حواله ها

هرآنچه باید درباره حواله وسترن یونیون (Western Union) بدانید

هرآنچه باید درباره حواله وسترن یونیون (Western Union) بدانید

ارسال پول بین افراد ساکن در کشورهای مختلف همواره چالش برانگیز بوده است. بسیاری از افراد، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف همواره نیاز به ارسال پول از طریق حواله پرداختی بین کشورهای مختلف دارند. در زمینه ارسال وجه، شرکت وسترن یونیون، معتبرترین ارائه دهنده حواله ارسال و نقل و انتقال پول است. وسترن یونیون از قدیمی ترین و رایج ترین روش های ارسال آنی پول با قابلیت ارسال به تقریبا هر شهر و کشوری در دنیا می باشد. در این مقاله به صورت مختصر درباره ی حواله وسترن یونیون (Western Union) توضیح می دهیم.

شرکت وسترن یونیون

شرکت وسترن یونیون یک شرکت آمریکایی پرداخت مالی است. وسترن یونیون از سال 1851 میلادی و با اختراع تلگراف (Telegraph)  اقدام به نقل و انتقال مالی از طریق ارسال حواله کرد. با گذشت زمان، وسترن یونیون از فناوری‌هایی همچون اینترنت، کانال‌های دیجیتال و تلفن‌های همراه هوشمند برای نقل و انتقالات مالی استفاده می‌کند. وسترن یونیون هم اکنون بزرگ‌ترین شرکت نقل و انتقالات مالی در دنیاست. این شرکت در سال 2016 میلادی بیش از 791 میلیون حواله مالی انتقال داده است. این مقدار حواله به بیش از 80 میلیارد دلار تراکنش مالی در سال می‌انجامد. وسترن یونیون هم اکنون در بیش از 200 کشور جهان نمایندگی دارد. می‌توان گفت که بیش از 90 درصد از جمعیت جهان تحت پوشش خدمات وسترن یونیون قرار می‌گیرند. تا پایان سال 2016 تعداد کارمندان وسترن یونیون در سرتاسر جهان به 600 هزار نفر می‌رسد.

شرکت وسترن یونیون (Western Union)

حواله وسترن یونیون (Western Union)

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم امروز نیاز به ارتباط مالی بین افراد و سازمان‌ها در کشورهای مختلف روز به روز گسترده تر می‌شود. در کشور ما هم نیاز به انتقال پول از ایران به کشورهای  دیگر همواره احساس می‌شود. حواله وسترن یونیون (Western Union) چنین کارکردی دارد. انتقال وجه از طریق وسترن یونیون بسیار آسان است و با ثبت نام در وبسایت و تکمیل فرم حواله امکان پذیر است. تنها باید محل سکونت و مشخصات شخص گیرنده پول را مشخص کنید. پس از آن وسترن یونیون اقدام به ارائه یک کد امنیتی به شما می‌کند. فرد گیرنده پول با داشتن کد امنیتی به همراه گذرنامه و با تکمیل فرم دریافت وجه از شعب وسترن یونیون به راحتی وجه ارسالی شما را دریافت می‌کند. سرویس‌های جدید وسترن یونیون مدت زمان انتقال وجه را تنها به چند دقیقه محدود کرده است. البته وسترن یونیون برای انتقال وجه و صدور حواله کارمزد دریافت می‌کند. مقدار کارمزد با توجه به کشور مبدا و مقصد و همچنین مقدار وجه انتقالی متفاوت است.

مطالب مرتبط:

نکات قابل ذکر در باره حواله وسترن یونیون (Western Union):

بهتر است بدانید کارمزدی که بابت انتقال از شما دریافت می شود، به دلیل سادگی و سرعت وسترن یونیون (Western Union) است.

انتقال شما، به سرعت و در چند دقیقه حواله خواهد شد.

روزانه می توانید حداکثر ۵۰۰۰ دلار را انتقال دهید.

اگر گیرنده وجه ایرانی می باشد ترجیحا تا سقف ۲۵۰۰ دلار میتوانید حواله انجام دهید.

پس از انجام سفارش جهت دریافت پول میبایستی کد MTCN به همراه نام فرستنده به گیرنده پول ارسال شود تا با مراجعه به شعب وسترن یونیون پول نقد را دریافت کند.

وسترن یونیون

مزایای وسترن یونیون (Western Union)

برترین مزیت وسترن یونیون نسبت به ارسال بانکی، سرعت ارسال آن است. به عبارت دیگر به محض ارسال حواله از کشور مبدا، گیرنده می تواند مبلغ را با مراجعه به شعب این شرکت در کشور مقصد دریافت کند. مزیت دیگر حواله وسترن یونیون، عدم نیاز به حساب بانکی می باشد. فرستنده و گیرنده تنها با داشتن اصل پاسپورت می توانند وجه را ارسال و دریافت کنند.

کلام آخر

حواله وسترن یونیون (Western Union) ، یکی از سریع ترین روش ها برای انتقال وجه به خارج از کشور می باشد. شما میتوانید برای ارسال و دریافت حواله های ارزی به خصوص حواله وسترن یونیون از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید. برای اینکار میتوانید درخواست خود را از طریق لینک زیر انجام دهید:

وسترن یونیون

ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. با سلام. آیا افتتاح حساب وسترن یونیون برای ایران تحریم است؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      افتتاح حساب وسترن یونیون از داخل ایران امکان پذیر نمی‌باشد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اصلی ترین و بهترین شیوه های انتقال پول کدامند؟
حساب های بین المللی
اصلی ترین و بهترین شیوه های انتقال پول کدامند؟
در بسیاری از شرایط شما نیاز دارید در کمترین زمان ممکن پولی را به نقطه ی دیگری از دنیا انتقال دهید. برای مثال زمانی که عضوی از خانواده شما در...
TransferWise بانک مجازی انتقال بین المللی پول
حواله ها
TransferWise بانک مجازی انتقال بین المللی پول
فهرست محتوا نرخ ها و هزینه های TransferWiseهزینه انتقال پول با TransferWise چقدر است؟چه نوع انتقال را می توانم با ترانسفر وایز انجام دهم؟مزایای ترانسفر وایزمعایب ترانسفر وایزچگونه می توان...
انتقال پول از ایران به روسیه و برعکس
حواله ها
انتقال پول از ایران به روسیه و برعکس
فهرست محتوا روش های مختلف انتقال پول از ایران به روسیهارسال حواله پی پالارسال حواله وسترن یونیونارسال حواله سوئیفتارسال حواله مانی گرامارسال حواله از روسیه به ایران بر خلاف گذشته،...