نرم افزارها

انتشار برنامه در گوگل پلی استور

انتشار برنامه در گوگل پلی استور

بر اساس آماری که در سال های اخیر منتشر شده، بسیاری از افراد به دنبال روش های کسب درآمد دلاری هستند. خوشبختانه روشهای کسب درآمد از طریق اینترنت و به دلار روز به روز در زمینه های مختلف در حال افزایش است. که یکی از محبوب ترین این روش ها، برنامه نویسی برای پلتفرم های مختلف، خصوصا اندروید است. بنابراین اگر شما در زمینه برنامه نویسی اندروید مهارت داشته باشید، با انتشار برنامه در گوگل پلی استور می توانید درآمد بالایی داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با روند  انتشار برنامه در اندروید آشنا کنیم.

برای کسب درآمد از طریق برنامه نویسی می توانید به دو صورت عمل کنید. حالت اول زمانی است که شما برنامه تان را به صورت آماده به یک شرکت می فروشید و درآمدتان را به صورت پروژه ای از آنها دریافت می کنید. حالت دوم زمانی است که شما به صورت شخصی برنامه تان را در یکی از استورهای سیستم عامل های تلفن همراه، مانند گوگل پلی و یا اپ استور انتشار می دهد و درآمد حاصل از فروش برنامه را به صورت دلاری دریافت می کنید.

چرا انتشار برنامه در گوگل پلی استور؟

در حال حاضر با توجه به اختلاف ارزشی که بین دلار و ریال وجود دارد، بسیاری از کسانی که در زمینه برنامه نویسی اندروید به اندازه کافی مهارت و تجربه دارند، انتشار برنامه در اندروید به صورت مستقیم را ترجیح می دهند.

انتشار برنامه در گوگل پلی استور

اما این مسئله تنها دلیل افراد جهت انتشار برنامه در اندروید نیست! در حال حاضر کمپانی اپل برای صدور اجازه انتشار برنامه در اپ استور قوانین محدود کننده متعددی در نظر گرفته است که امکان انتشار برنامه در اپ استور را بسیار کم کرده است. به همین دلیل افراد سعی می کنند شانس خود را برای کسب درآمد دلاری با استفاده از انتشار برنامه در گوگل پلی امتحان کنند!

پیش نیازهای لازم جهت انتشار برنامه در اندروید

  • اولین نکته ای که برای انتشار برنامه در گوگل پلی استور باید مد نظر داشته باشید این است که برای انتشار برنامه، چه به صورت رایگان و چه به صورت پولی، شما به یک اکانت دولوپر گوگل نیاز دارید! بنابراین تا زمانی که شما اکانتی به نام خود در گوگل دولوپر ثبت نکرده باشید، به هیچ وجه نمی توانید برنامه خود را در گوگل پلی انتشار دهید. نکته بعدی که در رابطه با اکانت دولوپر گوگل مطرح می شود، هزینه ای است که باید برای افتتاح آن پرداخت نمایید. به عبارت دیگر، افتتاح اکانت دولوپر گوگل به صورت رایگان به هیچ وجه امکان پذیر نیست! هزینه ای که برای افتتاح اکانت دولوپر گوگل باید پرداخت نمایید، 25 دلار آمریکاست. شما می توانید برای پرداخت این هزینه از یکی از انواع کارت های ارزی ویزا کارت یا مستر کارت استفاده نمایید.

اکانت دولوپر گوگل

  • برای انتشار برنامه می توانید 2 حالت رایگان و غیر رایگان را انتخاب کنید. اما به خاطر داشته باشید که اگر برنامه ای را به صورت رایگان انتشار دهید، نمی توانید بعدا آن را غیر رایگان کنید.(اما امکان انجام برعکس این کار وجود دارد.) پس اگر می خواهید برنامه شما به صورت غیر رایگان منتشر شود، باید حساب خود را از نوع Merchant account انتخاب کنید.
  • قبل از اینکه درخواست انتشار برنامه در گوگل پلی استور را ثبت کنید، حتما با استفاده از گوشی و سایر ابزارهای موجود برنامه تان را تست کنید.
  • اگر برنامه شما برای یک منطقه جغرافیایی خاص طراحی شده است حتما از طریق بخش تنظیمات اکانت دولوپر گوگل ، موقعیت جغرافیایی مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
  • تا جایی که امکان دارد حجم برنامه تان را به زیر 50 مگ برسانید. اما در صورتی که برنامه شما یک بازی با کیفیت بالا است، می توانید از طریق APK Expansion برنامه تان را به دو بخش مجزا تقسیم کنید.

همراهان گرامی، بعد از آنکه شما با موفقیت برنامه خود را در گوگل پلی منتشر کردید، می توانید از طریق ثبت یک کردیت کارت مانند ویزا کارت یا مستر کارت، هزینه فروش برنامه تان را دریافت نمایید و در صورت نیاز از طریق خدمات ارزی ایرانیکارت، نقد کردن درآمد ارزی، آن را به دلار تبدیل نمایید. در صورت وجود سوال در این مورد می توانید از طریق شماره 03132112 با ما در ارتباط باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
نرم افزارها
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. هدف این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آنها برای عموم می‌باشد. این شرکت در راستای رسیدن به...
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اکانت های خارجی
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اگر شما هم زیاد موزیک گوش می‌کنید، حتما نرم‌افزار دیزر deezer را می‌شناسید. دیزر یک نرم‌افزار پخش آنلاین موزیک بوده که در بین کاربران بسیار محبوب است. دسترسی به بی...
نرم افزارها
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
اسکایپ Skype یک سرویس VoIP است که به افراد امکان می دهد با استفاده از کامپیوتر، مرورگر وب یا تلفن همراه تماس صوتی و تصویری رایگان از طریق اینترنت برقرار...