خرید کارت اعتباری

خرید و فروش انواع کارت های اعتباری

خرید کارت اعتباری یا کردیت کارت (Credit Card) تجربه جدیدی از خریدهای اینترنتی را به شما می‌دهد تا به‌راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی از سایت‌های خارجی، خرید خود را انجام داده و در تاریخ و زمان دیگری هزینه آن را پرداخت کنید.

پس اگر قصد دارید تا در تافل، آیلتس و… ثبت نام کرده و یا در سفارت‌های گوناگون مانند آمریکا، کانادا و… وقت بگیرید و یا حتی از سایت‌هایی مانند آمازون خرید داشته باشید، استفاده از کارت های اعتباری یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما خواهد بود.

خرید کارت اعتباری

انواع ویزا کارت مجازی

انواع ویزا کارت فیزیکی

برای مشاهده همه ویزا کارت ها روی دکمه‌ی روبه‌رو کلیک کنید.

انواع مستر کارت مجازی

برای مشاهده همه مستر کارت ها روی دکمه‌ی روبه‌رو کلیک کنید.

انواع گیفت کارت بازی

انواع گیفت کارت اپلیکیشن

انواع گیفت کارت پرداخت آنلاین

برای مشاهده همه گیفت‌کارت‌ها روی دکمه‌ی روبه‌رو کلیک کنید.

کارت اعتباری چیست؟

همانطور که توضیح دادیم، استفاده از کارت اعتباری به شما امکان می‌دهد تا بتوانید به راحتی و بدون مشکل در زمان پرداخت، از سایت‌های مختلف خارجی خرید داشته و هزینه آن را در زمان دیگری پرداخت کنید. معمولا زمانیکه افراد تصمیم به خرید کارت های اعتباری می‌گیرند، ناخودآگاه سوالات مختلفی ذهن آن‌ها را درگیر می‌کند و تا به جواب دقیق و درستی نرسند، برای خرید نهایی اقدام نمی‌کنند.

انواع کارت های اعتباری در ایران بسیار زیاد بوده و هریک ویژگی‌های و قابلیت‌های خاصی را به شما ارائه می‌کنند. در نتیجه بسیار مهم و ضروری است که قبل از هرگونه اقدامی برای خرید، ابتدا نکات مهمی درباره آن بدانید تا بتوانید پول خود را در جای درستی هزینه کنید؛ اگر بدون اطلاعات اولیه خرید خود را انجام دهید، قطعا بعد از مدت کوتاهی با مشکلات و چالش‌های خاصی مواجه می‌شوید.

انواع کارت اعتباری؛ آشنایی با کارت‌های اعتباری و کاربرد‌های آن‌ها

به بیانی ساده، کارت های اعتباری نوعی وام غیر نقدی هستند که شما با استفاده از اعتبار آن‌ها می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را خریداری کرده و در تاریخ و زمان مشخص، وام موردنظر را تسویه کنید.

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که در زمان استفاده از کارت اعتباری در ایران باید بدانید، وجود تنوع بالای آن‌ها و خدماتی است که هر یک ارائه می‌دهند. در ادامه، با انواع آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • کارت اعتباری فیزیکی و مجازی

به‌طورکلی، کارت های اعتباری در دو نسخه مجازی و فیزیکی ارائه می‌شوند؛ انواع مجازی تنها برای انجام خریدهای آنلاین از سایت‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مقابل اما کارت‌های فیزیکی، علاوه بر ارائه امکان خرید در فروشگاه‌های مختلف، در دستگاه‌های ATM (دستگاه تمام کشورها به‌غیر از ایران و چند کشور دیگر) نیز پول نقد ارايه می‌دهند.

«با اینحال، کارت های اعتباری مجازی، به دلیل قیمت پایین‌تر و قابلیت استفاده راحت‌تر در ایران، محبوبیت بیشتری دارند.»

  • بانکی و غیربانکی

از آنجاییکه تقریبا تمامی بانک‌ها به درگاه‌های مستر یا ویزا متصل هستند، می‌توان گفت که کارت اعتباری ویزا و مستر در دسته کارت‌های بانکی قرار می‌گیرند. البته کارت امریکن اکسپرس (American Express) با هدف‌های خاصی تولید شده و در دسته کارت‌های غیربانکی قرار می‌گیرد.

  • دبیت کارت (Debit Card)

دبیت کارت (Debit Card) یکی دیگر از کارت‌های اعتباری است که شباهت بسیار زیادی به کارت‌‌های استاندارد بانک دارد. در واقع با خرید این نوع از کارت‌ها خبری از وام نبوده و هنگام خرید، مبلغ مورد نظر از موجودی کارت شما کم می‌شود. به یاد داشته باشید که اگر قصد خرید این نوع از کارت‌ها را دارید، باید شخصا کارت را برای خرید شارژ کنید؛ همچنین باید بدانید که امکان برداشت پول نقد از دستگاه‌های ATM وجود ندارد.

  • کردیت کارت (Credit Card)

کردیت کارت یکی از محبوب‌ترین کارت‌های اعتباری است که معمولا بیشتر افراد برای خرید از سایت‌های خارجی از آن استفاده می‌کنند. در واقع با خرید کردیت کارت، یک وام از بانک دریافت کرده‌اید که می‌توانید با استفاده از آن وسایل مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و یا با احتساب کارمزد و هزینه‌های دیگر، به حساب‌های بین‌المللی پول انتقال دهید.

هنگام خرید کردیت کارت (Debit Card)، بانک مورد نظر برای شما یک تاریخی تعیین می‌کند که شما باید مبلغ کردیت کارت را به همراه بهره آن پرداخت کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که برای خرید آن، حضور شما در کشور ترکیه الزامی است.

  • گیفت کارت (Gift Card)

گیفت کارت (Gift Card) فقط مختص خرید از یک فروشگاه مشخص است و شما نمی‌توانید از آن برای خرید چند گزینه مختلف استفاده کنید. برای مثال، با خرید گیفت کارت آمازون، تنها می‌توانید خرید اینترنتی خود را از سایت Amazon انجام دهید.

گیفت کارت (Gift Card) امروزه برای اکثر فروشگاه‌های معتبر خارجی از جمله اپل (Apple)، نتفلیکس (Netflix)، اسپاتیفای (Spotify)، ایکس باکس (XBOX) و… ارائه می‌شود تا تمامی کاربران بتوانند بر اساس نیاز خود گزینه مورد نظر را انتخاب کنند.

روش استفاده از کارت های اعتباری

کارت های اعتباری نیز درست مانند دیگر کارت‌ها مشخصات خاصی مانند شماره کارت (15 یا 16 رقمی)، نام صاحب کارت، CVV دارند؛ شما می‌توانید در زمان خرید اینترنتی، با استفاده از این مشخصات، خرید خود را انجام داده و یا در صورت نیاز به پول نقد، با استفاده از رمز اصلی و دستگاه خودپرداز، کار خود را انجام دهید.

راهنمای خرید کارت اعتباری

در زمان خرید کارت اعتباری در ایران، باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید تا بتوانید خرید موفق و بدون مشکلی داشته باشید. مهم‌ترین نکات در زمان خرید کارت های اعتباری را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • هنگام استفاده از کارت تنها از وی پی ان (VPN) کشوری استفاده کنید که کارت از آنجا صادر شده است.
  • اگر برای سفرهای خارجی از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنید، از پذیرش کارت توسط کشور مقصد اطمینان حاصل کنید.
  • حساب کردن نرخ کارمزد، پیش از انتقال مبلغ: پیشنهاد می‌کنیم اگر این انتقال از لحاظ مالی منطقی نبود، انتقال را انجام ندهید.
  • مناسب نبودن کارت اعتباری در صورت تمایل به برداشت نقدی پول: در زمان برداشت پول نقد، کارمزد و بهره آن به حساب شما اضافه می‌شود.
  • ثابت نبودن نرخ بهره کارت‌های اعتباری: به یاد داشته باشید که این نرخ ممکن است هر لحظه تغییر کند. البته بانک باید 45 روز قبل از افزایش بهره، این موضوع را به شما اطلاع دهد.
  • اگر نتوانید در پایان دوره، موجودی کارت خود را پرداخت کنید، باید بهره خاصی را به نسبت کل موجودی بپردازید. در نتیجه باید ابتدا نرخ بهره کارت اعتباری را بررسی کرده و از پرداخت آن در تاریخ مشخص شده توسط بانک اطمینان حاصل کنید.
  • اهمیت پرداخت به‌موقع وام کارت اعتباری: اگر از آن دسته افرادی هستید که پرداخت اقساط را فراموش می‌کنید، حتما Direct Debit یا همان پرداخت خودکار را فعال کنید. البته باید مطمئن شوید که هر ماه پول مورد نظر در حساب شما وجود دارد.
  • بررسی پرونده مالی در زمان خرید: در زمان خرید کارت اعتباری موردنظرتان،پرونده مالی شما چک می‌شود؛ در نتیجه باید اعتبار مناسبی داشته باشید. در واقع رتبه اعتباری شما سقف اعتبار کارت را تعیین می‌کند. البته این سقف اعتباری ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.

قیمت خرید کارت اعتباری

قیمت خرید کارت اعتباری چقدر است؟ این پرسش، یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که کاربران با آن مواجه می‌شوند. در پاسخ به این سوال باید گفت که قیمت کارت‌ اعتباری بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند نوع کارت و محل خرید آن دارد. برای اینکه بتوانید بهترین کارت‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنید، ایرانیکارت می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. سایت ایرانیکارت معتبرترین سایت در زمینه خرید کارت اعتباری در ایران است که انواع کارت‌ها را با قیمت مناسب به شما ارائه می‌کند. برای اطلاع از انواع کارت‌های اعتباری و قیمت آن‌ها، کافیست به آدرس www.iranicard.ir مراجعه کنید.

تفاوت کردیت کارت و کارت اعتباری

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌شوند که کردیت کارت چه تفاوتی با کارت‌های اعتباری دارد؟ در جدول زیر مهم‌ترین تفاوت‌های کردیت کارت را با سایر کارت‌های اعتباری بیان کرده‌ایم:

کردیت کارت کارت اعتباری
داشتن نرخ بهره نداشتن نرخ بهره
امکان افزایش اعتبار بالا بودن خطر سرقت
کم بودن خطر سرقت و کلاهبرداری کم بودن میزان پاداش‌ها
ارائه پاداش‌های بهتر و بیشتر به دارندگان کارت امکان خرید تا زمان وجود موجودی در حساب
بدهکار شدن دارنده کارت در صورت استفاده مداوم از آن استفاده برای خریدهای روزمره یا خرید از یک فروشگاه خاص
در صورت گم یا مورد سرقت قرار گرفتن کارت، ضرر و زیان سرقت فقط 50 دلار است. کم شدن پول از حساب در زمان خرید و عدم وجود هیچگونه بدهکاری

استفاده برای رزرو هتل، خرید از سایت‌های خارجی و انتقال پول به حساب‌های بین‌المللی

درصورت گم شدن کارت یا دزدیده شدن آن، تمام ضرر و زیان سرقت بر عهده دارنده کارت است.

 

رد شدن ویزا کارت یا مستر کارت در خرید‌های اینترنتی

بسیار پیش می‌آید که در زمان خرید اینترنتی، ویزا کارت یا مستر کارت شما رد شود؛ برخی از مهم‌ترین دلایلی که باعث ایجاد چنین مشکلی می‌شوند را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • کافی نبودن موجودی کارت برای خرید
  • عدم استفاده از تغییر دهنده آی پی (IP) و یا وی پی ان (VPN)
  • تعدادی از سایت‌ها به دلیل سیاست‌های خود، برخی از کارت‌های اعتباری را قبول نمی‌کنند.
  • برخی از سایت‌های فروشنده برای خرید از طریق کارت اعتباری، سخت‌گیری خاص خود را دارند.
  • اگر بانک به هر دلیلی تشخیص دهد که کارت اعتباری شما در خطر است، آن را غیرفعال می‌کند.
  • هنگام انجام یک خرید گران‌قیمت که قبلا سابقه آن را نداشته‌اید، بانک برای اطمینان از صحت خرید و دزدیده نشدن کارت، آن را غیرفعال می‌کند.
  • اگر وسیله خاصی را رزرو و یا کرایه کرده‌اید، بانک اجازه پایین آمدن موجودی کارت را نخواهد داد تا شما بتوانید مبلغ مورد نظر را برای کرایه یا رزرو پرداخت کنید؛ بنابراین بانک با خریدهای دیگر شما موافقت نمی‌کند.
  • اگر در فاصله زمانی کم، در چند مکان مختلف خرید کنید، بانک با تصور سو استفاده از کارت، آن را غیرفعال می‌کند. در صورتی که می‌خواهید در زمان کم، از چند مکان مختلف خرید انجام دهید، باید این موضوع را به بانک اطلاع دهید.

برای پیشگیری از چنین اتفاقی، مواردی که در این بخش عنوان کردیم را در ادامه به شکل مفصل‌تری مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. پرداخت‌های متوالی از مکان‌های مختلف

  • اطلاع به بانک صادرکننده در صورت استفاده از کارت به صورت متوالی
  • غیرفعال شدن کارت در صورت استفاده از کارت در فواصل زمانی کم و از مکان‌های مختلف
  • غیرفعال شدن موقت کارت تا حصول اطمینان در زمان ایجاد این تصور که کارت گم شده است.

۲. انجام خرید گران قیمت

تصور کنید که شما در تمام طول مدتی که کارت را خریداری کرده‌اید،از آن صرفا برای خریدهای روزانه و ارزان استفاده کرده‌اید. در این صورت، اگر بخواهید از کارت خود برای پرداختی گران قیمت مانند خرید اتومبیل یا مبلمان استفاده کنید، ممکن است بانک شما به صحت این خرید شک کند. در چنین شرایطی، بانک تا زمان کسب اطمینان از دزدیده نشدن کارت، آن را غیر فعال می‌کند.

۳. در معرض سوء‌استفاده بودن کارت

در برخی مواقع، ممکن است بانک صادرکننده کارت به این نتیجه برسد که کارت شما در معرض سو استفاده است. برای مثال اگر شما در چند روز گذشته، از وبسایتی خرید کرده باشید که چندین گزارش از به سرقت رفتن اطلاعات کارت‌های مختلف از آن وبسایت رسیده، زنگ خطری برای بانک خواهد بود. در این صورت، بانک برای محافظت از شما، کارتتان را غیرفعال کرده و از طریق تماس یا ایمیل به شما اطلاع می‌دهد که نیاز است رمز کارت خود را عوض کنید.

۴. رزرو یا خرید بدون موجودی کافی

اگر به دنبال رزرو یا خرید با کارتی هستید که موجودی آن بسیار کم یا صفر است، طبیعتا تجربه جالبی نخواهید داشت. این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از سایت‌های بوکینگ و رزرو، از شما مشخصات کارت را می‌خواهند و تصور شما این است که در مرحله اول نیازی به موجودی ندارید. اما در حقیقت، بسیاری از این سایت‌ها مبلغ بسیار کمی (نیم تا چند دلار) از کارت شما کسر می‌کنند.

۵. عدم استفاده از تغییر دهنده‌های IP

برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل، در صورتیکه قصد پرداخت مبلغی را از ایران، به صورت اینترنتی دارید، همیشه از برنامه‌های تغییر دهنده IP استفاده کنید.

۶. استفاده از کارت در زمان رزرو و کرایه

تصور کنید که اتومبیلی را کرایه کرده‌اید و موجودی زیادی ندارید؛ در چنین شرایطی، ممکن است بانک برای استفاده از کارت، در زمان خریدهای دیگر موافقت نکرده و خرید شما رد شود. دلیل این اتفاق این است که بانک به یک اطمینانی نیاز دارد که موجودی شما از مبلغ کرایه شما کمتر نخواهد شد.

۷. سخت گیری وبسایت و فروشنده

برخی از سایت‌های ارائه دهنده محصولات و خدمات، ممکن است سختگیری‌ها و قوانین مختص به خود را داشته باشند؛ به همین دلیل، نیاز است که پیش از خرید، بخش قوانین و یا مقررات پرداخت سایت را مطالعه کنید. برای مثال ممکن است سایتی اروپایی، تنها کارت‌های صادر شده از قاره  اروپا را قبول کند.

برخی از سایت و فروشنده‌ها نیز IP هایی که عمومی هستند و بسیار مورد استفاده قرار گرفته‌اند را شناسایی می‌کنند؛ سپس به افرادی که با این IP ها قصد پرداخت داشته باشند، خدماتی ارائه نمی‌دهند.

۸. سخت گیری در مورد نوع کارت

برخی از ارائه‌دهندگان خدمات و کالا تنها انواع خاصی از کارت‌ها را قبول می‌کنند؛ برای مثال، برخی از سایت‌ها تنها Credit Card ها را قبول می‌کنند و نه Debit Card ها را. و یا برخی از آن ها در میان کارت های دبیت، تنها کارت‌های گلد را می‌پذیرند.

۹. کمتر شدن موجودی از میزان دپوزیت در صورت پرداخت موفق

در دنیا انواع مختلفی از دبیت کارت ها وجود دارد که هر کدام میزان مشخصی دپوزیت نیاز دارند. به طور مثال، اگر از کارتی استفاده می‌کنید که وجود 100 دلار دپوزیت در آن ضروری است و در حال حاضر، 120 دلار موجودی داشته و قصد پرداختی 40 دلاری را دارید، کارت شما پذیرفته نمی‌شود. زیرا در صورت پرداخت موفق، موجودی شما 80 دلار می‌شود که 20 دلار کمتر از میزان دپوزیت مشخص است.

۱۰. بن شدن کارت برای اطمینان از دزدیده نشدن آن

در صورتیکه از کارت برای خرید کالایی مشکوک و کم مشتری، خرید از سایتی تایید نشده و یا برای پرداختی با مبلغ بالا استفاده کنید، ممکن است پرداخت موفقی نداشته باشید. در چنین شرایطی، بانک و شبکه ویزا کارت یا مسترکارت، شک می‌کنند که کارت شما به سرقت رفته باشد و یا اینکه شخصی غیز از شما در حال استفاده از مارت است. در این مواقع، معمولا برای شما پیامک و یا ایمیلی ارسال می‌شود که شرایط را اطلاع داده و از شما تقاضای تایید این موضوع را دارد که کارت‌تان به سرقت نرفته باشد.

۱۱. ناهمخوانی جزئیات

تصور کنید فردی با کارت صادر شده از کشور تاجیکستان، به وی پی ان انگلستان متصل شده و از سایتی آمریکایی خریدی به مقصد ایران داشته است؛ این خرید می‌تواند برای فروشنده موردنظر و شبکه بانکی بسیار مشکوک قملمداد شود. پس بهتر است تا حد ممکن از چند اطلاعاتی بودن خود جلوگیری کنید. به طور مثال از آی پی کشوری استفاده کنید که کارت شما از آنجا صادر شده است و یا از IP کشوری استفاده کنید که مبدا یا مقصد خرید شماست.

هر سوالی که دارید، از ما بپرسید.

سوالات متداول

نقد کردن کارت های اعتباری، توسط ایرانیکارت انجام می‌شود؛ برای اطلاع از کارمزد و هزینه‌، با قسمت پشتیبانی تماس بگیرید.

برای خرید انواع کارت اعتباری بین‌المللی، کافیست به سایت ایرانیکارت مراجعه کنید.

خیر! امواج موبایل آسیب خاصی به کارت اعتباری نمی‌زنند.

دلایل مختلفی برای قبول نشدن کارت اعتباری وجود دارد که قوانین بانک، محافظت از کارت در برابر سو استفاده دیگران و اشتباه‌های رایجی مانند استفاده از وی پی ان کشورهای مختلف و نبود موجودی کافی، مهم‌ترین آن‌ها هستند.

آیا اطلاعات این صفحه مفید بود ؟
کارت های اعتباری
3 از 159 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. چرا نمیتونم ایران کارتم رو سیو کنم برای کارای اینترنتی ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، منظور شما واضح نیست. اگر قصد خرید از سایت‌های خارجی را دارید حتما باید از یک کارت اعتباری معتبر خارجی استفاده فرمایید. اگر منظور شما ایرانیکارت است، لازم به ذکر است که ایرانیکارت کارت نیست بلکه مجموعه‌ای برای ارائه خدمات پرداخت بین‌المللی و حساب‌های ارزی می‌باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام وقت بخیر
        در صورتی که قرار باشه از کشور دیگری پولی رو دریافت کنم بهترین پشنهاد شما چی هستش؟ بهترین راهش چیه؟

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          کاربر گرامی، روش‌های مختلفی برای دریافت پول از کشورهای دیگر وجود دارد. لطفا درخواست خود را به صورت تیکت ارسال کنید یا جهت کسب مشاوره با شماره‌های مجموعه تماس حاصل فرمایید.
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام درود به نظر من خیلی عالی هست من واقعا واقعا خوشم اومد عالی عالی همه بگیرن به نظر من

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟