امنیت ارز دیجیتال

آموزش کیف پول‌های لجر

آموزش کیف پول‌های لجر

در دنیای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، موضوع امنیت دارایی بسیار مهم است. شما باید بتوانید به بهترین نحو از دارایی خود محافظت کنید و سپس به فکر کسب سود باشید. از پیش‌نیازهای مهم خرید رمز ارز، در اختیار داشتن کیف‌پول امن برای نگهداری از سرمایه می‌باشد. به همین دلیل در این مطلب به معرفی و آموزش لجر نانو ایکس Ledger Nano X، لجر نانو اس Ledger Nano S و لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S plus) که از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری ارزهای دیجیتال هستند، می‌پردازیم.

کیف پول‌های لجر (ledger)

کیف پول‌های لجر (Ledger) از معروف‌ترین و مطمئن‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال هستند. این کیف پول‌ها توسط شرکتی به همین نام که در سال 2014 تأسیس شده است، تولید می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی کیف پول‌های لجر امنیت بالا در برابر حملات سایبری و سرقت است. چند مدل معروف کیف پول لجر عبارتند از:

  1. لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  2. لجر بلو (Ledger Blue)
  3. لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  4. لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S plus)

این شرکت نرم‌افزارهای همراه و سرویس‌های مرتبط دیگری را هم عرضه می‌کند که کاربران را در مدیریت دارایی‌های خود یاری می‌کند. از جمله این نرم‌افزارها می‌توان به Ledger Live اشاره کرد که امکان مدیریت کیف پول، انجام تراکنش‌ها و بررسی موجودی را از طریق یک رابط کاربری ساده فراهم می‌کند. کیف پول‌ های لجر از مکانیسم‌های ذخیره‌سازی (مانند درایوهای USB) برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند، در نتیجه دسترسی هکرها به آن‌ها را دشوار و تقریبا غیرممکن می‌کند.

کیف پول‌های لجر (ledger)

امنیت کیف پول‌های لجر

کمپانی لجر ادعا می‌کند ولت‌های سخت‌افزاری آن از  به دلیل ویژگی‌هایی مانند سیستم عامل آن، تراشه امنیتی و پین‌ها، از امنیت بسیار بالایی برخوردارند. کیف پول های لجر دارایی کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند و به این ترتیب کلیدهای خصوصی افراد نیز به جای فضای آنلاین، روی سخت افزار ولت ذخیره می‌شود.

این ولت‌ها به کمک تراشه امنیتی Secure Element که یک تراشه فیزیکی در تمامی ولت‌های ledger است، امنیت کلیدهای خصوصی را افزایش می‌دهند. این تراشه همان چیزی است که در کارت‌های اعتباری شما نیز وجود دارد. بنابراین تضمین می‌کند حتی اگر کسی ولت شما را پیدا کند نمی‌تواند به وجوه شما دسترسی داشته باشد.

علاوه بر همه این‌ها، کیف پول‌های سخت‌افزاری این شرکت دارای صفحه نمایش غیرقابل هک هستند و هر تراکنش تنها باید توسط دارنده ولت تایید شوند تا اجازه اجرا داشته باشند. در نهایت، هر ولت لجر یک کد پین ۴ تا ۸ رقمی نیز دارد که دارنده آن در اولین استفاده آن را انتخاب می‌کند و به این ترتیب از ولت خود محافظت خواهد کرد.

تاریخچه  لجر

دفتر مرکزی کمپانی لجر در فرانسه قرار دارد و در هشت شهر از کشورهای مختلف دنیا از جمله پاریس، لندن، سنگاپور و… شعبه دارد. این شرکت توسط هشت متخصص با پیشینه امنیت دیجیتال، ارزهای دیجیتال و کارآفرینی در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و هدف آن ایجاد راه‌حل‌های امن برای برنامه‌های بلاکچین است. این شرکت توانسته تاکنون بیش از ۶ میلیون نسخه از کیف پول‌های سخت‌افزاری خود را به فروش برساند و جزو محبوب‌ترین ولت‌های سرد در جهان شناخته شود. به روند ساخت و سال تولید انواع کیف پول‌های لجر در ادامه اشاره شده است.

  1. لجر نانو اس (Ledger Nano S): این مدل اولین و محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که در سال 2016 معرفی شد. این دستگاه کوچک، قابل حمل و با قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال است. البته در حال حاضر تولید آن متوقف شده است.
  2. لجر بلو (Ledger Blue): این مدل که در سال 2016 معرفی شد، یک دستگاه لوکس‌تر با صفحه نمایش لمسی بزرگتر است. اگرچه لجر بلو دیگر تولید نمی‌شود، اما همچنان یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های این شرکت به شمار می‌رود.
  3. لجر نانو ایکس (Ledger Nano X): این مدل جدیدتر و پیشرفته‌تر از نسخه نانو اس است و در سال 2019 عرضه شد. نانو ایکس دارای قابلیت‌های بیشتری مانند بلوتوث و ظرفیت بالاتر برای ذخیره‌سازی ارزهای مختلف است.
  4. لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S plus): این مدل جدیدترین سری کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر است که در سال 2022 عرضه شد. این دستگاه به عنوان تکامل یافته‌ترین نسخه نانو اس طراحی شده و ویژگی‌های بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهد.

آموزش کیف پول لجر نانو اس

Ledger Nano S که به عنوان برترین کیف پول لجر نیز شناخته می‌شود. یک کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری رمزنگاری است که به شما امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را با خیال راحت ذخیره کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد تا تعداد زیادی ارزهای دیجیتال مختلف را نیز ارسال و دریافت کنید.

شرکت پشتیبان لجر یک استارت آپ فرانسوی است که اولین کیف پول خود را در سال 2014 عرضه کرد. از آن زمان، آن‌ها به یک رهبر بازار در صنعت کیف پول سخت افزاری تبدیل شده اند. در واقع، کیف پول لجر آنقدر موفق است که بیش از 1 میلیون دستگاه فروخته است! کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Ledger Nano S و Ledger Nano X به جای اینکه کلیدهای خصوصی و ارزهای دیجیتال شما را در یک پلتفرم نرم افزاری نگهداری کنند، روی یک دستگاه سخت‌افزار فیزیکی نگهداری می‌کنند. این موضوع باعث می شود که ارزهای شما همیشه آفلاین نگه داشته شده و دسترسی از راه دور برای افراد غیرممکن شود. اگر هکری بخواهد ارزهای رمزنگاری شده موجود در کیف پول لجر شما را به سرقت ببرد، علاوه بر دستگاه، به پین کد مخفی شما نیز نیاز دارد! اکنون که دانستید عملکرد کیف پول چگونه است، همراه ما باشید تا بدانید Ledger Nano S از چه ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

حتما بخوانبد: امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال کدام اند؟

لجر نانو اس از چه ارزهایی پشتیبانی می کند؟

کیف پول لجر یک کیف پول چند ارزی است. به این معنی که می‌تواند تعداد زیادی ارز مختلف را ذخیره کند. کیف پول لجر  نانو اس می‌تواند 26 کوین و بیش از 1500 توکن را پشتیبانی کند . اگر شما پس از خرید بیت کوین، خرید اتریوم، ریپل، خرید لایت کوین و بیت کوین کش نیاز به ذخیره سازی امن رمز خود را دارید این کیف پول بسیار توصیه می شود. همچنین می‌توانید Ledger Nano S خود را به کیف پول‌هایی مانند MEW و NEON متصل کنید. بنابراین می‌توانید تمام توکن‌های اتریوم و NEO را نیز در لجر خود ذخیره کنید. شایان ذکر است تیم Ledger Nano S دائماً در حال کار بر روی اضافه کردن ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده خود هستند.

موارد درون جعبه لجر نانو اس

موارد درون جعبه لجر نانو اس

هنگام خرید کیف پول لجر مواردی که در جعبه مشاهده خواهید کرد عبارتند از:

  • لجر نانو اس
  • کارت دستورالعمل
  • جا سوییچی
  • طناب
  • کارت بازیابی
  • کابل یو اس بی

نحوه راه اندازی کیف پول لجر نانو اس

در ویدئوی زیر که توسط کارشناسان ایرانیکارت تهیه شده آموزش کار با لجر نانو اس به طور کامل شرح داده شده است. جعبه گشایی و آموزش کار با کیف پول لجر نانو اس را در این ویدئو می توانید مشاهده کنید.

  1. ابتدا دستگاه را به یک منبع برق مثل تلفن همراه و یا کامپیوتر وصل کنید.
  2. دو دکمه بالای دستگاه برای استفاده و رفتن به مراحل بعد است. فشردن دو دکمه به منزل Ok و تایید عملکرد است.
  3. با دیدن پیام set up as new device دو دکمه بالای دستگاه را همزمان فشار دهید.
  4. با دیدن پیام choose pin code دو دکمه بالای صفحه را فشار دهید.
  5. با فشردن دکمه های چپ و راست عدد ها زیاد و کم می شوند و می توانید پین کد مد نظر خود را انتخاب کنید.( هر عددی مد نظر شما بود با فشردن همزمان دو دکمه آن را تایید کنید).
  6. یادداشت کردن این پین کد ضروری است.
  7. بعد از انتخاب پین کد دستگاه به شما 24 کلمه بازیابی می دهد. ترتیب کلمات مهم است.
  8. تک تک کلمات را به ترتیب یادداشت کنید و در جای امنی نگهداری کنید.
  9. در مرحله بعد دستگاه کلمات را به صورت رندوم به شما نمایش می دهد. با جابجا شدن بین کلمات (با دکمه های چپ و راست ) یه کلمه صحیح رفته و سپس با فشردن همزمان دو دکمه آن را تایید کنید.
  10. پس از تایید 24 کلمه با فشردن دو دکمه همزمان، راه اندازی کیف پول لجر به اتمام رسیده و دستگاه شما آماده به کار است.
  11. با دانلود و نصب کردن اپلیکیشن ledger live مراحل اتصال و کار با اپلیکیشن را از طریق ویدئو دنبال کنید.

نحوه خرید لجر نانو اس از ایرانیکارت

شما می توانید از طریق لینک زیر مستقیما وارد صفحه خرید لجر نانو اس شده و درخواست خود را ثبت کنید. چنانچه به مشاوره نیاز دارید می توانید با کارشناسان ایرانیکارت ارتباط برقرار کنید.

خرید لجر نانو اس

آموزش کیف پول لجر نانو ایکس

آموزش کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X را می‌توان با چرخاندن پوشش فولادی، باز کرد. این فناوری در یک جعبه پلاستیکی پنهان می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید با خم شدن آسان روکش استیل را کاملا جدا کنید. چیزی که قابل توجه است این است که Ledger Nano X کمی بزرگتر و سنگین‌تر از Ledger Nano S بوده و این به خاطر باتری داخلی 100 میلی آمپری است که اکنون علاوه بر این برای استفاده از تلفن همراه از طریق بلوتوث نصب شده است. همچنین صفحه نمایش OLED کمی بزرگتر است. دکمه‌ها از بالا به جلو منتقل شده اند. یک دکمه سیاه در سمت چپ و یک دکمه نقره‌ای در سمت راست وجود دارد. در سمت راست نیز یک چشمک برای بند جاکلیدی و در سمت چپ یک پورت USB-C وجود دارد.

Ledger Nano X از چه ارزهای پشتیبانی می‌کند؟

Ledger Nano X بیش از 1800 کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند که  این شامل طیف گسترده‌ای از جمله تمام ارز‌های اصلی و همچنین سایر آلتکوین‌ها و توکن‌های ERC-20 مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، تتر و… می‌باشد.

Ledger Live

Ledger Live نرم‌افزار واسط کیف پول اختصاصی لجر برای دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل است. اتصال به نانو ایکس و ارسال و دریافت تعداد زیادی ارز را به سرعت و به راحتی از طریق اتصال بلوتوث تسهیل می‌کند. می‌توانید آن را روی دسکتاپ یا یک برنامه تلفن همراه استفاده کنید.

موارد درون جعبه لجر نانو ایکس ledger nano x

Ledger Nano X بسته‌بندی خوبی دارد و شامل موارد زیر است:

  • لجر نانو ایکس
  • یک کابل USB C
  • بند جاکلیدی
  • 3 برگه ریکاوری
  • برچسب‌های لجر

نحوه راه اندازی کیف پول لجر نانو ایکس

قبل از آموزش کار با لجر نانو ایکس یک نکته مهم این است که هرگز نباید از کیف پول سخت افزاری که قبلاً راه اندازی شده است استفاده کنید. شما باید پین کد یا رمز عبور خود را انتخاب کنید و خودتان نسخه پشتیبان تهیه کنید. این مورد از قبل تعیین نشده است پس دقت کنید!

به صورت کلی 5 مرحله برای راه اندازی Ledger Nano X وجود دارد. در ادامه ویدیوی آموزش راه اندازی لجر نانو ایکس ledger nano x را مشاهده می‌کنید.

مرحله 1: Ledger Live را دریافت کنید.

ابتدا با فشار دادن دکمه سمت چپ به مدت 3 ثانیه، سخت افزار را روشن کنید. یک پیام خوش آمدگویی انگلیسی روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. سپس از شما خواسته می‌شود که نرم‌افزار Ledger Live مرتبط را دانلود کنید. Ledger Live نرم افزاری است که برای راه اندازی دستگاه شما و مدیریت ارزهای دیجیتال مورد نیاز است.  Ledger Live با رایانه‌های Windows/Mac/Linux و همچنین گوشی‌های هوشمند iOS/Android سازگار است و از راه‌اندازی پشتیبانی می‌کند و بعداً برای مدیریت بیشتر ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده خواهد شد.

دانلود Ledger Live

مرحله 1: Ledger Live را دریافت کنید.

مرحله 2: راه اندازی به عنوان یک دستگاه جدید

برای راه اندازی یک دستگاه جدید، ابتدا باید آن را روشن کنید. فقط دکمه کنار پورت USB را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی Ledger را ببینید. پس از انجام آن، باید دستورالعمل‌های روی صفحه را بخوانید. می‌توانید با فشار دادن دکمه سمت راست ادامه دهید و با فشار دادن دکمه سمت چپ به عقب برگردید. وقتی «Set as new device» را روی صفحه می‌بینید، باید هر دو دکمه را همزمان فشار دهید.

مرحله 2: راه اندازی به عنوان یک دستگاه جدید

مرحله 3: یک پین کد را انتخاب کنید.

پس از انجام تمام مراحل قبلی، نوبت به انتخاب یک پین کد می‌رسد. به سادگی هر دو دکمه را به طور همزمان فشار دهید تا زمانی که «Select PIN code» را روی صفحه مشاهده کنید.

از هر یک از دکمه‌ها برای انتخاب یک رقم استفاده کنید و هر دو دکمه را به طور همزمان فشار دهید تا آن را تأیید کنید. کد شما باید از 4 تا 8 رقم تشکیل شده باشد، بنابراین پس از اتمام کار، «✓» را فشار دهید. برای تایید، دوباره پین ​​را وارد کنید.

مرحله 3: یک پین کد را انتخاب کنید.

مرحله 4: عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای خود را یادداشت کنید.

پس از وارد کردن کد پین، عبارت بازیابی را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که فقط یک بار ارائه می‌شود، باید مطمئن شوید که آن را با دقت یادداشت کنید. برای شروع، هر دو دکمه را فشار دهید. به این صورت کلمه شماره 1 را مشاهده خواهید کرد. آن را یادداشت کنید و دکمه سمت راست را فشار دهید تا به کلمه شماره 2 بروید. تا زمانی که تمام 24 کلمه را داشته باشید ادامه دهید. یک بار دیگر، هر دو دکمه را فشار دهید تا ادامه دهید.

اکنون، با استفاده از دکمه‌های راست و چپ، باید عبارت بازیابی شماره 1 را انتخاب کنید. تا زمانی که تمام 24 کلمه را تأیید نکنید، ادامه دهید. پس از انجام مراحل هر دو دکمه را فشار دهید تا به داشبورد دسترسی پیدا کنید.

مرحله 5: برنامه‌ها را نصب کنید.

هنگامی که دستگاه شما آماده شد، می‌توانید برنامه‌ها را روی دستگاه خود نصب کنید. برای انجام این کار، به سادگی به بخش مدیریت Ledger Live بروید و برنامه‌های مورد نیاز را انتخاب کنید. همه ارزهای دیجیتال محبوب‌ در دسترس هستند، می‌توانید بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین و بسیاری از برنامه‌های دیگر را پیدا کنید. اکنون می‌توانید به داشبورد لجر دسترسی داشته باشید.

نحوه خرید لجر نانو ایکس از ایرانیکارت

اگر به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لجر نانو ایکس نیاز دارید، کارشناسان ایرانیکارت آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند. در صورتی که تصمیم نهایی برای خرید لجر نانو ایکس را گرفته اید، لازم است با ثبت یک درخواست خرید منتظر تماس ایرانیکارت باشید.

آموزش کیف پول لجر نانو اس پلاس

در ژوئن ۲۰۲۲ کیف پول لجر نانو اس توقف تولید شد و این مدل با Ledger Nano S Plus جایگزین شد. شرکت لجر از این دستگاه جدید به عنوان “Nano S on steroids” نیز یاد می‌کند و آن را مدل پیشرفته‌تر و اصلاح شده نانو اس می‌داند. نانو اس پلاس شبیه یک دستگاه USB قابل حمل است و به کاربران اجازه می‌دهد تا بیش از ۵۵۰۰ دارایی دیجیتال را مدیریت و بتوانند بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف را روی آن اجرا کنند. فرآیند راه‌اندازی کیف پول سخت‌افزاری Nano S Plus برای سرمایه‌گذاران، حرفه‌ای و تاز‌ه‌کار، بسیار آسان است که در ادامه به طور مفصل به آموزش راه‌اندازی و استفاده از این ولت خواهیم پرداخت.

نانو اس پلاس از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

Ledger Nano S Plus، از بیش از 5500 توکن ارز دیجیتال از جمله محبوب‌ترین کوین‌ها مانند بیت کوین، اتریوم، XRP و .. علاوه بر nftها پشتیبانی می‌کند. در واقع، نانو اس پلاس از انواع خاص ERC20 و  ERC721 نیز پشتیبانی می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند طیف عظیمی از دارایی‌های دیجیتال را نگهداری کنند. کاربران همچنین می‌توانند با اتصال به ledger live به توکن‌های بیشتر مانند EOS،  XRM، VET و … که در ولت سخت‌افزاری پشتیبانی نمی‌شود نیز دسترسی داشته باشند.

موارد درون جعبه لجر نانو اس پلاس

اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال داخل یک جعبه به خریدار تحویل داده می‌شوند. درباره جعبه لجر نانو اس پلاس، محتویات این جعبه شامل موارد زیر است.

  1. دستگاه کیف پول
  2. کابل اتصال usb از نوع تایپ C
  3. کارت نوشتن عبارات بازیابی

نحوه راه اندازی کیف پول لجر نانو اس پلاس

راه‌اندازی کیف پول لجر نانو اس پلاس بسیار ساده است و شما می‌توانید با خواندن این مقاله و یا مشاهده ویدیوی آموزشی به راحتی تنظیمات کیف پول خود را انجام دهید. پس از خرید کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس پلاس باید:

  • ابتدا دستگاه خود را به کمک USB-C ارائه شده به رایانه خود وصل کنید تا جمله به Welcome to Ledger Nano S Plus خوش آمدید نمایان شود. برای ادامه دکمه سمت راست را فشار دهید.

  • سپس هر دو دکمه را به طور همزمان فشار دهید تا گزینه Set up as new device را انتخاب کنید.

  • زمانی که Choose PIN code با ۴ تا ۸ رقم بر روی دستگاه نمایش داده شد، هر دو دکمه را فشار دهید.
  • دکمه راست یا چپ را فشار دهید تا اولین رقم کد پین خود را انتخاب کنید.
  • برای وارد کردن هر رقم، هر دو دکمه را فشار دهید.
  • این فرآیند را تا زمانی که ۴ تا ۸ رقم وارد کنید تکرار کنید.
  • علامت چک (✓) را انتخاب کنید و هر دو دکمه را فشار دهید تا کد پین تأیید شود.
  • همچنین می‌توانید از نماد بک اسپیس برای پاک کردن یک رقم استفاده کنید.
  • در نهایت کد پین خود را یک بار دیگر وارد کنید تا تایید شود.

پس از گذراندن مراحل بالا، اکنون عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای شما کلمه به کلمه در صفحه Ledger Nano S Plus نمایش داده می‌شود. باید بدانید عبارت بازیابی تنها نسخه پشتیبان از کلیدهای خصوصی شما است و تنها یک بار نمایش داده خواهد شد؛ پس محافظت و یادداشت آن بسیار ضروری است. برای این کار کافی است تا برگه ریکاوری خالی موجود در جعبه را بردارید و عبارت خود را روی آن یادداشت و در جایی امن نگهداری کنید.

  1. هر زمان که آماده یادداشت کردن بودید، دو دکمه موجود بر روی دستگاه را با هم فشار دهید تا هر عبارت به صورت جداگانه نمایش داده شود و شما بتوانید آن را بنویسید.
  2. پس از یادداشت هر عبارت دکمه سمت راست را فشار دهید تا به عبارت بعدی بروید. این کار را تا عبارت 24ام ادامه دهید.
  3. پس از رسیدن به اخرین عبارت، دکمه سمت چپ را فشار دهید.
  4. سپس هر دو دکمه را با هم فشار دهید تا بتوانید عبارت بازیابی را تایید کنید.
  5. کلمه درخواستی را با حرکت با دکمه چپ یا راست انتخاب کنید.
  6. کلمه صحیح را با فشار دادن هر دو دکمه تایید کرده و این مرحله را برای هر کلمه درخواستی تکرار کنید.
  7. حال عبارت بازیابی شما تنظیم شده است و از همین الان باید آن را در یک مکان امن نگهدارید.
  8. سپس برای پیمایش در دستورالعمل های روی صفحه، دکمه سمت راست و سپس برای ادامه هر دو دکمه را فشار دهید.
  9. دستگاه شما Processing را نمایش می‌دهد و پس از اینکه فرآیند راه‌اندازی را با موفقیت به پایان رساندید، دستگاه شما اکنون آماده است.
  10. برای استفاده از ولت خود، هر دو دکمه را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا به مرکز کنترل دسترسی پیدا کنید. مرکز کنترل جایی است که می‌توانید به برنامه ها و تنظیمات دستگاه خود دسترسی داشته باشید.

نحوه خرید لجر نانو اس پلاس از ایرانیکارت

ایرانیکارت این سرویس را برای شما فراهم آورده تا بتوانید بدون دردسر و در سریع‌ترین زمان ممکن کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس پلاس را خریداری کنید و در هر کجای ایران که هستید، آن را درب منزل خود تحویل بگیرید. خرید ولت لجر نانو اس از ایرانیکارت همچنین با ضمانت اصل بودن کالا همراه است. همچنین با خرید این ولت، شما می‌توانید از پشتیبانی رایگاه 24 ساعته نیز بهره‌مند شوید و هر سوالی درباره این ولت و خدمات آن داشتید را از کارشناسان ایرانیکارت بپرسید. توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها کیف پول لجر ساخت فرانسه در ایرانیکارت پشتیبانی می‌شود.

مقایسه لجر نانو اس پلاس Nano S Plus و نانو ایکس Nano X 

مقایسه لجر نانو اس پلاس Nano S Plus و نانو ایکس Nano X

  • اصلی‌ترین تفاوت نانو اس پلاس و نانو ایکس، قیمت آن‌ها است. نانو اس پلاس، جایگزین مقرون به صرفه‌تری برای لجر نانو ایکس است (قیمت نانو ایکس تقریبا دو برابر نانو اس پلاس است). با این حال صرف نظر از تفاوت قیمت، هر دو مدل لجر از بیش از ۵۵۰۰ توکن و پروتکل‌های DeFi متعدد را پشتیبانی می‌کنند.
  • یک ویژگی مهم که نانو ایکس را از نانو اس پلاس متمایز می کند، سازگاری بلوتوث x است که آن را به بهترین انتخاب برای مدیریت ارزهای دیجیتال در موبایل تبدیل کند.
  • همچنین نانو ایکس دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر و کاربری راحت‌تری نسبت به نانو اس پلاس است.
  • برخلاف نانو اس پلاس که فقط بر روی گوشی‌های اندروید قابل استفاده است، مدل ایکس از هر دو دستگاه اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند.

بنابراین می‌توانیم در مجموع بگوییم نانو اس پلاس یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند دارایی خود را برای مدت طولانی ذخیره کنند. از سوی دیگر، اگر شما یک معامله‌گر فعال با مجموعه‌ای از دارایی های متنوع هستید و می‌خواهید از یک دستگاه iOS مانند آیفون به ارزهای رمزنگاری خود دسترسی داشته باشید، Nano X برای شما انتخابی عالی خواهد بود.

برای مشاهده کامل تفاوت های لجر نانو اس و لجر نانو ایکس مقاله مقایسه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس را بخوانید.

کیف پول‌های لجر، راهی ایمن برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال

در مطلب آموزش کیف پول های لجر خواندید که به طور کلی، کیف پول های لجر جزو مطمئن ترین و امن ترین کیف پول های رمزنگاری شده می باشند. این کیف پول ها دارای یک لایه امنیتی اضافی می باشند. به این معنی که شما نه تنها نیاز به انتخاب یک پین کد دارید بلکه باید یک عبارت بازیابی 24 کلمه ای نیز تعیین کنید. علاوه بر این، از آن جایی که جنس بدنه کیف پول های لجر کاملا قوی ساخته شده است، نباید نگران آسیب فیزیکی باشید. اگر هنوز نگرانی یا سؤالی در مورد کیف پول لجر دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

آموزش کیف پول‌های لجر
در دنیای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، موضوع امنیت دارایی بسیار مهم است. شما باید بتوانید به بهترین نحو از دارایی خود محافظت کنید و سپس به فکر کسب...
4 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام
    من ویندوز جدید نصب کردم، لجر را هم روی ویندوز جدید آوردم.
    سوالم اینه که مگه نباید برای راه اندازی دوباره، اون 24 کلمه را از من میخواست؟ چون من فقط با pin code وارد شدم و نیازی به اون کلمات نبود.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      با پین کد که وارد شدید تمام ارزهای شما موجود بود؟ یا اینکه صرفا یک کیف پول ساخته شد؟

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • شاید کیف پول همچنان در سیستم شما نصب بوده چون چنین چیزی غیرممکن است. حتما با عبارات بازیابی در صورت حذف کامل کیف پول می توان آن را بازبابی کرد.

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام
    وقتی که وارد این گزینه Wallet میشم ، چندتا آیتم دیده میشه
    [ 1D 1W 1M 1Y ALL ]
    امکانش هست توضیح دهید
    ممنون میشم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      در چه قسمتی از ولت این موارد را مشاهده می کنید؟

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام وقت بخیر من برای اولین بار مقدار کمی اتریوم از صرافی دیروز انتقال دادم روی کیف پول نانو اس جهت یادگیری خودم لینک تراکنش صرافی اومد نگاه کردم ادرس درست هست مطابق ادرس کیف پولم اما هیچی واریز نشده تو لینک زده شده یا موفقیت انجام شد
    الان سوالم اینه باید فیلتر شکن نصب کنم برای ورود به کیف پول یا چه کاری باید انجام بدم ارز واریز شه ممنون میشم راهنماییم کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      شما باید برنامه لجر لایو که برنامه نرم افزاری واسط کیف پول سخت افزاری لجر است را نصب کنید و سپس برنامه را با سخت افزار همگام سازی کنید. پس از آن شما می توانید موجودی، تراکنش ها و بسیاری موارد دیگر را از طریق برنامه پیگیری کنید. در ویدیو همین آموزش به صورت کامل کار با لجر لایو توضیح داده شده است.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. درود و وقت خوش
    ممنون از زحمات و خدمات شما

    دوتا سوال دارم که ممنون میشم راهنمایی بفرمایید:
    یکی اینکه در طول مرحله ساخت اپلیکیشن نانو اس (همون که پلیکیشن بیتکوین ساختید)، باید برنامه گوشی به اینترنت متصل باشه؟ یعنی منظورم اینه که برنامه باید به اینترنت متصل باشه در طول کار کردن باهاش؟
    دوم هم اینکه باید برنامه نصب شده روی گوشی باید همیشه آپدیت و بروز باشه و از کجا میشه از بروزرسانی هاش مطلع شد و آپدیتش کرد؟
    یک دنیا سپاس

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      در مرحله اول که ولت سخت افزاری را نصب می کنید نیازی به اتصال اینترنت ندارید اما زمانی که باید کیف پول سخت افزاری را با برنامه واسط در موبایل یا کامپیوتر خود متصل کنید به اینترنت نیاز دارید. نکته دوم اینکه بله همه موارد از طریق برنامه واسط انجام می شود و به اتصال اینترنت نیاز دارد اما نگران نباشید کلیه تراکنش ها به تایید سخت افزار نیاز دارند به این معنا که حتی اگر سیستم خود را از دست بدهید هیچکس نمی تواند سرمایه شما را برداشت کند زیرا تایید باید از سخت افزار انجام شود. برای آپدیت و بروزرسانی نیز همیشه سعی کنید از وبسایت اصلی لجر استفاده کنید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. درود در کیف پول لجر نانو ایکس حداکثر چند تتر کوین میتوان نگهداری کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، محدودیتی برای تعداد خاصی از یک ارز وجود ندارد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...