم‌ (سایت) کپی تریدینگ

ایلنار فاتاخوف (Ilnar Fattakhov)، کارشناس تریدینگ، در مصاحبه‌ای گفت:

براساس آخرین آمار، تنها ۱ درصد از کاربران صرافی‌های رمزارزها حضور فعالی در معاملات دارند و 99 درصد بقیه به دلیل نداشتن مهارت‌های لازم برای معامله، تنها با افتتاح حساب کاربری و خریداری یک رمزارز هیچ کاری دیگری انجام نمی‌­دهند!

با داشتن یک پلتفرم ایده‌آل می‌توانید به تریدرهای حرفه‌ای متصل شوید و با استفاده از دانش آن‌ها معاملات سودآور و موفقی را تجربه کنید و جزو آن 99 درصد نباشید! در ادامه بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ را به شما معرفی می‌کنیم. این پلتفرم‌های برتر عبارت‌اند از:

کپی تریدینگ در وبسایت etoro

eToro

ای تورو یکی از محبوب‌ترین سایت‌های کپی تریدینگ است که محبوبیت زیادی نزد معامله‌گران دارد. این پلتفرم حرفه‌ای کپی ترید سهام، کالاها، فارکس، CFD، سوشال تریدینگ، ارزهای دیجیتال، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) را ارائه می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید در بازار مالی موردنظر، معاملات را از تریدرهای موفق کپی کنید. etoro.com در سال 2006 تاسیس شد و بیش از 12 میلیون معامله گر از آن استفاده می‌کنند. ویژگی‌های این پلتفرم عبارتند از:

  • پشتیانی از iOS و اندروید، پلتفرم های وب و رایانه شخصی
  • جوایز و پیشنهادات با مدت زمان محدود
  •  امکان ساخت پورتفولیوی
  • دارای انواع حساب‌ها از جمله دمو
  • حداقل سپرده 50 دلار
  • دارای چت آنلاین و پشتیبانی ایمیل

پلتفرم zulu trade، بستری برای کپی تریدینگ

ZuluTrade

زولو ترید یک پلتفرم جذاب با قابلیت‌های پیشرفته است و امکان دسترسی به تریدرهای موفق را برای کاربران فراهم می‌کند. zulutrade.com میزبان بیش از یک میلیون کاربر از سراسر جهان است و حجم معاملات آن بیش از 800 میلیارد دلار است. در سال 2014 شروع به کار کرد و با eToro با رقابت سختی دارد. زولو ترید به معامله گران با تجربه اجازه می‌دهد تا از اشتراک گذاری معاملات خود با سایر کاربران درآمد کسب کنند. علاقه مندان به کپی ترید در این پلتفرم می‌توانند به نمایه معامله گران، برآیند حساب آنان، تعداد دنبال کنندگان، جزئیات معاملات و سایر اطلاعات دسترسی داشته باشند. بهتر از نگاهی به امکانات این پلتفرم داشته باشیم.

  • تا حداکثر 300 دلار معاملات خودکار کریپتو با اتوترید امکان پذیر است.
  • ارزهای دیجیتال، CFD، فارکس، کالاها، سهام و بیش از 40 دارایی دیگر را می‌توان معامله کرد.
  • حداقل میزان معامله 1 دلار است.
  • از متاتریدر 4 و 5 پشتیبانی می‌کند.
  • بدون معامله اهرمی
  • پشتیبانی از iOS و Android علاوه بر پلتفرم وب
  • پیوستن به ZuluTrade رایگان است.

BingX

معرفی صرافی بینگ ایکس پلتفرم کپی تریدینگ

bingx.com یک پلتفرم کپی ترید با بیش از 1 میلیون کاربر است که در سال 2018 تاسیس شد. بینگ ایکس بیش از 100 رمزارز را پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند برای کاهش ریسک، از یک حساب نمایشی استفاده کنند. همچنین کاربران در این صرافی می‌توانند پیش بینی‌ها و تحلیل‌های خود را با سایر معامله گران به اشتراک بگذارند. این امر تعامل بین کپی تریدرها را تقویت می‌کند. سیستم کپی ترید بینگ ایکس همچنین از DeFi ،NFT ،Indices ،Commodities ،Forex و Layer2 پشتیبانی می‌کند. صرافی بینگ ایکس ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد. که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوشال تردینگ
  • ربات تریدینگ
  • نسخه نمایشی
  •  معاملات 24 ساعته
  • پشتیبانی چت و ایمیل
  • پشتیبانی از کارت اعتباری برای خرید ارزهای دیجیتال
  • عدم برداشت ارز فیات
  • کارمزد معاملاتی پایین (0.045٪)

برخی دیگر از برترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ عبارتند از:

NAGA

ناگا NAGA یک پلتفرم سرمایه‌گذاری آلمانی است که کپی تریدینگ را در بیش از ۹۵۰ بازار مالی ارائه می‌دهد. این شرکت یک پلتفرم وب همه‌کاره و اپلیکیشن موبایل ارائه می‌کند. در ناگا معامله‌گران می‌توانند حساب‌های خود را با پلتفرم‌های MT4 یا MT5 همگام‌سازی کنند. ناگا بیش از ۱ میلیون کاربر دارد و با داشتن ویژگی‌هایی مانند کارمزد صفر، پاداش‌های دوره ای، فید اجتماعی و… بین پلتفرم‌های دیگر متمایز است.

MyDigiTrade

مای دیجی ترید یکی دیگر از یکی دیگر از سایت‌های کپی تریدینگ است که قابلیت کپی کردن سیگنال‌های معاملاتی به صورت فوری از طریق حساب کارگزاری شما را فراهم می‌کند (۲۰ کارگزار در این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند و تعداد آن‌ها همچنان در حال افزایش است). همچنین مای دی جی ترید یک سیستم رتبه‌بندی دارد که امکان یافتن بهترین معامله گران (ارائه دهندگان استراتژی) را فراهم می‌کند.

AvaTrade

پلتفرم AvaTrade که به نام AvaSocial شناخته می‌شود، یک برنامه تلفن همراه است که برای تسهیل کپی تریدینگ ایجاد شده است. این برنامه به سرمایه گذاران و ارائه دهندگان استراتژی اجازه می‌دهد تا گفتگو کنند، تحلیل‌های خود را به اشتراک بگذارند و معاملات افراد برتر را کپی کنند.

کاربرد پلتفرم‌های کپی تریدینگ

پلتفرم‌های کپی تریدینگ نقش یک واسطه را دارند و کپی‌کنندگان را به ارائه‌دهندگان متصل می‌کنند. این پلتفرم‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد و یک گزینه ایده‌آل برای کاربران کم تجربه است تا بتوانند در یک محیط امن و با صرف زمان و انرژی کمتر از بازارهای مالی سود بیشتری به دست آورند. به‌طور کلی کاربرد پلتفرم‌های کپی تریدینگ عبارت‌اند از:

کپی کردن از معامله‌گران برتر

پلتفرم‌های کپی تریدینگ به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید به تریدرهای با تجربه و حرفه‌ای متصل شده و با کپی کردن از آن‌ها سود خوبی به دست آورند. این موضوع برای تریدرهایی که دانش و مهارت کافی در زمینه بازارهای مالی ندارند یک روش کاملا ایده‌آل است.

دسترسی به تجربیات و تحلیل های تریدرها

معمولا تریدرهای فعال در پلتفرم کپی تریدینگ در بازه‌های زمانی مختلف سعی می‌کنند که تجربیات، نظرات و تحلیل‌های خود را با کپی‌کنندگان به اشتراک بگذارند. این کار نقش مهمی در اعتمادسازی دارد و به کاربران کمک می‌کند که دید بهتری نسبت به بازار و معاملات داشته باشند.

دسترسی به تجارت بین‌المللی

پلتفرم‌های کپی تریدینگ به کاربران این امکان را می‌دهند که بتوانند به بازارهای مالی با دارایی‌های متنوع دسترسی داشته باشند. با دسترسی به تجارت بین‌المللی موقعیت‌های سودآوری بیشتری وجود خواهد داشت و کپی‌کنندگان می‌توانند معاملات سودآوری را تجربه کنند.

تفاوت کپی ترید و میرور تریدینگ

کپی ترید و میرور تریدینگ دو روش معاملاتی جذاب هستند که شباهت‌های زیادی با هم دارند ولی در یک اصل مهم با هم متفاوت‌اند. در میرور تریدینگ که به معاملات آینه‌ای نیز معروف است شما باید عینا معامله تریدر را کپی کنید.
در واقع نوع معامله، حجم معامله و تمام اطلاعات مربوط به معامله عینا از تریدر کپی می‌شود و شما باید مطابق آن عمل کنید. اما در کپی تریدینگ این گونه نیست چون شما می‌توانید اطلاعات مربوط به پوزیشن را تغییر دهید. در Copy trading شما معامله را کپی می‌کنید و امکان تغییر حجم معامله، حد سود و حد ضرر وجود دارد. این موضوع باعث می‌شود که معامله مطابق با استراتژی خودتان جلو برود و ریسک آن کاهش پیدا کند.

تفاوت کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ

یکی دیگر از انواع رایج کپی تریدینگ، سوشال تریدینگ یا معامله اجتماعی است. در معامله اجتماعی، شما معاملات سایر افراد را کپی نمی‌کنید، بلکه درباره تحلیل‌ها و تحقیقات بازار با دیگر فعالان همفکری می‌کنید. این روش می‌تواند به عملکرد و استراتژی شخصی شما کمک کند. پلتفرم‌های معاملات اجتماعی راه بسیار خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز دیجیتال از معامله گران با تجربه است.

شما متوجه می‌شوید که چرا آن‌ها ارز های خاصی را خرید و فروش می‌کنند، چگونه بازار را تجزیه و تحلیل می‌کنند و چگونه معاملات خود را مدیریت می‌کنند. سوشال تریدینگ خودکار نیست. بلکه بستری برای تبادل دانش، تحقیق و ایده است، اما باید خودتان به صورت دستی معاملات را وارد کنید. سوشال تریدینگ از کپی تریدینگ وقت گیرتر است. با سوشال تریدینگ، می‌توانید دلایل پشت معاملات را درک کرده و به مرور زمان آموزش خود را در زمینه ارزهای دیجیتال کامل کنید.

قوانین مربوط به کپی تریدینگ

قوانین مربوط به کپی تریدینگ

کپی تریدینگ یکی از تکنیک‌های جذاب برای کسب سود بدون دردسر از بازارهای مالی است که از اواسط دهه 2010 شروع شده است. در این دوره تحولات نظارتی زیادی وجود داشت و تنظیم‌کننده‌های مالی در سراسر جهان توجه بیشتری به تجارت نسخه‌برداری داشتند و مقررات مختلفی را برای حمایت از سرمایه‌گذاران اجرا کردند. این مقررات در مشروعیت بخشیدن به تجارت کپی به عنوان یک استراتژی سرمایه‌گذاری ایمن و قابل دوام بسیار مهم بود.
امروزه نیز کپی تریدینگ شکل جدیدی به خود گرفته است. شناخت قوانین Copy trading و رعایت آن‌ها نیز حائز اهمیت است . چرا که به شما کمک می‌کند ریسک‌های ناشی از کپی تریدینگ را به حداقل برسانید. این قوانین عبارت‌اند از:

  1. توافقات بین طرفین
  2. تعیین حجم هر معامله
  3. تعیین حد سود و ضرر
  4. پایبند بودن به استراتی تریدر
  5. آزاد بودن برای خروج از کپی ترید
  6. گزارش عملکرد تریدر در بازه‌های زمانی مشخص

آموزش کپی تریدینگ

کپی تریدینگ یک فرایند ساده است در همه پلتفرم به یک صورت انجام می‌شود و تفاوت زیادی ندارد. برای این که Copy trading انجام دهید لازم است که یک سری مراحل خاص را سپری کنید. در این بخش به آموزش کپی تریدینگ در ای تورو خواهیم پرداخت تا بتوانید این فرآیند را به‌طور کامل یاد بگیرید و بتوانید از طریق آن کسب درآمد کنید.

1- ثبت نام در eToro

قدم اول برای شروع کپی تریدینگ انتخاب یک پلتفرم مناسب برای این کار است. eToro یکی از پلتفرم‌های حرفه‌ای و قدرتمند در این حوزه است که می‌توانید با استفاده از آن معاملات پرسود و موفقی را تجربه کنید. برای این کار باید به آدرس etoro.com مراجعه کنید و سپس فرآیند ثبت‌نام در آن را تکمیل نمایید.

انتخاب تریدر

پس از این که ثبت‌نام شما در سایت ای تورو تکمیل شد و اکانت خود را احراز هویت کردید باید یک تریدر برای انجام کپی ترید انتخاب کنید. از بخش Discover می‌توانید تریدرهای فعال داخل این سایت را مشاهده کنید. شما باید نحوه عملکرد تریدرها را بررسی کنید و فردی که از نظر خودتان مناسب است را برای کپی کردن انتخاب نمایید. برای این کار کافی است که روی کادر آبی رنگ copy کلیک کنید.

3- شروع کپی کردن

حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع کپی ترید در این سایت 200 دلار است. شما باید ابتدا مبلغ مورد نظر را واریز کنید تا بتوانید وارد بخش کپی تریدینگ توسط تریدر دلخواه خود شوید. همچنین می‌توانید زمان توقف کپی ترید را نیز مشخص کنید. پس از تایید همه این موارد وارد بخش کپی ترید خواهید شد و می‌توانید با کپی کردن معاملات تریدر از سودهای خود لذت ببرید.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله ایده‌ای در مورد اینکه کپی تریدینگ چیست و  آیا این شکل سرمایه گذاری برای شما مناسب است یا خیر، بدست آورده باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

کپی تریدینگ می‌تواند گاهی سودآور و گاهی زیان ده باشد. زیرا معاملات شما از روی معاملات افراد که دنبال می‌کنید کپی می‌شود و هیچ تضمینی در سوددهی آن وجود ندارد. در هنگام انتخاب معامله گر مورد نظر برای کپی، حتما برایند کلی حساب‌ و درصد ریسک معاملات او را بررسی کنید.

کپی تریدینگ یکی از ابزارهای انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال است؛ اما بهترین راه برای کسب درآمد نیست. همان‌قدر که احتمال دارد در کپی تریدینگ شانس به شما رو کند و سود خوبی از معاملات کپی بدست آورید، همان‌قدر نیز احتمال دارد که سرمایه خود را به صورت کامل در چند معامله از دست بدهید.

در کپی تریدینگ دارایی شما در حساب صرافی خودتان است، نه در حساب معامله‌گران دیگر. اما باید ریسک انجام این نوع از معاملات را بپذیرید. هر پلتفرم کپی تریدینگ قوانین خاص خود را دارند که بهتر است حتما آن‌ها مطالعه کنید.

کپی تریدینگ برای افرادی مناسب است که تجربه و دانش کافی برای انجام معاملات را ندارند. در واقع افراد مبتدی که سرمایه کافی برای فعالیت در بازارهای مالی را دارند اما زمان و صبر کافی برای یادگیری مهارت‌های لازم را ندارند، می‌توانند از Copy trading استفاده کنند. این افراد می‌توانند از معامله‌گران برتر کپی کنند و با استفاده از استراتژی‌های آن‌ها در مدت زمان کمتری به سود دلخواه خود برسند.

بله شما می‌توانید معاملات مختلفی را با استفاده از کپی تریدینگ انجام دهید.

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟
کپی کردن معاملات معامله‌گرهای برتر، یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای استفاده از فرصت‌های مناسب بازار است. این تکنیک که اصطلاحا کپی تریدینگ نام دارد برای افرادی که می‌خواهند بدون دردسر...
3.75 از 4 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. لطفا میشه بفرمائید برای ابتدا کمترین پولی که میتوانیم سرمایه گذاری کنیم چقدر است

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • مفهوم کپی ترید درک‌عمیقی داشت که با توجه به این توضیحات و مثال های گفته شده ، دیدگاهم تکمیل شد
      ممنون از زحماتتون

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        ممنون از همراهی شما
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...